Topic: Casări autobuze
248 posts, 93720 views
📖 Pagination options
- GAC
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
GAC
@andrey 97
Autobuzele casate / vizate pt casare, sunt in cea mai mare parte "tatters" cu putine exceptii. Ce-i drept, daca intretinerea lor s-ar fi facut cu un grad superior de constiinciozitate (aici includ si accesul rapid si facil la piese de schimb), iar daca drumurile noastre ar fi fost mai bune, atunci multe autobuze ar fi fost rulabile si acum si inca cativa.
Pot sa spun cu mana pe inima, ca autobuzele DAF au fost preferatele mele si mi-as dori sa le vad pe toate liniile....
Acum um motiv serios de plans este ca in locul casabilelor nu se anunta a se pune ceva nou in schimb, asa cum ar fi fost normal. Astfel, in anul 2011, parcul RARB, a ajuns sa semene cu parcul din anii 60, ca numar de masini, asa cum zice Dominatrix, iar peste acestea, din cele 1000 de "stelute", doar 850, ies in traseu la ore de varf!....
Si mai rau, in viitorul apropiat, se anunta "plecarea" a 2/3 din parcul de troleibuze....
@andrey 97
Autobuzele casate / vizate pt casare, sunt in cea mai mare parte "tatters" cu putine exceptii. Ce-i drept, daca intretinerea lor s-ar fi facut cu un grad superior de constiinciozitate (aici includ si accesul rapid si facil la piese de schimb), iar daca drumurile noastre ar fi fost mai bune, atunci multe autobuze ar fi fost rulabile si acum si inca cativa.
Pot sa spun cu mana pe inima, ca autobuzele DAF au fost preferatele mele si mi-as dori sa le vad pe toate liniile....
Acum um motiv serios de plans este ca in locul casabilelor nu se anunta a se pune ceva nou in schimb, asa cum ar fi fost normal. Astfel, in anul 2011, parcul RARB, a ajuns sa semene cu parcul din anii 60, ca numar de masini, asa cum zice Dominatrix, iar peste acestea, din cele 1000 de "stelute", doar 850, ies in traseu la ore de varf!....
Si mai rau, in viitorul apropiat, se anunta "plecarea" a 2/3 din parcul de troleibuze....
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dominatrix
Haideti sa luam un an la intamplare, 1965 de exemplu. Conform listei lui Andrzej Brzozowski, intocmita pe baza datelor preluate de la dl. Alexandru Sterian, in anul respectiv, parcul se prezenta cam asa:
Orice comparatie cu ziua de azi e inutila.
Dar revenind la casari, pe langa intrebarea ridicata de Dr2005, tot nu am inteles daca taierile se vor face in depou/garaj sau de catre o firma specializata in bazele proprii.
GAC wrote:
Acum um motiv serios de plans este ca in locul casabilelor nu se anunta a se pune ceva nou in schimb, asa cum ar fi fost normal. Astfel, in anul 2011, parcul RARB, a ajuns sa semene cu parcul din anii 60, ca numar de masini.
Haideti sa luam un an la intamplare, 1965 de exemplu. Conform listei lui Andrzej Brzozowski, intocmita pe baza datelor preluate de la dl. Alexandru Sterian, in anul respectiv, parcul se prezenta cam asa:
- Tramvaie – 1469 (714 vagoane, 755 remorci):
- motor: V09: 196, V54: 22, V56: 140, V58: 87, Festival: 36, EP: 232, alte: 1
- remorci: V08mod.: 411, V10: 41, V12: 302, alte: 1
- Troleibuze – 376: TV2E: 375, TV artic.: 1
- Autobuze – 569: TV1: 5, Skoda 706RTO: 410, TV2: 37, TV24: 109, alte: 8
Orice comparatie cu ziua de azi e inutila.
Dar revenind la casari, pe langa intrebarea ridicata de Dr2005, tot nu am inteles daca taierile se vor face in depou/garaj sau de catre o firma specializata in bazele proprii.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Gabi23
Daca s-ar mai fi achizitionat 100-200 de Mercedes (spun asta pentru ca si-au dovedit fiabilitatea + ca e mai usor sa ai un parc uniform), s-ar fi rezolvat problema definitiv cu toate ultime autobuze retrase din circulatie. Am fi avut chiar surplus de parc. Daca facem cateva calcule simple:
Pana la sosirea celor 1000 de Mercedes, RATB avea in parc:
- 340 autobuze Rocar de Simon (UL70, U412-220, U412-230, U412-260, RdS-DAF)
- 238 autobuze DAF (Castrosua, Hispano, Elvo, Berkhof)
- 177 Ikarus260
- 40 Iveco
- 2 DAC UDAN
- 1 Hess
- 1 Rocar Autodromo
- ~300 DAC UDM
========================
1099 autobuze...
Acum am ramane cu 1001 autobuze (Mercedes Citaro + Rocar Autodromo). Asa ca mare diferenta nu e. Si trebuie luat in calcul ca pe "timpuri" erau multe linii preorasenesti, multe alte trasee fantoma etc.
Daca s-ar mai fi achizitionat 100-200 de Mercedes (spun asta pentru ca si-au dovedit fiabilitatea + ca e mai usor sa ai un parc uniform), s-ar fi rezolvat problema definitiv cu toate ultime autobuze retrase din circulatie. Am fi avut chiar surplus de parc. Daca facem cateva calcule simple:
Pana la sosirea celor 1000 de Mercedes, RATB avea in parc:
- 340 autobuze Rocar de Simon (UL70, U412-220, U412-230, U412-260, RdS-DAF)
- 238 autobuze DAF (Castrosua, Hispano, Elvo, Berkhof)
- 177 Ikarus260
- 40 Iveco
- 2 DAC UDAN
- 1 Hess
- 1 Rocar Autodromo
- ~300 DAC UDM
========================
1099 autobuze...
Acum am ramane cu 1001 autobuze (Mercedes Citaro + Rocar Autodromo). Asa ca mare diferenta nu e. Si trebuie luat in calcul ca pe "timpuri" erau multe linii preorasenesti, multe alte trasee fantoma etc.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dr2005
850? Am vrea noi... sunt maxim 825 de autobuze pregătite de traseu zilnic, cu tot cu rezerve
,,Traseele fantomă" (după traseu sau după interval) există şi acum: 106, 124, 125, 148, 149, 181, 221, 236, 242, ba chiar li s-au adăugat altele (138, 185, 223, 227, 302). Doar 241 a dispărut. Grav e că majoritatea acestor ,,fantome" ar avea potenţial dacă intervalul de succedare nu ar fi de un autobuz pe oră la o oră pe care nu o ştie nimeni.
Apropo, Dac-uri erau 330, nu 300.
GAC wrote:
din cele 1000 de "stelute", doar 850, ies in traseu la ore de varf!....
850? Am vrea noi... sunt maxim 825 de autobuze pregătite de traseu zilnic, cu tot cu rezerve

Gabi23 wrote:
Acum am ramane cu 1001 autobuze (Mercedes Citaro + Rocar Autodromo). Asa ca mare diferenta nu e. Si trebuie luat in calcul ca pe "timpuri" erau multe linii preorasenesti, multe alte trasee fantoma etc.
,,Traseele fantomă" (după traseu sau după interval) există şi acum: 106, 124, 125, 148, 149, 181, 221, 236, 242, ba chiar li s-au adăugat altele (138, 185, 223, 227, 302). Doar 241 a dispărut. Grav e că majoritatea acestor ,,fantome" ar avea potenţial dacă intervalul de succedare nu ar fi de un autobuz pe oră la o oră pe care nu o ştie nimeni.
Apropo, Dac-uri erau 330, nu 300.
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dominatrix
In 2005 (ultimul an fara Mercedes Citaro), situatia "oficiala" a parcului conform statisticilor RATB era urmatoarea:
Autobuze:
- DAC: 363 bucati (inclusiv UDAN)
- Ikarus: 177 bucati
- DAF: 241 bucati (inclusiv Rocar-DAF si Berkoff)
- Rocar: 339 bucati (inclusiv Autodromo)
Total: 1120 bucati. Fata de 1001 in prezent.
Troleibuze:
-Saurer: 16
-Ikarus 415T: 200
-Rocar 112E: 8
-Rocar 212ECS: 3
-Rocar 117EA: 14
-Rocar 217E: 34
-Rocar 312E: 2
-Rocar 512E: 9
-Rocar 412E: 2
-Rocar Autodromo: 1
Total 289, din care 48 articulate (echivalente cu 72 scurte dpdv. al capacitatii).
Deci total 313 scurte fata de 302 in prezent.
La tramvaie, situatia e mult mai proasta:
In 2005:
321 V3A
48 V2A
123 Tatra T4R
4 Bucur 1
21 Rathgeber
In 2011:
369 V3A (toate tipurile)
116 Tatra T4R (in curs de casare/lichidare)
11 Bucur 1
5 Bucur LF
In 2005 (ultimul an fara Mercedes Citaro), situatia "oficiala" a parcului conform statisticilor RATB era urmatoarea:
Autobuze:
- DAC: 363 bucati (inclusiv UDAN)
- Ikarus: 177 bucati
- DAF: 241 bucati (inclusiv Rocar-DAF si Berkoff)
- Rocar: 339 bucati (inclusiv Autodromo)
Total: 1120 bucati. Fata de 1001 in prezent.
Troleibuze:
-Saurer: 16
-Ikarus 415T: 200
-Rocar 112E: 8
-Rocar 212ECS: 3
-Rocar 117EA: 14
-Rocar 217E: 34
-Rocar 312E: 2
-Rocar 512E: 9
-Rocar 412E: 2
-Rocar Autodromo: 1
Total 289, din care 48 articulate (echivalente cu 72 scurte dpdv. al capacitatii).
Deci total 313 scurte fata de 302 in prezent.
La tramvaie, situatia e mult mai proasta:
In 2005:
321 V3A
48 V2A
123 Tatra T4R
4 Bucur 1
21 Rathgeber
In 2011:
369 V3A (toate tipurile)
116 Tatra T4R (in curs de casare/lichidare)
11 Bucur 1
5 Bucur LF
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dominatrix
andrey97 wrote:EXCLUS poze cu casari!
Si poate or sa apara si niste poze din Urac.
-
- Axel
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Axel
30.11.2011.- ora 13:00
La Autobaza Nordului si-au luat adio Dafurile 894 si 891 astazi parasind poarta garajului tractate.
Intrebarea este urmatoarea:
Unde au plecat autobuzele pentru casare
?
As fi stat sa vad daca pleaca si Hess-ul dar am si eu casa.
30.11.2011.- ora 13:00
La Autobaza Nordului si-au luat adio Dafurile 894 si 891 astazi parasind poarta garajului tractate.

Intrebarea este urmatoarea:
Unde au plecat autobuzele pentru casare


As fi stat sa vad daca pleaca si Hess-ul dar am si eu casa.

894-tractat.JPG (57.35 KB; downloaded 3825 times)
894-tractat.1.JPG (60.68 KB; downloaded 3827 times)
891-pregatit sa plece.JPG (58.74 KB; downloaded 3846 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Gabi23
Nu, 891, 894 si 904 nu au plecat la Pipera. Si de acolo se va face curatenie si vor elibera curtea pentru inceput Elvo-urile (762, 766, 769, 773, 822, 823, 828) si Castrousua (838 si 868). Acestea sunt radiate definitiv din circulatie si este aprobata casarea lor. Au fost demontate si validatoarele. Restul (5 Castrousua si 11 Rocar de Simon) le asteapta aceeasi soarta probabil urmand sa se demareze procedurile pentru casare. Cele 2 DAF Berkhof au o situatie mai speciala, dar 99% nu le mai vedem circuland si vor fi casate pe baza anilor trecuti de la fabricatie, deoarece in cursul anilor mai mult au avut probleme decat sa circule.
In rest vor ramane deocamdata pentru o perioada nedeterminata cele 15 DAFuri ramase inca active pentru liniile: 162, 421, 427, 453.
Nu, 891, 894 si 904 nu au plecat la Pipera. Si de acolo se va face curatenie si vor elibera curtea pentru inceput Elvo-urile (762, 766, 769, 773, 822, 823, 828) si Castrousua (838 si 868). Acestea sunt radiate definitiv din circulatie si este aprobata casarea lor. Au fost demontate si validatoarele. Restul (5 Castrousua si 11 Rocar de Simon) le asteapta aceeasi soarta probabil urmand sa se demareze procedurile pentru casare. Cele 2 DAF Berkhof au o situatie mai speciala, dar 99% nu le mai vedem circuland si vor fi casate pe baza anilor trecuti de la fabricatie, deoarece in cursul anilor mai mult au avut probleme decat sa circule.
In rest vor ramane deocamdata pentru o perioada nedeterminata cele 15 DAFuri ramase inca active pentru liniile: 162, 421, 427, 453.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dr2005
Atunci unde?
Nu îmi aduc aminte de vreo licitaţie pentru vânzare de autobuze (la fier vechi) făcută de RATB...
Gabi23 wrote:
Nu, 891, 894 si 904 nu au plecat la Pipera
Atunci unde?
Nu îmi aduc aminte de vreo licitaţie pentru vânzare de autobuze (la fier vechi) făcută de RATB...
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dominatrix
Gabi23 wrote:Conform HG 964/1998, actualizata prin HG 2139/2004, cele doua Berkhof'uri sunt deja amortizate din punct de vedere al anilor trecuti de la fabricatie.
Cele 2 DAF Berkhof au o situatie mai speciala, dar 99% nu le mai vedem circuland si vor fi casate pe baza anilor trecuti de la fabricatie, deoarece in cursul anilor mai mult au avut probleme decat sa circule.
-
- Axel
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Axel
Hess-ul inca este in garaj.
Dr2005 wrote:Gabi23 wrote:
Nu, 891, 894 si 904 nu au plecat la Pipera
Atunci unde?
Nu îmi aduc aminte de vreo licitaţie pentru vânzare de autobuze (la fier vechi) făcută de RATB...
Hess-ul inca este in garaj.

- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Utilizator anonim
Nu e nevoie neaparat de licitatie in acest caz, cel mai probabil au fost date prin Bursa de Valori.
Dr2005 wrote:
Nu îmi aduc aminte de vreo licitaţie pentru vânzare de autobuze (la fier vechi) făcută de RATB...
Nu e nevoie neaparat de licitatie in acest caz, cel mai probabil au fost date prin Bursa de Valori.

- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Dr2005
Bursa de Valorile tranzacţionează doar acţiuni, obligaţiuni şi alte ,,hârtii" de valoare, nu produse.
Iar pe site-ul Bursei de Mărfuri nu scrie nimic despre autobuze. Afacerea asta miroase... şi miroase urât rău (mai ales că se începe cu autobuzele perfect funcţionale, în loc să se înceapă cu cele care zac de 2 ani jumate la Berceni).
Bursa de Valorile tranzacţionează doar acţiuni, obligaţiuni şi alte ,,hârtii" de valoare, nu produse.
Iar pe site-ul Bursei de Mărfuri nu scrie nimic despre autobuze. Afacerea asta miroase... şi miroase urât rău (mai ales că se începe cu autobuzele perfect funcţionale, în loc să se înceapă cu cele care zac de 2 ani jumate la Berceni).
📖 Pagination options