Topic: Casări autobuze
248 posts, 88224 views
📖 Pagination options
- Alex21
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
ADK
În legătură cu 4661... va fi foarte mult de reparat la el dacă se va dori să mai circule vreodată, ceea ce o să coste enorm de mult. E de refăcut toată caroseria sus, refăcută toată fața care bineînțeles că nu o să mai fie niciodată ca înainte (doar cu niște experți gen Evobus, cum l-au vindecat pe 4235 acum ani întregi). Mașina arată horror, pare rău de cele întâmplate. Dar și până s-o decide ei să-l repare va deveni donator, dacă nu l-au reparat pe 98 care e apă în ploaie față de ăsta... La Buzău au tăiat un VDL care a fost lovit gen ca 98 și era mai mult de refăcut un stâlp, s-a dat ordin să fie descompletat pentru a face un stoc de piese pentru celelalte mașini iar restul la fier vechi. De când știu eu orice mașină accidentată, odată ce-a fost afectată caroseria și să sudezi iar fiarele aia e deja un pericol de mașină.
În legătură cu 4661... va fi foarte mult de reparat la el dacă se va dori să mai circule vreodată, ceea ce o să coste enorm de mult. E de refăcut toată caroseria sus, refăcută toată fața care bineînțeles că nu o să mai fie niciodată ca înainte (doar cu niște experți gen Evobus, cum l-au vindecat pe 4235 acum ani întregi). Mașina arată horror, pare rău de cele întâmplate. Dar și până s-o decide ei să-l repare va deveni donator, dacă nu l-au reparat pe 98 care e apă în ploaie față de ăsta... La Buzău au tăiat un VDL care a fost lovit gen ca 98 și era mai mult de refăcut un stâlp, s-a dat ordin să fie descompletat pentru a face un stoc de piese pentru celelalte mașini iar restul la fier vechi. De când știu eu orice mașină accidentată, odată ce-a fost afectată caroseria și să sudezi iar fiarele aia e deja un pericol de mașină.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
andrei11
Asta pentru că ai rămas cu mentalitatea șoferului român și a Service-urilor din spatele blocului. Și a reparațiilor făcute cu ranga, ciocanul și a pieselor luate din talcioc. Ți-o spun eu care am reparat vreo 25 de ani tot felul de fiare ( de mari dimensiuni ).
Da, te costă, dar îți faci calculul și vezi dacă merită. Un atelier în adevăratul sens al cuvântului ți-o scoate la linie !
ADK wrote:
... odată ce-a fost afectată caroseria și să sudezi iar fiarele aia e deja un pericol de mașină.
Asta pentru că ai rămas cu mentalitatea șoferului român și a Service-urilor din spatele blocului. Și a reparațiilor făcute cu ranga, ciocanul și a pieselor luate din talcioc. Ți-o spun eu care am reparat vreo 25 de ani tot felul de fiare ( de mari dimensiuni ).
Da, te costă, dar îți faci calculul și vezi dacă merită. Un atelier în adevăratul sens al cuvântului ți-o scoate la linie !
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Nenea_titi
Ce vrea el probabil să spună, este că s-ar putea să fie mult prea costisitoare reparația, și având în vedere că în teorie, conform normelor europene care se aplică în țările cu apă caldă menajeră, canalizare, televiziune color și în care corporatiștii merg cu transportul în comun la muncă, este un autobuz la finele carierei, și ca să-l facă acum și peste 2 ani (când face 13 ani) să îl caseze, e total aiurea. Dacă era un autobuz de 3 ani atunci da, însă e un autobuz de 11. Cele mai tinere Mercedes au parcă 8 ani. E, durata medie de exploatare a unui autobuz, în UE este cam de 8-10 ani. După care se dă (vinde, donează) la cei mai săraci de regulă Europa de Est și acolo ne minunam cât de bine arată un autobuz de 10 ani din UE, iar unul, mai modest e drept, exploatat de diverse regii cu un picior în groapă, ajunge o epavă în nici 2 ani. La noi, se merge cu ele până le cad roțile. Ok, ce vreau eu să spun este că, dacă e un autobuz planificat a mai sta în serviciu încă 2 ani, nu merită reparat. În plus, în garaje sunt autobuze care stau pe dreapta dar au caroseria bună, sunt întregi, și probabil acest donator poate fi sacrificat pentru a pune să zicem 2 mașini în funcționare. Evident că există metode mai noi de reparație, dar e un model ce nu se mai fabrică. În plus e vechi și trebuie studiat serios dacă mai revine, au ba. Oricum e amortizat.
Ce vrea el probabil să spună, este că s-ar putea să fie mult prea costisitoare reparația, și având în vedere că în teorie, conform normelor europene care se aplică în țările cu apă caldă menajeră, canalizare, televiziune color și în care corporatiștii merg cu transportul în comun la muncă, este un autobuz la finele carierei, și ca să-l facă acum și peste 2 ani (când face 13 ani) să îl caseze, e total aiurea. Dacă era un autobuz de 3 ani atunci da, însă e un autobuz de 11. Cele mai tinere Mercedes au parcă 8 ani. E, durata medie de exploatare a unui autobuz, în UE este cam de 8-10 ani. După care se dă (vinde, donează) la cei mai săraci de regulă Europa de Est și acolo ne minunam cât de bine arată un autobuz de 10 ani din UE, iar unul, mai modest e drept, exploatat de diverse regii cu un picior în groapă, ajunge o epavă în nici 2 ani. La noi, se merge cu ele până le cad roțile. Ok, ce vreau eu să spun este că, dacă e un autobuz planificat a mai sta în serviciu încă 2 ani, nu merită reparat. În plus, în garaje sunt autobuze care stau pe dreapta dar au caroseria bună, sunt întregi, și probabil acest donator poate fi sacrificat pentru a pune să zicem 2 mașini în funcționare. Evident că există metode mai noi de reparație, dar e un model ce nu se mai fabrică. În plus e vechi și trebuie studiat serios dacă mai revine, au ba. Oricum e amortizat.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
cris_m
Cel mai bine avem rabdare sa vedem ce ne rezerva timpul. Nu degeaba exista departamentul economic al STB, nu degeaba exista urmasul Evobusului, ei sunt cei mai in masura sa aprecieze aceste aspecte.
Cel mai bine avem rabdare sa vedem ce ne rezerva timpul. Nu degeaba exista departamentul economic al STB, nu degeaba exista urmasul Evobusului, ei sunt cei mai in masura sa aprecieze aceste aspecte.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Tom
La Iași au reparat tramvaie răsturnate, cu șasiu deformat &c, când au avut nevoie de tramvaie. Când aveau surplus de tramvaie, au tăiat un tramvai aproape nou care s'a dat cu roatele în sus, dar 10 ani mai târziu au reparat unul la fel, iar cu 4-5 ani înainte de primul au reparat o Tatra răsturnată în aceleași condiții. Unul din cele 3 tramvaie de data asta germane care s'au ciocnit în anul 2006, avea șasiul îndoit și caroseria deplasată, dar l-au reparat, dar mai târziu unul lovit mult mai ușor, dar cam cu aceleași consecințe, mai există și azi sub formă de carcasă în depou, adică dacă n'a fost tăiat, nici nu va mai circula vreodată. Nu pot pretinde că pot aprecia nivelul avariilor produse la acestea comparativ cu al autobuzului de acum, dar pot aprecia că un tramvai care se duce la vale, deraiază la un macaz, se răstoarnă și mai rulează răsturnat încă niște zeci de metri sau unul în care intră lateral un tramvai care cobora la vale, sunt totuși niște avarii care e adevărat, la Tatra, Timiș, GT4, ca și la DAC-urile de pe vremuri, mai mergeau reparate cu "metode clasice".
Când ai pe țeavă o livrare de autobuze noi, e adevărat Șîkîdîm Otokar güzel otobusu, dar sunt noi, nu se mai obosește nimeni nici dacă tehnic și financiar nu ar diferi de un RK la V3A-urile care ies cu faruri ba rotunde, ba dreptunghiulare și cu un mic reset la timpul de ruginire. Mercedes nu e nici DAC, să-l facă URAC-ul. Dar poate SîTîBî-sa se gândește să înlocuiască utilitarele IK4. Ce alt oraș ar mai avea dormitoare Mercedes pentru lucrătorii de la linii
La Iași au reparat tramvaie răsturnate, cu șasiu deformat &c, când au avut nevoie de tramvaie. Când aveau surplus de tramvaie, au tăiat un tramvai aproape nou care s'a dat cu roatele în sus, dar 10 ani mai târziu au reparat unul la fel, iar cu 4-5 ani înainte de primul au reparat o Tatra răsturnată în aceleași condiții. Unul din cele 3 tramvaie de data asta germane care s'au ciocnit în anul 2006, avea șasiul îndoit și caroseria deplasată, dar l-au reparat, dar mai târziu unul lovit mult mai ușor, dar cam cu aceleași consecințe, mai există și azi sub formă de carcasă în depou, adică dacă n'a fost tăiat, nici nu va mai circula vreodată. Nu pot pretinde că pot aprecia nivelul avariilor produse la acestea comparativ cu al autobuzului de acum, dar pot aprecia că un tramvai care se duce la vale, deraiază la un macaz, se răstoarnă și mai rulează răsturnat încă niște zeci de metri sau unul în care intră lateral un tramvai care cobora la vale, sunt totuși niște avarii care e adevărat, la Tatra, Timiș, GT4, ca și la DAC-urile de pe vremuri, mai mergeau reparate cu "metode clasice".
Când ai pe țeavă o livrare de autobuze noi, e adevărat Șîkîdîm Otokar güzel otobusu, dar sunt noi, nu se mai obosește nimeni nici dacă tehnic și financiar nu ar diferi de un RK la V3A-urile care ies cu faruri ba rotunde, ba dreptunghiulare și cu un mic reset la timpul de ruginire. Mercedes nu e nici DAC, să-l facă URAC-ul. Dar poate SîTîBî-sa se gândește să înlocuiască utilitarele IK4. Ce alt oraș ar mai avea dormitoare Mercedes pentru lucrătorii de la linii
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
andrei11
Da câte tramvaie s-au răsturnat la Iași ? E cumvaZona Crepusculară acolo ?
Da câte tramvaie s-au răsturnat la Iași ? E cumvaZona Crepusculară acolo ?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
GPS
STB nu mai are de mult utilitare IK4, când s-au trezit și ei să păstreze unul pentru muzeu, s-au găsit alții mai proști să îl dea la tăiat.
STB nu mai are de mult utilitare IK4, când s-au trezit și ei să păstreze unul pentru muzeu, s-au găsit alții mai proști să îl dea la tăiat.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Tom
Să nu uităm că acolo sunt cele mai mari pante din toate rețelele de tramvai din țară și chiar din Europa. Cel puțin două accidente cu victime s'au produs cu tramvaie scăpate de sub control pe aceste pante și care au produs avarii semnificative vagoanelor (care s'au răsturnat), dar mă refeream la câteva deraieri spectaculoase nelegate de pantele mari.
În anul 1980, un vagon Tatra a deraiat la macazul de la intrarea în depou și s'a răsturnat. Vagonul a fost reparat. Dacă din cauza asta a fost după 17 ani printre primele vagoane casate, nu știu să spun, dar vagonul a fost reparat și a circulat fără probleme până la casare. În 1984, un vagon Timiș destul de nou (ca și vagonul Tatra la momentul accidentului), a deraiat în același loc și s'a răsturnat, provocând moartea a cel puțin două persoane și foarte mulți răniți. Vagonul a fost casat. În 1996, un alt vagon Timiș a deraiat după ce a scăpat de sub control la coborârea de pe un pasaj, a deraiat la macazul de la baza pasajului, s'a răsturnat și a fost de asemenea grav avariat și a provocat victime. Vagonul a fost reparat. În 2006, 3 vagoane GT4 s'au ciocnit la bifurcația unde începe linia spre Copou. Un tramvai a intrat în plin în cel din fața lui, iar acesta a lovit lateral un alt tramvai, acesta din urmă suferind avarii structurale destul de serioase. A fost însă reparat. Vagonul al 2-lea, lovit și în față și în spate, a fost deasemenea reparat, e adevărat, folosind spatele de la vagonul care a intrat în el. Acesta era mult prea grav avariat ca să mai poată fi reparat. S'ar putea să fi contat și faptul că era dintre primele vagoane aduse și care nu fuseseră modernizate de nemți. Peste câțiva ani, un alt tramvai GT4 a fost lovit lateral de un MAZ și a suferit avarii similare cu celălalt accident, dar nu atât de mari, însă nu a mai fost reparat. Dar deja acel vagon era dintr'un lot de 31 de vagoane recent aduse, din care unul era pe post de piese de schimb, așa că l-au schimbat cu cel pentru piese de schimb.
Chiar și în București a fost un accident de tramvai destul de serios cu vagoanele Tatra 3340+3341, care de asemenea au fost reparate. Să nu mai vorbim de vagonul 362, care a fost lovit de un camion prin anul 1991 și a fost reparat, ca și vagoanele din pasajul Lujerului sau cele peste care a căzut macaraua aia în depoul Giurgiului. Tramvaiele care au tot deraiat și s'au rupt, CH-PPC-urile lovite prin intersecția din Rahova &c, toate s'au reparat. Dar știm foarte bine că din 1990 s'au tot casat tramvaie și nu s'au mai înclocuit decât cu niște vechituri germane care au dispărut și ele, plus un număr penibil de mic de Bucur (LF sau nu). Troleibuzul 7099 care a dărâmat un chioșc de bilete și a produs și două victime + răniți, nu a mai fost reparat, dar în acea perioadă liniile de troleibuz s'au redus la jumătate și erau deja troleibuze peste necesar. 4418 și 4235 s'au reparat, dar erau în garanție. 4108 are șanse să fie pentru că nu e atât de grav ca acesta de acum. Nu mi-aș dori să-l caseze, dar turcii ne invadează, au cu ce să-l înlocuiască și cu siguranță asta vor face.
andrei11 wrote:
Da câte tramvaie s-au răsturnat la Iași ? E cumvaZona Crepusculară acolo ?
Să nu uităm că acolo sunt cele mai mari pante din toate rețelele de tramvai din țară și chiar din Europa. Cel puțin două accidente cu victime s'au produs cu tramvaie scăpate de sub control pe aceste pante și care au produs avarii semnificative vagoanelor (care s'au răsturnat), dar mă refeream la câteva deraieri spectaculoase nelegate de pantele mari.
În anul 1980, un vagon Tatra a deraiat la macazul de la intrarea în depou și s'a răsturnat. Vagonul a fost reparat. Dacă din cauza asta a fost după 17 ani printre primele vagoane casate, nu știu să spun, dar vagonul a fost reparat și a circulat fără probleme până la casare. În 1984, un vagon Timiș destul de nou (ca și vagonul Tatra la momentul accidentului), a deraiat în același loc și s'a răsturnat, provocând moartea a cel puțin două persoane și foarte mulți răniți. Vagonul a fost casat. În 1996, un alt vagon Timiș a deraiat după ce a scăpat de sub control la coborârea de pe un pasaj, a deraiat la macazul de la baza pasajului, s'a răsturnat și a fost de asemenea grav avariat și a provocat victime. Vagonul a fost reparat. În 2006, 3 vagoane GT4 s'au ciocnit la bifurcația unde începe linia spre Copou. Un tramvai a intrat în plin în cel din fața lui, iar acesta a lovit lateral un alt tramvai, acesta din urmă suferind avarii structurale destul de serioase. A fost însă reparat. Vagonul al 2-lea, lovit și în față și în spate, a fost deasemenea reparat, e adevărat, folosind spatele de la vagonul care a intrat în el. Acesta era mult prea grav avariat ca să mai poată fi reparat. S'ar putea să fi contat și faptul că era dintre primele vagoane aduse și care nu fuseseră modernizate de nemți. Peste câțiva ani, un alt tramvai GT4 a fost lovit lateral de un MAZ și a suferit avarii similare cu celălalt accident, dar nu atât de mari, însă nu a mai fost reparat. Dar deja acel vagon era dintr'un lot de 31 de vagoane recent aduse, din care unul era pe post de piese de schimb, așa că l-au schimbat cu cel pentru piese de schimb.
Chiar și în București a fost un accident de tramvai destul de serios cu vagoanele Tatra 3340+3341, care de asemenea au fost reparate. Să nu mai vorbim de vagonul 362, care a fost lovit de un camion prin anul 1991 și a fost reparat, ca și vagoanele din pasajul Lujerului sau cele peste care a căzut macaraua aia în depoul Giurgiului. Tramvaiele care au tot deraiat și s'au rupt, CH-PPC-urile lovite prin intersecția din Rahova &c, toate s'au reparat. Dar știm foarte bine că din 1990 s'au tot casat tramvaie și nu s'au mai înclocuit decât cu niște vechituri germane care au dispărut și ele, plus un număr penibil de mic de Bucur (LF sau nu). Troleibuzul 7099 care a dărâmat un chioșc de bilete și a produs și două victime + răniți, nu a mai fost reparat, dar în acea perioadă liniile de troleibuz s'au redus la jumătate și erau deja troleibuze peste necesar. 4418 și 4235 s'au reparat, dar erau în garanție. 4108 are șanse să fie pentru că nu e atât de grav ca acesta de acum. Nu mi-aș dori să-l caseze, dar turcii ne invadează, au cu ce să-l înlocuiască și cu siguranță asta vor face.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
GPS
870 este retras în spate, părea că cineva a umblat la masca lui, deși nu sunt sigur.
870 este retras în spate, părea că cineva a umblat la masca lui, deși nu sunt sigur.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
ADK
Ce se mai știe de vechile mașini? Au fost tăiate întotalitate sau s-a mai păstrat ceva, ceea ce greu îmi vine a crede?
Ce se mai știe de vechile mașini? Au fost tăiate întotalitate sau s-a mai păstrat ceva, ceea ce greu îmi vine a crede?
- GPS
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
GPS
Ultima dată știu că mai era un DAF în Autobaza Giurgiului și 870 în Depoul Berceni. Astea două știu sigur că mai sunt.
Ultima dată știu că mai era un DAF în Autobaza Giurgiului și 870 în Depoul Berceni. Astea două știu sigur că mai sunt.
- roberto2001
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
roberto2001
Am 2 intrebari
1.Mai exista vreun Daf/Rocar De Simon "Intreg" in vreo autobaza?
2. Am mai intrebat si in alt topic dar aici cred ca este cel mai perfect ... Stie cineva daca s-a incepout casapirea/casarea Autobuzelor Mercedes Citaro? ( mai alex euro3 care stau la gard de ani buni/imobilizate sau poate chiar si acelea care mai puteau fi readuse la viata cumva)
Am 2 intrebari
1.Mai exista vreun Daf/Rocar De Simon "Intreg" in vreo autobaza?
2. Am mai intrebat si in alt topic dar aici cred ca este cel mai perfect ... Stie cineva daca s-a incepout casapirea/casarea Autobuzelor Mercedes Citaro? ( mai alex euro3 care stau la gard de ani buni/imobilizate sau poate chiar si acelea care mai puteau fi readuse la viata cumva)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Casari autobuze
Costin
1. Asociatia a inventariat vehiculele cu potential istoric, deci daca doresti sa vezi starea lor asa cum se prezenta in vara 2021, poti consulta acest raport: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId (care cuprinde absolut toate vehiculele, nu doar autobuzele DAF si DeSimon, dar le vei gasi si pe acestea acolo)
2. Ti s-a raspuns dincolo, pe scurt, nu.
1. Asociatia a inventariat vehiculele cu potential istoric, deci daca doresti sa vezi starea lor asa cum se prezenta in vara 2021, poti consulta acest raport: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId (care cuprinde absolut toate vehiculele, nu doar autobuzele DAF si DeSimon, dar le vei gasi si pe acestea acolo)
2. Ti s-a raspuns dincolo, pe scurt, nu.
📖 Pagination options