Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: V2A versiunea clasică (1981-2010)

104 posts, 57039 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Tom

Nu e obligatoriu ca un vagon fabricat într'un an să și intre în circulație atunci. Căutați pe celălalt forum ce a scris dl. ing. Bucșan despre el. Vagonul a fost păstrat și expus pe la târguri internaționale, mai târziu a circulat cu călători.

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) 1689

Da, dar Dl. Bucsan a confirmat ca prototipul V2A a fost expus prima data in 1982.
Ce este, insa, interesant, e ca putinele poze disponibile cu acest vehicul au o alta schema de vopsire.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Tom

Vagonul a fost fabricat în 1982, dar nu a intrat în parcul ITB, a fost ținut ca "exponat de muzeu" o perioadă mai mare.

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) PaulIP

Daca 4031 e prototipul V2A, 4001 original (renunerotat 4015);de ce arata asa, si de ce s-a revenit la usile+caseta prototipului?

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) GPS

În ce an e realizată poza?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Tom

4001 a fost cel mai probabil un V3A fără secțiune mediană. Al doilea (4031) a fost prototipul unui model diferit, iar următoarele au fost realizate după acesta. 4031 a rămas la URAC pentru prezentări și expoziții, de asta a primit număr mai târziu. Interesant este că V3A mai noi nu s'au realizat după modelul acestui vagon, ci s'a continuat cu versiunea clasică, dar cu acele uși ca de Tatra.

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) 1689

Se pare ca poza cu 4001 cu partea frontala tip V3A-70 ar fi datata 1986...

In schimb, 4015, fotografiat in 1982 de Dl. Lacriteanu, arata ca un V2A “clasic”.

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) messe

Cam asa, 1986-1987, 4001 (un V3A scurt) in acea poza fiind in linia 44 pe Sos.Orhideelor in apropierea Garii Basarab, e trecut deja printr-un RK, dovada farurile de tip Dac, nu cele de Dacia 1300 si lipsa lampilor de pozitie aflate sub masca farurilor, cum au fost echipate V2A din fabrica, iar dupa RK au primit si stopuri de Dac monobloc in locul celor de Dacia 1300. 4015 asa arata original cum l-ai vazut in poza domnului Lacriteanu, o sa vezi in acest topic mai la inceput si poza cu 4001 renumerotat devenit cu caseta frontala patrata; n-am inteles acea renumerotare prin care 4001 a devenit 4015, daca stie cineva de ce s-a produs acest lucru il rog sa ne scrie si noua aici.

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

Dl Bucsan urmareste discutiile de aici, drept urmare ne-a trimis pe mail un material extensiv cu privire la acest tramvai. Toate informatiile ce urmeaza (text si foto) ii apartin in totalitate dumnealui, eu doar il citez printr-o redactare cat de cat potrivita formatului forumului. Remarcile mele vor fi scrise cu italic.

În noiembrie 1980, după ce a fost construit vagonul V3A cu numărul de parc 351 / numărul de fabricație 00351/1980 (numărul de fabricație era inserat pe șasiu și boghiuri), urmând ''indicația'' de a produce și vagoane de mai mică capacitate, a fost construit primul prototip V2A, cu numărul inițial de parc 001 / numărul de fabricație 00352/1981. Având același număr de parc cu primul V3A, acesta a fost schimbat în 4001, chiar înainte de a ieși pe poarta URAC-ului. Acest lucru s-a întâmplat pe 1 mai 1981, în cinstea ''zilei internaționale a celor ce muncesc''.
Vagonul era identic cu predecesorul 351, dar fără secțiunea mediană. Se vede în fotografie, inscripția ''VAGON DE MEDIE CAPACITATE V2A MODEL 1981''.

În aprilie - mai 1982, vagonul 4001 suferă niște modificări experimentale, în sensul că, tot aparatajul electric de pe acoperiș, este mutat sub podeaua primei secțiuni (după modelul TATRA T4R), și este echipat cu pantograf simetric tip UKVZ importat din U.R.S.S. Acest experiment (de care a avut parte, în aceeași perioadă și vagonul V3A cu numărul de parc 001), fiind un eșec lamentabil, se renunță la el. În iulie 1982, vagonul, readus la starea inițială, va ieși la traseu, cu pasageri.
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a.jpg (244.93 KB; downloaded 4006 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a1.JPG (205.06 KB; downloaded 3952 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_a2.JPG (168.91 KB; downloaded 3964 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b.jpg (230 KB; downloaded 3952 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b1.JPG (180.64 KB; downloaded 3953 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_b2.JPG (167.5 KB; downloaded 3955 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_c.JPG (130.37 KB; downloaded 3955 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_d.jpg (180.22 KB; downloaded 3955 times)
061-2.1981_Prototip V-2A-ITB_001#4001_e.jpg (183.96 KB; downloaded 3955 times)

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

Schite - continuare a mesajului precedent.
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_a.jpg (239.7 KB; downloaded 3941 times)
061-4.1982_Prototip modificat V-2A-ITB_4001_b.jpg (227.88 KB; downloaded 3943 times)

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

În martie - aprilie 1982 începe producția de vagoane V2A cu noua față și cu noul tip de uși, mai mici decât la V3A, deschidere 1400 mm față de 1600 mm, asemănătoare cu cele de la TATRA T4R, dar nu identice.
Primul dintre ele va avea numărul de parc 4002 / numărul de fabricație 00353/1982.
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a.JPG (230.55 KB; downloaded 4420 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a1.JPG (144.54 KB; downloaded 4413 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_a2.JPG (140.7 KB; downloaded 4415 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b.jpg (228.68 KB; downloaded 4417 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b1.JPG (143.86 KB; downloaded 4416 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_b2.JPG (149.79 KB; downloaded 4416 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_c.jpg (129.42 KB; downloaded 4418 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_d.jpg (139.9 KB; downloaded 4417 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_e.jpg (111.35 KB; downloaded 4414 times)
062-1.1982_V-2A-ITB_4002-4026_f.jpg (92.91 KB; downloaded 4412 times)

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

În vara anului 1982 este construit tramvaiul cu numărul de fabricație 00382/1982, vagon conceput special pentru prezentări interne și internaționale, cu statut de tramvai de protocol, Acesta a avut pe podea mochetă, a avut stație de emisie-recepție, precum și stație de radioamplificare. De asemenea, tot aparatajul electric de pe acoperiș era protejat de o mască. A primit numărul de parc 4031. Nu a circulat cu pasageri.
Nu a avut parte de prezentări pe alte meleaguri.
A fost expus, pentru prima oară, în octombrie 1982, la Târgul Internațional București TIB '82.
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_a.jpg (233.63 KB; downloaded 4429 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_b.jpg (228.72 KB; downloaded 4425 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_d.jpg (103.48 KB; downloaded 4428 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_e.jpg (110.32 KB; downloaded 4420 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_i.jpg (299.82 KB; downloaded 4426 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_j.jpg (161.81 KB; downloaded 4433 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_k.jpg (202.49 KB; downloaded 4437 times)
062-5.1982_Unicat V-2A-ITB_4031_l.jpg (116.48 KB; downloaded 4428 times)

 


Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) Costin

După 3 ani, este din nou expus, în octombrie 1985, la Târgul Internațional București TIB '85, împreună cu un vagon V3A CT produs pentru ITC Constanța.

064-1.1985_Unicat V-2A-ITB_4031_c.JPG (111.69 KB; downloaded 4415 times)


De abia prin anul 1988, acest vagon, văduvit de mochetă, de stațiile radio, de masca de pe acoperiș, este dat în circulație cu pasageri, terminându-și astfel statutul de tramvai de protocol.

Aici se incheie prezentarea pe care am primit-o de la dl Bucsan. Ii multumim pe aceasta cale pentru acest material cuprinzator!

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: V2A versiunea clasică (1981-2010) GPS

:applause:  :applause:  :applause:

Foarte interesantă istoria acestui model. Păcat că „vagonul de protocol“ nu a mai rămas la stadiul inițial, ar fi fost frumos să vedem cum ar fi decurs istoria acestuia după 1989. Poate ne mai ajută domnul Bucsan, dacă dorește desigur, și cu istoria V2A-2S și a ultimelor V2A, cele cu patru uși (4045-4049).

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419427 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use