MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile CAF Inneo (BM3)

3196 posts, 875986 views
 
Go to page:  1  ... 120 121 122 123 124 125 126  ... 229
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile CAF aztec

URANUS wrote:
mcosmin wrote:
URANUS wrote:
Cum adica 15 trenuri CAF? Pe-al 16-lea l-au casat?



1 sta pe bara. Citeste postarile anterioare.


Evident ca am citit postarile anterioare dar chiar daca "sta pe bara", fizic exista. Dar nu am pretentii de la astfel de jurnalisti.


E... aici este un posibil indiciu.
Daca as fii adeptul unor suspiciuni, as putea presupune, poate gresit, ca aici se ascunde adevaratul motiv al acestui tip de stiri.

Chiar scoaterea din discutie a acestui incident in care se scoate din discutie un element posibil negativ, al unei anumite firme.
Pt ca acolo, asa cum am citit printre randuri, pot intelege ca, posibil, a fost vina celui care face mentenanta.

"Referitor la trenul care se afla in depou din luna august, firma CAF a fost informata ca o piesa s-a defectat in decursul unei revizii. "

As putea spune, in lipsa altor informatii despre defect si pe baza declaratiei de mai sus ca la o revizie banala...au mers prea departe cu "reparatia". ...or fi scapat un flex in spirele motorului... ceva, rau de trebuie sa asteptam 3-4 luni.
De aceea am si mentionat scaparea, pt ca altfel, cu siguranta nu scapa din articol,...despre un incident, posibil cel mai grav posibil in termen de garantie, sa ai un produs atata timp indisponibil.
As merge prea departe daca as gandii asa si as fi adeptul teoriilor de pe piata?
Noroc ca nu o fac.
Si cred ca este doar o scapare din articol.
Ma credeti?
Eu ce sa cred?
Sau sunteti suspiciosi.  :twisted:

Inteleg ca este stricat trenul 14... daca am cautat am gasit ca ar fi 1314 & 2314: Prahova

 


Re: Trenurile CAF subway guru

Trenul ala in cauza 'pe surse' a iesit din imobilizare...
In rest din toata mahalaua asta cu 'substraturi grele' eu am inteles ca Alstom si-ar dori un cascaval mai mare si pentru atingerea acestui scop...orice metoda marsava este...buna...in mintea lor si a prostovanilor co-interesati 'economic' de la...economica.net!?!
Chiar asa, daca pe economic net iese cu profit, de ce sa nu...ne pretam la orice...magarie!
Probabil in mintea lor, noi suntem doar niste prosti?
Pentru mine toata tarasenia asta nu e decat un mare bonus de incredere pentru CAF, n-au pus botul la 'sponsorizare'!  :ugeek:
P.S.
Daca tot s-a dezgropat dosarul ApaNova, poate se dezgroapa si dosarul mentenanta Alstom, si mai taie 'organul' din coada ursului din padurea cea 'fara de lege'... :twisted:
:popa:

 


Re: Trenurile CAF aztec

El Big Guru.
Deci, teoria mea nu e chiar fantezista .....si am miros fin?

In toate presupunerea  mea este un sambure de adevar..?

Adica eu sunt suspicios si doar banuiam....ca ceva pute, eram atent la nuante si la metode de manipulare pt ca ceva parea suspect.... dar ...sunt si surprins daca am dreptate...chiar si partial.
Din pacate.

 


Re: Trenurile CAF subway guru

Despre trenurile CAF e valabil ce zice beneficiarul prin vocea 'autorizata' (nu, nu e actrita aia ratata, daca nu stiti care, o gasiti pe net):
Nu sunt nici prea late, nici prea scurte, nici prea inalte si nici prea...albastre!
:mrgreen:
Daca nu te-ai lamurit cum actioneaza Alstom cu metode 'frantuzesti', iti mai dau eu una 'proaspata'...
Dupa ce au pierdut cu glorie licitatia de finisaje M5 la toate instantele posibile si imposibile, inclusiv in justitie, au facut o 'jalba' la toate 'corpurile de control' ca sa se 'gaseasca vinovatii' pentru ca au pierdut ei licitatia!!!
Nici macar in 'Republica Centrafricana' nu ar fi de imaginat asa ceva...dar ei nu si nu, in loc sa se autoanalizeze si sa-si corecteze hibele vor sa fie 'pedepsiti' functionarii ce au avut 'indrazneala' pe drept sa nu-i declare castigatori pe nedrept!!  :twisted:
Macar nemtii te pacalesc, dar la 'soft', ca deh, 'calitate germana', nu asa 'ciobaneste'...
:popa:
De aia zic si repet, poate se gaseste un 'organ de bine' sa-i mai ia si pe Alstomi un pic la scarmanat, poate invata care le e lungul nasului si realizeaza si ei ca depasesc orice limita de bun simt...

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

133 313 wrote:
Astia de la CAF ori sunt naivi... ori nu stiu cu cine au de a face... ori sunt pur si simplu extrem de nesimtiti. Eu n-am sa inteleg cum vine aia sa iti lasi un produs nou si in garantie in baza mentenantei ALTORA.
Variantele sunt doua.
1.Ori sunt prea rupti in... dos sa dea niste bani la niste oameni de-ai lor sa vina aici in Romania si sa faca o echipa cu ceva romani, caz in care... sunt de toata jena.
2.Ori trenurile astea sunt proaste si sunt mai mult decat bucurosi sa le lase pe mana altora (astia ar fi Alstom) si sa se scuze ca le-au stricat aia.

Deci repet, treaba asta cu produs in garantie lasat pe mana concurentei PUTE. RAU. Eu daca as fi Metrorex NU as permite ghiveciul asta de salate. Fiecare in coltul lui cu omleta lui.


Nu zicea puidemorosan la un moment dat ca nu lasa trenurile in garantie pe mana Alstom? Ce s-a schimbat intre timp?

@subway guru

Nu zic ca nu sunt interese si atacuri aici. Dar trebuie sa recunoastem ca lucururile nu ar sta chiar asa daca nu ar fi fost atatea puncte vulnerabile de atac impotriva CAF. Iar faptul ca licitatia lor s-a oprit fix la DNA spune ceva.

 


Re: Trenurile CAF survola

subway guru wrote:
Trenul ala in cauza 'pe surse' a iesit din imobilizare...

A ieșit pe traseu? O să-l urmăresc, să verificăm sursele.

 


Re: Trenurile CAF oache81

shoppy wrote:
Pe Metrorex nu ii intereseaza cine il strica sau cine il repara, daca se strica in garantie trebuie prelungita garantia cu perioada de indisponibilitate + penalitati, asta daca contractul e facut cu cap si se respecta, daca e pe spaga atunci orice e posibil.
Licitatiile cu fonduri europene nu se fac pe reputatie ci pe bani, daca metrorex e prea prost ca sa isi recupereze banii ce i se cuvin, din nou, problema lor.


Conteaza daca este defect de fabricatie sau nu.Daca a fost o eroare umana nu are nicio treaba producatorul, trebuie sa plateasca cel care a stricat trenul.Legile pe la firmele astea sunt ca au voie sa ii opreaca maxim 10 la suta din brut pe an (fara sporu de subteran ore de noapte si ce mai are acolo, la sporuri nu te poti atinge).Daca a stricat o piesa de 10.000 de euro si are salariu de baza 2000 ron se pot recupera 50 de euro pe luna adica in aproximativ 200 de luni se recupereaza paguba de la angajat.Asta daca e vorba de o piesa de doar 10.000.Dar daca era asa ieftina o faceau ei pe banii lor si dregeau cumva busuiocul.Eu cred ca e ceva grav la trenu ala, un IGBT (sau mai multe)pentru ca el trebuie sa poata circula cu un subansamblu defect sau cu 2 defecte la capacitate redusa.Sau a fost canibalizat pentru piese ca sa le tina pe celelalte in functiune.
E o mare diferenta intre a produce si a asambla, in sensul ca astia de la CAF nu o sa tina piese de zeci sau sute de mii de piese pe stoc, iar daca ceri la Mitshubishi 1 (un) IGBT e un pret foarte mare fata de cele 64 pe care le-au comandat ca sa faca 16 trenuri.Si neavand certitudinea ca vor mai face si altele nu aveau de ce sa comande de la inceput piese in plus.E un tren nou cu tiraj foarte redus (din cate stiu se fac mai mereu macar o suta nu asa cate 16).De exemplu bombardiere am mai vazut aproape identice cu ale noastre in Helsinki parca, doar ca circulau la suprafata si erau cuplate cate 2 rame si erau folosite ca tren suburban.
Eu am dat doar un exemplu cu IGBT, pot fi mai multe piese scumpe sau e vorba de multe piese mai ieftine luate de pe trenul care sta si puse pe celelalte.

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Garantia evident  se aplica doar la defecte de fabricatie, dar ca mentenanta Alstom nu poate sa blocheze trenul ca l-au stricat ei de fraieri si aia e, trebuie si ei sa plateasca despagubiri conform cu contractul de mentenanta. De aceea zic ca pentru Metrorex nu prea conteaza, daca nu l-a stricat Metrorex atunci cineva trebuie sa-i plateasca pe Metrorex pentru ca trenul nu e disponibil.

Daca un gigi a stricat trenul atunci ala a zburat afara imediat, si daca nu atunci si-a dat demisia, ca doar nu sta sa plateasca 10% din salariu.

 


Re: Trenurile CAF oache81

Pai nu poti sa iti dai demisia chiar asa usor in caz de litigiu, poate doar sa nu te mai prezinti la munca.
El nu raspunde legal decat cu 10 la suta din salariu, asa este CCM-ul.Se face comisie, se ancheteaza, dureaza cateva luni ancheta interna.A mai fost unu care a intrat cu metroul in capatul liniei la Anghel Saligny dar acolo au casat metroul si gata (doar rama din capul ala ca era IVA).
Oricum sindicatele sunt foarte puternice in situatiile astea, eu totusi cred ca a fost vorba de un angajat al Metrorex care a facut ceva aiurea.Sunt multe lucruri care pot fi la mijloc, poate nu a fost instruit cum trebuie, nu e neaparat o greseala a unui singur angajat.Eu cel putin eram odata in metrou cand am auzit mecanicul ca zicea "overtemperature supracurrent error" si aia de la capatul celalalt i-a zis sa dea restart ca isi revine, insa nu e foarte in regula.Practic este o protectie care daca ai temepratura prea mare nu te mai lasa sa dai blana la metrou ci doar baga curent pana la un anume punct (adica amperi ma refer aici) si daca trenu e plin amperii aia nu sunt de ajuns ca sa poti pleca de pe loc si atunci ori treci peste si supraincalzesti motoarele ori nu mai pleci de pe loc (mai ales daca esti la deal ca unele statii au o coborare un palier si o urcare si daca te prinde pe urcare e chiar greu sa o iei iar la deal).
Eu sunt de parera ca trenul a fost gandit foarte prost din start, cu motoare cu putere sub ceea ce este necesar pe M2 la ore de varf (sunt mult mai mult de 4 cal/m patrat).
Faza e ca la motoarele electrice ai un curent de intensitate maxima unul uniorar si unul nu mai stiu cum si daca poate face fata la 8cal/metru patrat in intensitate maxima (care este de 3 minute conform standardelor daca mai tin bine minte), nu face fata in regim de exploatare continua.Ei (CAF) sunt spalati pe maini la faza asta, daca tine 3 minute fara sa ia foc, dar daca merge toata magistrala in intensitate maxima (si frana de motor este tot intensitate maxima daca trenul e supraincarcat) atunci nu are timp sa se raceasca (cuplat cu o ventilatie la limita inferioara si tuneluri neventilate corespunzator si un interval de succedare foarte mic si astfel aerul cald lasat in urma de un tren n-apuca sa se disperseze pana vine urmatorul care incearca sa isi raceasca motoarele cu aer mai cald decat cele 21 de grade sau cat ar trebuie sa fie ca sa aiba eficienta racirea)

In zilele noastre toate se fac la limita (+maxim 5-10%) fata de specificatii pentru ca altfel nu poti castiga licitatia ca da altul pret mai mic decat tine.Chiar eficienta energetica cere ca motoarele sa fie exact cat e necesar si nu mai mari pentru ca ele functioneaza la randament mare doar aproape de capacitatea maxima (la TGV de exemplu ele merg in 99 la suta din timp doar la maxim).

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Nu mai vorbi pe langa, nu are nici o legatura demisia cu litigiul, dai demisia, mai vi 20 de zile la munca si gata, asta e dreptul angajatului, ca vor aia sa se judece cu tine e treaba lor, se judeca pana se plictisesc. Apoi motorul daca e subdimensionat fata de caracteristici atunci se arde dupa cateva ore, iar caracteristicile sunt alea acceptate de Metrorex, motoare arse nu au fost, deci iar nu mai vorbi pe langa.

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Nu se arde neaparat, dar nici viata lunga nu va avea. Sunt mai multi factori la mijloc aici. Iar trenurile nu au fost suficient de mult timp in exploatare ca sa stim cu siguranta cum sta treaba cu ele.

Nu (vreau sa) cred ca trenul 14 a fost canibalizat pentru piese. Asta insemna ca erau cel putin alte 2 trenuri moarte. Dar trenul 14 de cand sta mai exact pe bara? tot de atunci de cand a fost povestea cu supracurentul?

 


Re: Trenurile CAF shoppy

Daca nu s-a ars asta vara la cateva ture cu incarcare maxima / cateva ture fara intarziere intre ele / temepratura maxima in tunel si la 8 motoare pe tren per 14 trenuri atunci nu se mai arde nici de acum incolo.
Eu banuiesc ca pernele alea 3 le-au luat de pe trenul 14, si si alea trebuie sa vina din portocalia, ca lafel ca osia nu erau elemente de uzura.

 


Re: Trenurile CAF oache81

Vara nu e incarcare maxima (sunt mai putini calatori in perioada de vacanta).E mult mai liber in perioada 1 iulie 1 octombrie.
Oricum diferentele de temperatura nu sunt asa mari vara-iarna.
Ventilatia fortata a motoarelor, atunci cand este noua are un debit mai bun decat dupa cateva luni.Nu se curata zilnic si dupa un timp ajunge la o capacitate de racire mai mica decat cea initiala (totusi suficienta in conditii normale).Asta am patit-o pe pielea mea cu masina mea, la care am spalat radiatorul pe exterior pentru ca se supraincalzea motorul din cauza mizeriei acumulate,inainte am incercat sa schimb tot ce se poate schimba lichid de racire, termostat etc.La mine s-a intamplat dupa cativa ani de folosinta sa se incalzeasca motorul dar ideea e ca se intampla in timp din cauza mizeriei acumulate.Normal la o locomotiva (asta zic din caz real vazut de mine), daca ventilatia nu face fata se deconecteaza motorul respectiv de tot (ca sa nu ia foc) si daca ai 2 deja ai tras trenul pe bara ca nu poate sa circule cu 2 motoare defecte.
Ca sa va dau exemplu si din noua tehnologie avem un Iphone 3 si il foloseam pe post de gps.Cand atinge 40 de grade are o dioda care intrerupe incarcarea ca sa se raceasca (chiar daca e pus la incarcat nu se mai incarca) si din cauza asta ramaneam fara baterie la el.

In plus motoarele din ziua de azi au multe variabile la care poti sa te joci ca sa nu se incinga sau le poti face sa se incinga chiar si in sarcina foarte mica.Sau poate in teste cei de la CAF au pus un "soft" care sa ignore erorile de temperatura ca tot se practica si pe la altii mai mari

 


Re: Trenurile CAF mcosmin

Mai degraba as zice ca nu s-a interfatat corect softul de ATO de pe Bombardier cu ce firmware or avea CAF-urile pe ele. Nu uita ca aici sunt 2 companii care fac softul pentru trenurile astea.

 


Go to page:  1  ... 120 121 122 123 124 125 126  ... 229
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2385 forum members have written 430476 posts in 5346 topics and 517 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use