Topic: Bucur LF-CA (#406 - ...)
901 posts, 288623 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
ByOnu
Un lucru bun la Otokar este prezenta abtibildurilor cu atentionarea pentru AC pe TOATE geamurile.
La fel ar trebui pe TOATE vehiculele dotate cu AC.
Un lucru bun la Otokar este prezenta abtibildurilor cu atentionarea pentru AC pe TOATE geamurile.
La fel ar trebui pe TOATE vehiculele dotate cu AC.
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Puss in Boots
In ideea ca prostii mai si citesc Nu e rau ce zici, trebuie un cumul de masuri si implicarea tuturor. Poate si spirit cetatenesc in multe cazuri.
In ideea ca prostii mai si citesc Nu e rau ce zici, trebuie un cumul de masuri si implicarea tuturor. Poate si spirit cetatenesc in multe cazuri.
- Albert
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Albert
Sau cel mai bine geamuri care se pot bloca si am terminat discuția...
Sau cel mai bine geamuri care se pot bloca si am terminat discuția...
- Nenea_titi
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Nenea_titi
Geamuri care să aibă închizătoare comandată de funcționarea A/C. Când nu merge A/C, să se deblocheze.
Îți spun eu că nu e plăcut ca toamna sau primăvara să mergi cu geamurile închise, când nu prea este de A/C.
Geamuri care să aibă închizătoare comandată de funcționarea A/C. Când nu merge A/C, să se deblocheze.
Îți spun eu că nu e plăcut ca toamna sau primăvara să mergi cu geamurile închise, când nu prea este de A/C.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
punmeister
Da, doar ca unitatile de HVAC asigura si ventilatie simpla, fara freon.
Da, doar ca unitatile de HVAC asigura si ventilatie simpla, fara freon.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
bercenicity
Si cand se defecteaza sistemul automatic de inchidere? Mai ales sa se blocheze pe pozitia inchis... Cred ca mai bine punem etichete si educam populatia - la metrou pe scarile rulante s-a invatat lumea sa stea pe dreapta, in mare parte.
Nenea_titi wrote:
Geamuri care să aibă închizătoare comandată de funcționarea A/C. Când nu merge A/C, să se deblocheze.
Îți spun eu că nu e plăcut ca toamna sau primăvara să mergi cu geamurile închise, când nu prea este de A/C.
Si cand se defecteaza sistemul automatic de inchidere? Mai ales sa se blocheze pe pozitia inchis... Cred ca mai bine punem etichete si educam populatia - la metrou pe scarile rulante s-a invatat lumea sa stea pe dreapta, in mare parte.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
shoppy
Nu exista nicaieri in lume geamuri cu incuietoare comandata de AC, senzor de temperatura, sofer sau altceva.
Ori pui abtibilde cu "Deschiderea geamului va degrada performantele unitatii AC in functiune" si te bazezi pe bunul simt al oamenilor(ca la Praga) ori le blochezi inchise si gata.
Nu exista nicaieri in lume geamuri cu incuietoare comandata de AC, senzor de temperatura, sofer sau altceva.
Ori pui abtibilde cu "Deschiderea geamului va degrada performantele unitatii AC in functiune" si te bazezi pe bunul simt al oamenilor(ca la Praga) ori le blochezi inchise si gata.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
WT_fan06
O să râdeți, dar de când cu noile autobuze dotate cu AC unii călători refuză să deschidă geamurile din Otokar chiar dacă AC-ul nu merge. Am prins de mai multe ori faze de acest gen. De la o extremă la alta...
O să râdeți, dar de când cu noile autobuze dotate cu AC unii călători refuză să deschidă geamurile din Otokar chiar dacă AC-ul nu merge. Am prins de mai multe ori faze de acest gen. De la o extremă la alta...
- bobby
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
bobby
Mda... Am prins și eu o fază din asta in 123. Doamna de lângă mine îmi zicea: Nu vedeți că scrie "NU deschideți geamurile!" Am încercat să îi spun politicos că AC-ul nu mergea, dar doar am reușit să mă cert cu tot autobuzul. Deja o cam luăm off-topic.
Mda... Am prins și eu o fază din asta in 123. Doamna de lângă mine îmi zicea: Nu vedeți că scrie "NU deschideți geamurile!" Am încercat să îi spun politicos că AC-ul nu mergea, dar doar am reușit să mă cert cu tot autobuzul. Deja o cam luăm off-topic.
- andrei11
-
Posted:
-
- Albert
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Albert
Sursa: Ziare.com (http://m.ziare.com/); articol: http://m.ziare.com/social/acum-3-ani-bucurestiul-construia-un-tramvai-cu-4-5-milioane-de-lei-acum-ii-trebuie-jumatate-din-suma-doar-ca-sa-l-modernizeze-1573539
caiet de sarcini: http://s2.ziareromania.ro/?mmid=8e87d56079b906effd
Stie cineva ceva? Poate sa ne zica mai multe?
Acum 3 ani, Bucurestiul construia un tramvai cu 4,5 milioane de lei. Acum ii trebuie jumatate din suma doar ca sa-l modernizeze
Desi are, inca, pe traseu multe tramvaie vechi de zeci de ani, Societatea de Transport Bucuresti (STB) vrea sa plateasca peste 6,5 milioane de euro pentru a-si imbunatati 11 dintre cele mai moderne tramvaie pe care le detine. Acum 3 ani, cu cat cheltuieste acum pe modernizarea a doua tramvaie, STB putea construi unul nou.
STB a lansat, la inceputul lunii august, o licitatie prin intermediul careia vrea sa isi aleaga parteneri pentru modernizarea celor 11 dintre cele 16 tramvaie Bucur Low Floor (LF) pe care le detine. Mai exact, STB vrea sa modernizeze cele 11 tramvaie Bucur LF - CA.
Interesant este ca aceste tramvaie - fabricate dupa anii 2000 la Uzina de Reparatii Ateliere Centrale (URAC) - sunt deja printre cele mai moderne din Capitala. De ce tocmai acestea au nevoie de modernizare scumpa, in condtiile in care pe traseu ies inca tramvaie din anii 1970 (deci cu aproape 40 de ani mai vechi decat Bucur LF-CA)?
Ei bine, STB sustine ca buna parte dintre modelele mai vechi de tramvaie au deja fost modernizate in perioada 1993 - 2010.
In consecinta, societatea sustine ca vrea acum sa imbunatateasca si cele 11 tramvaie Bucur LF-CA pentru a putea asigura "transportul public de calatori cu tramvaie in conditii de siguranta, confort si cu respectarea legislatiei nationale si europene privind accesul persoanelor cu dizabilitati la serviciu de transport public".
Totodata, modernizarea s-ar impune in conditiile in care STB sustine ca "trebuie sa abordeze dintr-o alta perspectiva amenajarea interioara si exterioara pentru tramvaiele Bucur LF, in scopul de asigurare a unui transport de calatori civilizat, placut, comod si igienic cu asigurarea tuturor factorilor spatiali, fiziologici si psihologici care determina confortul conform cerintelor la nivel european in domeniul transportului public de calatori".
Interesant este ca, in 2016, fosta RATB (transformata ulterior in STB) solicita de la Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) circa 4,46 milioane de lei pentru a construi un tramvai Bucur LF - CA. In aceste conditii, intrebarea este: de ce ajunge acum modernizarea unui tramvai la aproape jumatate din costul de productie de acum 3 ani?
Fosta RATB sustinea ca poate construi un tramvai Bucur LF-CA cu 4,46 milioane lei. Acum, STB vrea sa plateasca aproximativ jumatate din suma doar pe modernizarea unuia.
Pentru mai multe detalii, puteti consulta integral proiectul prin care RATB solicita aceste sume, in anul 2016.
In ciuda insistentelor, pana la momentul publicarii acestui text, nu am reusit sa obtinem detalii de la reprezentantii biroului de comunicare al STB. In consecinta, am solicitat informatiile in scris. Pe masura ce institutia ne va raspunde, va vom tine la curent.
Cum vrea STB sa modernizeze tramvaiele Bucur LF-CA?
Inainte de toate, STB informeaza ca vrea ca toate cele 11 tramvaie sa fie modernizate integral, atat la exterior, cat si la interior. La reamenajare ar urma sa se utilizeze, in special, componente modulare, care sa poata fi usor demontate pentru reparatii si - atunci cand situatia o impune - pentru a fi inlocuite.
La exterior tramvaiele ar urma sa aiba dispozitive care sa permita atasarea de anunturi publicitare. La interior, in schimb, STB sustine ca vrea un design aerisit, fara spatii inguste si greu de curatat si cu scaune care se pot igieniza cu usurinta.
"Materialele (folosite la reamenajare - n.red.) sa fie usor lavabile, rezistente la vandalism, grafitti si contactul cu produse petroliere, agenti poluanti si corozivi etc.", se arata in caietul de sarcini.
In cazul in care, totusi, materialele de la interior se vor deteriora, acestea n-ar trebui sa produca aschii sau muchii care sa le puna calatorilor sanatatea in pericol.
La reamenajare, accesul in tramvaie ar urma sa fie regandit, astfel incat persoanelor cu dizabilitati sa le fie mai usor sa urce si sa coboare. In plus, ar urma sa fie amenajate spatii in care persoanele aflate in scaune rulante sa calatoreasca mai confortabil.
Tramvaiele ar urma sa fie dotate - in procesul de modernizare - si cu instalatii de aer conditionat moderne, dar si cu dispozitive care sa permita furnizarea de internet wi-fi pentru calatori. In plus, in spatiul pentru calatori se vor monta si prize cu USB.
Modernizarea tramvaielor Bucur LF ar urma nu doar sa le ofere calatorilor conditii mai bune, ci ar trebui sa le usureze si vatmanilor munca. Mai exact, tramvaiele ar urma sa aiba oglinzi incalzite electric si interfete de comanda noi, moderne si rezistente. De asemenea, cele 11 tramvaie Bucur LF-CA vor fi dotate cu faruri cu LED.
In plus, tramvaiele ar urma sa fie dotate cu un sistem de senzori inteligenti 3D cu infrarosu si cu un analizator care sa asigure numararea calatorilor si raportarea datelor colectate.
Nu in ultimul rand, fiecare dintre cele 11 tramvaie va fi dotat, atat la interior cat si la exterior, cu sisteme de supraveghere video. Acestea ar urma sa transmita in timp real imaginile pe un monitor aflat in cabina vatmanului. In plus, sistemul ar trebui sa stocheze imaginile pentru 72 de ore.
Mai multe detalii tehnice puteti afla consultand caietul de sarcini al licitatiei:
Potrivit datelor din Sicap, societatile interesate sa modernizeze tramvaiele Bucur LF vor putea depune oferte pana pe 9 septembrie 2019. Ulterior, STB va evalua ofertele primite, urmand ca abia apoi sa anunte castigatorii.
Lider sindical: Sumele sunt uriase! Mai raman bani sa reparam si tramvaiele vechi?
Ca sa vedem si ce cred salariatii societatii despre aceasta investitie, i-am cerut parerea presedintelui Sindicatului Transpublic din STB SA, Valer Ciobanescu. Iata ce ne-a spus acesta.
"Conducerea STB se plange mereu ca nu are suficienti bani. Asa ca nu inteleg ce ar justifica asemenea investitii in modernizare catorva tramvaie care, deatfel, nici macar nu sunt vechi.
Stiti ca exista tramvaie care nu pot fi scoase pe traseu pentru ca sunt stricate si nu se aduc piese pentru ele? In modernizarea respectivelor tramvaie cati bani se vor investi si cand? Mie mi s-ar parea normal sa se modernizeze ce e vechi si abia apoi sa se investeasca in ce e mai nou.
De principiu, pretul unui astfel de tramvai ajungea la 800.000 - 900.000 de euro. Cum sa investesti 600.000 de euro in modernizare. Aproape ca nici nu-mi vine sa cred", a declarat Valer Ciobanescu pentru Ziare.com.
Ramane sa aflam cine va castiga licitatie si va imbunatati tramvaiele deja destul de moderne, contra sumei de 6,5 milioane de euro!
Sursa: Ziare.com (http://m.ziare.com/); articol: http://m.ziare.com/social/acum-3-ani-bucurestiul-construia-un-tramvai-cu-4-5-milioane-de-lei-acum-ii-trebuie-jumatate-din-suma-doar-ca-sa-l-modernizeze-1573539
caiet de sarcini: http://s2.ziareromania.ro/?mmid=8e87d56079b906effd
Stie cineva ceva? Poate sa ne zica mai multe?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
Utilizator anonim
E vorba de acest proiect viewtopic.php?f=14&t=4791, nici vorba de modernizat tramvaiele existente. Aia e o balarie preluata din asa zisa presa de specialitate unde s-a scris asta, ca nu stiu sa citeasca un caiet de sarcini.
E vorba de acest proiect viewtopic.php?f=14&t=4791, nici vorba de modernizat tramvaiele existente. Aia e o balarie preluata din asa zisa presa de specialitate unde s-a scris asta, ca nu stiu sa citeasca un caiet de sarcini.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
punmeister
Aoleu ce au inteles si aia. Este vorba despre AMENAJAREA INTERIOARA SI EXTERIOARA A TRAMVAIULUI Deci nici vorba despre o modernizare la nivel tehnic, tot electronica SAERP si motoarele asincron de pe actualele CA raman baza.
Deci la aceasta procedura vin agentii de design din domeniu cum ar fi de exemplu Yellow Window sau büro+staubach si propun un design de secolul 21 pentru noua generatie de Bucur LF-CA, atat!
Aoleu ce au inteles si aia. Este vorba despre AMENAJAREA INTERIOARA SI EXTERIOARA A TRAMVAIULUI Deci nici vorba despre o modernizare la nivel tehnic, tot electronica SAERP si motoarele asincron de pe actualele CA raman baza.
Deci la aceasta procedura vin agentii de design din domeniu cum ar fi de exemplu Yellow Window sau büro+staubach si propun un design de secolul 21 pentru noua generatie de Bucur LF-CA, atat!
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Bucur LF-CA (406-416 produse între 2012-2016)
cris_m
Nu sta nimeni sa toace la bani marunti CS-ul asa cum faceti voi! Tineti minte chestia asta!
Nu sta nimeni sa toace la bani marunti CS-ul asa cum faceti voi! Tineti minte chestia asta!
📖 Pagination options