Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
470 posts, 173392 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Diverse fotografii preluate de pe Facebook.
Prima este incarcata de Emanuel Tanjala, iar urmatoarele 3 de catre Iorgu Gabriel.
Diverse fotografii preluate de pe Facebook.
Prima este incarcata de Emanuel Tanjala, iar urmatoarele 3 de catre Iorgu Gabriel.
Emanuel Tanjala facebook troleibuz TV la Gara de Nord anii 1970.png (107.81 KB; downloaded 3957 times)
Facebook Iorgu Gabriel 2.png (427.46 KB; downloaded 3957 times)
Facebook Iorgu Gabriel 3.png (74.8 KB; downloaded 3957 times)
Facebook Iorgu Gabriel.png (294.84 KB; downloaded 3957 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Sursa foto: Pagina de Facebook Cineclic ( https://facebook.com/Cineclic.ro )
Actualul Bd. Lascar Catargiu cu tramvai.
Imagini de la prospectiunile filmului Viața nu iartă, 1956.
Date de producție: Filmările începute în 1956 sunt continuate în prima jumătate a anului 1957 și în noiembrie același an.
Sursa foto: Pagina de Facebook Cineclic ( https://facebook.com/Cineclic.ro )
Actualul Bd. Lascar Catargiu cu tramvai.
Cineclic Lascar Catargiu 2.png (471.58 KB; downloaded 3950 times)
Cineclic Lascar Catargiu.png (479.48 KB; downloaded 3950 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Sursa: https://www.facebook.com/groups/13074673 ... scwspnss
Sursa: https://www.facebook.com/groups/13074673 ... scwspnss
img_1_1657305419929.jpg (200.52 KB; downloaded 3817 times)
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Utilizator anonim 2
Celor care calatoreau pe scari sau agatati de vehicule li se spunea in epoca “pompieri”, prin analogie cu modul in care calatoreau cindva pompierii, gata sa sara de pe masina de interventie.
Celor care calatoreau pe scari sau agatati de vehicule li se spunea in epoca “pompieri”, prin analogie cu modul in care calatoreau cindva pompierii, gata sa sara de pe masina de interventie.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Diverse cadre care mi s-au parut interesante. Toate sunt preluate de pe pagina de Facebook Romania Nostalgica. Sunt mult mai multe acolo.
Diverse cadre care mi s-au parut interesante. Toate sunt preluate de pe pagina de Facebook Romania Nostalgica. Sunt mult mai multe acolo.
Troleibuzul 82 la Piata Scinteii revista Flacara nr 32 din 12 august 1961.png (1.17 MB; downloaded 3636 times)
Piata Universitatii anii 80.png (227.63 KB; downloaded 3636 times)
Fantana Miorita anii 60.png (266.99 KB; downloaded 3636 times)
Piata Scinteii anii 60.png (245.16 KB; downloaded 3636 times)
Depoul Dudesti.png (293.85 KB; downloaded 3636 times)
Pasajul Universitatii.png (972.45 KB; downloaded 3636 times)
Autobuz Saviem la Piata Romana.png (230.76 KB; downloaded 3636 times)
Troleibuz Oraselul Copiilor Gara Trenulet.png (284.73 KB; downloaded 3636 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ByOnu
Captura din 1958 cu configuratia liniilor de tramvai dintre actualul terminal Sf. Gheorghe si actualul Bd. I.C. Bratianu ( Bulevardul 1848 în Epoca Socialistă ).
Captura din 1958 cu configuratia liniilor de tramvai dintre actualul terminal Sf. Gheorghe si actualul Bd. I.C. Bratianu ( Bulevardul 1848 în Epoca Socialistă ).
img_3_1658653389271.jpg (61.21 KB; downloaded 3499 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
Utilizator anonim 2
Poate cineva identifica modelul acestui autobuz?
E din arhiva personala si stiu ca a fost facuta intr-o localitate limitrofa Bucurestiului:
Poate cineva identifica modelul acestui autobuz?
E din arhiva personala si stiu ca a fost facuta intr-o localitate limitrofa Bucurestiului:
autobuz.jpg (1.2 MB; downloaded 3167 times)
- omirica
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
omirica
E un Renault (mă rog, șasiul, că se făceau adaptări loco). Probabil pe la începutul anilor 30. Nu văd ce altceva ar putea fi.
E un Renault (mă rog, șasiul, că se făceau adaptări loco). Probabil pe la începutul anilor 30. Nu văd ce altceva ar putea fi.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
ADK
De pe ghildush.ro
De pe ghildush.ro
34. RATB Information pannel-700x538.jpg (77.34 KB; downloaded 2664 times)
35. RATB Information pannel.jpg (19.62 KB; downloaded 2664 times)
36.RATB Information pannel.jpg (76.61 KB; downloaded 2664 times)
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
Interesante si pacat ca nu au mai avut continuitate. RATB a preferat sa se foloseasca de indicatoarele clasice, nici macar pe cele paralelipipedice cu benzi colorate nu au dorit sa le foloseasca, sa le dea un "refresh". Aveau unele dezavantaje - corpul indicatorului de marime fixa iar spatiul publicitar depindea de numarul de linii afisate. Sa mai fi ramas vreunul in uz azi, sa zicem prin Baneasa, era ocupat aproape tot de liniile urbane si regionale.
Interesante si pacat ca nu au mai avut continuitate. RATB a preferat sa se foloseasca de indicatoarele clasice, nici macar pe cele paralelipipedice cu benzi colorate nu au dorit sa le foloseasca, sa le dea un "refresh". Aveau unele dezavantaje - corpul indicatorului de marime fixa iar spatiul publicitar depindea de numarul de linii afisate. Sa mai fi ramas vreunul in uz azi, sa zicem prin Baneasa, era ocupat aproape tot de liniile urbane si regionale.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
1689
Modelul asta cred ca avut cea mai scurta si restrinsa utilizare din istoria indicatoarelor de statii *TB.
Modelul asta cred ca avut cea mai scurta si restrinsa utilizare din istoria indicatoarelor de statii *TB.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
rosetti61
Totemurile cu ciuperca in varf. nu stiu de cand au fost folosite, probabil din a doua jumatate a anilor'70, au rezistat pana in 1986 - ultimele exemplare se mai puteau gasi pe linia lui 41 (Scanteii-Crangasi) si in centru. Dupa ele a venit cadrul metalic cu caseta si placi pe care era indicat traseul - setul avea 4 placi mobile, inscriptionate numai pe o singura fata, pana la depasirea numarului disponibil de trasee (8) nu pe ambele fete cum era caseta statiei; schema traseului era desenata manual. Sunt folosite cu incepere din 1983 sau 1984 ca parte a unui proiect de mobilier urban de la Institutul de Arfhitectura si ies din uz in 1991. In 1987-88 se implementeaza alt model, modular, cu benzi colorate in functie de tipul vehiculului - folosite chiar si pentru statiile de maxi-taxi, taxi, taxifurgonete; au existat si dintr-o singura bucata, cu iluminare din interior dar numai pentru tramvaie. Au disparut si ele discret dupa 2005. Nu stiu daca in prezent mai exista vreunul.
Indicatorul Ghildush a avut si el viata lunga. inca mai existau exemplare si in 2011 - a aparut spre anii 2000. Se gasea in foarte multe locuri - la Gara unde intorcea 34 pe Duca, la Apaca, Universitate, podul Izvor, la statiile de tramvai de la Piata Sudului, statii de tramvai pe Stefan cel Mare. Piata Victoriei, Piata Romana etc.
Totemurile cu ciuperca in varf. nu stiu de cand au fost folosite, probabil din a doua jumatate a anilor'70, au rezistat pana in 1986 - ultimele exemplare se mai puteau gasi pe linia lui 41 (Scanteii-Crangasi) si in centru. Dupa ele a venit cadrul metalic cu caseta si placi pe care era indicat traseul - setul avea 4 placi mobile, inscriptionate numai pe o singura fata, pana la depasirea numarului disponibil de trasee (8) nu pe ambele fete cum era caseta statiei; schema traseului era desenata manual. Sunt folosite cu incepere din 1983 sau 1984 ca parte a unui proiect de mobilier urban de la Institutul de Arfhitectura si ies din uz in 1991. In 1987-88 se implementeaza alt model, modular, cu benzi colorate in functie de tipul vehiculului - folosite chiar si pentru statiile de maxi-taxi, taxi, taxifurgonete; au existat si dintr-o singura bucata, cu iluminare din interior dar numai pentru tramvaie. Au disparut si ele discret dupa 2005. Nu stiu daca in prezent mai exista vreunul.
Indicatorul Ghildush a avut si el viata lunga. inca mai existau exemplare si in 2011 - a aparut spre anii 2000. Se gasea in foarte multe locuri - la Gara unde intorcea 34 pe Duca, la Apaca, Universitate, podul Izvor, la statiile de tramvai de la Piata Sudului, statii de tramvai pe Stefan cel Mare. Piata Victoriei, Piata Romana etc.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București
nokia2110
Pe Şos. Ştefan cel Mare nu mai ţin minte să fi fost, dar uite că din poză văd că am uitat că au fost. Oricum, erau printre cele mai utile indicatoare. Mari, să le vezi şi indicau şi sensul de circulaţie. Aveau tuburi fluorescente înăuntru.
Nu e vedere, e filmare, dar vezi de la 33:14 un 'Dac' pe linia 368, un "Rocar" "de Simon" (mai apare şi unul în fundal), 2 "D.A.F." - cel de pe partea ailaltă probabil pe linia 300 sau 783
Pe Şos. Ştefan cel Mare nu mai ţin minte să fi fost, dar uite că din poză văd că am uitat că au fost. Oricum, erau printre cele mai utile indicatoare. Mari, să le vezi şi indicau şi sensul de circulaţie. Aveau tuburi fluorescente înăuntru.
Nu e vedere, e filmare, dar vezi de la 33:14 un 'Dac' pe linia 368, un "Rocar" "de Simon" (mai apare şi unul în fundal), 2 "D.A.F." - cel de pe partea ailaltă probabil pe linia 300 sau 783
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination