Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București

455 posts, 153000 views
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 33
 
 

📖 Pagination options
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

139 nu mai mergea pe Geniului (doar maxi taxi) cred din 1987, o vreme a intors pe Bd. Armata Poporului, cu statie unde e si acum pe sensul spre Militari si intoarcere in scuarul din fata portii ICTB, dupa aia s-a mutat spre Leu (parca intorcea la intrarea in actuala facultate de electronica) si dupa 90 a revenit pe Geniului. Nu stiu cum s-a comportat in timpul lucrarilor de largire si instalare a liniilor de tramvai pe Ho si Min la sfarsitul lui 1986. De abia prin martie 1987 a capatat forma carosabilul pe Ho si Min si pe prelungirile noii artere spre Grozavesti si Razoare.
Nu stiu daca, temporar, de la ICTB  a mers pe Armata Poporului- Leul - Geniului - Drumul Sarii, dar fara oprire la Piata Leul.
"139 scurt" a aparut in 1980 si a functionat pana spre 1990, cu o absenta in 1988 (unele linii dispareau discret, fara sa se comunice in ziar, daca nu erau destul de importante).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

Într'un "document cu largă circulație pe forumuri", un 239 apare ca desființat la 14.12.1987, fără menționarea traseului, după care apare la 01.02.1990 din nou desființat un 239 cu traseul ICTB - Piața Ferentari. În perioada când apăruseră toate UDM-urile în prima schemă de culoare (crem cu fustă înaltă roșie + o dungă roșie, nr. 2001-2350), am văzut un astfel de UDM în zona Ho Șhi Min afișând o linie 339, pe care nu am găsit-o nicăieri descrisă. 239 știam însă atunci că exista, dar nu pot spune că avea UDM-uri.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Cel pana in 87 a fost P-ta Leul - P-ta Ferentari, o ranforsare folosita doar la ore de varf.
Nu stiu sa mai fi fost alta dupa...

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

S-a reinfiintat in iunie 1989 pe traseul ICTB - Piata Rahova iar mai tarziu prelungit pana la Piata Ferentari.
Cel cu linia 339 e posibil sa fi fost de pe o preoraseneasca a vremii - la inceput unele nou infiintate nu aveau 4 la inceput. 339(439) circula prin Voluntari - tin minte prin 1991 sau 1992 tabelul cu preturile biletelor si abonamentelor iar la liniile preorasenesti stipula indicative de soiul 2xx, 3xx  - 228, 310, 318, 338, 339 etc. Aparuse si o harta prin statii cu aceleasi indicative, inainte sa fie refacuta in 1993.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

239 varianta ranforsare din cite tin minte nu mai ajungea in Pta Leul ci intorcea din scurt in dreptul iesirii de la Stefan Gheorghiu (actualul campus Leul al Politehnicii), dupa care facea stinga pe linga Apaca, inapoi spre Ho Si Min.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

rosetti61 wrote:
Cel cu linia 339 e posibil sa fi fost de pe o preoraseneasca a vremii - la inceput unele nou infiintate nu aveau 4 la inceput.
Deși este o prejudecată în zilele noastre, totuși în vremea aceea, UDM nou pe preorășenești, când era plin la Ferentari de DAC 112UD (model 1980), Roman 112U și posibil și IK4? Poate mai curând o cursă rapidă sau ceva, dat fiind că oricum l-am văzut pe linia 139 (sau 239) și dacă îmi amintesc bine, era scris cu verde, ceea ce era la autobuzele de genul 336 sau 368 care mai "săreau" din stațiile de pe traseu.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Sa se fi avut in vedere transformarea lui 139 in linie rapida si au renuntat? Cam in aceeasi perioada a existat, efemer, cursa directa ceva, un 330 Lujerului-Darvari dar era scris cu negru (cum a fost la un moment dat si cu 252 Lujerului - RGAB ca sa justifice cursele).

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Capătul tramvaielor din Regie. Se întorcea în triunghi. Foto trimisă de un amic pe e mail. Nu știu sursa originală.
Cap tramvai 12 la Regie.jpg (50.58 KB; downloaded 3166 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București PTMZ

Eu am găsit-o și pe grupul de Facebook Tramclub.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

Pare a fi o fotografie din colecția lui Andrzej Brzozowski.
Capătul din Regie a rezistat multă vreme, chiar dacă nu mai era folosit. De abia după 1995 au scos macazurile de la intersecția cu strada Ohideelor, dar rețeaua  a mai rămas o perioadă. Șinele au fost scoase pe la sfârșitul anilor '90.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Ce tip de tramvai este acesta ? Seamănă cu Thomson dar parcă nu e...
Tramvaiul este la Piața M. Kogălniceanu și se îndreaptă spre Universitate.
_____________
Daniel Draganescu
Facebook Bucurestiul De Altadata
Kogălniceanui.jpg (149.32 KB; downloaded 3037 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București PTMZ

E un vagon motor Simmering tip STB V03 din 1935. O fotografie cu un astfel de vagon dat in exploatare in 1938, preluata de pe Tramclub:
v03_184_102.jpg (109.05 KB; downloaded 3043 times)

Conform Monografiei RATB 1909-1998 (extras preluat de aici), in 1935-1936 s-au transformat niste remorci Simmering in vagoane motoare, e posibil sa fie vorba de aceste V03:
- se realizeaza numeroase imbunatatiri la vagoane: montarea farurilor mai inauntru pentru a fi ferite de tamponari, desfiintarea furtunurilor de aer din fata vagoanelor pentru acelasi motiv, inlocuirea braurilor din lemn cu brauri din otel, montarea de cauciuc la usile interioare, pentru a reduce zgomotul la inchiderea lor si altele. se realizeaza un prototip de vagon motor prin transformarea unei remorci Simmering (in 1935). [pg. 306]
- se continua transformarea remorcilor Simmering in vagoane motoare (in 1936)
. [pg. 307]

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Șoseaua Ștefan cel Mare, anii 1930.
Facebook Caleidoscop
https://www.facebook.com/caleidoscop99
Caleidoscop.jpg (195.68 KB; downloaded 2891 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Nu are cum sa fie Sos Stefan cel Mare... Total gresit!
As zice mai degraba ca este pe Sos. Bonaparte inainte de intrarea in depoul Bonaparte.
Sau poate pe Lascar Catargiu.

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25  ... 33
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2251 forum members have written 417473 posts in 5203 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use