Topic: Japonia: generalități
54 posts, 25483 views
📖 Pagination options
-
- shoppy
-
Posted:
-
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Despre urmatorul film trebuie sa spun cateva cuvinte:
zeci de trenuri, modele diferite, cu o grafica colorit de exceptie(design culoare la un nivel superior), toate trenurile cu aer conditionat, fie electrice sau diesel. Diversitatea acestor trenuri ne spune f. mult despre o societate si civilizatie ce isi cauta egalul in lume, care nu copiaza de la nimeni si este copiata de intreaga lume, cel putin in domeniul feroviar. Putem privi in acest film doar trenurile locale, pe cai ferate secundare(si nu pe magistralele de viteza) "Limited Express"(aprox. un tren local) si totusi vedem doar gari curate, toate peroanele sunt inalte, perfect luminate, etc..
Despre urmatorul film trebuie sa spun cateva cuvinte:
zeci de trenuri, modele diferite, cu o grafica colorit de exceptie(design culoare la un nivel superior), toate trenurile cu aer conditionat, fie electrice sau diesel. Diversitatea acestor trenuri ne spune f. mult despre o societate si civilizatie ce isi cauta egalul in lume, care nu copiaza de la nimeni si este copiata de intreaga lume, cel putin in domeniul feroviar. Putem privi in acest film doar trenurile locale, pe cai ferate secundare(si nu pe magistralele de viteza) "Limited Express"(aprox. un tren local) si totusi vedem doar gari curate, toate peroanele sunt inalte, perfect luminate, etc..
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Goldmund wrote:
Despre urmatorul film trebuie sa spun cateva cuvinte:
zeci de trenuri, modele diferite, cu o grafica colorit de exceptie(design cromatic la un nivel superior), toate trenurile cu aer conditionat, fie electrice sau diesel. Diversitatea acestor trenuri ne spune f. mult despre o societate si civilizatie ce isi cauta egalul in lume, care nu copiaza de la nimeni si este copiata de intreaga lume, cel putin in domeniul feroviar. Putem privi in acest film doar trenurile locale, pe cai ferate secundare(si nu pe magistralele de viteza) "Limited Express"(aprox. un tren local) si totusi vedem doar gari curate, toate peroanele sunt inalte, perfect luminate, etc..
-
- Goldmund
-
Posted:
-
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Din ce stim pana acum, in Asia doar Japonia, Coreea de Sud, Taiwan si bineinteles marea putere economica RPChina detin tehnologia trenurilor rapide de mare viteza. Toate aceste tari au facut eforturi mari pt. a avea tehnologia acestor trenuri si cailor ferate pt. vitezele de peste 300km/h. Cert este ca doar RPChina a importat tehnologia din mai multe tari, printre care Franta, Germania(Siemens si ICE 2-3) si...Japonia. In Asia doar Japonia este tara cu tehnologia cea mai avansata, dar si cum arata trenurile interior, comoditate, zgomot, etc..De aici copiaza toata Asia!
Si iata cum incepe de la prototip la realitate un nou model de tren:
https://www.youtube.com/watch?v=bR4Pou2NHv4
https://www.youtube.com/watch?v=B11fBYAyl7Q
Din ce stim pana acum, in Asia doar Japonia, Coreea de Sud, Taiwan si bineinteles marea putere economica RPChina detin tehnologia trenurilor rapide de mare viteza. Toate aceste tari au facut eforturi mari pt. a avea tehnologia acestor trenuri si cailor ferate pt. vitezele de peste 300km/h. Cert este ca doar RPChina a importat tehnologia din mai multe tari, printre care Franta, Germania(Siemens si ICE 2-3) si...Japonia. In Asia doar Japonia este tara cu tehnologia cea mai avansata, dar si cum arata trenurile interior, comoditate, zgomot, etc..De aici copiaza toata Asia!
Si iata cum incepe de la prototip la realitate un nou model de tren:
https://www.youtube.com/watch?v=bR4Pou2NHv4
https://www.youtube.com/watch?v=B11fBYAyl7Q
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
...si N700S, un tren cu o forma mai veche(mai intai a fost N700, dupa mai multi ani a venit N700A cu farurile schimbate si un interior si mai comod...) iar acum vine acest tren din seria N700 si cu o viteza de croaziera(nu pt. un record mondial!) de 360km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=5imtQ4x2q7k
https://www.youtube.com/watch?v=b7dpz6kmFl0
PS
aceasta tehnologie a seriei N700(dar nu ce a urmat, adica A si acum S) a fost vanduta si in RPChina.
...si N700S, un tren cu o forma mai veche(mai intai a fost N700, dupa mai multi ani a venit N700A cu farurile schimbate si un interior si mai comod...) iar acum vine acest tren din seria N700 si cu o viteza de croaziera(nu pt. un record mondial!) de 360km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=5imtQ4x2q7k
https://www.youtube.com/watch?v=b7dpz6kmFl0
PS
aceasta tehnologie a seriei N700(dar nu ce a urmat, adica A si acum S) a fost vanduta si in RPChina.
-
- Goldmund
-
Posted:
-
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Cred ca nu avem pe undeva Kobe(un oras cu cca 1,5 milioane loc.) drive, asa ca pun ceva sa ne aducem aminte cate sunt de facut la noi:
Cred ca nu avem pe undeva Kobe(un oras cu cca 1,5 milioane loc.) drive, asa ca pun ceva sa ne aducem aminte cate sunt de facut la noi:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Sper ca nu plictisesc pe nimeni cu "obsesia" asta de Japonie, dar am observat cel putin aici in Occident cat se mira lumea de ceea ce se face in China comunista, stiind(sau din nestiinta!) ca in Japonia(mica si f. saraca Japonia, in afara de bogatia creierului uman nu au decat cutremure si tzunami, o tara muntoasa si care detine una dintre cele mai mari densitati de populatie a unei tari cu o suprafata "normala") s-a construit inca de dinaintea altora toate cele..., cele pe care le admiram la chinezi, turci, sau alte popoare lipsite de democratie...:
https://de.wikipedia.org/wiki/Seto-%C5% ... Bridge.jpg
PS
priviti masinile lor, priviti modestia care defineste acest popor!
Sub acele poduri(duble) circula si o cale ferata dubla, rapida.
Sper ca nu plictisesc pe nimeni cu "obsesia" asta de Japonie, dar am observat cel putin aici in Occident cat se mira lumea de ceea ce se face in China comunista, stiind(sau din nestiinta!) ca in Japonia(mica si f. saraca Japonia, in afara de bogatia creierului uman nu au decat cutremure si tzunami, o tara muntoasa si care detine una dintre cele mai mari densitati de populatie a unei tari cu o suprafata "normala") s-a construit inca de dinaintea altora toate cele..., cele pe care le admiram la chinezi, turci, sau alte popoare lipsite de democratie...:
https://de.wikipedia.org/wiki/Seto-%C5% ... Bridge.jpg
PS
priviti masinile lor, priviti modestia care defineste acest popor!
Sub acele poduri(duble) circula si o cale ferata dubla, rapida.
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Sa nu ne plictisim, am gasit ceva pentru amatorii de ...istoria trenurilor, doua reportaje in japoneza(intelegem mult din imaginea f. sugestiva), care ne spun ceva despre istoria trenurilor rapide de azi, trenurilor rapide din intreaga lume. Trebuie sa reamintesc ca intreaga Japonie a fost la 1946 o tara distrusa in intregime, cu doua bombe atomice lansate asupra oraselor ei, cu Tokyo practic ras de pe suprafata(exista destule filmari cu Tokyo dupa razboi, filmari din 1946-47 - socant!)
Un film este despre seria 151, un tren rapid functional in 1958, un prototip daca vreti la Shinkansen seria 100
Ce am observat la filmarile din 1958:
- peroanele inalte chiar si in gari mici(peroanele inalte sunt ca cele de la metrou din intreaga lume!) Noul tren(1958) nu avea trepte la vagoane!
- entuziasmul japonezilor fata de tot ce tine de tehnica(putem vedea copii si adulti care, pe traseul primul tren rapid erau innebuniti sa-l vada trecand pe la ei!)
-"noul" tren dispunea de aer conditionat...
- distanta intre Tokyo-Osaka era parcursa in 6h 50min.(553km) in 1958...
https://www.youtube.com/watch?v=PK0-_gQpnaI
Si bineinteles ceva despre primul tren rapid al lumii, tren care putea circula cu 250km/h intre orasele japoneze(1962-1964 primele teste, totul gandit pentru Olimpiada de Vara 1964 impreuna cu prima autostrada moderna de oras - din Tokyo)
seria 100 Shinkansen
https://www.youtube.com/watch?v=V8DcxNZByJY
Sa nu ne plictisim, am gasit ceva pentru amatorii de ...istoria trenurilor, doua reportaje in japoneza(intelegem mult din imaginea f. sugestiva), care ne spun ceva despre istoria trenurilor rapide de azi, trenurilor rapide din intreaga lume. Trebuie sa reamintesc ca intreaga Japonie a fost la 1946 o tara distrusa in intregime, cu doua bombe atomice lansate asupra oraselor ei, cu Tokyo practic ras de pe suprafata(exista destule filmari cu Tokyo dupa razboi, filmari din 1946-47 - socant!)
Un film este despre seria 151, un tren rapid functional in 1958, un prototip daca vreti la Shinkansen seria 100
Ce am observat la filmarile din 1958:
- peroanele inalte chiar si in gari mici(peroanele inalte sunt ca cele de la metrou din intreaga lume!) Noul tren(1958) nu avea trepte la vagoane!
- entuziasmul japonezilor fata de tot ce tine de tehnica(putem vedea copii si adulti care, pe traseul primul tren rapid erau innebuniti sa-l vada trecand pe la ei!)
-"noul" tren dispunea de aer conditionat...
- distanta intre Tokyo-Osaka era parcursa in 6h 50min.(553km) in 1958...
https://www.youtube.com/watch?v=PK0-_gQpnaI
Si bineinteles ceva despre primul tren rapid al lumii, tren care putea circula cu 250km/h intre orasele japoneze(1962-1964 primele teste, totul gandit pentru Olimpiada de Vara 1964 impreuna cu prima autostrada moderna de oras - din Tokyo)
seria 100 Shinkansen
https://www.youtube.com/watch?v=V8DcxNZByJY
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Japonia
Goldmund
Dar ce spuneti de o plimbare prin centrul, centrul absolut al unui oras care pare fara granite, prin city-ul din city-ul Tokyo?
Ce m-a uimit este ca viata continua si in pandemie, ca localurile in noiembrie sunt toate deschise, ca "tineretul" este ca de obicei in miscare, ca, pana cand si cinematografele sunt deschise(si in Tokyo exista patru anotimpuri si vine iarna cu mai multi virusi, ca de obicei)
Asadar, o plimbare prin Shibuya, intr-o seara de noiembrie, si pot spune ca mute lucruri le-am vazut de mii de ori prin reportaje, dar altele mi-au fost cu totul noi(de ex. la poalele unei gari supraterane exista o viata extraordinara(de "Centrul Vechi"...), acolo unde nu ma asteptam. Trotuarele supraterane care fac jonctiunea cu mai multe gari(pe mai multe niveluri!) si multe magazine de moda, le stiam, dar acum le-am parcurs printr-un labirint de scari si reclame sf si cladiri semnate de mari arhitecti.
PS
Mai important mi se pare contactul social decat home office, pentru ca fara contact social nu traim cu adevarat. Home Office poate fi modern, adecvat unei stari, dar ca parte din viata noastra, nu poate fi relevant, decat daunator. Asadar, dupa vaccinare, inapoi la normalitate si la contacte sociale cat mai multe!
Dar ce spuneti de o plimbare prin centrul, centrul absolut al unui oras care pare fara granite, prin city-ul din city-ul Tokyo?
Ce m-a uimit este ca viata continua si in pandemie, ca localurile in noiembrie sunt toate deschise, ca "tineretul" este ca de obicei in miscare, ca, pana cand si cinematografele sunt deschise(si in Tokyo exista patru anotimpuri si vine iarna cu mai multi virusi, ca de obicei)
Asadar, o plimbare prin Shibuya, intr-o seara de noiembrie, si pot spune ca mute lucruri le-am vazut de mii de ori prin reportaje, dar altele mi-au fost cu totul noi(de ex. la poalele unei gari supraterane exista o viata extraordinara(de "Centrul Vechi"...), acolo unde nu ma asteptam. Trotuarele supraterane care fac jonctiunea cu mai multe gari(pe mai multe niveluri!) si multe magazine de moda, le stiam, dar acum le-am parcurs printr-un labirint de scari si reclame sf si cladiri semnate de mari arhitecti.
PS
Mai important mi se pare contactul social decat home office, pentru ca fara contact social nu traim cu adevarat. Home Office poate fi modern, adecvat unei stari, dar ca parte din viata noastra, nu poate fi relevant, decat daunator. Asadar, dupa vaccinare, inapoi la normalitate si la contacte sociale cat mai multe!
-
- andrei11
-
Posted:
-
-
- andrei11
-
Posted:
-
-
- ByOnu
-
Posted:
-
📖 Pagination options