Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

76 posts, 34944 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective misterr

Tarom și Guvernul României ar analiza achiziționarea companiei Blue Air





Vitalie Cojocari

Întrerupem dezbaterile de pe Facebook pentru o informație despre aviația românească!

Tarom, dar mai ales Guvernul României, analizează achiziționarea Blue Air. În acest sens a fost pregătit și un act normativ, care este deocamdată secret.

Informațiile mi-au fost furnizate de o sursă apropiată discuțiilor guvernamentale.

Dacă s-ar lua această decizie, compania aeriană națională ar avea o divizie Low Cost, după modelul celor mai mari companii aeriene europene.

Deocamdată lucrurile sunt la etapa de planuri așternute pe hârtie. Decizia este departe de a fi luată.

Între timp, Blue Air se apropie tot mai mult de Tarom.

Blue Air a anunțat cu numai câteva momente în urmă printr-un comunicat că a semnat un nou acord cu TAROM.

În baza acestuia, își extinde rețeaua operațională și prezența în Europa, Orientul Mijlociu și Nordul Africii.

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective misterr

Compania Aeroporturi Bucureşti anunţă schimbări pentru Euro 2020. Cum va arăta Otopeniul

Click pe imagine pentru video:





Principala poartă aeriană a ţării îşi extinde platformă, adică parcarea pentru avioane, se modernizează una dintre piste, dar şi terminalul. În plus, aeroportul din Băneasa ar urma să fie renovat.

Platforma va creşte cu încă 15 mii de metri pătraţi. Asta înseamnă că aeroportul va avea în plus alte 4 locuri de parcare pentru aeronave. Este vorba de avioane de categoria C, adică Boeing 737 sau Airbus A320.

Acum, pot parca 45 de avioane. Insuficient pentru un eveniment mare. Extinderea va costa 2.6 milioane de euro şi ar urma să fie gata în 6 luni.

Tot pentru Campionatul de fotbal este pregătită şi modernizarea pistei 2. Deocamdată a fost anunţată licitaţia, la un preţ de 20 milioane euro. Pista nu va putea fi folosită 3 luni. În plus va fi schimbat sistemul de balizaj. Ultima modernizare de pe Otopeni, care include şi o reparaţie capitală, a fost făcută în 1997.

Gabriel Stoe, directorul general al Companiei Aeroporturi Bucureşti: “Să terminăm până în sezonul rece cu execuţia pistei 2. La Campionatul European de fotbal vom fi gata cu această lucrare.”

Aeroportul din Otopeni va reconfigura  o zonă destul de aglomerată de îmbarcare. Vor fi scoase elemente de decor care sunt nefolosite în acest moment, astfel că va fi câştigat spaţiu, în plus, zona de îmbarcare va fi mult mai aerisită. Schimbări vor fi şi în toaletele publice. Totul va fi gata până la Campionat.

Dar cea mai importantă promisiune a autorităţilor este modernizarea celui de-al doilea aeroport din Bucureşti.

Gabriel Stoe, directorul general al Companiei Aeroporturi Bucureşti: “Cel mai important ar fi funcţionalitatea aeroportului Băneasa, care până la sfârşitul anului, cel târziu în februarie 2020, acest aeroport să devină funcţional.”

Adică pentru aproape 12 milioane de euro va fi crescută capacitatea de operare de la 50 de pasageri pe oră, la 300 de pasageri pe oră. Pentru asta va fi modernizat interiorul aeroportului Băneasa, care din cele 4 zone de operare, are doar una singură funcţională.

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective aztec

premiera-gigantul-antonov-an124-incarcat-cu-echipamente-medicale-aterizeaza-in-romania-pe-7-aprilie

https://www.mediafax.ro/coronavirus/pre ... e-19050479

 


  • Author: Chev Celios
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

Nu este premiera. A mai fost odata anul trecut prin Ianuarie - Februarie. El trebuia sa vina in seara asta insa din cate stiu o sa vina maine la pranz. Plus ca 747-le celor de la Silkways vine regulat cam odata pe luna pe OTP cu tot felul de marfa sau sa ia marfa.

 


  • Author: aztec
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective aztec

Aveți idee de ce un Spartan tot survolează Drumul Taberei și de ce sunt ceva elicoptere de MI sau MApN prin aer de ceva timp?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Un elicopter Black Hawk american a aterizat forţat în jurul orei 10:00  în piaţa Charles de Gaulle.
ODE4YmYxYWZmMGFiNGM1NWRiNjBmNzJmNTA2MQ==.thumb.jpg (91.59 KB; downloaded 190 times)

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Airbus vrea să se transforme în companie aeriană cu emisii zero până în 2050
Airbus a dezvăluit planuri concrete pentru aviația cu emisii zero, cu o nouă generație a bateriei electrice CityAirbus. Între timp, producătorul de aeronave a semnat un memorandum cu Air New Zealand pentru a cerceta dezvoltarea aeronavelor cu hidrogen, în timp ce în Europa, Airbus se va concentra pe infrastructura de aviație cu hidrogen cu Air Liquide și cu operatorul de aeroport Vinci până în 2030.
Aeronava electrică cu baterie pe care Airbus a anunțat-o pentru prima dată în martie 2019, realizată în parteneriat cu Audi, e echipată cu opt elice alimentate electric, și va putea transporta patru pasageri în jur de 80 de kilometri și la viteze de până la 120 km / h. Primul zbor al prototipului este planificat pentru 2023, cu certificare în jurul anului 2025.
Potrivit electrive.com, Airbus numește aeronava electrică cu baterie un „taxi zburător” capabil să zboare în liniște deasupra spațiilor urbane. Corpul aeronavei eVTOL (decolare și aterizare electrică verticală) are o coadă în formă de V și aripi fixe. O caracteristică cheie a avionului sunt funcțiile de reducere a zgomotului, despre care compania spune că prezintă niveluri sonore mai mici de 65 dB în timpul zborurilor și sub 70 dB în timpul aterizării.u toate acestea, înainte ca aviația pentru mai mult de câțiva pasageri să devină fără emisii, există câteva obstacole de depășit. Aviația a fost identificată ca un punct focal cheie pentru strategiile de hidrogen din SUA și Germania, printre alte sectoare „greu de decarbonizat”, cum ar fi transportul pe distanțe lungi. Datorită greutății bateriilor, aeronavele cu baterie pur electrică sunt în general limitate la avioanele mici de pasageri, dar avioanele cu hidrogen beneficiază de capacitatea de densitate a energiei mai mare a combustibilului cu hidrogen. De aceea, împreună cu planurile sale concrete pentru avioane cu hidrogen, Airbus planifică deja infrastructura de hidrogen în aeroporturi, făcând primele investigații cu privire la perspectivele avioanelor cu hidrogen cu companiile aeriene.

În Noua Zeelandă săptămâna aceasta, Airbus și Air New Zealand au anunțat o inițiativă comună de cercetare a modurilor în care avioanele cu hidrogen ar putea ajuta compania aeriană să își atingă obiectivul de emisii nete zero până în 2050. Parteneriatul cu Air New Zealand e foarte util, pentru că multe dintre industriile din Noua Zeelandă sunt dependente de călătoriile pe distanțe lungi către și dinspre statul insular izolat geografic, în apropierea extremității sudice a oceanului Pacific.

Între timp, în Europa, Airbus tocmai și-a unit forțele cu producătorul de gaze Air Liquide și cu operatorul aeroportuar Vinci pentru a crea infrastructura necesară pentru realimentarea viitoarelor avioane cu hidrogen până în 2030.Primul pas va fi făcut pe aeroportul Lyon-Saint Exupéry, unde urmează să fie construită o stație de hidrogen pentru camioane și autobuze începând cu 2023. În anii următori, partenerii vor să dezvolte infrastructura pentru realimentarea avioanelor cu hidrogen lichid.Proiectul include trei faze principale. Din 2023, cele trei companii prevăd desfășurarea unei stații de distribuție a hidrogenului pe aeroportul Lyon-Saint Exupéry. Această stație ar trebui să furnizeze atât vehiculele terestre ale aeroportului (autobuze, camioane, echipamente de manipulare etc.), cât și cele ale partenerilor săi, precum și vehiculele grele care circulă în jurul aeroportului. Partenerii spun că această primă fază este esențială pentru a testa facilitățile și dinamica aeroportului ca „hub de hidrogen” în zona sa de acoperire.

Pentru a sublinia prevederile și strategia din aceste planuri, în iunie anul acesta, Airbus a primit sprijin din partea Ministerului Federal German pentru Afaceri Economice și Tehnologie (BMWI) și a Ministerului Federal German al Transporturilor și Infrastructurii (BMVI) . În luna iunie a acestui an, ministerele guvernului german au selectat 62 de proiecte majore pentru a primi finanțare guvernamentală ca parte a unui proiect european comun de hidrogen (Hydrogen IPCEI), finanțând doisprezece proiecte în sectorul mobilității. Airbus a fost numit în legătură cu vehiculele intralogistice alimentate cu hidrogen.

În a doua fază principală, între 2023 și 2030, Airbus, Air Liquide și operatorul aeroportuar Vinci vor lucra la implementarea infrastructurilor de hidrogen lichid. Airbus spune că acest lucru va permite furnizarea hidrogenului în tancurile viitoarelor aeronave.

În ultima fază, dincolo de 2030, partenerii se vor concentra pe desfășurarea infrastructurii de hidrogen de la producție la distribuția în masă a hidrogenului lichid la aeroport. Dincolo de aceste faze concrete, partenerii vor analiza posibilitatea echipării rețelei de aeroporturi europene a Vinci Airports cu facilități de producere, stocare și furnizare a hidrogenului. Acest lucru ar trebui utilizat atât pentru vehiculele terestre, cât și pentru aeronave. Vinci Airports administrează 45 de aeroporturi în 12 țări din Europa, Asia și America.Airbus se bazează acum pe investiții considerabile în avioane cu hidrogen. În ianuarie anul acesta, Airbus a prezentat o nouă configurație ca parte a programului său ZEROe, care ar putea permite aeronavelor de pasageri să zboare mai departe ca oricând, cu zero emisii. Așa-numita „configurație de pod” este formată din șase sisteme de propulsie cu elice cu pilă de combustibil detașabile montate sub aripi. În septembrie anul trecut, Airbus a oferit detalii despre noile studii de avioane cu hidrogen. Producătorul de aeronave a dezvăluit trei concepte pentru prima aeronavă comercială cu emisii zero din lume care ar putea intra în funcțiune până în 2035. Toate aceste concepte, denumite în cod ZEROe, se bazează pe hidrogen ca sursă principală de energie, dar fiecare are o abordare diferită. În octombrie 2020, Airbus a lansat, de asemenea, un parteneriat cu ElringKlinger.

Cel mai recent, în iunie anul acesta, Airbus a anunțat că își strânge eforturile pentru rezervoarele de hidrogen metalic și va înființa așa-numitele centre de dezvoltare cu emisii zero (ZEDC) la locațiile din Bremen, Germania și Nantes în Franța. Scopul ZEDC-urilor este de a permite producția rentabilă a tancurilor criogenice pentru a sprijini lansarea pe piață a conceptului ZEROe, precum și pentru a accelera dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu hidrogen.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350395 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use