Subiect: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
28 mesaje, 6804 vizualizări.Chestionar: Sustineti infiintarea unui ONG ?
Chestionarul va fi închis:
niciodată
DA | 64 voturi (90.14%) |
NU | 7 voturi (9.86%) |
📖 Opțiuni paginare
-
- Autor: Marian Andrei
- Membru Gold
- Scris:
-
Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Marian Andrei
La momentul de fata comunitatea si portalul sunt doar in forma de site personal, forum personal, ne-existant o forma legala de existenta a acestora, deci posibilitati reduse de a ne face auzita parerea dar si de a avea o forma legala de managament a donatiilor si sponsorizarilor.
Astfel impreuna cu cativa colegi de forum luam in calcul inceperea procedurilor pentru infiintarea unui ONG.
Astept si parerile voastre si eventuale propuneri.
Am dat drumul si la un sondaj pe tema asta...
La momentul de fata comunitatea si portalul sunt doar in forma de site personal, forum personal, ne-existant o forma legala de existenta a acestora, deci posibilitati reduse de a ne face auzita parerea dar si de a avea o forma legala de managament a donatiilor si sponsorizarilor.
Astfel impreuna cu cativa colegi de forum luam in calcul inceperea procedurilor pentru infiintarea unui ONG.
Astept si parerile voastre si eventuale propuneri.
Am dat drumul si la un sondaj pe tema asta...
- Autor: fider
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
fider
Ideea infiintarii unui ONG nu este de ocolit si efectul in timp poate fi bun. Fara a considera ca expunerea de mai jos este mai mult decat o propunere voi face cateva remarci.
Probleme de dezbatut:
- misiunea mai mult sau mai putin posibila a organizatiei (nu idei grandioase ci lucruri practic posibile in 3-5 ani)
- surse de finantare
- parteneriate posibile, definirea relatiei cu Transira, daca va fi cazul
- stabilirea unui calendar pentru activitati sau macar expunerea unor minime obiective anuale (in acest an ne ocupam de x aspect)
- stabilirea subiectului principal ce va fi in centrul atentiei (ce regii de transport din tara, sau daca va fi doar una in vizor in mod practic)
Observatii:
- este bine sa se stabileasca parteneriate potential valoroase. Este de preferat sa evitam situatia intalnita si in politica cu 100 de interese diferite si 200 de partide, mai buna este convergenta obiectivelor cand este posibil. Organizatia Transira este o tema buna de studiu pentru un parteneriat potential.
- sursele de finantare sunt o problema importanta deoarece cotizatia de membru poate acoperi doar o parte din cheltuielile organizatiei
- este bine sa se stabileasca ce regie de transport va fi vizata pentru mult timp. Chiar daca organizatia poate avea multi membri si din regiuni diferite concentrarea nu se poate face decat fie permanent pe o regiune in care se afla majoritatea, fie pe una din tara, prin rotatie. Trebuie tinut cont ca si alte organizatii, spre exemplu cele pentru protectia animalelor, se centreaza in cam 70% din cazuri pe probleme ce tin fie de capitala fie de hotarari de guvern ce se vor aplica pentru intreaga tara. Doar organizatiile mari isi pot permite sa actioneze permanent si in alte regiuni (judete) ale tarii.
Observatie importanta:
Organizatia este eficienta si poate avea succes doar atunci cand membrii ei sunt dispusi sa faca un minim sacrificiu dar sa fie si apreciati pentru acest efort. Daca o buna parte din timp se pierde in excursii si asa-zise perioade de "intregire" a echipei, proiectele posibile sunt foarte putine. Este bine sa se inteleaga ca forumul sau echipa pasionatilor de transport public se va identifica doar partial cu cea a organizatiei in sine. Pe de alta parte nu trebuie cazut nici in extrema cealalta. Trebuie ca proiectele sa fie deschise si disponibile tuturor pentru a contribui si a fi recompensati indiferent daca fac sau nu parte din organizatie. In acest caz, din punctul meu de vedere, un bun exemplu de activitate colectiva la care poate participa oricine si oricand a fost petitia pentru modificarea traseelor de tramvaie unde modalitatea de coordonare propusa de Dragos a fost deosebit de buna. Asemenea proiecte si maniera lor de realizare pot fi un bun punct de plecare pentru organizatie.
Ideea infiintarii unui ONG nu este de ocolit si efectul in timp poate fi bun. Fara a considera ca expunerea de mai jos este mai mult decat o propunere voi face cateva remarci.
Probleme de dezbatut:
- misiunea mai mult sau mai putin posibila a organizatiei (nu idei grandioase ci lucruri practic posibile in 3-5 ani)
- surse de finantare
- parteneriate posibile, definirea relatiei cu Transira, daca va fi cazul
- stabilirea unui calendar pentru activitati sau macar expunerea unor minime obiective anuale (in acest an ne ocupam de x aspect)
- stabilirea subiectului principal ce va fi in centrul atentiei (ce regii de transport din tara, sau daca va fi doar una in vizor in mod practic)
Observatii:
- este bine sa se stabileasca parteneriate potential valoroase. Este de preferat sa evitam situatia intalnita si in politica cu 100 de interese diferite si 200 de partide, mai buna este convergenta obiectivelor cand este posibil. Organizatia Transira este o tema buna de studiu pentru un parteneriat potential.
- sursele de finantare sunt o problema importanta deoarece cotizatia de membru poate acoperi doar o parte din cheltuielile organizatiei
- este bine sa se stabileasca ce regie de transport va fi vizata pentru mult timp. Chiar daca organizatia poate avea multi membri si din regiuni diferite concentrarea nu se poate face decat fie permanent pe o regiune in care se afla majoritatea, fie pe una din tara, prin rotatie. Trebuie tinut cont ca si alte organizatii, spre exemplu cele pentru protectia animalelor, se centreaza in cam 70% din cazuri pe probleme ce tin fie de capitala fie de hotarari de guvern ce se vor aplica pentru intreaga tara. Doar organizatiile mari isi pot permite sa actioneze permanent si in alte regiuni (judete) ale tarii.
Observatie importanta:
Organizatia este eficienta si poate avea succes doar atunci cand membrii ei sunt dispusi sa faca un minim sacrificiu dar sa fie si apreciati pentru acest efort. Daca o buna parte din timp se pierde in excursii si asa-zise perioade de "intregire" a echipei, proiectele posibile sunt foarte putine. Este bine sa se inteleaga ca forumul sau echipa pasionatilor de transport public se va identifica doar partial cu cea a organizatiei in sine. Pe de alta parte nu trebuie cazut nici in extrema cealalta. Trebuie ca proiectele sa fie deschise si disponibile tuturor pentru a contribui si a fi recompensati indiferent daca fac sau nu parte din organizatie. In acest caz, din punctul meu de vedere, un bun exemplu de activitate colectiva la care poate participa oricine si oricand a fost petitia pentru modificarea traseelor de tramvaie unde modalitatea de coordonare propusa de Dragos a fost deosebit de buna. Asemenea proiecte si maniera lor de realizare pot fi un bun punct de plecare pentru organizatie.
- Autor: Dr2005
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Dr2005
Organizaţia ar fi eficientă dacă s-ar implica în acţiuni de genul renovării unor vehicule, în niciun caz dacă s-ar limita doar la poze, eventual la nişte comunicate de presă date de preşedinte cu dorinţele lui personale (după precedentul creat de o altă asociaţie care susţinea sus şi tare desfiinţarea tramvaiului în Cluj, doar pentru că preşedintele ei e îndrăgostit de troleibuze, asta deşi modernizarea liniei se face cu fonduri europene, iar RATUC lucrează pe profit).
Organizaţia ar fi eficientă dacă s-ar implica în acţiuni de genul renovării unor vehicule, în niciun caz dacă s-ar limita doar la poze, eventual la nişte comunicate de presă date de preşedinte cu dorinţele lui personale (după precedentul creat de o altă asociaţie care susţinea sus şi tare desfiinţarea tramvaiului în Cluj, doar pentru că preşedintele ei e îndrăgostit de troleibuze, asta deşi modernizarea liniei se face cu fonduri europene, iar RATUC lucrează pe profit).
-
- Autor: adn2377
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
adn2377
Total de acord cu ideea, de altfel, Andrei, daca iti amintesti, prima data cand am discutat pe messenger cu peste un an in urma ti-am sugerat si eu tot ceva de acest gen.
Cat despre renovarea sau nu a unor vehicole, asta se poate hotara de catre membrii fondatori odata cu definirea misiunii organizatiei.
Personal, tind sa cred ca obiectele principale de activitate ar trebui sa fie:
1) Monitorizarea actiunilor autoritatilor, fie ca vorbim despre lucrari de infrastructura sau despre managementul transportului in comun; Stabilirea unor parteneriate informale cu acestea, prin care sa criticam actiunile discutabile dar si sa sprijinim (si sa initiem) ideile constructive; Stabilirea unor principii dupa care consideram ca transportul in comun ar trebui organizat si promovarea acestora prin toate mijloacele posibile.
2) Sa devenim un centru de interes pentru tot mai multi oameni, atragandu-i in a se informa, a-si exprima parerile si a se implica alaturi de noi. Cresterea treptata a simtului de raspundere civica (ce la noi are inca atat de mult de suferit).
Total de acord cu ideea, de altfel, Andrei, daca iti amintesti, prima data cand am discutat pe messenger cu peste un an in urma ti-am sugerat si eu tot ceva de acest gen.
Cat despre renovarea sau nu a unor vehicole, asta se poate hotara de catre membrii fondatori odata cu definirea misiunii organizatiei.
Personal, tind sa cred ca obiectele principale de activitate ar trebui sa fie:
1) Monitorizarea actiunilor autoritatilor, fie ca vorbim despre lucrari de infrastructura sau despre managementul transportului in comun; Stabilirea unor parteneriate informale cu acestea, prin care sa criticam actiunile discutabile dar si sa sprijinim (si sa initiem) ideile constructive; Stabilirea unor principii dupa care consideram ca transportul in comun ar trebui organizat si promovarea acestora prin toate mijloacele posibile.
2) Sa devenim un centru de interes pentru tot mai multi oameni, atragandu-i in a se informa, a-si exprima parerile si a se implica alaturi de noi. Cresterea treptata a simtului de raspundere civica (ce la noi are inca atat de mult de suferit).
-
- Autor: subway guru
- Membru Silver
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
subway guru
Trebuie sa pornim de la lucrurile 'simple' dar 'presante' si primul lucru e 'sustinerea forumului'...dupa care ne putem 'extinde' aria de actiune...
Trebuie sa pornim de la lucrurile 'simple' dar 'presante' si primul lucru e 'sustinerea forumului'...dupa care ne putem 'extinde' aria de actiune...
-
- Autor: Marian Andrei
- Membru Gold
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Marian Andrei
Dupa cum zicea si @subway guru, momentan toata actiunea este pentru a avea un sprijin ca sa "traim" on line, apoi se poate dezvolta aria de activitate.
Aia cu restauratul vehiculelor momentan e o gluma
, ma rog ideea e buna, dar mai greu cu banii...
Dupa cum zicea si @subway guru, momentan toata actiunea este pentru a avea un sprijin ca sa "traim" on line, apoi se poate dezvolta aria de activitate.
Aia cu restauratul vehiculelor momentan e o gluma

- Autor: Dr2005
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Dr2005
Bani trebuie doar pentru vehiculul în sine (adică multicei bani, că nu prea sunt mulţi dispuşi să doneze o bucată de fier de 10 - 20 t pe care o pot vinde pe nimic firmei de partid)... presupunând că vehiculul e în stare de funcţionare, cel puţin în prima fază, trebuie doar câteva cutii de vopsea şi câteva becuri.
Bani trebuie doar pentru vehiculul în sine (adică multicei bani, că nu prea sunt mulţi dispuşi să doneze o bucată de fier de 10 - 20 t pe care o pot vinde pe nimic firmei de partid)... presupunând că vehiculul e în stare de funcţionare, cel puţin în prima fază, trebuie doar câteva cutii de vopsea şi câteva becuri.
- Autor: iliutu
- Moderator forum
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
iliutu
Ceva noutati cu organizarea ONG-ului ?
Ceva noutati cu organizarea ONG-ului ?
-
- Autor: Marian Andrei
- Membru Gold
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Marian Andrei
Inca sa aduna informatiile pentru inceperea demersului.
Inca sa aduna informatiile pentru inceperea demersului.
-
- Autor: Marian Andrei
- Membru Gold
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Marian Andrei
Pentru cei care vor sa discutam pe aceasta tema maine ne intalni mai multi pentru o sesiune de poze si discutii, cine doreste sa vina sa spuna aici ca sa stabilim un loc...
Pentru cei care vor sa discutam pe aceasta tema maine ne intalni mai multi pentru o sesiune de poze si discutii, cine doreste sa vina sa spuna aici ca sa stabilim un loc...
-
- Autor: Aron
- Membru Silver
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Aron
I'm in
, fiind probabil cel mai tanar de aici nu pot sa impun vreun loc asa ca las pe alti sa propuna iar eu vin la locatia repectiva
I'm in


- Autor: Dr2005
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Dr2005
Luaţi şi un http://transportbucuresti.trei.ro/anexa2.doc cu voi, că nici azi nu am apucat să depun petiţia (am sat după cineva şi am plecat la 14:45 din Poli... evident, nu am mai ajus până în 15 la RATB), deci încă se mai poate semna.
Luaţi şi un http://transportbucuresti.trei.ro/anexa2.doc cu voi, că nici azi nu am apucat să depun petiţia (am sat după cineva şi am plecat la 14:45 din Poli... evident, nu am mai ajus până în 15 la RATB), deci încă se mai poate semna.
- Autor: iliutu
- Moderator forum
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
iliutu
Vezi ca link-ul nu (mai) este bun. Te rog sa aduci un exemplar sa il xeroxam (fiecare isi plateste copia). Trebuie sa fie un xerox deschis prin camine (mi-aduc aminte de anii buni
)
Vezi ca link-ul nu (mai) este bun. Te rog sa aduci un exemplar sa il xeroxam (fiecare isi plateste copia). Trebuie sa fie un xerox deschis prin camine (mi-aduc aminte de anii buni

- Autor: Dr2005
- Membru înregistrat
- Scris:
-
Re: Trecerea comunitatii intr-o forma legala de existenta
Dr2005
Acum văd... eu până acum am fost la nişte colegi în Regie, am făcut un proiect... şi mă duc şi mâine, deci nu pot veni la nicio întâlnire.
Am rezolvat enigma: XHost nu permite descărcarea fişierelor doc de pe server decât dacă linkurile sunt postate în pagini html găzduite tot pe XHost
L-am pus în ataşament.
Xeroxuri nu ştiu dacă sunt deschise mâine în Regie (sau dacă mai sunt pe acolo), dar pot să îi întreb pe cei la care merg. În schimb, în Politehnică, în BN e deschis cel puţin până la ora 13.
Am pus în ataşament şi textul complet al petiţiei.
Acum văd... eu până acum am fost la nişte colegi în Regie, am făcut un proiect... şi mă duc şi mâine, deci nu pot veni la nicio întâlnire.
Am rezolvat enigma: XHost nu permite descărcarea fişierelor doc de pe server decât dacă linkurile sunt postate în pagini html găzduite tot pe XHost

L-am pus în ataşament.
Xeroxuri nu ştiu dacă sunt deschise mâine în Regie (sau dacă mai sunt pe acolo), dar pot să îi întreb pe cei la care merg. În schimb, în Politehnică, în BN e deschis cel puţin până la ora 13.
Am pus în ataşament şi textul complet al petiţiei.
anexa2.zip
anexa2.zip (5.49 KB; descărcat de 143 ori)
petitie.zip
petitie.zip (72.51 KB; descărcat de 150 ori)
📖 Opțiuni paginare
Prima pagină
•
Forum părinte: Asociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informații
•
Alege destinația