Topic: #205 - Primul tramvai cu acționare în curent alternativ
414 posts, 147561 views
📖 Pagination options
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
cornel001
Nu prea ma pricep la electrica deci sper ca nu va suparati daca va intreb care ar fi teoretic avantajele aduse de chestia asta cu , curentul alternativ.
Nu prea ma pricep la electrica deci sper ca nu va suparati daca va intreb care ar fi teoretic avantajele aduse de chestia asta cu , curentul alternativ.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Dr2005
Nu curentul în sine e avantajul, ci construcţia motorului. Motorul de asincron de c.a. trifazat cu rotor în scurt-circuit e mult mai uşor de întreţinut: nu există perii colectoare, iar rotorul nu e bobinat; rezultă costuri de întreţinere aproape nule (nu ai consumabile la el şi se ,,arde" şi mai greu, neavând bobinaj). Dezavantajul e la acţionare... invertorul ăla costă mai mult decât motorul în sine (!), dar nici chopperele pentru motoarele de c.c. nu sunt cu mult mai ieftine, deci un parc de vehicule cu motoare de c.a., deşi presupune o investiţie iniţială mai mare, poate fi mult mai rentabilă decât a unui parc de vehicule cu chopper şi motoare de c.c. şi este, în mod clar, mai rentabil decât un parc de V3A-93 acţionate reostatic.
Nu curentul în sine e avantajul, ci construcţia motorului. Motorul de asincron de c.a. trifazat cu rotor în scurt-circuit e mult mai uşor de întreţinut: nu există perii colectoare, iar rotorul nu e bobinat; rezultă costuri de întreţinere aproape nule (nu ai consumabile la el şi se ,,arde" şi mai greu, neavând bobinaj). Dezavantajul e la acţionare... invertorul ăla costă mai mult decât motorul în sine (!), dar nici chopperele pentru motoarele de c.c. nu sunt cu mult mai ieftine, deci un parc de vehicule cu motoare de c.a., deşi presupune o investiţie iniţială mai mare, poate fi mult mai rentabilă decât a unui parc de vehicule cu chopper şi motoare de c.c. şi este, în mod clar, mai rentabil decât un parc de V3A-93 acţionate reostatic.
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
cornel001
deci pana la urma avantajul este unul economic.
deci pana la urma avantajul este unul economic.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Pe langa avantajele motorului mai exista si avantajele convertizoarelor de frecventa (invertoarele) care sunt mult mai robuste, cablaje reduse sensibil, frana electrica pana la 0 si lipsa contactorilor. Pe langa aceste avantaje mai vedem si avantajul din punct de vedere al comportamentului in traseu, important in special pentru calatori (practic calatorii sunt beneficiarii vagonului) , avandaj dat de plecarile si franarile mai line (aici depinde si modul de conducere). Un alt avantaj este reducerea costurilor de intretinere a bandajelor, sistemul de antipatinare al vagonului fiind reglat foarte fin duce la o uzura minima a bandajelor si elimina posibilitatea de a se produce suprafete plane (sau flecuri cum sunt denumite general) inclusiv pe boghiul cu frana cu solenoid.
De exemplu la 205 uzura bandajelor dupa 15.000km este de maxim 2mm si nu a trecut niciodata prin strungul de bandaje.
Astazi vagonul a avut revizia de 15.000km, la sfarsitul lui aprilie estimam ca ajunge la 20.000km.
Pe langa avantajele motorului mai exista si avantajele convertizoarelor de frecventa (invertoarele) care sunt mult mai robuste, cablaje reduse sensibil, frana electrica pana la 0 si lipsa contactorilor. Pe langa aceste avantaje mai vedem si avantajul din punct de vedere al comportamentului in traseu, important in special pentru calatori (practic calatorii sunt beneficiarii vagonului) , avandaj dat de plecarile si franarile mai line (aici depinde si modul de conducere). Un alt avantaj este reducerea costurilor de intretinere a bandajelor, sistemul de antipatinare al vagonului fiind reglat foarte fin duce la o uzura minima a bandajelor si elimina posibilitatea de a se produce suprafete plane (sau flecuri cum sunt denumite general) inclusiv pe boghiul cu frana cu solenoid.
De exemplu la 205 uzura bandajelor dupa 15.000km este de maxim 2mm si nu a trecut niciodata prin strungul de bandaje.
Astazi vagonul a avut revizia de 15.000km, la sfarsitul lui aprilie estimam ca ajunge la 20.000km.
IMG_4875.JPG (220.43 KB; downloaded 4695 times)
IMG_4855.JPG (215.43 KB; downloaded 4701 times)
IMG_4851.JPG (260.44 KB; downloaded 4692 times)
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Dr2005
Are exfolieri pe buză sau mi se pare mie?
Are exfolieri pe buză sau mi se pare mie?
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Ti se pare, e praf adunat de pe canalul liniei mai putin folosite din hala.
Exfolierile se corecteaza de regula urgent la strung, dar avand in vedere uzura foarte mica a bandajelor lui 205 nu prea aveau de unde sa se formeze.
Ti se pare, e praf adunat de pe canalul liniei mai putin folosite din hala.
Exfolierile se corecteaza de regula urgent la strung, dar avand in vedere uzura foarte mica a bandajelor lui 205 nu prea aveau de unde sa se formeze.
- cornel001
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
cornel001
Frana electrica e un fel de frana de motor sau prin ce se diferentiaza fata de celalalt tip de frana, care nu stiu exact cum e (gen blocarea rotilor?) In cazul asta sa inteleg ca uzura mai mica a bandajelor (daca inseamna ce cred eu) provine si de aici.
Frana electrica e un fel de frana de motor sau prin ce se diferentiaza fata de celalalt tip de frana, care nu stiu exact cum e (gen blocarea rotilor?) In cazul asta sa inteleg ca uzura mai mica a bandajelor (daca inseamna ce cred eu) provine si de aici.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Frana de motor este frana electrica (numita reostatica), aceasta in timpul franarii are si rolul de recuperare a energiei. Dupa caz in functie de franare mai este ajutata si de solenoid, la oprirea vagonului intra (sub 1kmh) si federele (franele pe disc) care se blocheaza asigurand stationarea vagonului.
Frana de motor este frana electrica (numita reostatica), aceasta in timpul franarii are si rolul de recuperare a energiei. Dupa caz in functie de franare mai este ajutata si de solenoid, la oprirea vagonului intra (sub 1kmh) si federele (franele pe disc) care se blocheaza asigurand stationarea vagonului.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Gabi23
Deasemenea la revizia de marti vagonul a fost curatat si de mazgaliturile exterioare si interioare. Spatele este acum vopsit marca Alexandria modelul FAUR.
Deasemenea la revizia de marti vagonul a fost curatat si de mazgaliturile exterioare si interioare. Spatele este acum vopsit marca Alexandria modelul FAUR.
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Parca arata mai bine cu noul spate, sa vedem cat rezista.
Se apropie de 16.000km.
Parca arata mai bine cu noul spate, sa vedem cat rezista.
Se apropie de 16.000km.
IMG_5142.JPG (81.37 KB; downloaded 4462 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Maine depaseste si pragul de 17.000km iar in maxim 2 saptamani urmeaza pragul de 20.000km.
Maine depaseste si pragul de 17.000km iar in maxim 2 saptamani urmeaza pragul de 20.000km.
IMG_5782.JPG (216.17 KB; downloaded 4334 times)
IMG_5786.JPG (243.93 KB; downloaded 4347 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
Vagonul este ca de obicei la datorie, ieri avea 17.717km iar la ora asta deja a depasit 18.000km.
Vagonul este ca de obicei la datorie, ieri avea 17.717km iar la ora asta deja a depasit 18.000km.
DSC03346.JPG (220.7 KB; downloaded 4238 times)
DSC03354.JPG (269.1 KB; downloaded 4233 times)
DSC03355.JPG (238.04 KB; downloaded 4233 times)
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Utilizator anonim
In seara asta ajunge spre 18.400km si daca mai lucreaza tur normal in 5 zile atinge pragul de 20.000km.
In seara asta ajunge spre 18.400km si daca mai lucreaza tur normal in 5 zile atinge pragul de 20.000km.
DSC03446.JPG (208.69 KB; downloaded 4145 times)
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ
Chev Celios
205-ul azi se bulise la Piata Presei Libere in jurul orei 16:00
205-ul azi se bulise la Piata Presei Libere in jurul orei 16:00
📖 Pagination options