Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: #205 - Primul tramvai cu acționare în curent alternativ

413 posts, 135370 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ cornel001

Nu prea ma pricep la electrica deci sper ca nu va suparati daca va intreb care ar fi teoretic avantajele aduse de chestia asta cu , curentul alternativ.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Dr2005

Nu curentul în sine e avantajul, ci construcţia motorului. Motorul de asincron de c.a. trifazat cu rotor în scurt-circuit e mult mai uşor de întreţinut: nu există perii colectoare, iar rotorul nu e bobinat; rezultă costuri de întreţinere aproape nule (nu ai consumabile la el şi se ,,arde" şi mai greu, neavând bobinaj). Dezavantajul e la acţionare... invertorul ăla costă mai mult decât motorul în sine (!), dar nici chopperele pentru motoarele de c.c. nu sunt cu mult mai ieftine, deci un parc de vehicule cu motoare de c.a., deşi presupune o investiţie iniţială mai mare, poate fi mult mai rentabilă decât a unui parc de vehicule cu chopper şi motoare de c.c. şi este, în mod clar, mai rentabil decât un parc de V3A-93 acţionate reostatic.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ cornel001

deci pana la urma avantajul este unul economic.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Pe langa avantajele motorului mai exista si avantajele convertizoarelor de frecventa (invertoarele) care sunt mult mai robuste, cablaje reduse sensibil, frana electrica pana la 0 si lipsa contactorilor. Pe langa aceste avantaje mai vedem si avantajul din punct de vedere al comportamentului in traseu, important in special pentru calatori (practic calatorii sunt beneficiarii vagonului) , avandaj dat de plecarile si franarile mai line (aici depinde si modul de conducere). Un alt avantaj este reducerea costurilor de intretinere a bandajelor, sistemul de antipatinare al vagonului fiind reglat foarte fin duce la o uzura minima a bandajelor si elimina posibilitatea de a se produce suprafete plane (sau flecuri cum sunt denumite general) inclusiv pe boghiul cu frana cu solenoid.
De exemplu la 205 uzura bandajelor dupa 15.000km este de maxim 2mm si nu a trecut niciodata prin strungul de bandaje.

Astazi vagonul a avut revizia de 15.000km, la sfarsitul lui aprilie estimam ca ajunge la 20.000km.
IMG_4875.JPG (220.43 KB; downloaded 4249 times)
IMG_4855.JPG (215.43 KB; downloaded 4254 times)
IMG_4851.JPG (260.44 KB; downloaded 4246 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Dr2005

Are exfolieri pe buză sau mi se pare mie?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Ti se pare, e praf adunat de pe canalul liniei mai putin folosite din hala.
Exfolierile se corecteaza de regula urgent la strung, dar avand in vedere uzura foarte mica a bandajelor lui 205 nu prea aveau de unde sa se formeze.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ cornel001

Frana electrica e un fel de frana de motor sau prin ce se diferentiaza fata de celalalt tip de frana, care nu stiu exact cum e (gen blocarea rotilor?) In cazul asta sa inteleg ca uzura mai mica a bandajelor (daca inseamna ce cred eu) provine si de aici.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Frana de motor este frana electrica (numita reostatica), aceasta in timpul franarii are si rolul de recuperare a energiei. Dupa caz in functie de franare mai este ajutata si de solenoid, la oprirea vagonului intra (sub 1kmh) si federele (franele pe disc) care se blocheaza asigurand stationarea vagonului.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Gabi23

Deasemenea la revizia de marti vagonul a fost curatat si de mazgaliturile exterioare si interioare. Spatele este acum vopsit marca Alexandria modelul FAUR.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Parca arata mai bine cu noul spate, sa vedem cat rezista.
Se apropie de 16.000km.
IMG_5142.JPG (81.37 KB; downloaded 4016 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Maine depaseste si pragul de 17.000km iar in maxim 2 saptamani urmeaza pragul de 20.000km.
IMG_5782.JPG (216.17 KB; downloaded 3888 times)
IMG_5786.JPG (243.93 KB; downloaded 3901 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Vagonul este ca de obicei la datorie, ieri avea 17.717km iar la ora asta deja a depasit 18.000km.
DSC03346.JPG (220.7 KB; downloaded 3792 times)
DSC03354.JPG (269.1 KB; downloaded 3787 times)
DSC03355.JPG (238.04 KB; downloaded 3787 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

In seara asta ajunge spre 18.400km si daca mai lucreaza tur normal in 5 zile atinge pragul de 20.000km.
DSC03446.JPG (208.69 KB; downloaded 3699 times)

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Chev Celios

205-ul azi se bulise la Piata Presei Libere in jurul orei 16:00

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use