Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304854 views
 
Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Sigur e 3? Ca 5 si 15 aveau la fel lanternele - 5 albastru iar 15 rosu, cel din urma mergea si el la Antrepozite pana la prelungirea spre Parcul Rahova in 1934. Pare-se ca unele lanterne au suferit modificari in timp. Zona parca ar fi undeva in centru langa Palatul Regal (Academiei), unde mai existau niste cladiri, astazi disparute de pe locul unde se afla sediul Ministerului de Interne* (si nu numai al lui)
*construita special pentru Ministerul de interne, devenind dupa finalizare sediul CC al PCR, iar Internelor li s-a dat cladirea fostei Vami a Postelor de la Mihai Voda.
Lanterne_trasee___sectiuni_taxare_tramvaie_bucuresti_1936.jpg (422.29 KB; downloaded 2011 times)
lanterne plan unirea 1931.jpg (155.88 KB; downloaded 2006 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

Uite si lanternele in 1934
lanterne 1934.png (1.23 MB; downloaded 1941 times)


Denumirea "Intrepozite" cu "I" a fost folosita pana prin 1930. Dupa care cu "A".
15, peste tot am vazut ca avea bara "/", iar 20 "X". 3, l-am vazut ba cu punct, ba cu "\".
Cum zici si tu, poza e undeva pe la Palatul regal, doar 3, 15 si 20 s-au perindat prin zona aia in anii 25-30.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Cadrul din clipul tvr este din filmul "Leiba ZIbal sau O faclie de pasti", o captura nitel mai larga cu ce se afla in spatele tramvaiului, care sigur e 15 (pe imaginea sepia se distinge pe lanterna un 5 inspre marginea ei, ceea ce nu poate fi decat "15")
Leiba zibal (1931)[16-25-03].JPG (35.68 KB; downloaded 1911 times)

 


Re: Întrebari și răspunsuri V3nt0R

Din pura curiozitate, in anii 90, care erau liniile STB cu cea mai buna frecventa, si cu cel mai mare numar de calatori ?

De vreo 15-20 de ani incoace, le cam stim, au cam ramas la fel, la tramvaie sunt 41, 32, 21, la troleibuze sunt 66, 69, liniile din Berceni ( acum doar 76 ramas ), si 96 ( iar inainte de M5 avea un interval excelent si 91, principala legatura intre Drumul Taberei si Universitate ), iar la autobuze sunt 102, 104, 117, 123, 139, 226, 331, 335, 336, 381 ( + sa ne amintim si de 300 ) .

Cu niste ani in urma, un sofer de la Alexandria, vecin de bloc si bun prieten de familie de zeci de ani, mi-a zis ca niciodata in istorie nu va mai exista nebunia de pe 139 dintre sfarsitul anilor 90 si 2004 ( cand s-a prelungit 226 de la 13 Septembrie // Petre Ispirescu la Piata Rahova ), ca erau zile in care era nevoie si de 50 de ture si de interval de maxim 2 minute intre autobuze, si tot nu era de ajuns .

Nascut in '94, imi amintesc foarte putin detalii de genul din acele vremuri, imi amintesc de clasicul 34, Romprim - Gara, care era arhiplin indiferent de ora pana la suspendarea de la jumatatea anilor 2000, si de linia 300, avand rude pe vremea aceea care stateau fix la Clabucet, si care pe timpul cand se efectuau lucrarile la M4 iar troleibuzele 87 si 97 erau limitate acolo, avea la ore de varf la fel ca si 139, interval de maxim 2-3 minute, iar capatul de la Clabucet devenise faimos pentru faptul ca uneori acolo stationau si cate 15 autobuze deodata, umpleau literalmente toata banda Bd. Ion Mihalache catre intersectia cu Grivita . Plus o onorabila mentiune si pentru proaspat desfiintata 131, care in vremurile de glorie, inainte ca 90% din locuitorii Nordului capitalei sa isi cumpere masina, reprezenta artileria grea de legatura intre centru, si tot ce inseamna zona de Nord a Bucurestiului .

Deci, in afara de 34, 131 si 300, ce linii au mai functionat excelent in anii 90, doar ca sa isi piarda din importanta sau sa dispara complet in vremurile actuale ?

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

In 1998:
- Tramvaie: Cel mai bine 32, 34 si 41. Apoi 15, 21, 38, 44 si 45
- Troleibuze: Cel mai bine 66, 76 si 97. Apoi 74, 87 si 96
- Autobuze: Cel mai bine 100, 102, 139, 178, 300, 311, 331, 336, 368. Apoi 101, 104, 105, 117, 131, 168, 312, 346, 385

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

(1)31 a fost una din cele mai (daca nu cea mai !) longevive linii de autobuz din Bucuresti.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Robert24

Asa este, a fost prima infiintata, ca linia 1 (concesionata de la privati, incepand cu data de 25 august 1934).
A fost renumeroatata - 31, in vara lui 1935.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

131 a rezistat chiar si tulburilor ani ‘80, desi - aparent - se suprapunea intr-o mare masura cu 331.

Si - credeti-ma - daca ar fi putut, ar fi desfiintat-o.

 


Re: Întrebari și răspunsuri V3nt0R

Care sunt, in opinia voastra, cele mai ridicole sau lipsite de sens trasee // modificari de trasee din istoria STB, hai sa zicem dupa Revolutie ?

Hai sa le reamintesc pe ale mele :

- ultima varianta a liniei de tramvai  4, care in ultimul an al sau de existenta s-a invartit intre CFR Progresul si Zetarilor .

- o varianta a indicativului 31 ( care a fost plimbat prin toate colturile orasului ) din 2008, naveta intre Depoul Victoria si Gara de Nord, pe timpul lucrarilor in toi la Pasajul Basarab, a circulat cu tramvaie complet goale vreo 2-3 luni .

- efemerul 43 de la inceputul anilor 90, perioada de aur a caricaturilor de trasee ( mai ales la tramvaie ), care circula intre Granitul si Foisorul de Foc, la ducere pe Iancului si Pache, la intoarcere pe Ferdinand I .

- la fel de efemerul 51, de prin anul 1995 ( nu a rezistat mai mult de 1 an ), care a circulat intre IMGB si Gara de Nord, dupa ce 46-le dintre IMGB si Dristorului ( iar mai apoi Lizeanu ), a fost mutat pe traseul sau consacrat intre Granitul si Gara, un traseu extrem de lung, cu intervale de aproape o ora .

- 86-le intre 1998 si inceputul lui 2000, care de la intersectia Polizu // Grivitei, facea curba spre sud, catre atunci noua retea construita spre Calea Victoriei ( dupa desfiintarea tramvaielor de la Berthelot ), intorcea acolo si venea inapoi tot catre Polizu, practic un V inutil care venea de nicaieri si intorcea nicaieri .

- 126, 168, 226, 368, pana la inceputul anului 1998, cand desi erau principalele legaturi ale Vestului orasului cu Centrul, evitau complet Bd. Magheru, Piata Romana, si orice fel de legatura de transbordare cu statiile de Metrou din miezul orasului, sau cu alte trasee de pe axa Nord - Sud, si de pe Dem Dobrescu ( sau uneori de pe C.A. Rosetti, in functie de ce carpeli se mai faceau pe la carosabil ), o luau pe Dionisie Lupu, faceau rondul la Lahovari, si se intorceau pe Enescu ( bine, 226 continua spre Foisor, dar se intorcea tot la fel ). Asta pentru mine ramane cea mai ilogica, ok, ca prea inaltului Nicu nu-i placea sa vada transport in comun de suprafata pe bulevardele lui de tranzit e una, dar ... de ce a durat inca 9 ani dupa revolutie pana cand traseele astea au intrat pe Magheru si prin Piata Romana !?

- a doua cea mai legendara dublura de traseu din istorie, linia 7 a anilor 90, care mergea intre CFR Progresul si Sura Mare, si dubla pe atunci 4 linii mult mai solicitate : 12, 17, 18 pe 100 % din traseu, iar pe 39 de la Luica .

- cea mai legendara dublura de traseu din istorie, linia 50, pana sa fie extinsa la Sura Mare, care dubla pe 100% din traseu liniile 15, 19, 23 si 27, care pe vremurile acelea circulau toate prin Strada Liviu Rebreanu, caci pe ramura Camil Ressu - Theodor Pallady se lucra la racordul Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny ( cu 30-ul care intorcea in rebrusment la Ilioara, si cu 38 dintre Depoul Titan si Piata Titan ) .

Voi ce alte amintiri si exemple mai aveti ?

 


Re: Întrebari și răspunsuri ByOnu

2 intrebari privind acest video de arhiva din 1964: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId


1. Ce tip de autobuz / autocar apare la minutul 3:16? Ma refer la cel albastru care vine spre camera.

2. La minutul 3:42, in Magheru iese un tramvai de pe str. G. Enescu (dinspre Lahovari) sau str. Jules Michelet (actuala ambasada UK). De unde iesea mai precis, ce linie era si care era traseul? Stiam ca a fost tramvai pe Verona-Icoanei (pe Icoanei stalpii fiind utilizati ulterior de troleibuz), dar nu stiam de Enescu sau Michelet. Parca pe intreg traseul de pe Verona-Icoanei erau doua fire de circulatie pentru tramvai, nu?

 


Re: Întrebari și răspunsuri stere

Referitor la a doua intrebare: linia venea de pe actuala str. George Enescu, dinspre Pta. Lahovari. Traseul era al liniei 5, care circula intre Sos. Pipera si Pta. Sf. Gheorghe.

Referinte:
Harta din 1935: https://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ie ... eche.jpg - aici mergea pana la Hipodromul Floreasca in nord
Ghidul Turistic din 1963: http://carti.tramclub.org/05/001 - deja se prelungise pana la Sos. Pipera
Harta din 1966: http://harti.tramclub.org/buc-1966.jpg

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Autobuzul albastru sa fie Chausson?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

M-am uitat și eu, este încă destul de departe să-mi dau seama cu exactitate, însă înclin să cred aceeași părere cu rosseti61 deși nu-i total exclus să nu fie și un Ikarus 55/66.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Nu mai țin minte dacă am întrebat, are cineva un răspuns dacă RATB mai deținea autobuze DAC în circulație și după anul 2005 din cele fabricate anterior anului 1987? Dintr-un search pe stfp.net, ceva îmi sugerează a fi cel puțin 2483 însă nu pot fi sigur că nu este din anul 1990-91.

Este posibil ca după 1990 - RATB să fi efectuat RK-uri unor DAC-uri din 1980-87, urmând a le renumerota și a le înregistra ca find fabricate în anul reconstruirii (cumva cazul V3A-ului 354).

Totodată, ce troleibuze DAC din seriile vechi (7000-7200), mai rezistau și după anul 2000 (inclusiv prin depouri) înafară de scurtatul 7148? Eventual, ce donatori mai erau înafară de 7432 (Nițu Vasile)?

Din păcate știu că unele răspunsuri nu o să le primesc, fie că nu se cunosc, fie nu doresc a fi împărtășite și cu alții (nici măcar în privat, de parcă, oricine m-a cunoscut și-n realitate, mă știe umblând cu vorba... eu sunt de părere că cuvântul rămâne cuvânt). Dar asta e. Fie fericiți cei ce știu doar ei ceva banal de acum mulți ani, când acum ar putea fi interesante de împărtășit, măcar subiectiv...

 


Go to page:  1  ... 68 69 70 71 72 73 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420766 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use