Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

895 posts, 157769 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 64
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Sigur ca da. Pe relatia Giurgiului - Basarab, in mod traditional (ca sa pastrez o exprimare favorita a RATB'ului) a circulat 12. Traseul era: CFR Progresu - Giurgiului - Pieptanari - Serban Voda - Cutitul de Argint - Filaret - dr. Istrate - 11 Iunie - Regina Maria - Piata Unirii - Splai - Podul Izvor - Schitu Magureanu - Grigore Cobalcescu - Berzei - Dinicu Golescu - Basarab. Incepand din anii '70 a existat si o dublura, numita initial 12 barat, renumerotata 32 in 1981 care mergea mai departe de Gara Basarab prin Orhideelor -Bd. Regiei pana la str. Pascal Cristian, unde intorcea in triunghi. In zona Basarab, exista fir unic pe Orhideelor dinspre Dinicu Golescu spre Giulesti pana la intersectia cu Plevnei. Returul se facea cu ocolire pe Calea Plevnei  si str. Afluentului - Fluviului.

Pe relatia Giurgiului - Giulesti nu a existat niciodata o legatura directa, dar exista tramvaiul 2 intre Depoul Alexandria si Giulesti care mergea pe traseul : Alexandria - Rahovei - Chirigiu - Uranus - Pod Izvor  - Schitu Magureanu - Cobalcescu - Berzei - D. Golescu - Orhideelor - Giulesti - 16 Februarie.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Traseul lui 32 era de fapt traseul lui 12, pana la aparitia lui 12 barat. Situatia de la Basarab cu linie unica pe ORhideelor si Dinicu Golescu (existau linii de stocare in zona Fabricii de bere si pe Dinicu Golescu in zona statiei de tramvai) a durat pana in 1976-1977 cand au avut loc lucrari de modernizare ale sos Orhideelor si s-a realizat bucla din fata Garii Basarab + dublarea liniei intre Cal. Plevnei si Fluviului (nu stiu exact cand s-a deschis bucla de acolo). Sensul vechi, pe Afluentului a mai fost pastrat pana prin 1985.
In urma cu 30 de ani tramvaiele mai circulau spre Uranus (2, 12, 32), dar din octombrie 1986 2 si 12 mergeau pe Grozavesti, iar pe Dinicu Golescu doar 35 si 44 care se opreau la Parvan, o vreme 27 si 34 care ajungeau la Basarab.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

rosetti61 wrote:
Traseul lui 32 era de fapt traseul lui 12, pana la aparitia lui 12 barat.
Confirm.
rosetti61 wrote:
Situatia de la Basarab cu linie unica pe ORhideelor si Dinicu Golescu (existau linii de stocare in zona Fabricii de bere si pe Dinicu Golescu in zona statiei de tramvai) a durat pana in 1976-1977 cand au avut loc lucrari de modernizare ale sos Orhideelor si s-a realizat bucla din fata Garii Basarab + dublarea liniei intre Cal. Plevnei si Fluviului (nu stiu exact cand s-a deschis bucla de acolo).
Bucla de la Basarab si linia dubla pe Orhideelor intre Giulesti si Dinicu Golescu s-a realizat in toamna anului 1978 (septembrie - octombrie). Liniile de stocare erau necesare pentru tramvaiele de pe traseele care intorceau acolo (9 si 30, ulterior si 35).
rosetti61 wrote:
o vreme 27 si 34 care ajungeau la Basarab.
Doar intre 1987 dupa demolarea strazii dr. Sergiu si 1991 la inaugurarea liniei prin pasajul Victoria.
In anii '60-'70, pana la inceputul anilor '80, transportul in comun in Bucuresti era foarte bine organizat din punct de vedere al configuratiei traseelor. Pacat ca s-a ales praful de tot.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Isi mai aduce aminte cineva  de autobuzul liniei 37 unde isi avea al doilea cap ? Un cap era la "Foisorul de Foc" si stiu ca se indrepta spre Piata Romana, evident ca ma pot insela. Oricum am prins traseul asta si cu autobuze normale, si cu autobuze articulate - autobuze Skoda vechi, cu motorul in salonul calatorilor. De capul de la Foisor sunt absolut sigur.
10-14-2011 12-40-23 PM.jpg (38.57 KB; downloaded 3227 times)

 


  • Author: Lohengrin
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

Daca nu ma inseala memoria, al doilea capat al lui 37 (autobuz) era la intersectia Drumul Sarii-Petre Ispirescu-Ghencea. Ulterior a ajuns pe Bd. Timisoara, parca la Frigocom, nu stiu daca a ajuns vreodata la CET Vest. Revin dupa ce ma documentez.

 


  • Author: linia 69
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri linia 69

Initial capatul liniei 37 era pe str. Emil Bodnaras (asa se chema atunci B-dul Timisoara) la meschina intersectie cu Str. Compasului. Era acolo o mica bucla chinuita si acolo intorcea. Mai tarziu a fost prelungit pana la FRIGOCOM si dupa inca ceva timp desfiintata. Deci COMPASULUI - FOISORUL DE FOC si FRIGOCOM - FOISORUL DE FOC.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

In anii '70, 37 inca nu ajungea la Compasului, ci descria o bucla prin cartierul Drumul Taberei, astfel: Bd. Drumul Taberei (ramura de nord) - strada  Sibiu - Bd. Timisoara/Bodnaras Emil - Str. Brasov/Al. Moghioros - Bd. Drumul Taberei (ramura de nord). Dupa inaugurarea buclei de la Compasului de care vorbea colegul linia 69, traseul a fost modificat in Drumul Taberei astfel: de la Razoare circula la ducere prin Bd. Drumul taberei - str. Sibiu - Bd. Timisoara/Emil Bodnaras - Compasului, iar la intoarcere de la str. Compasului pe Bd. Bodnaras - Brasov - Drumul Taberei (ramura de nord) - Razoare. In 1981 a fost renumerotat 137, odata cu noua codificare a traseelor.

 


  • Author: linia 69
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri linia 69

Mut discutia despre linia 91 aici, cred ca e un loc potrivit.

Dominatrix scrie:
"Linia 91 a circulat inca de la sfarsitul anilor '60 pana in 1986 pe traseul Cet Vest - Timisoara - Milea - Drumul Taberei - Razoare - Eroilor - Eroii Sanitari - Opera - Kogalniceanu - Pod Hasdeu, cu intoarcere pe Splai. Si-a pastrat acest traseu pana in 1986 cand a fost desfiintat ca urmare a lucrarilor de introducere a tramvaielor pe Bd. Timisoara. Deci a circulat aproape 20 de ani. Pe traseul actual a reaparut in anul 1997.
Linia 69 este o inventie din 1985 (inainte nu a existat) initial doar intre Valea Argesului si Rosetti, apoi prelungit pentru scurt timp la Stadionul National si scurtat la Opera (Valea Argesului - Elefterie) in 1989. Pe traseul Valea Argesului - Baicului a ajuns in 1990, iar pe traseul identic cu cel din ziua de azi abia in 1997.
Deci cine e mai "traditional" in Drumul Taberei?"

Ma voi referi in continuare la linia 91 si nu la indicativul 91.
Linia 91 nu putea circula incepand cu sfarsitul anilor '60 pe traseul CET Vest - Timisoara - Milea - Drumul Taberei - Razoare - Eroilor - Eroii Sanitari - Opera - Kogalniceanu - Pod Hasdeu din urmatoarele motive :
1. Reteaua spre CET Vest a fost facuta dupa construirea Depoului Bujoreni. Din pacate nu mai stiu exact anul darii in folosinta a depoului dar trebuie sa fie pe undeva pe la inceputul anilor '80 (1980-1982). Linia 91 s-a "nascut" exact asa cum a scris "Rosetti61" mai jos, din "90 rosu".
2. La intersectia strazii Emil Bodnaras (Bd. Timisoara) cu strada Ho-Si-Min (B-dul Vasile Milea) reteaua era doar pentru a se face stanga spre APACA nu dreapta spre Drumul Taberei (spre Drumul Tberei circula numai 93). Mai tarziu s-a facut si racordul spre dreapta apoi stanga spre Razoare.
3. Din Soseaua Cotroceni facea dreapta pe Str. Dr. Carol Davila - Str. Dr. Lister - Piata Operei apoi asa cum a scris Dominatrix ...
Deci din 20 de ani au ramas vreo 6 ani aproximativ (sa zicem 1980-1986).

Referitor la linia 69 confirm cele scrise de Dominatrix.          

Rosetti61 scrie:
"91 la origini a fost "90 rosu" - adica inscriptionat 90 cu rosu, care functiona de la Frigocom pana la Hasdeu, ca ranforsare a lui 90 in orele de varf; dupa aia, spre 1980 a fost renumerotat 91. In anii 60 a mai fost uzitat indicativul 91, temporar pentru noile linii deschise in Pajura si Tei. in 1982 e dus la CET Vest, comun cu 90.
Liniile "de traditie" din Drumul Taberei sunt 90, 91 si 93 - e posibil ca 71 sa dispara, inglobat in 93, 91 poate sa ramana, intre V. Argesului si Rosetti, 69 ramane si vom avea patru linii ce se vor bate pe capatul de la Valea Argesului - sunt doua retele in terminal ce pot fi folosite fiecare de cate 2 linii.
93 a aparut in 1967, ca urmare a scindarii liniei 81 (Drumul Taberei - Aeroportul Baneasa) in doua segmente, linia 81 de la aeroport pana la gara, iar pe restul traseului pana in Drumul Taberei, noua linie 93.
Ca sa nu mai vorbim de vedeta, de legendarul 84, omorat de vremuri in 1989."

Da, in conditiile astea putem zice ca linii cu vechi traditii in Drumul Taberei sunt 84 (desfiintata) si 93 pe ramura nord, 69 si 71 pe ramura sud si daca vreti 90 si 91 pe B-dul Timisoara dar care nu mai e de actualitate. Asa ca sa nu amestecam traditiile ....  ;) In celalat topic ma refeream la traditionalul 69 pe ramura sud respectiv pe relatia Valea Argesului - Universitate - Rosetti si daca vreti si Baicului ceea ce nu are nimic in comun cu traditia liniei 91. Putem vorbi despre indicativul 91 ca fiind "mai traditional" decat indicativul 69 dar nu ca linia 91 este "mai traditionala" decat linia 69, pe traseele actuale evident.

 


  • Author: nokia2110
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Pe linia 111/311-le vechi (adică ăla de circula pe Dudeşti) au circulat autobuze articulate?

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Da, Ikarus 180 si ulterior DAC 117. La fel si pe 40 si 42 (devenite 140 si 142 dupa numerotare) care mergeau tot pe strazi inguste din zona aceea.

 


  • Author: nokia2110
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Conform ghidului I.T.B. din 1982  311 avea o frecvenţă destul de bună, chiar dacă cam pe jumătate din traseu dubla tramvaiul 19.
"Ikarus" 280 pe ce linii au fost folosite?  :roll:

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Foarte multe trasee, in special cele centrale. In perioada de glorie a acestor autobuze (a doua jumatate a anilor '70), ITB'ul avea in dotare peste 300 de autobuze Ikarus 280. Ultimele le-am vazut prin zona Bucur Obor pe liniile 107 si 201.

 


  • Author: nokia2110
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Conform Ghidului R.A.T.B. din 1998 linia 421 circula la un interval de succedare de 14 min la orele de vârf şi 24 min în restul zilei (cel puţin de luni până vineri). Chiar venea aşa de repede?  :shock:
Linia 70 care mergea pe vremuri la Dragomireşti (via Chiajna) când a dispărut. În anii '70 când unele preorăşeneşti au fost preluate de I.R.T.A.?
În anii '90 cam ce linii preorăşeneşti aveau parcul circulat format (mai mult sau mai puţin) din autobuze "Ikarus" 260? Ştiu că în principal acestea erau liniile care plecau de la P-ţa Presei Libere + linia 460.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Linia 70 care mergea pe vremuri la Dragomireşti (via Chiajna) când a dispărut. În anii '70 când unele preorăşeneşti au fost preluate de I.R.T.A.?
Liniile preorasenesti "exterioare" au fost preluate de IRTA la 1 ianuarie 1975, desi baza legala pentru functionarea lor a disparut in 1968, la reorganizarea administrativa. Linia 70 (Lujerului - Dragomiresti Vale) a fost mentinuta de ITB pana prin 1979 - 1980, desi era dublata de 52 (ulterior 152) pana in Chiajna. Cand s-a desfiintat, in locul ei a aparut 52 barat (din 1981 redenumita 252) care intorcea in Rosu, adica era un fel de 106 din zilele noastre.
nokia2110 wrote:
În anii '90 cam ce linii preorăşeneşti aveau parcul circulat format (mai mult sau mai puţin) din autobuze "Ikarus" 260? Ştiu că în principal acestea erau liniile care plecau de la P-ţa Presei Libere + linia 460.

Linii preorasenesti cu Ikarus:

443 PPL - Otopeni - Silistea Snagovului.
444 PPL - Otopeni - Micsunesti Moara.
445 CFR Constanta - Pipera Tunari - Primaria Tunari.
446 PPL- Otopeni - Snagov.
447 PPL- Otopeni -Tancabesti.
448 PPL - Otopeni - Fierbinti Targ.
450 PPL - Otopeni - Balotesti.
451 PPL - Otopeni - Moara Vlasiei.
Nu stiu daca si 452 avea tot Ikarus, fiindca nu am vazut-o niciodata. Avea 2-3 curse pe zi si mergea pe traseul PPL-Otopeni-Manastirea Caldarusani
460 Laromet- Mogosoaia- Buftea.
461 Laromet - Mogosaia - Buftea - Crevedia (s-a desfiintat in 1998 sau 1999).
475 Baneasa SA - Sos Pipera-Tunari - Primaria Tunari - Sat Dimieni.

S-ar putea sa mai fi circulat si pe cateva linii preorasenesti care plecau de Institul Oncologic, daca autobaza Floreasca avea ture in acele linii, dar nu cunosc exact.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 64
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1793 forum members have written 350309 posts in 4187 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use