Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

895 posts, 157792 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 64
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Din cate stiu vagonul M este donat catre RATB. Off-topic: pacat de vagonul Thomson restaurat la muzeul Leonida. I se prabusise acoperisul, nu stiu daca l-au mai reparat si oricum nici functional nu stiu daca era.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Primul traseu al liniei 41 la infiintare in toamna anului 1982 a fost  Piata Scanteii - Miciurin - str. Turda (la baza podului Grant), unde intorcea in rebrusment. Special pentru 41 au fost fabricate si siamezele V2A, ele avand o schema de culoare deosebita, albastru-inchis si logo-ul ITB pictat mai mare, vizibil. Probabil ca inca de atunci se dorea transformarea ei in "linie de protocol". Vagonul 4041 in aceasta schema de culoare, pozat probabil de Joachim Kaddatz:

Autor: Joachim Kaddatz(?)
4041-grant.jpg (462.95 KB; downloaded 3946 times)


In luna martie 1983, dupa montarea liniei noi pe Podul Grant, linia 41 a fost prelungita peste pod pana aproape de Bd. Ceahlau, unde intorcea tot in rebrusment. Acolo este vagonul 4037 din poza realizata de Hans Lehnhart si postata de rosetti61, pe care o reiau aici:
Autor: Hans Lehnhart
4037%20sos%20crangasi.jpg (276.86 KB; downloaded 3958 times)


In toamna anului 1984, rebrusmentul s-a mutat la Piata Crangasi. O poza din colectia Andrzej Brzozowski cu un vagon V2A-2s la acel capat a fost postata aici: viewtopic.php?f=14&t=22&start=84

In 1985 rebrusmentul de la Piata Crangasi a fost inlocuit cu o bucla obisnuita, astfel incat traseul nu mai depindea de bidirectionale, dar folosea in general tot vagoane V2A. Bucla de la Crangasi, judecand dupa pozitionarea macazelor, asemenatoare cu ce exista azi la bucla Granitul, cred ca fusese construita in ideea de a servi de capat unei linii dinspre Drumul Taberei, dar n-a fost sa fie, fiindca odata cu sistematizarea Dambovitei si finalizarea barajului Ciurel, s-a indreptat/regularizat si traseul strazii Virtutii, ocazie cu care s-a construit si linie noua de tramvai pana la Lujerului, unde din nou s-a montat rebrusment la intersectia Virtutii/Uverturii. Atunci au inceput sa apara si vagoane V3A-2s pe linia 41.

Dupa finalizarea Pasajului Lujerului, in iunie 1987, s-a realizat si linia de tramvai prin pasaj, facandu-se jonctiunea cu linia existenta in Drumul Taberei. Daca nu mai insel, atunci s-a desfiintat si vechea bucla de intoarcere "CFR Cotroceni", de langa intersectia cu calea ferata. Tot incepand de atunci, linia 41 a inceput sa fie exploatata cu vagoane T4R, dar situatia nu a durat decat circa un an, cand parcul a fost schimbat cu tramvaie EP-V3A. Incepand din 1994-1995, au inceput sa isi faca treptat aparitia si vagoanele V3A pe aceasta linie, inclusiv celebrele "Pantere Roz" fabricate la Faur. Istoria mai recenta cred ca o stie toata lumea.

 


  • Author: bercenicity
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri bercenicity

Domix, poate ne faci si un istoric al liniei 26  :D

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Linia 26 a fost infiintata in anii 50 ca legatura intre Gara de Nord si capatul soselei Mihai Bravu, spre str. Laborator - nu stiu daca a existat si mai inainte.
din 1958 si pana in 1965 avea traseul str. Laborator - sos. Mihai Bravu - sos. Stefan cel Mare - bd. Ilie Pintilie - str Sevastopol - Piata Buzesti - Gara de Nord cu intoarcere prin sos N. Titulescu. Era dublata de linia 27 (fosta 26 barat) pe acelasi traseu cu deosebire ca intra pe Titulescu si intorcea pe Grivitei - Polizu (asta din ianuarie 1962, deoarece in 1956 circula doar pana la Piata Iancului, iar din septembrie1959  a circulat prin Bd. Muncii la Republica).
Ca urmare a realizarii strapungerii Mihai Bravu spre Splaiul Unirii, in toamna anului 1965 linia 26 este prelungita pana la Abator (pe harta ITB 1966. este trecuta cu capat la depoul Splaiul Unirii) devenind componenta a inelului exterior de circulatie de tramvai - cu capat la Gara de Nord. Situatia a durat pana la sfarsitul anului 1970, cand se realizeaza terminalul de la Piata Leul - un capat unic la acea vreme in Bucuresti, cu cabina dispecerilor situata intre sensuri si bretele - acestea puteau fi folosite de oricare din liniile ce tranzitau capatul, in functie de ocupare; pe sensul spre Panduri, statie nu faceau decat tramvaiele de pe 26, restul aveau statie inainte de intersectie (pe Armata Poporului - 13, 25, 35 si 37 si pe sos, Grozavesti liniile 9, 11, 13, 35 si 37) invers, toate liniile opreau in terminal, chiar inainte de macazul principal.
Modificarile de trasee survenite in cursul anului 1986 duc la desfiintarea capatului de la Leul si mutarea lui la Basarab - un foarte scurt timp a fost tranzitat de tramvaie, dar cabina a fost inlaturata = dupa deschiderea liniei de pe Ho si Min si strapungerea Grozavesti a fost parasit cu totul, multi ani ramanand doar urmele lininiilor, pe locul lor in cele din urma realizandu-se un spatiu verde.
Linia 26 isi muta capatul cand la Basarab, apoi, dupa aglomerarea acestula la Sura Mare. Dispare la inceputul lui 1990.
Multe din modificari nu se mai anuntau in presa, mizandu-se pe faptul ca nu toti asculta radioul sau citesc ziarul la un moment dat, dar iau act de modificare direct, in statii, prin placile puse in parbriz; numai modificarile de interes major erau comunicate in presa si nici alea exact.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Niste completari si corecturi la istoricul liniei 26 facut de rosetti61:

Infiintarea traseului 26 a avut loc candva in anii '30. In lista traseelor din 1930 nu apare, dar apare in schimb pe harta din 1936 si lista traseelor din acel an (intocmita de colegul nostru mrM): traseul initial se pare ca a fost intre Bariera Vergului (Piata Muncii) si Gara de Nord pe inelul central pana la Piata Victoriei, apoi cu 2 variante:

a)    prin Buzesti – Polizu – Grivitei, cu intoarcere prin Titulescu (numele arterei era Sos. Basarab in acele vremuri)
b)    invers, adica dus prin Titulescu si retur prin Grivitei – Polizu – Buzesti.

In Piata Victoriei se pare ca exista un mare "sens giratoriu" pentru tramvaie, dupa cum apare in lucrarea Planul General al Municipiului Bucuresti intocmit de Venceslau Beranek la inceputul anilor '30 si in harta din 1939 din care atasez un fragment.

victoriei-cca.1940.jpg (127.47 KB; downloaded 3671 times)


Candva intre 1936 – 1939 se inaugureaza linia de tramvai pe Mihai Bravu intre Piata Muncii (Bariera Vergului) si capatul din dreptul strazii Laborator. Cu aceasta ocazie este prelungita si linia 26 pana acolo.

Traseul 26 ramane destul de stabil de-a lungul anilor, cu precizarea ca in anii 1949-1950, ca urmare a sistematizarii Pietei Victoriei de catre comunisti (din ce se pare, folosind planurile burgheze din perioada interbelica), liniile de tramvai din piata se desfiinteaza si apare varianta ocolitoare prin Clopotarii Vechi – Gr. Alexandrescu – Sevastopol, toate tramvaiele inclusiv 26 fiind modificate pe acolo. Nu stiu exact cand a aparut linia 27 (candva intre 1947 si 1954), cert este ca pana in 1965 intoarcerea in zona Garii de Nord se facea prin Sevastopol – Buzesti  - Polizu – Grivitei – Titulescu – dr. Felix – dr. Sergiu – Sevastopol pentru linia 26, respectiv invers pentru 27.

Dupa 1965, dupa cum zicea si rosetti61, linia 26 devine circulara, initial cu capatul de linie la depoul Splaiul Unirii, apoi la Leul incepand din 1970. Evolutia traseului in perioada 1966 – 1984 nu are rost sa o detaliez, intrucat poate fi urmarita usor pe hartile postate deja pe forum aici, in josul paginii.

Alte modificari notabile ale liniei 26, dar cu caracter temporar din acei ani:

   
  • imediat dupa cutremurul din 1977 s-a intrerupt circulatia tramvaielor pe Mihai Bravu – Stefan cel Mare, si cu aceasta ocazie 26 a circulat o vreme doar pe portiunea sudica a inelului, intre Gara Basarab si Pieptanari, apoi modificat prin Oltenitei pana la Piata Sudului (intorcea in bucla de langa celebrul "Mandravela").
       
  • In primavara anului 1978, cu prilejul realizarii pasajului Bucur Obor tramvaiele de pe Mihai Bravu – Stefan cel Mare, inclusiv 26, sunt deviate initial prin Ferdinand/Dimitrov – Ziduri Mosi – Colentina – Stefan cel Mare, apoi pe Ferdinand/Dimitrov – Ziduri Mosi – Reinvierii – Lizeanu (cu aceasta ocazie s-au realizat si liniile de tramvai de pe strazile Ziduri Mosi, Turmelor si Reinvierii, care pana la acel moment nu existau). Aceasta modificare a durat pana la inaugurarea pasajului Obor in iulie 1979.
       
  • In toamna anului 1978 (sept. – oct. ) se realizeaza si bucla de intoarcere de la Gara Basarab, tramvaiele din zona, inclusiv 26 incep sa circule in dublu sens prin Dinicu Golescu – Orhideelor.


Prima modificare majora a traseului 26 apare pe 26 ianuarie 1986, de ziua Tovarasului, cand se inaugureaza tramvaiul pe Calea Vacaresti intre Podul Mihai Bravu si Piata Sudului si se renunta la calea de rulare de pe Splai intre Mihai Bravu si Timpuri Noi. 26 incepe sa circule de la Pieptanari prin Oltenitei  - Sudului – Vacaresti.

Tot in cursul anului 1986 se dezafecteaza capatul de la Leu (care se muta la Gara Basarab pentru linia 26) , iar 26 sunt deviate pe tronsonul nou intre Grozavesti si Academia Militara prin noua artera Ho&Min si Bodnaras/Timisoara deschisa la sfarsitul anului 1986 in stil heirupist, adica  inainte de finalizarea lucrarilor la strada propriu-zisa. De fapt, pe atunci "strada" Ho&Min (adica Vasile Milea de azi) arata ca un transeu imens cu linie de tramvai pe mijloc, partea carosabila a fost finalizata mai tarziu; longrinele erau suprainaltate pe patul de pietris si in rest era strada de pamant, numai in zona statiilor fusesera puse dale de beton. Strapungerea strazii Emil Bodnaras (adica Bd. Timisoara) intre Ho&Min si Razoare de asemenea initial a fost folosita numai de tramvai.

In primavara anului 1988 se inaugureaza linia noua de tramvai pe Trafic Greu si se desfiinteaza cea de pe Panduri, dupa ce depoul Panduri disparuse inca din 1987. Cu ocazia asta, 26 incepe sa circule pe Trafic Greu in loc de Panduri - T. Vladimirescu - Viilor. Desfiintarea liniei 26 nu stiu exact cand s-a produs, dar cel mai probabil candva spre sfarsitul anului 1988 sau cel mai tarziu in cursul anului 1989. Oricum, revolutia nu a mai apucat-o, deci informatia cu desfiintarea in anul 1990 este eronata.

-----------------------------------------------------------------
In legatura cu parcul circulant, initial (pana la jumatatea anilor '70) era format din V56/V58 cu remorci V10/V12 si EP original + remorca V12.
Un aspect important este ca linia 26 a fost primul traseu ITB care a beneficiat de tramvaie Tatra, la inceputul anului 1974, pe atunci o mare noutate si extrem de moderne in comparatiile cu harburile de V56, EP si chiar V3A.

Initial pe 26 au circulat numai tramvaie Tatra solo, domiciliate pe atunci la depoul Dudesti (depoul Militari era probabil in constructie, fiind inaugurat abia in toamna  anului 1975), ulterior si cupluri. Exista si poze cu tramvaie Tatra pe 26 in acea perioada care au fost publicate pe forum aici: viewtopic.php?f=14&t=74&p=61737#p61737

Dupa mutarea Tatrelor la Militari, si pe masura dotarii cu  vagoane EP/V3A, dupa 1978 – 1979 parcul a devenit destul de impestritat. Ultimele EP originale pe 26 au disparut cam prin 1977 – 1978, V56./V58 au circulat cam pana prin 1982-1983, apoi numai V3A si EP/V3A. Declinul liniei 26, din cate retin, a inceput cam prin 1981 – 1982, probabil si pe fondul crizei si a lipsei pieselor de schimb, si dupa devierile repetate de traseu, si a coincis mai mult sau mai putin cu introducerea de V3A pe traseu. Deja la mijlocul anilor '80, venea din ce in ce mai rar, fapt explicabil oarecum din cauza capacitatii mari ale vagoanelor, comparativ cu parcul vechi. Cred ca si modificarile din acei ani au contribuit la scaderea interesului pentru acest traseu, care oricum facea mari ocoluri, iar intre timp aparusera multe linii noi de autobuze ce asigurau legaturi mai rapide, chiar cu transbordare, si deci 26 nu mai era prea solicitat, mai ales ca si dubla masiv alte trasee de tramvai.

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Linia 26 inca mai exista in 1989. Mergeam cu ea de undeva de pe bd.Emil Bodnaras (Timisoara) pana la intersectia lui Stefan cel Mare cu Dorobanti. Nu imi amintesc cum ajungeam sa ma urc in 26, pentru ca de acolo de unde luam eu tramvaiul era doar linia 35 si cuplul 47/48. Probabil mergeam cu 35 pana undeva, poate la Basarab si de acolo luam 26. Era oricum preferabila fata de autobuzele liniei 368 in weekend.
Imi amintesc doua episoade, dar nu-mi amintesc ordinea si nici plasarea cronologica exacta, doar ca erau in perioada toamna 1988 - primavara lui 1989. Intr'unul din ele am mers cu EP/V3A si din motive necunoscute nu a mai virat dreapta spre Stefan cel Mare, ci a intrat in depou, a facut bucla in depou si a iesit de acolo tot in directia Stefan cel Mare. Nu stiu ce problema avea macazul, am auzit pe unii in statie care era atunci la intersectia strazii Clopotarii vechi cu Ilie Pintilie (fost Bonaparte, viitor Iancu de Hunedoara). Eram in remorca si m-am speriat destul de tare cand am vazut tramvaiul intrand in depou.
Alta data am mers cu 26 cel putin dela Apaca pana la Basarab, iar acolo a intrat in rond si a stationat cel putin 10 minute, dupa care si-a continuat traseul. De data asta era un V3A. Interesant este ca atunci cand am mers cu EP/V3A, tramvaiul nu a intrat in rond la gara Basarab.
Tot cam in perioada 1989-1990 am mers cu V3A 027 (cel cu usi de autobuz) si mai mult ca sigur tot pe linia 26 am mers cu el.
Nu sunt foarte sigur, dar linia 26 mai exista in 1990, dar nu cred ca mai era in momentul intreruperii circulatiei tramvaielor pe Stefan cel Mare pentru modernizarea bulevardului si mutarea liniei de pe Sevastopol/Clopotarii Vechi prin Pasajul Victoria. Interesant este ca ghidul traseelor aparut dupa aceasta modernizare a bulevardului Iancu de Hunedoara afisa liniile 4,13 si 34 in zona, desi nu exista decat 34, urmat apoi de 52 si 46.

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Am locuit pe Sevastopol pana in 1989 si imi aduc aminte ca 26 a disparut odata cu darea in folosinta a Pasajului Victoria.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

In 1930:
Circula pe traseul Oborul Vechi - Şos Ştefan cel Mare - Şos Bonaparte - P-ţa Victoriei - P-ţa Buzeşti - Gara de Nord - Calea Griviţei-Sf. Vineri
in cursul aceluiasi an se prelungeste pe Bd. Ferdinand de la Obor la Gara Obor şi este scurtat de la Cimitirul Sf. Vineri la Gara de Nord.
Nu stiu daca a existat anterior acestui an - am o lista cu trasee dintr-un ghid al strazilor din 1930. in care linia 26 lipseste.
1931 prelungire pe Şos Mihai Bravu între Bd. Ferdinand Şi Şos. Iancului
1934 prelungit pe Şos Mihai Bravu între Bd. Pache şi Şos. Mihai Bravu

1936: BARIERA VERGULUI, Şos. Mihai Bravu, P-ţa Iancului, Şos. Mihai Bravu, Bariera Moşilor, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Bonaparte, Piaţa Victoriei, apoi
Varianta 1: Str. Buzeşti, P-ţa Buzeşti, Str. Buzeşti, Str. Gh. Polizu, Politehnica, Cal. Griviţei, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Cal. Giriviţei, B-dul Basarab
Varianta 2: B-dul Basarab, Cal. Griviţei, GARA DE NORD, cu întoarcere prin Cal. Griviţei, Politehnică, Str. Gh. Polizu, Str. Buzeşti, P-ţa Buzeşti, Str. Buzeşti,

In 1938 are loc prelungirea liniei 26 pe Şos Mihai Bravu la Str. Laboratorului, traseu pastrat pana in 1965 Gara de Nord - Laborator (cu precizarea facuta mai sus, ca din 1950 nu a mai circulat prin Piata Victoriei)

Asa cum in 1987 strapungerea Ho si Min era doar pentru tramvai, asa s-a intamplat si in 1965, cand s-au facut exproprieri si spre Splai circulau doar tramvaiele, prin gradinile oamenilor, trama stradala fiind definitava mai tarziu, spre 1970. Era o regula atunci, nu stiu de ce, ca la deschiderea unei noi artere de circulatie, sa fie pus in functiune intai tramvaiul si dupa aceea sa se definitiveze carosabilul. Asa a fost si in 1987 cu strapungerile Ho si Min si Emil Bodnaras - tramvaiul mergea pe "aratura", refugiile erau doar niste dale de beton la nivelul liniei sau cadre din sine vechi umplute cu pietris (mai tarziu au fost asfaltate, apoi s-a ridica nivelul refugiilor la asfaltarea strazii). Si pe Barbu Vacarescu, tramvaiul a inceput sa circule inaintea asfaltarii strazii. Acum... trece destul pana sa se circule - tramvaiul e ultimul pus in functiune.
Mai jos, schema capatului de la Leu (nu stiu daca 26 avea statii separate de coborare-urcare) - liniile 13 si 37 nu stiu exact cum circulau, pe harti sunt indicate ca sens de ducere prin 13 septembrie iar intoarcere pe Splai, via Grozavesti. "M" e cabina macagiului.
Am pus si arhiva cu imaginea mai mare, in caz ca cea postata nu e multumitoare (o arata mai mare si apoi o redimendioneaza - e la limita 1120)

LE: e curios cum de nimeni nu a fotografiat zona dupa, cand au ramas doar urmele liniilor si spatiul a devenit parcare pentru diverse masini si utilaje, pana la reconfigurarea zonei.
piata leu 26.jpg (344.05 KB; downloaded 3574 times)
leu26.rar
leu26.rar (2.32 MB; downloaded 158 times)

 


  • Author: Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Strapungerea Ho&Min :) = portiunea dintre Apaca si Grozavesti? Pentru ca altfel, pe Ho&Min mergeau si troleibuzele pe traseul care e si astazi (reconstruit in 1993). Ce imi amintesc este insa de portiunea Razoare - Ho&Min care era mizerabila la sfarsitul anilor '80.
Cand s'a inchis complet traficul pe Soseaua Grozavesti si care a fost motivul? In 1993 nu se mai vedeau liniile, dar strada era facuta praf, insa se mai vedeau stalpii de beton care sustinusera reteaua. N'am intrat niciodata pe acolo din cauza maidanezilor. Cu masina nici n'aveam cum.
Legat de macazul dela Razoare despre care s'a mai discutat, mi-am amintit acum ca am vazut montat un macaz cand inca se mai circula pe Panduri, dar una din directiile macazului nu ducea nicaieri si se oprea in intersectie, pe unde avea sa se faca linia care e si astazi, care atunci era in constructie. Ulterior, macazul a ramas, dar s'a facut legatura cu noua linie, iar cea veche a fost desfiintata. Macazul a ramas acolo insa multa vreme.

 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Da, strapungerea Ho si Min = portiunea dintre Apaca si Grozavesti, care pana in 1987 nu exista. Strada originala Ho si Min, pe unde mergeau si troleibuzele spre Gara era doar tronsonul din Bd. Vasile Milea intre Drumul Taberei si Apaca. Intersectia acestei artere cu Bd. Armata Poporului (Iuliu Maniu de azi) era in forma de T. La sfarsitul anilor '80, mizerabila era nu numai portiunea Razoare - Ho&Min, ci intreaga artera Grozavesti - Bodnaras, precum si strapungerea Bodnaras (Timisoara) intre Ho&Min si Razoare, realizata - ca si strapungerea Ho&Min - in graba si inugurata mai intai pentru tramvai, si mult mai tarziu si pentru auto.
Soseaua Grozavesti a fost inchisa de Ceuasescu dupa devierea traficului pe Ho&Min - Bodnaras - Trafic Greu, adica prin 1987, cel mai tarziu 1988. Conform zvonurilor din epoca, Ceausescu vroia o mare "zona verde", fara trafic auto in zona Palatului Cotroceni, ceea ce pare destul de plauzibil fiindca mai multe artere din zona fusesera fie restrictionate sever traficului, fie inchise in acea perioada: Grozavesti, Geniului, Cotroceni, intre Leul si Podul Cotroceni (podul a si fost desfiintat la acel moment), iar toata zona intre artera delimitata la est de strazile Dr. Bagdasar, dr. Rainer si Eroilor si la vest de Bd. Geniului si Sos. Cotroceni era restrictionata pentru riverani.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

Soseaua Grozavesti s-a inchis in 1987-1988, Imprejurimile Palatului Cotroceni devenisera o zona moarta, necirculata (in scurt timp trebuia sa devina zona cu circuit inchis, pietonal inca se mai putea dar numai pe partea cu Gradina Botanica, trotuarul celalalt era patrulat si nu stiu masini daca treceau, rarisim pe acolo; pe Grozavasti se putea doar pietonal, ca mai erau niste institutii acolo, era Ecran Club), intre APACA si splaiul Independentei nu mai circula nici o linie ITB, poate doar vreun traseu de maxi taxi - au fost 505 si la un moment dat 517 (o "capusa" ITB care dubla pe 139 dar mergea mai departe pana la Piata Resita. Platoul unde avea capat 26 a ramas vraiste, despuiat de tot, iar sinele au mai ramas un timp, apoi numai piatra cubica in care se ghiceau urmele sinelor. Nu cred ca se stia dinainte, ci in cursul lucrarilor de reabilitare a liniei in Militari in 1986 a venit ordinul ca nu se mai circula la Leu, deoarece in cele 3 luni cat a mai functionat tramvaiul pe "linia silentioasa", acestea se opreau la Apaca, dupa care restul liniei era cea veche.
Am prins macazul de la Razoare, macaz realizat in scopuri tehnice, pentru ca vagoanele cu materiale sa intre pe santierul noii linii - era ca un fel de rebrusment, dupa ce s-a dat drumul pe Trafic Greu, ramasese acolo pur si simplu, ca nu mai avea unde sa duca linia de Panduri - depou nu mai era, spre 13 Septembrie si Tudor Vladimirescu incepuse dezmatul edilitar.
Dupa cum am mai spus, poporul trebuia sa vada cum se nasteau noile prefaceri edilitare din mers, asa ca tramvaiul era primul pus in functiune pe o noua artera; Ho si Min fusese largita pe partea opusa cu APACA si multi ani, pana in 1990, au ramas garduri provizorii de santier, si cladiri sectionate, incluzand si prelungirea Emil Bodnaras spre Razoare, unde tramvaiul circula pur si simplu pe aratura, nici macar intre linii nu era amenajat nimic, stalpii erau montati intr-un damb de pamant. In paralel cu circulatia tramvaiului se desfasura si amenajarea tramei stradale cu toate operatiile pe care le presupune - nivelare, fundatie, strat de beton, straturile de asfalt - in vara lui 1987 erau terminate asfaltarile, spatiul dinte linii, amenajat, bordurat (dupa reabilitarea liniei, spatiul verde dintre linii a fost lasat exact ca atunci, fara borduri). erau montate macazele spre Emil Bodnaras, refugiile definitivate - se circula doar intre Depoul Militari si Electrotehnica, tronsonul dintre Electrotehnica si Ho si MIn fiind pus in functiune in septembrie 1987.

 


  • Author: IK4
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri IK4

Unde este vagonul electric Simmering reconditionat de URAC, cel cu emblema STB pe el? Sta garat in URAC? La Dudesti nu l-am vazut, acolo sunt doar V09 si V56.











 


  • Author: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Vagonul Simmering din cate stiu a stat intotdeauna la URAC. Tot acolo sta (daca nu cumva a fost taiat deja) si plugul bidirectional primit de la Mariazell, care n-a circulat niciodata.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Sa va spun una buna, perfect reala, credeti-ma pe cuvant va rog : 3 tanti - venite cu trenul - asta era evident, aveau bagaje tip tren la ele  - s-au asezat frumos in exstatia de tramvai de la Dinicu Golescu - si asteptau un tramvai care sa le duca pe Giurgiului. Asta vara s-a intamplat. Din discutii am inteles ca ultima oara au luat tramvaiul acesta acum vreo 30 - 35 ani. Pentru ca m-au bagat ( usor ) in ceata am intrebat de un tramvai care circula pe Uranus, si mi-au confirmat ca da, de la Dambovita urca pe deal tramvaiul cu pricina. Stie cineva daca a existat o astfel de linie vreodata ? ( Giurgiului - Basarab sau Giurgiului - Giulesti ? )

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 64
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1793 forum members have written 350309 posts in 4187 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use