Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Repartizarea tramvaielor

1994 posts, 468880 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 143
 
 

📖 Pagination options
Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Iar pe 19 au aparut ture de Giurgiu.
Nu e de mirare, ca doar 19 de acum a inglobat si linia 4, deci era de asteptat sa preia si turele liniei 4 de la Giurgiu.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Intradevar Depoul Dudesti nu mai are ture pe liniile 46 si 55. Turele pe care le avea in 46 oricum scazusera intrand vagoanele de Victoria scoase de pe linia 20. Linia 55 a ramas doar a Depoului Colentina pentru moment. Cel mai probabil vagoanele de Dudesti au ajuns in 34, 27 si 19.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Astazi erau imprumutate de laVictoria pentru Bucurestii Noi vagoanele 157 si 286, ele circuland pe linia 45.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Utilizator anonim

Vagonul 299 al Dep. Alexandria are toate sansele ca la RK sa primeasca pantograf cu patina de grafit pentru a fi introdus pe linia 41 din toamna, cauza acestei actiuni este ca depoul Alexandria va mai prelua ture pe linia 41.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Vagonul 299 al Dep. Alexandria are toate sansele ca la RK sa primeasca pantograf cu patina de grafit pentru a fi introdus pe linia 41 din toamna, cauza acestei actiuni este ca depoul Alexandria va mai prelua ture pe linia 41.
Deci inca un tur in plus pe 41 fata de cele 40 de ture existente? Sau se face numai o redistribuire a turelor intre Alex. si Buc. Noi?

Intreb fiindca parerea mea e ca 41 are prea multe ture la ora actuala, de ce nu se incearca cuplarea CH-PPC-urilor pe 41 daca se doreste cresterea capacitatii de transport? (din cate stiu, CH-PPC suporta tractiune multipla)

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Se preiau ture la Bucurestii Noi la Alexandria. Ar fi excelent sa il vedem pe linia 41 pe V3A-93M-FAUR 299. Fiind fabricat in 2001, nu a prins pe 41 decat cateva luni in acele vremuri cand era nou nout.
Eu personal sunt impotriva posibilitatii de a cupla 2 vagoane. Mi se pare ca este mai usor sa ai 2 vagoane conduse de 2 vatmani. Mai usor de condus un astfel de vehicul, pleci mai usor din statie si in plus iti trebuie peroane duble. Pe linia 34 de exemplu nu iti incap 2 V3A-uri, iar pe 41 nu poti sa bagi in momentul de fata 2 V3A-uri decat la Turda si Grant. 40 de ture sunt suficiente pentru linia 41. Sper sa nu degenereze iar discutia "de ce atatea vagoane pe linia 41" pentru ca iar nu mai terminam...

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Trole

Din pacate, cel putin pana acum, in exploatarea liniei 41 nu s-a pus problema folosirii pana la capat a avantajelor transportului pe sina. Cuplarea a doua vagoane ar fi urmatorul pas firesc.
Ce s-ar castiga?
1. Dublarea capacitatii de transport cu 100% in conditiile pastrarii aceluiasi interval de succedare. (situatie ideala pentru orele de varf...). In treacat fie spus, cresterea capacitatii de transport prin suplimentarea numarului de ture si reducerea implicita a intervalului de succedare nu are cum sa mai evolueze prea mult. Reducerea timpului de succedare e limitata de intervalele de acordare a prioritatii de trecere in intersectiile de pe traseu. Cu alte cuvinte, daca ar fi 70 de ture, s-ar produce 'acumulari' de tramvaie la mai toate semafoarele, incepand chiar cu cel de la WTC. (terminal Piata Presei Libere). Insa 35 de ture cu 70 de tramvaie...
2. Reducerea cu maxim 50% a costurilor cu personalul manevrant. (Parca e criza. Niste bani in plus la bugetul companiei nu strica...)
Ce se pierde?  - Nimic.
Ce e complicat?
Subtilitatile tehnice legate de functionarea a doua vagoane motor in tandem. Crearea instalatiei de comanda multipla.
Care sunt falsele probleme?
Lungimea peroanelor. Da, este redusa, dar chiar si in situatia maririi numarului de ture aceasta problema este la fel de acuta. In orice situatie de pierdere a ritmicitatii tramvaiele trebuie sa astepte eliberarea statiei. Timp risipit, nervozitate in crestere. Concluzia. Peroanele trebuie oricum lungite, simultan cu studierea posibilitatilor de asigurare a transferului rapid al calatorilor spre si dinspre refugiu.
Demarajul, franarea. Ambele vagoane ale cuplului sunt motoare. Raportul putere dezvoltata/masa vehicul ramane acelasi. In cazul franarii comenzile sunt transmise simultan. Capacitatea de franare a fiecarui vagon ramane nemodificata. Altfel spus, un vagon Tatra izolat are performante la accelerare si franare mai bune decat un cuplu de Tatre?
Ce s-ar putea incerca? Montarea experimentala pe doua PPc-uri a sistemului de comanda multipla.
Parere personala. Bucur LF-ul nu are nici o sansa de a imbunatati traficul pe linia 41 fara utilizare in tandem.
PS - Legislatia rutiera actuala ar permite totusi circulatia trenurilor de tramvaie? (Pe de alta parte s-ar putea obtine oricum o derogare...)

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Dominatrix

Trole wrote:
1. Dublarea capacitatii de transport cu 100% in conditiile pastrarii aceluiasi interval de succedare. [...]Cu alte cuvinte, daca ar fi 70 de ture, s-ar produce 'acumulari' de tramvaie la mai toate semafoarele, incepand chiar cu cel de la WTC. (terminal Piata Presei Libere). Insa 35 de ture cu 70 de tramvaie...
Exact. Problema e ca pe o linie de suprafata daca incerci sa programezi un interval de succedare sub 2 minute (aprox.) inevitabil se creeaza "dopuri" de tramvaie din cauza semafoarelor care au un ciclu cam tot atat de lung. Ideal, intervalul de succedare ar trebui sa fie un multiplu al ciclului verde-rosu-verde al semafoarelor de pe arterele pe care circula tramvaiul.

Daca incerci sa asiguri un interval sub 2 minute bagand mai multe ture, de fapt nu rezolvi nimic, si nici nu transporti mai multi calatori pe ora, cel mult creezi posibilitati mai bune de pozare pentru pasionati ingramadind vagoanele in traseu si la capetele de linii :P Motivul e simplu: sistemul de semaforizare nu "poate lasa sa treaca" mai mult de 30 de tramvaie pe ora si sens, in medie, printr-un punct fix.

Oricum, chiar daca ai cupla 2 vagoane, 70 de tramvaie n-ai de unde sa bagi in 41, motivele le stim cu totii, nu cred ca e cazul sa le reluam aici.
Trole wrote:
2. Reducerea cu maxim 50% a costurilor cu personalul manevrant. (Parca e criza. Niste bani in plus la bugetul companiei nu strica...)
Ce se pierde?  - Nimic.
Din contra, ai economisi fonduri.
Trole wrote:
Ce e complicat?
Subtilitatile tehnice legate de functionarea a doua vagoane motor in tandem. Crearea instalatiei de comanda multipla.
E mai simplu decat iti imaginezi. CH-PPC nu sunt ca "urbanele" de pe vremuri, cu "modernul" sistem cu contactori mecanici actionati direct de la manivela de la bord, printr-un ax cardanic si cu lada aferenta de contactori in spatele cabinei. Din cate cunosc, si va rog sa ma corectati daca aveti mai multe informatii, la CH-PPC trebuie facuta o simpla legatura fizica, adica montat prize de cuplare, ceea ce n-ar fi mare problema, daca vedem de exemplu ce cuple elegante s-au aplicat la Tatre pentru sistemul SAT. Pentru comanda chopperelor vagonului 2 (adica "sclavul" :twisted: ), prin simpla montare a cuplei electrice se poate anula sistemul de diagnoza al vagonului 2, iar blocul logic de tractiune al "sclavului" isi ia semnalul normal de accelerare sau franare de la mansa "masterului" prin intermediul unui cablu.

Eventual, ca sa nu fie probleme cu actionarea electromagnetilor la macazele electrice, "sclavul" ar putea merge si cu pantograful coborat , putand primi energia electrica din pantograful "masterului", prin montarea unui cablu suplimentar, asa cum se practica de exemplu, la rusi.  

Ce trebuie facut este montarea unui bloc electronic in vagonul "sclav" pentru comandarea celorlalte functii: deschidere usi, iluminat, incalzire etc., instructiuni primite de la "master" tot prin cablu (vedeti ce analogii bune putem face intre tractiunea multipla la tramvaie si BDSM? :lol: scuze, nu m-am putut abtine :mrgreen: ). Ar trebui lucrat pentru sincronizarea franarii, tractiunii, sistemului de antipatinare etc..pentru a nu se ajunge la decalaje prea mari intre vagoane, care ar cauza socuri, smucituri, etc. Oricum, o coordonare perfecta nu se poate obtine, fiindca nici un motor nu e perfect identic cu altul. Asta se poate observa si la cuplurile de Tatre care mai smucesc la oprire si defranare din cauza ca nu sunt perfect sincronizate.

Cat despre necesitatea de a lungi peroanele pe 41, sunt 100% de acord cu "Trole". Mai ales daca 41 va primi si vagoane LF mai lungi, intr-un viitor sper ca nu prea indepartat.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB 3mil

Dominatrix wrote:
Eventual, ca sa nu fie probleme cu actionarea electromagnetilor la macazele electrice, "sclavul" ar putea merge si cu pantograful coborat , putand primi energia electrica din pantograful "masterului", prin montarea unui cablu suplimentar, asa cum se practica de exemplu, la rusi.

Nu or sa fie probleme. La trecerea pantografului primului vagon, macazul se blocheaza pe pozitia setata pana la trecerea ultimului vagon. Astfel, daca se accelereaza cu vagonul din spate pe electromagnet, macazul nu ,,asculta" de comanda". Insa nu stiu ce ,,citeste" trecerea ultimului vagon. Vre-un senzor in retea, in sine... :?:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Tom

Nu cred ca RATB se va complica sa faca BD(SM) cu 2 tramvaie (asta face deja poporul cu tramvaiul in care calatoreste, il picteaza, il murdareste si il mai si strica), din simplul motiv ca inseamna niste fonduri pentru care trebuie sa faca un proiect sau ceva, pe cand asa e vorba doar de un angajat care conduce jucaria.
Cred ca si ei asteapta momentul cand pe linia 41 vor merge tramvaie mai lungi, care vor rezolva partial problema capacitatii.

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Gabi23

Astazi puteai sa crezi ca linia 42 este detinuta de Victoria conform vagoanelor, din 4 vagoane cel putin 2 apartinand de Victoria: 165 si 315.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Utilizator anonim

Depoul Bucurestii Noi inca mai imprumuta vagoane de la Depoul Victoria pentru linia 45, pe linia 20 au revenit cateva ture de Victoria.
De asemenea parcul liniei 41 a fost redus temporar cu 2 ture de catre Depoul Bucurestii Noi urmand ca turele lipsa sa fie suplimentate de Alexandria cand au parcul disponibil.
La ora actuala pe linia 41 circula 18 ture de B Noi si 20 Alexandria iar parcul normal va fi 18 ture B Noi si 22 Alexandria,

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Repartizarea tramvaielor RATB Utilizator anonim

Incepand cu data de 13.09.2010 parcul liniei 41 va fi suplimentat de la 38 la 39 ture astfel - Alexandria 21 ture, Bucurestii Noi 18 ture, de la 3.10.2010 va ajunge din nou la turatie normala prin introducerea unui tur nou din partea depoului Alexandria. In cazul in care depoul Alexandria primeste vagoanele 204 si 076 acestia vor mai prelua 2 ture de la Bucurestii Noi.

Depoul Bucurestii Noi va prelua ture pe o parte din liniile ce vor traversa in anul 2011 Pasajul Basarab, asta ca sa nu mai comentati ca de ce reduce B Noi parcul din 41.  8-)

 


Re: Repartizarea tramvaielor RATB Costin

Utilizator anonim wrote:
Depoul Bucurestii Noi va prelua ture pe o parte din liniile ce vor traversa in anul 2011 Pasajul Basarab, asta ca sa nu mai comentati ca de ce reduce B Noi parcul din 41.  8-)

Liniile care vor trece Podul Basarab vor fi cam la mijlocul traseului atat pentru Victoria cat si pentru Bucurestii Noi (care mai e si departe de pasaj). Eu unul vedeam un 34 Romprim - Dep Militari / Ghencea, detinut de Dudesti si Militari/Alexandria... In mod logic nu prea vad pe unde s'ar baga si Bucurestii Noi pe'acolo atata vreme cat si Victoria va trebui sa deserveasca ceva...

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 143
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421923 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use