Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4742 posts, 1248248 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 45 46 47 48 49 50 51  ... 339
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Nu mai bine oprim discutia? Ca ne certam degeaba si nu are rost. Parerea mea

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Daca simti ca ramai fara jocuri de cuvinte o oprim.  :twisted:
engine_715_270.jpg (56.69 KB; downloaded 1970 times)

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

:) nu. Dar maine am un bac de dat si daca contiuam o sa ma enervez. Si nu imi permit sa fac asta acum.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Ah da... cred ca l-am gasit.
Sper ca o singura privire la poza este suficienta sa demonteze mitul inept auzit si propagat mai departe cu inlocuirea unuia din alternatoare cu cel pentru climatizare. Sper ca merita propovaduirea unor ineptii de dragul exclusivitatii la pozat in anumite locuri...  :mrgreen: EU explicatii suplimentare nu dau din dorinta de a nu se impiedica cineva in prescurtarile mele.  :D
om_936h_715x450.jpg (88.87 KB; downloaded 2077 times)

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

M-ai facut sa rad trebuie sa intervin ca nu ma pot abtine. Tu spui ca nu se poate sa se inlocuiasca alternatoarele intre ele? Ca asta inteleg. Nu stiu cum e la alte autobuze dar la Citaro de la noi se pot schimba intre ele. Crezi ce vrei tu, nu mai zic nimic in plus. Ma amuza ca sustii ca nu se pot schimba intre ele cand exact asta se intampla la autobazele RATB. Daca nu crezi, te invit sa mergi si sa verifici sa vezi ca am dreptate ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Daca vei avea curiozitatea sa mergi mai departe cu studiile tehnice si vei da peste o disciplina intitulata "rezistenta materialelor" vei descoperi de ce nu se poate la nivel de calcul. Pana atunci poti sa te multumesti cu observatia fizica ca cele doua alternatoare au carcasa si elemente de prindere diferite fata de generatorul/alternatorul ala pentru climatizare. Si asta tot la rezistenta materialelor se termina dar momentan analiza optica este suficienta. Si daca la autobazele RATATIB se practica (si vreau sa stiu mecanic si electric cum) atunci nu-i de mirare ca autobuzele astea sunt praf si pulbere dupa 5 ani.
Mercedes nu a facut o tiganie exact cum ma asteptam. Pacat ca li se imputa.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Exact pe tehnic ma voi duce. Imi pare rau ca ne-am contrazis azi. Inca o facem vad. As vrea sa fiu putin rau. Nu contest ce spui acum  pentru ca pentru moment ma depaseste dar daca nu stiai cate alternatoare are un Citaro euro 4, de unde poti sa stii sigur ca in cazul asta, nu sunt la fel si nu se pot inlocui? Eu spun ce se intampla in minunata noastra regie.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Hai sa-ti dau un mat scurt, ca ai treaba cu BAC-ul. Generatorul pentru climatizare efectiv are lipsa de pe carcasa trei puncte ranforsate de prindere care sa-i permita prinderea fizica si de rezistenta mecanica necesara in locul unui alternator. Daca totusi i se manaresc conexiunile electrice in stil diabolic astfel incat din prinderea curenta, de pe pozitia curenta, din poza, sa devina electromotor de actionare si sa traga de curea in loc sa fie el actionat de curea iti cedeaza prinderea mecanica si il gasesti zburand prin compartimentul motor. Punct.
Nu vreau sa merg cu imaginatia mai departe si sa ajung la disecari de alternatoare si inlocuirea miezurilor magnetice statorice cu bobinaj si rotor cu totul intre carcase pentru a obtine prinderea necesara. Nu vreau sa-mi imaginez prinderi facute in autobaza fara saibe scapate po jos. Sau cu suruburi cu cap necorespunzator. Vreau sa pot dormi la noapte.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Nu zic ca nu ai dreptate. Zic doar ce se intampla in oraselul nostru. Ca de la asta am plecat noi :) Stiu ca nu e normal sa schimbe alternatoarele asa, dar uite ca la noi se practica.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

B A S M E. Imposibil FIZIC. Nu tot ce zboara se mananca. Aveti grija ce vi se pune in farfurie. Nu va faceti de bascalie ca va iau Doreii din autobaza la misto si voi credeti. Sau ca spun niste treburi intentionat pentru dramatizare sau disculpare. Dar imi distruge mie retina cand le vad repetate cu convingerea unor adevaruri universale absolute. Generatorul pentru unitatea de climatizare NU poate juca fizic rolul de electromotor si nu este identic FIZIC cu alternatoarele, se vede in poza. Deci nu este interschimbabil.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Ok. Ok. Basme

 


Re: Mentenanţa autobuzelor iliutu

Ca de obicei, cred ca este un sambure de adevar peste tot.
Ce banuiesc eu:
- sunt trei alternatoare identice electric, dar cu prinderi mecanice diferite. De aceea este posibil ca daca unul care este pe circuitul principal electric al masinii si care alimenteaza si elemente de siguranta circulatiei, acumulatorii, lumini, computere bord etc., sa fie schimbate cu cel care furnizeaza curent electric pentru aerul conditionat din salon (confort). Evident, aceasta manevra nu cred ca este descrisa in manualul de service al masinii, ci rezultata din necesitatea de a asigura piese de schimb cu orice pret.
- in partea de jos a motorului pare sa fie un compresor de A/C care cred ca este pentru cabina soferului
- motorul care actioneaza A/C-ul pentru calatori este altceva.

Dupa ce termini cu BAC-ul, care este prioritar (chiar ti-as sugera sa incerci sa nu mai intri pe forum, sa nu te perturbe nimic, dar dam in alte discutii care nu-si au locul aici),da-mi un MP si poate mergem impreuna intr-o documentare tehnica serioasa.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Multumesc mult :). Mergem cu cea mai mare placere :)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

3 alternatoare, doua pe o curea cu aceeasi turatie (rpm), altul pe cu totul alta curea cu alta turatie.
Daca deconectezi electric unul din cele doua ingemanate si conexiunea i-o aplici celui de-al treilea iti rezulta doua alternatoare cu turatii diferite care injecteaza energie in instalatie. O fi bine, o fi rau?  :|
De inlocuit fizic efectiv, montat generatorul pentru AC (sau sa-i zicem pentru auxiliare ca s-ar putea sa fie pentru mai multe) in locul unuia din cele doua ingemanate este imposibil fizic din cauza carcasei.
Nu va agatati inutil de niste povesti "de suflet". Lovirea de realitate poate este dura, dar e constructiva si de durata.
"Compresorul" presupus indicat pe poza please. Si pompa de injectie eventual.

 


Go to page:  1  ... 45 46 47 48 49 50 51  ... 339
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2335 forum members have written 425819 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use