Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4742 posts, 1251340 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 339
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

In primul rand, nu trebuia sub nicio forma scoase curelele lungi, si puse unele scurte la misto ca sa sara peste instalatia AC. Cine a facut asta ar trebui sa plateasca cu capul!
In al doilea rand, avand in vedere faptul ca s-a platit o tona de bani pe aceste autobuze, si implicit, pe aceasta optiune, trebuia foarte clar sa se faca mentenanta corespunzatoare. Dar, fireste, i-a durut in diverse locuri...
Va reamintesc ca primele autobuze Euro 4 au inceput sa soseasca la inceputul lui 2008, deci cele mai vechi au in acest moment 7,5 ani. Si au costat aprox. 220,000 euro. Adica aprox. 30,000 euro pe fiecare an de exploatare pana in prezent. Nu mai punem la socoteala ca cel putin 100 Euro 4 sunt pe butuci...

 


Re: Mentenanţa autobuzelor andrei11

ikarus13 am intrat si eu pe fir acum :
Am inteles ca nu cunoasteti principiile de functionare ale motorului cu ardere interna.
Parerea mea e ca intri pe un teren minat pe care nu-l cunosti aproape deloc.
Din intamplare la facultatea de mecanica agricola am avut un curs de motoare cu ardere interna cu axare pe motoarele Diesel, si din intamplare am reparat cateva sute poate vreo 20 de sute de astfel de motoare dupa terminarea facultatii.
Daca compresorul de Mercedes e actionat prin curea alternatorul n-are ce cauta in angrenaj. Ori esti prost informat, ori e clar ca habar nu ai ce e aia un motor cu ardere interna, fie el pe benzina sau pe motorina. Oricum ca si principiu de functionare dupa ce porneste un motor Diesel nu mai are nevoie de alternator. Ti-o spun asa, amical.
M-am interesat la cineva care e in tema, si se pare ca instalatia de AC este actionata de un motor electric si are baterii separate, asadar se prea poate sa aiba si alternator separat.
Acum una din doua :
AC - ul tau esti sigur ca :
a) Este actionat mecanic ( prin curea ) --> si atunci n-are nevoie de alternator
b) Este actionat electic printr-un motor electric cu baterie separata --> si atunci are nevoie de alternator.
Tu stii ceva ceva si tind sa cred ca daca are alternator are motor electric si baterie separata. Daca spui ca alternatoarele sunt interschimbabile se prea poate ca motorasul de la AC sa fie tot pe 24 V.
Revino cu informatii mai amanuntite.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Nu mai este nimic de discutat. Konvekta ofera solutii integrate. Adica agregatul ala functioneaza de sine statator odata alimentat electric, fiind un agregat frigorific atasabil. Nu sta nimeni sa umble prin maruntaiele Mercedesului sa instaleze tubulatura pentru agentul frigorific. Si sa risti sa-ti scape freon prin compartiment, sa faca si condens prin anumite "puncte cheie" si sa te picure in cap.
Citaroul are deci 3 alternatoare, din care doua (pentru tractiune) trebuiau sa fie unul singur mai mare dar Mercedes a considerat de cuviinta sa puna doua mai mici (la jumatate) in paralel si un al treilea care putea fi un banal generator, mai ieftin decat un alternator dar daca tot produc alternatoarele au preferat sa nu umple masina cu sortiment mai mare de piese.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor andrei11

A, nu, pe mine m-a deranjat afirmatia :
Am inteles ca nu cunoasteti principiile de functionare ale motorului cu ardere interna.
Ce legatura exista  intre alternator si principiul de functionare al motorului ( Diesel / Otto ) si instalatia de AC. Asta trebuie sa explice Ikarus 13, dar desigur o va face la Club.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Tin sa precizez ca nu exista alternator pentru tractiune.
Bine ca te-a deranjat pe tine, andrei11. Ma retrag din discutia asta ca nu ajung nicaieri si de azi nu mai zic absolut nimic ca degeaba vorbesc. De la motorina am ajuns sa ne certam pe alternatoare si alte chestii. Fiecare sa creada ce vrea.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Sa nu ne obraznicim, daca "trage" de ceva (mai exact de curea) este "de tractiune". Daca "trage" altceva de el (o curea de exemplu) va fi exclusiv generator. Nu ma fac vinovat de comoditatea Mercedes care ne-a condus la discutia asta. Corect ar fi fost alternator si generator, dar din moment ce toate sunt alternatoare (dupa marturii indoielnice) a trebuit sa fac o distinctie, din burta. Cine pretinde ca stie si a vazut 3 alternatoare ar fi trebuit sa observe lipsa compresorului din compartimentul motor si sa nu ajungem la discutia asta inutila.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

Asta zic si eu. Ne certam degeaba. Din cauza asta nu mai zic nimic.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Am sa las la o parte "minciuna" cu scosul curelelor pentru reducerea uzurii si economie, din moment ce curelele nu antreneaza un compresor ci un alternator. Care este construit sa se roteasca atata timp cat functioneaza motorul si daca il decuplezi si sta neutilizat se umple de jeg si se cam duce  :evil: . Si asa ajungem sa scuzam "experimentele" esuate ale autobazelor cu "lipsa" de piese de schimb pentru cele stricate inutil.
N-am sa inteleg in veci cu un alternator Mercedes se poate strica dupa 4-5 ani de uzura normala de se apuca unii de mesterit solutii de avarie.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor andrei11

ikarus13 te pricepi de fapt la motoare termice cu ardere interna sau "aproximativ" ?
Ce inseamnaTin sa precizez ca nu exista alternator pentru tractiune.

Alternatoarele in viata lor nu au folosit pentru tractiune ci ca sa incarce un acumulator. E o fraza fara sens sau un jargou pe care-l folosesc in mod incorect mecanicii / soferii. Desi am reparat pana acum cateva sute bune de motoare eu n-am auzit de expresia asta alternator pentru tractiune. Poate explici tu ce inseamna.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Este fraza mea si are sens cap-coada. Alternatorul este o masina electrica duala. Adica este si motor si generator (bineinteles nu simultan). Cand este alimentat electric la borne, exercita tractiune asupra curelei de distributie furnizand energie mecanica. Cand este alimentat mecanic, cu o excitatie la borne devine un generator de energie electrica.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor ikarus13

133 313 wrote:
Citaroul are deci 3 alternatoare, din care doua (pentru tractiune)

OF OF OF. Asta a spus 133 313 si eu i-am raspuns. Stiu foarte bine ca nu exista alternator pentru tractiune ca nu vorbesc fara sens.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Daca nestiinta crezi ca se compenseaza prin jocuri de cuvinte dupa ce faci o bulibaseala pe care altii chiar incearca sa o descalceasca tehnic nu ai maturitatea necesara sa porti discutii. Un lucru la care sa te gandesti inainte sa dai ochii cu comisiile de la BAC. Nu fac imprudenta sa adresez "marturiile" altora dar minciuna n-o pot tolera.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor andrei11

A, da, dar nu ma gandisem la asa ceva. Nu prea stiu la motoarele "normale" sa folosesc alternatorul la "tractiune''.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor 133 313

Alternator in regim de tractiune. E mai bine asa? Respectiv in regim de generare. Greseala mea ca am vrut sa scurtez, iar altii doar o lungesc adancindu-se in penibil.

 


Go to page:  1  ... 44 45 46 47 48 49 50  ... 339
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2337 forum members have written 426017 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use