Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4742 posts, 1248213 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 339
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanta autobuzelor RATB georgica2704

Ca o completare la ce a spus ikarus13 le mai avem si pe 4631,4921 ambele pe linia 381 la care aerul conditionat nu functioneaza in salon de ceva vreme. Acestea au lipite niste afise prin care se anunta ca instalatia este defecta. Basca ca 4631 de mult circula fara afisaj ci cu foita in geam . :evil:

 


Re: Mentenanta autobuzelor RATB ikarus13

4268 (ultimul tur al liniei) s-a defectat astăzi în apropierea stației "Dimitrie Marinescu". Depanarea a venit în 10 minute.

4268-defect-8.07.2013 001.JPG (402.69 KB; downloaded 2497 times)

4268-defect-8.07.2013 005.JPG (328.39 KB; downloaded 2495 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor RATB V2A

A revenit pe traseu 4174,autobuzul implicat in accidentul de langa intersectia Bd.Nicolae Grigorescu-Str. Liviu Rebreanu.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Utilizator anonim

Azi in jurul orei 11 eram fericit ca vine #4752 cu AC pe linia 136, totusi la urcarea in autobuz am constatat ca acesta nu functioneaza (este primul autobuz de la autobaza Militari in care urc si nu merge instalatia AC - cand chiar e necesar, anul acesta). Ulterior cand am intrebat soferul acesta a spus ca masina nu are aer conditionat, apoi niste calatori din spate care veneau de mai departe au spus ca si ei au fost repeziti de sofer. Totusi dupa ceva minute autobuzul se retragea cu defect spre autobaza.

DSC_0243.JPG (375.62 KB; downloaded 2445 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Tom

Miercuri, in Piata Romana, asteptam autobuzul si a venit 4303 pe linia 226. Dupa ce cativa tineri au strigat la sofer in stilul lor, iar apoi alte persoane i-au atras atentia si ei ca nu se deschide usa 2, s'a dus la usa, a impins o parte si a intrat inauntru, a umblat la ceva si s'a auzit un fasait de aer, apoi s'a dus in cabina, dar usa n'a mai vrut sa se deschida. A mai coborat si a urcat impingand jumatate de usa, insa in final a scos scula universala (telefonul) si a plecat spre cabina si apoi a plecat. Probabil si-a mai luat ceva injuraturi pana la Depoul "Alexandra" (nu scria asa, dar mi-am amintit de afisajul pe unele tramvaie :twisted:

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Robert24

Pai normal. Lichidul de racire la ratb vara este H2O... De ce sa puna ei mereu antigel...

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Der Hofmeister

Și uite așa se fac praf motoare bune. Mă rog, sistemul de răcire are și el norma lui de funcționare optimă, ce nu poate atinsă decât dacă se folosesc produsele recomandate de către producător și dacă se respectă diluția soluției de răcire. Cum la RATB se pare că nu putem vorbi de o soluție cu antigel, ci doar de apă, e clar că motoarele își ating limita foarte rapid.

De regulă, motorul OM 457 hLA Euro 3 (derivat din cel standard OM 457 LA pentru camioane), precum și varianta lui Euro 4, nu are nici o problemă cu răcirea la suprasarcini (fie statice sau dinamice), pentru că eficiența acesteia este înlesnită și de buna dimensionare a grilei exterioare de aerisire. O simplă pornire a motorului conduce la recircularea fluidului în tot agregatul, ceea ce scade rapid temperatura internă. Așadar, trucul cu sticla proptită astfel încât să țină ușor deschisă trapa motorului e cam neprofesionist, ca să fiu blând în aprecieri.

Sunt curios să știu dacă se bagă apă de la rețea sau apă distilată, cea din urmă costând mai mult - știm că regia face toate demersurile necesare numai să fie sigură că se zgârcește la orice. Vă imaginați cam ce depuneri se pot forma pe tot circuitul instalației de răcire (+intercooler) dacă se folosește apă de consum menajer. Ceea ce nu m-ar mira să se fi întâmplat deja.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB ebujie

Citesc acest forum destul de des (2-3 ori pe saptamana), iar uzual nu postez fiindca consider ca nu am cu ce sa imi aduc aportul dar acum am simtit nevoia sa intervin.

Apa (chioara, H2O) are caldura specifica mai mare decat lichidul de racire (apa + antigel), deci in mod normal racirea unui motor este mai eficienta utilizand doar apa. Lichidul de racire are avantajul de a avea un punct de fierbere mai ridicat (110 grd. C), dar sistemele de racire de la autovehiculele moderne sunt presurizate ceea ce inseamna ca nici apa nu va fierbe la 100 Celsius ci pe la 110-120 in functie de presiunea din sistemul de racire.

In mod normal un autovehicul este gandit pentru un tip de clima. Mercedes nu ar fi vandut autobuze in Romania daca stia ca nu vor face fata la clima precum si conditiile de trafic din Bucuresti, deoarece majoritate ar fi cedat in garantie. Sticla la motor e o tampenie, dar arata probabil ca sistemul de racire nu mai functioneaza optim, sau ca "baetii" din autobaza "stie mai bine", decat un inginer german.

Daca apa este de la chiuveta pot aparea depuneri in bloc si radiatoare care pot inrautati schimbul termic si pot coroda diferite piese. In schimb, daca folosesti alt tip de antigel fata de cel recomandat, s-ar putea sa te distrezi si mai tare. Daca introduci apa distilata sau dedurizata nu patesti mare lucru.
P.S. Intercooler-ul este un schimbator de caldura aer-aer (uzual), nu are treaba cu lichidul de racire. Rolul sau este de a raci aerul comprimat in turbo-compresor la o temperatura de 60-70 de grade, apa din motor are in jur de 90-92 (temperatura optima de regim)

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Gabriel Cristian

Am si eu o curiozitate , autubuzele cand intra seara la garaj sunt spalate in interior dat cu un mop cu o solutie ceva ? intreb pentru ca in unele din ele miroase de ti se intoarce stomacul si altele sunt mai curate ?

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Chev Celios

Da se da cu matura si cu mopul.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Utilizator anonim

Un alt semnal de alarma pe care vreau sa il trag este legat de lumina din autobuze, cel putin in unele mai merg 2-3 neoane iar soferii au manarit neoanele din fata sa se stinga in timpul mersului, un exemplu este #4427 de la Militari in care pana aproape de usa 2 este bezna in timpul mersului, neoanele din fata sunt manarite si mai merg doar doua neoane in spatele autobuzului.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Axel

Utilizator anonim wrote:
Un alt semnal de alarma pe care vreau sa il trag este legat de lumina din autobuze, cel putin in unele mai merg 2-3 neoane iar soferii au manarit neoanele din fata sa se stinga in timpul mersului, un exemplu este #4427 de la Militari in care pana aproape de usa 2 este bezna in timpul mersului, neoanele din fata sunt manarite si mai merg doar doua neoane in spatele autobuzului.


Andrei  din moment ce stii faza cu neoanele de ce minti  :?:
Sunt 2 faze la butonul neoanelor ( iesit din fabrica asa :!: ): 1) cu neoanele din fata stinse dar se aprind cand sunt deschise usile si 2) toate neoanele aprinse.
La toate garajele sunt masini cu neoane lipsa, ce vrei sa dea soferii bani sa le puna apoi a-2-a zi sa-i fie furat neonul, e treba regiei sa cumpere neoanele. :evil:
La faza asta am ramas dezamagit rau de tine, poti sa ma injuri dar nu ai dreptate  :roll:
DSC03779.JPG (38.73 KB; downloaded 2453 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Utilizator anonim

Ba am dreptate si niciodata nu am stat sa ascund adevarurile si bataia de joc care are loc in special din partea celor de la autobuze (la transport electric exista performanta mult mai buna si respect fata de calatori) care nu fac decat sa manareasca si sa isi bata joc de calatori prin tiganirea autobuzelor, lasat oameni in bezna, lasat fara aer conditionat, mers cu 20 km/h, oprit la verde la semafoare. Hai sa dam cartile pe fata si sa vedem cine face transportul public lent. O sa gasesc timpul necesar sa fac un topic vizibil peste tot in care sa arat cum se merge la autobuze, cum se fura curse, cum se opreste la verde la semafoare.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor RATB Robert24

Sa nu mai pupam in ***** pe "saracii" soferi atat. La unii pur si simplu li se rupe de calatori. Si atat!
Neaoanele alea au fost puse cu un scop clar. SA FUNCTIONEZE!!!! Calatorul nu trebuie sa stea pe intuneric ca lui Gheorghe de pe 4xxx ii e lene sau n-are chef sa dea drumul la iluminat.
Si nu ma luati cu chestii de genul "trebuie sa plateasca el". Caz concret la Ferentari: soferul a spus ca are 2 nepane lipsa, in 2 zile neoanele au fost schimbate!

 


Go to page:  1  ... 30 31 32 33 34 35 36  ... 339
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2335 forum members have written 425816 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use