Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
4524 posts, 1051178 views
📖 Pagination options
- dany
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
dany
ITP nu verifica asemenea aspecte, ci doar anumite aspecte elementare estetice si de siguranta.
ITP nu verifica asemenea aspecte, ci doar anumite aspecte elementare estetice si de siguranta.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
andrei11
N-am auzit în viaţa mea ca la ITP să se verifice furtunele / conductele pe unde circulă lichidul de răcire ! E bine şi cu antigelul, numai la pompele de apă fac alergie
N-am auzit în viaţa mea ca la ITP să se verifice furtunele / conductele pe unde circulă lichidul de răcire ! E bine şi cu antigelul, numai la pompele de apă fac alergie

-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
shoppy
La cartea de ITP scrie ca motorul diesel se tine pornit pe loc 30min ca sa ajunga uleiul la temperatura optima si apoi se fac testele de noxe cu motorul turat la maxim, daca s-ar respecta ar bufni antigelul sau ar lua foc ceva la jumatate din flota.
La cartea de ITP scrie ca motorul diesel se tine pornit pe loc 30min ca sa ajunga uleiul la temperatura optima si apoi se fac testele de noxe cu motorul turat la maxim, daca s-ar respecta ar bufni antigelul sau ar lua foc ceva la jumatate din flota.
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
ADK
Turația "la maxim" (mai ales îndelungat oricât ar fi fost motorul de încălzit înainte) mi se pare personal o prostie pe care doar RAR o putea spune sau cine știe de unde au mai copiat-o și pe asta, sigur de undeva unde mașinile de 12-14 ani vechime sunt considerare deja epocale.
M-am reprezentat de destule ori la ITP cu autoturisme obișnuite însă nu de multe ori cu diesel, iar în funcție de stație ori se tura la vreo 3-4000rpm ori nu se tura...deloc, se făcea pe "repede-înainte" și erau în final "toate bune", cel puțin pe filmare și pe foaia emisă, deși poate în realitate nu erau chiar așa însă nu sunt în continuare de acord nici cu cei care trec orice le vine fără prea mare inspecție, dar nici cu cei care cică "respectă" legea, deși dacă te duci la oricare alți 10 parteneri ori chiar direct la RAR o să le treacă fără probleme.
Oricum poți face acum ITP-ul și cum primești aprobarea de la registru să-ți ia foc mașina, nu ai de unde să știi că nu toate defecțiunile dau semne, inspectorul nu-ți verifică fiecare șurub, colier sau furtun dacă e prins bine, pe el îl interesează în principiu să vi cu mașina curată, nelovită și cât mai standard, fără fisuri în parbriz ori cu probleme (sau joc) la mecanismul de direcție și de frâne, cu anvelopele de pe carte, cu presiunea adecvată și măcar identică pe punte (deci poți avea pe față de iarnă și pe spate mixte), și să-ți fie funcționale luminile. Noxele le mai "scot" unii și de bifat una-alta, acum și dacă l-ai face pe mult prea corectul, nu știu câte mașini ar mai trece chiar pe bune. Mă refer la faptul că până și ei spun spre exemplu că trusa medicală, ori lipsă ori prezentă dar depășită de termen parcă, că este catalogată ca defect minor si nu ca defect major, astfel că teoretic treci din acest punct de vedere. Nu mai știu dacă și în cazul unui control de rutină, cred că e amendă contravențională sau în caz mai fericit, avertisment verbal ori scris.
Oricum sunt în complicitate destui, deși poți avea "norocul" să dai de un control CTT și să vadă că tu ai primit ITP-ul recent, cu multe probleme, și aici, nu doar că rămâne mașina acolo (deși poți refuza controlul însă amenda e pe cinste), dar și inspectorul care ți-a prelungit termenul de circulație ii se va suspenda dreptul la a mai profesa o anumită perioadă (parcă 3 sau 6 luni), iar de la cel puțin a doua abatere, să i se prelungească suspendarea sau chiar să i se anuleze dreptul. Deci, nu-i chiar de joacă, echipează mașina cu ce trebuie că este și siguranța celor din ea la mijloc, că sunt mulți imbecili și la ora actuală care nu au stopuri funcționale pe frâne sau noaptea circulă doar cu un bec pe poziție, ori au anvelopele vechi rău sau f. uzate.
Turația "la maxim" (mai ales îndelungat oricât ar fi fost motorul de încălzit înainte) mi se pare personal o prostie pe care doar RAR o putea spune sau cine știe de unde au mai copiat-o și pe asta, sigur de undeva unde mașinile de 12-14 ani vechime sunt considerare deja epocale.
M-am reprezentat de destule ori la ITP cu autoturisme obișnuite însă nu de multe ori cu diesel, iar în funcție de stație ori se tura la vreo 3-4000rpm ori nu se tura...deloc, se făcea pe "repede-înainte" și erau în final "toate bune", cel puțin pe filmare și pe foaia emisă, deși poate în realitate nu erau chiar așa însă nu sunt în continuare de acord nici cu cei care trec orice le vine fără prea mare inspecție, dar nici cu cei care cică "respectă" legea, deși dacă te duci la oricare alți 10 parteneri ori chiar direct la RAR o să le treacă fără probleme.
Oricum poți face acum ITP-ul și cum primești aprobarea de la registru să-ți ia foc mașina, nu ai de unde să știi că nu toate defecțiunile dau semne, inspectorul nu-ți verifică fiecare șurub, colier sau furtun dacă e prins bine, pe el îl interesează în principiu să vi cu mașina curată, nelovită și cât mai standard, fără fisuri în parbriz ori cu probleme (sau joc) la mecanismul de direcție și de frâne, cu anvelopele de pe carte, cu presiunea adecvată și măcar identică pe punte (deci poți avea pe față de iarnă și pe spate mixte), și să-ți fie funcționale luminile. Noxele le mai "scot" unii și de bifat una-alta, acum și dacă l-ai face pe mult prea corectul, nu știu câte mașini ar mai trece chiar pe bune. Mă refer la faptul că până și ei spun spre exemplu că trusa medicală, ori lipsă ori prezentă dar depășită de termen parcă, că este catalogată ca defect minor si nu ca defect major, astfel că teoretic treci din acest punct de vedere. Nu mai știu dacă și în cazul unui control de rutină, cred că e amendă contravențională sau în caz mai fericit, avertisment verbal ori scris.
Oricum sunt în complicitate destui, deși poți avea "norocul" să dai de un control CTT și să vadă că tu ai primit ITP-ul recent, cu multe probleme, și aici, nu doar că rămâne mașina acolo (deși poți refuza controlul însă amenda e pe cinste), dar și inspectorul care ți-a prelungit termenul de circulație ii se va suspenda dreptul la a mai profesa o anumită perioadă (parcă 3 sau 6 luni), iar de la cel puțin a doua abatere, să i se prelungească suspendarea sau chiar să i se anuleze dreptul. Deci, nu-i chiar de joacă, echipează mașina cu ce trebuie că este și siguranța celor din ea la mijloc, că sunt mulți imbecili și la ora actuală care nu au stopuri funcționale pe frâne sau noaptea circulă doar cu un bec pe poziție, ori au anvelopele vechi rău sau f. uzate.
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
shoppy
Benzina si motorina ard diferit, benzina va arde mereu lafel insa la motorina conteaza foarte mult conditiile de presiune si temperatura, daca arunci un chibrit intr-o galeata plina cu motorina se va stinge, de aceea cand turezi motorul conditiile de ardere se schimba si motorul polueaza mai mult decat daca ar arde aceeasi cantitate de motorina la o turatie mai mica, se vede ca motoarele diesel mai vechi scot fum doar la turatii mai mari, de aceea cele pe motorina se tureaza si cele pe benzina nu.
Nu-l intereseaza pe inspectorul ITP ca te prinde politia a doua zi cu oaresce problema, nu poate demonstra nimeni ca desteptul de sofer nu a luat o groapa si si-a distrus directia de ieri si pana azi, doar sa verifice masina in fata statiei dupa ce a coborat de pe rampa.
Benzina si motorina ard diferit, benzina va arde mereu lafel insa la motorina conteaza foarte mult conditiile de presiune si temperatura, daca arunci un chibrit intr-o galeata plina cu motorina se va stinge, de aceea cand turezi motorul conditiile de ardere se schimba si motorul polueaza mai mult decat daca ar arde aceeasi cantitate de motorina la o turatie mai mica, se vede ca motoarele diesel mai vechi scot fum doar la turatii mai mari, de aceea cele pe motorina se tureaza si cele pe benzina nu.
Nu-l intereseaza pe inspectorul ITP ca te prinde politia a doua zi cu oaresce problema, nu poate demonstra nimeni ca desteptul de sofer nu a luat o groapa si si-a distrus directia de ieri si pana azi, doar sa verifice masina in fata statiei dupa ce a coborat de pe rampa.
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
georgica2704
6669 va lipsi o perioada, a fost implicat într-o tamponare aseară pe George Coșbuc, era pe 117.
6669 va lipsi o perioada, a fost implicat într-o tamponare aseară pe George Coșbuc, era pe 117.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Gabi23
6669 era pe N114.
Și 7056 va lipsi un timp, fiind tamponat pe linia 123.
6669 era pe N114.
Și 7056 va lipsi un timp, fiind tamponat pe linia 123.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Gabi23
De la Autobaza Militari a revenit 6436 care a avut un incident în zona Kogălniceanu săptămâna trecută.
4370 este la URAC pentru reparații mici la șasiu, similar având recent 4414.
Mai lipsesc defecte: 4396, 4426, 4674, 4756, 7016, 7032 + conservatele din Bujoreni (4120, 4414, 4440, 4939, 4994). Și ar mai fi cele 10 autobuze retrase pe termen nelimitat și stocate la Platforma Alexandria (4102, 4139, 4157, 4373, 4400, 4430, 4434, 4661, 4749, 4942).
De la Autobaza Militari a revenit 6436 care a avut un incident în zona Kogălniceanu săptămâna trecută.
4370 este la URAC pentru reparații mici la șasiu, similar având recent 4414.
Mai lipsesc defecte: 4396, 4426, 4674, 4756, 7016, 7032 + conservatele din Bujoreni (4120, 4414, 4440, 4939, 4994). Și ar mai fi cele 10 autobuze retrase pe termen nelimitat și stocate la Platforma Alexandria (4102, 4139, 4157, 4373, 4400, 4430, 4434, 4661, 4749, 4942).
- Alex E
-
Posted:
-
-
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Victor92
Lipsesc o perioada:
4762 - geam lateral stanga spart
6544 - luneta sparta.
Lipsesc o perioada:
4762 - geam lateral stanga spart
6544 - luneta sparta.
-
- AlexNord
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
AlexNord
4935 (linia 381), asteapta tractarea pe Bd. Ion Mihalache.
4935 (linia 381), asteapta tractarea pe Bd. Ion Mihalache.
2022-11-23_07-36-07.jpg (1.02 MB; downloaded 2634 times)
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Gabi23
6580 va lipsi o perioadă pentru înlocuirea geamului spart al trapei din plafon.
6580 va lipsi o perioadă pentru înlocuirea geamului spart al trapei din plafon.
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Gabi23
De la Ferentari a revenit zilele acestea 4311 cu o nouă lunetă. E a 3-a în 16 ani.
Imobilizate de mai scurtă sau mai lungă durată:
Ferentari:
E3: 4109, 4114, 4117, 4141, 4142, 4160, 4162, 4179, 4183, 4195, 4196, 4211, 4213, 4225, 4266, 4279, 4288, 4297, 4298, 4312, 4324, 4347, 4351, 4371, 4389, 4398, 499, 4405, 4408, 4409, 4416, 4417, 4418, 4420, 4428, 4429, 4438, 4445, 4446, 4448, 4459, 4470, 4472, 4473, 4474, 4509, 4533
E4: 4602, 4649, 4656, 4681, 4684, 4686, 4745, 4812, 4863, 4864, 4879, 4887, 4892, 4893, 4895, 4897, 4911, 6229, 6230, 6232, 6233, 6234, 6235, 6236, 6239, 6245, 6246, 6247, 6248, 6249, 6251, 6256, 6258, 6274, 6298
E6: 6301, 6580, 6589, 6689.
Titan:
E3: 4107, 4133, 4163, 4175, 4187, 4188, 4204, 4205, 4210, 4216, 4218, 4220, 4227, 4231, 4233, 4236, 4241, 4247, 4283, 4286, 4287, 4300, 4332, 4340, 4469, 4489, 4530, 4563, 4566, 4568.
E4: 4629, 4637, 4664, 4673, 4676, 4763, 4766, 4768, 4822, 4827, 4828, 4831, 4844, 4847, 4854, 4860, 4923, 4954, 4967, 4977, 6290, 6292.
E6: 6469, 6527, 6530, 6536, 6544, 6805, 6807, 6808, 6811, 6812, 6814, 6822, 6826, 6827.
Nordului:
E3: 4106, 4122, 4124, 4128, 4129, 4131, 4144, 4159, 4167, 4176, 4177, 4180, 4401, 4412
E4: 4626, 4636, 4912, 4982, 6213, 6217, 6266, 6296
Floreasca:
E3: 4511, 4539, 4545, 4547, 4554, 4560, 4570, 4571, 4576, 4580, 4593, 4594
E4: 4609, 4645, 4798, 4801, 4805, 4807, 4882, 4883, 4899, 4903, 4904, 4909, 4934, 6281.
Alexandria:
E3: 4178, 4186, 4217, 4221, 4226, 4230, 4251, 4280, 4290, 4293, 4295, 4304, 4306, 4310, 4313, 4314, 4318, 4319, 4323, 4330, 4341, 4345, 4411, 4449, 4451, 4454, 4471, 4485, 4497, 4564, 4578, 4599
E4: 4677, 4680, 4688, 4692, 4693, 4695, 4696, 4705, 4706, 4712, 4713, 4716, 4718, 4719, 4722, 4723, 4724, 4725, 4733, 4738, 4917, 6205, 6227
E6: 6493, 6548, 6648, 6658, 6659, 6661, 6663, 6664, 6668, 6669, 6674
De la Ferentari a revenit zilele acestea 4311 cu o nouă lunetă. E a 3-a în 16 ani.
Imobilizate de mai scurtă sau mai lungă durată:
Ferentari:
E3: 4109, 4114, 4117, 4141, 4142, 4160, 4162, 4179, 4183, 4195, 4196, 4211, 4213, 4225, 4266, 4279, 4288, 4297, 4298, 4312, 4324, 4347, 4351, 4371, 4389, 4398, 499, 4405, 4408, 4409, 4416, 4417, 4418, 4420, 4428, 4429, 4438, 4445, 4446, 4448, 4459, 4470, 4472, 4473, 4474, 4509, 4533
E4: 4602, 4649, 4656, 4681, 4684, 4686, 4745, 4812, 4863, 4864, 4879, 4887, 4892, 4893, 4895, 4897, 4911, 6229, 6230, 6232, 6233, 6234, 6235, 6236, 6239, 6245, 6246, 6247, 6248, 6249, 6251, 6256, 6258, 6274, 6298
E6: 6301, 6580, 6589, 6689.
Titan:
E3: 4107, 4133, 4163, 4175, 4187, 4188, 4204, 4205, 4210, 4216, 4218, 4220, 4227, 4231, 4233, 4236, 4241, 4247, 4283, 4286, 4287, 4300, 4332, 4340, 4469, 4489, 4530, 4563, 4566, 4568.
E4: 4629, 4637, 4664, 4673, 4676, 4763, 4766, 4768, 4822, 4827, 4828, 4831, 4844, 4847, 4854, 4860, 4923, 4954, 4967, 4977, 6290, 6292.
E6: 6469, 6527, 6530, 6536, 6544, 6805, 6807, 6808, 6811, 6812, 6814, 6822, 6826, 6827.
Nordului:
E3: 4106, 4122, 4124, 4128, 4129, 4131, 4144, 4159, 4167, 4176, 4177, 4180, 4401, 4412
E4: 4626, 4636, 4912, 4982, 6213, 6217, 6266, 6296
Floreasca:
E3: 4511, 4539, 4545, 4547, 4554, 4560, 4570, 4571, 4576, 4580, 4593, 4594
E4: 4609, 4645, 4798, 4801, 4805, 4807, 4882, 4883, 4899, 4903, 4904, 4909, 4934, 6281.
Alexandria:
E3: 4178, 4186, 4217, 4221, 4226, 4230, 4251, 4280, 4290, 4293, 4295, 4304, 4306, 4310, 4313, 4314, 4318, 4319, 4323, 4330, 4341, 4345, 4411, 4449, 4451, 4454, 4471, 4485, 4497, 4564, 4578, 4599
E4: 4677, 4680, 4688, 4692, 4693, 4695, 4696, 4705, 4706, 4712, 4713, 4716, 4718, 4719, 4722, 4723, 4724, 4725, 4733, 4738, 4917, 6205, 6227
E6: 6493, 6548, 6648, 6658, 6659, 6661, 6663, 6664, 6668, 6669, 6674
-
- Axel
-
Posted:
-
Re: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
Axel
E3-ul 4176 circula astazi pe linia 243 , dIn pacate nu apare pe aplicatie... sa vedem daca rezista de data asta in traseu ca ultima data l-am vazut la inceputul anului prin 243/330....
E3-ul 4176 circula astazi pe linia 243 , dIn pacate nu apare pe aplicatie... sa vedem daca rezista de data asta in traseu ca ultima data l-am vazut la inceputul anului prin 243/330....
📖 Pagination options