Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4725 posts, 1224962 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 276 277 278 279 280 281 282  ... 338
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

În mod normal și cât mai pe scurt, este ceea ce zici tu - citez:
Eu inteleg prin conservare ca le retrag pana au nevoie de ele. Dar n-o sa mai circule ( parerea mea ), fiindca este surplus de parc.

Prima variantă este conservarea propriu-zisă, iar a doua (scris înclinat) este ”conservarea a la STB”.

Ca o explicație mai amănunțită, o conservare în toată regula înseamnă să tragi mașina pe dreapta, dar funcțională, care s-o pornești ocazional ca să-i asiguri funcționarea tehnică și care să aibă măcar ITP-ul (că RCA îi poți face repede, doar că valabilitatea intră din a doua zi), ca să fie oricând pregătită de traseu. Asta e varianta în mod normal a conservării, care nu multe autobuze bucureștene au beneficiat de o conservare corectă.

La STB conservarea înseamnă că tragi mașina pe dreapta, fie ea și nefuncțională, și acolo rămâne că nu se mai atinge nimeni de ea. Se face de praf, se descompletează, doar mașină în conservare n-o să mai arate, ci mai degrabă de piese. Când o fi chiar nevoie de ea, o să fie o adevărată muncă ca în cazul lui 4210, asta dacă s-o mai dori. Noroc cu Mercedesurile, că *TB nu făcea la fel și cu DAC-urile, care le tăiau și după câțiva ani de fabrică. Asta se întâmplă din păcate când într-un garaj, ca Ferentari spre exemplu, există un director care vine doar cu prezența, mașinile mereu pică cu câte ceva, piese cel mai degrabă nu sunt, mecanicii nu pot face ceva în privința asta dacă nu au cu ce sau nu li se dă voie să ia piese de pe alte mașini (la câte autobuze are Ferentari trase pe dreapta, nu știu de ce nu se aleg cele mai rele ca să obțină piese pentru altele care stau pentru lucruri mai minore), și se ajunge la un garaj care doar ce-i Otokar va mai fi funcțional.

Așa s-a întâmplat ca fapt-divers și în anul 2009, când au venit ultimele E4-uri și au fost trimise în conservare autobuze DAF & Rocar în Depoul Nițu Vasile, însă câteva din ele au fost avut norocul să fie reactivate, o parte au fost vândute prin 2011-12 iar restul, după cum știți, s-au tăiat acum 3-4 ani. Cu alea efectiv nu mai aveai ce face, că doar conservare nu mai erau autobuze ca 730 ciuruite de jandarmi pentru exercițiile lor. Să nu-mi spună cineva că și ce era în parcul rece la Alexandria după 2012 erau și alea cică conservate, 664 și 3713 aveau pe cauciucuri scrise numerele de inventar care această practică se făcea doar la mașinile care plecau la casare, de starea lor ce să mai zic, direct epave. Ar fi haios să aud că se mai plătea și impozit pentru ele, că teoretic apăreau în conservare dar cel ce scria asta din direcție cred că nu le-a văzut niciodată cu ochii lui. Mai reactivai tu Roman 112UD în anul 2014, și singurul existent, când DAC-urile erau istorie. De 3328 înțelesesem că fusese oprit pentru niște verificări, doar că nu știu de ce după 2012 unele Rocar și singurul Iveco au rămas în garaj iar altele au fost mutate în secția alăturată. Trebuia în mod normal mutate toate acolo.

Acum sunt Ikarus 415T și Citaro, care la fel nu mai văd vreo reactivare odată ajunse acolo. Vor fi cel mai degrabă pentru piese, doar că acum unde să le mai țină pe cele defecte de când au dat Mercedes Hybrid și la alte garaje, o să mai vină și astea 100 de electrice, așa că parcul rece de la Alexandria se transformă într-un fel de URAC și când ajung schelete, o să le vândă firmelor de remat. Poate din 415-uri să mai facă RK-uri dacă mai întârzie licitația troleibuzelor noi, dar mai mult de 2-3 nu cred că se merită, și-așa nici nu știu dacă mai ai ce să alegi de acolo. Nici la bar, dar nici la spital. Adică nici nu se repară, dar nici nu se casează măcar o parte din ele, vorbesc mai mult de Ikarus.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Gabi23

Vor lipsi o perioadă: 4687 (lunetă spartă) și 7072 (geam lateral spart).

 


Re: Mentenanţa autobuzelor barbuandrei

Si 7117 care ieri a lovit un stalp pe Mosilor.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Axel

A revenit in circulatie Euro 3-ul 4163 ! Tot la Titan este  in pregatire si 4242 care nu a mai circulat din anul 2020....  

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Axel

Au revenit 4558 si 6807 !

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Gabi23

6654 a fost transportat azi tractat spre reprezentanța Otokar pentru reparații:
MKM + 6654 - DEFECT - 15.05.2022.jpg (264.1 KB; downloaded 2118 times)

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Gabi23

4794 va lipsi o perioadă pentru un geam lateral spart ieri.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Axel

Si 4200 .....  :(

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor V2A

A revenit 7050.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Axel

Au revenit 4839 si 6544 !

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Dragos31

4788 s-a defectat in jurul orei 17:30, asteptand tractarea in statia Bd. Constantin Brancoveanu.



 


Re: Mentenanţa autobuzelor Andrei Tudor

Axel wrote here:
Si 4200 .....  :(


Astăzi circulă. Este prezent pe linia 103.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Victor92

Conform Info TB, 4799 a revenit la traseu. Este pe linia 448.

Autobuzul a fost defect in ultimele 2-3 luni.

FD77F2D0-C66D-46B3-81BB-AC369CF8CC20.jpeg (288.33 KB; downloaded 3319 times)

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Gabi23

4787, 6404, 6655 vor lipsi o perioadă pentru înlocuirea geamurilor sparte în weekend...

 


Go to page:  1  ... 276 277 278 279 280 281 282  ... 338
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2318 forum members have written 423897 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use