Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor
4873 posts, 1387745 views
📖 Pagination options
- ADK
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
ADK
În mod normal și cât mai pe scurt, este ceea ce zici tu - citez:
Prima variantă este conservarea propriu-zisă, iar a doua (scris înclinat) este ”conservarea a la STB”.
Ca o explicație mai amănunțită, o conservare în toată regula înseamnă să tragi mașina pe dreapta, dar funcțională, care s-o pornești ocazional ca să-i asiguri funcționarea tehnică și care să aibă măcar ITP-ul (că RCA îi poți face repede, doar că valabilitatea intră din a doua zi), ca să fie oricând pregătită de traseu. Asta e varianta în mod normal a conservării, care nu multe autobuze bucureștene au beneficiat de o conservare corectă.
La STB conservarea înseamnă că tragi mașina pe dreapta, fie ea și nefuncțională, și acolo rămâne că nu se mai atinge nimeni de ea. Se face de praf, se descompletează, doar mașină în conservare n-o să mai arate, ci mai degrabă de piese. Când o fi chiar nevoie de ea, o să fie o adevărată muncă ca în cazul lui 4210, asta dacă s-o mai dori. Noroc cu Mercedesurile, că *TB nu făcea la fel și cu DAC-urile, care le tăiau și după câțiva ani de fabrică. Asta se întâmplă din păcate când într-un garaj, ca Ferentari spre exemplu, există un director care vine doar cu prezența, mașinile mereu pică cu câte ceva, piese cel mai degrabă nu sunt, mecanicii nu pot face ceva în privința asta dacă nu au cu ce sau nu li se dă voie să ia piese de pe alte mașini (la câte autobuze are Ferentari trase pe dreapta, nu știu de ce nu se aleg cele mai rele ca să obțină piese pentru altele care stau pentru lucruri mai minore), și se ajunge la un garaj care doar ce-i Otokar va mai fi funcțional.
Așa s-a întâmplat ca fapt-divers și în anul 2009, când au venit ultimele E4-uri și au fost trimise în conservare autobuze DAF & Rocar în Depoul Nițu Vasile, însă câteva din ele au fost avut norocul să fie reactivate, o parte au fost vândute prin 2011-12 iar restul, după cum știți, s-au tăiat acum 3-4 ani. Cu alea efectiv nu mai aveai ce face, că doar conservare nu mai erau autobuze ca 730 ciuruite de jandarmi pentru exercițiile lor. Să nu-mi spună cineva că și ce era în parcul rece la Alexandria după 2012 erau și alea cică conservate, 664 și 3713 aveau pe cauciucuri scrise numerele de inventar care această practică se făcea doar la mașinile care plecau la casare, de starea lor ce să mai zic, direct epave. Ar fi haios să aud că se mai plătea și impozit pentru ele, că teoretic apăreau în conservare dar cel ce scria asta din direcție cred că nu le-a văzut niciodată cu ochii lui. Mai reactivai tu Roman 112UD în anul 2014, și singurul existent, când DAC-urile erau istorie. De 3328 înțelesesem că fusese oprit pentru niște verificări, doar că nu știu de ce după 2012 unele Rocar și singurul Iveco au rămas în garaj iar altele au fost mutate în secția alăturată. Trebuia în mod normal mutate toate acolo.
Acum sunt Ikarus 415T și Citaro, care la fel nu mai văd vreo reactivare odată ajunse acolo. Vor fi cel mai degrabă pentru piese, doar că acum unde să le mai țină pe cele defecte de când au dat Mercedes Hybrid și la alte garaje, o să mai vină și astea 100 de electrice, așa că parcul rece de la Alexandria se transformă într-un fel de URAC și când ajung schelete, o să le vândă firmelor de remat. Poate din 415-uri să mai facă RK-uri dacă mai întârzie licitația troleibuzelor noi, dar mai mult de 2-3 nu cred că se merită, și-așa nici nu știu dacă mai ai ce să alegi de acolo. Nici la bar, dar nici la spital. Adică nici nu se repară, dar nici nu se casează măcar o parte din ele, vorbesc mai mult de Ikarus.
În mod normal și cât mai pe scurt, este ceea ce zici tu - citez:
Eu inteleg prin conservare ca le retrag pana au nevoie de ele. Dar n-o sa mai circule ( parerea mea ), fiindca este surplus de parc.
Prima variantă este conservarea propriu-zisă, iar a doua (scris înclinat) este ”conservarea a la STB”.
Ca o explicație mai amănunțită, o conservare în toată regula înseamnă să tragi mașina pe dreapta, dar funcțională, care s-o pornești ocazional ca să-i asiguri funcționarea tehnică și care să aibă măcar ITP-ul (că RCA îi poți face repede, doar că valabilitatea intră din a doua zi), ca să fie oricând pregătită de traseu. Asta e varianta în mod normal a conservării, care nu multe autobuze bucureștene au beneficiat de o conservare corectă.
La STB conservarea înseamnă că tragi mașina pe dreapta, fie ea și nefuncțională, și acolo rămâne că nu se mai atinge nimeni de ea. Se face de praf, se descompletează, doar mașină în conservare n-o să mai arate, ci mai degrabă de piese. Când o fi chiar nevoie de ea, o să fie o adevărată muncă ca în cazul lui 4210, asta dacă s-o mai dori. Noroc cu Mercedesurile, că *TB nu făcea la fel și cu DAC-urile, care le tăiau și după câțiva ani de fabrică. Asta se întâmplă din păcate când într-un garaj, ca Ferentari spre exemplu, există un director care vine doar cu prezența, mașinile mereu pică cu câte ceva, piese cel mai degrabă nu sunt, mecanicii nu pot face ceva în privința asta dacă nu au cu ce sau nu li se dă voie să ia piese de pe alte mașini (la câte autobuze are Ferentari trase pe dreapta, nu știu de ce nu se aleg cele mai rele ca să obțină piese pentru altele care stau pentru lucruri mai minore), și se ajunge la un garaj care doar ce-i Otokar va mai fi funcțional.
Așa s-a întâmplat ca fapt-divers și în anul 2009, când au venit ultimele E4-uri și au fost trimise în conservare autobuze DAF & Rocar în Depoul Nițu Vasile, însă câteva din ele au fost avut norocul să fie reactivate, o parte au fost vândute prin 2011-12 iar restul, după cum știți, s-au tăiat acum 3-4 ani. Cu alea efectiv nu mai aveai ce face, că doar conservare nu mai erau autobuze ca 730 ciuruite de jandarmi pentru exercițiile lor. Să nu-mi spună cineva că și ce era în parcul rece la Alexandria după 2012 erau și alea cică conservate, 664 și 3713 aveau pe cauciucuri scrise numerele de inventar care această practică se făcea doar la mașinile care plecau la casare, de starea lor ce să mai zic, direct epave. Ar fi haios să aud că se mai plătea și impozit pentru ele, că teoretic apăreau în conservare dar cel ce scria asta din direcție cred că nu le-a văzut niciodată cu ochii lui. Mai reactivai tu Roman 112UD în anul 2014, și singurul existent, când DAC-urile erau istorie. De 3328 înțelesesem că fusese oprit pentru niște verificări, doar că nu știu de ce după 2012 unele Rocar și singurul Iveco au rămas în garaj iar altele au fost mutate în secția alăturată. Trebuia în mod normal mutate toate acolo.
Acum sunt Ikarus 415T și Citaro, care la fel nu mai văd vreo reactivare odată ajunse acolo. Vor fi cel mai degrabă pentru piese, doar că acum unde să le mai țină pe cele defecte de când au dat Mercedes Hybrid și la alte garaje, o să mai vină și astea 100 de electrice, așa că parcul rece de la Alexandria se transformă într-un fel de URAC și când ajung schelete, o să le vândă firmelor de remat. Poate din 415-uri să mai facă RK-uri dacă mai întârzie licitația troleibuzelor noi, dar mai mult de 2-3 nu cred că se merită, și-așa nici nu știu dacă mai ai ce să alegi de acolo. Nici la bar, dar nici la spital. Adică nici nu se repară, dar nici nu se casează măcar o parte din ele, vorbesc mai mult de Ikarus.
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Gabi23
Vor lipsi o perioadă: 4687 (lunetă spartă) și 7072 (geam lateral spart).
Vor lipsi o perioadă: 4687 (lunetă spartă) și 7072 (geam lateral spart).
- barbuandrei
-
Posted:
-
- Axel
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Axel
A revenit in circulatie Euro 3-ul 4163 ! Tot la Titan este in pregatire si 4242 care nu a mai circulat din anul 2020....
A revenit in circulatie Euro 3-ul 4163 ! Tot la Titan este in pregatire si 4242 care nu a mai circulat din anul 2020....
- Axel
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Gabi23
6654 a fost transportat azi tractat spre reprezentanța Otokar pentru reparații:
6654 a fost transportat azi tractat spre reprezentanța Otokar pentru reparații:
MKM + 6654 - DEFECT - 15.05.2022.jpg (264.1 KB; downloaded 2582 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
- Axel
-
Posted:
-
- V2A
-
Posted:
-
- Axel
-
Posted:
-
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Dragos31
4788 s-a defectat in jurul orei 17:30, asteptand tractarea in statia Bd. Constantin Brancoveanu.
4788 s-a defectat in jurul orei 17:30, asteptand tractarea in statia Bd. Constantin Brancoveanu.
- Andrei Tudor
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Andrei Tudor
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Victor92
Conform Info TB, 4799 a revenit la traseu. Este pe linia 448.
Autobuzul a fost defect in ultimele 2-3 luni.
Conform Info TB, 4799 a revenit la traseu. Este pe linia 448.
Autobuzul a fost defect in ultimele 2-3 luni.
FD77F2D0-C66D-46B3-81BB-AC369CF8CC20.jpeg (288.33 KB; downloaded 3787 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Mentenanţa autobuzelor
Gabi23
4787, 6404, 6655 vor lipsi o perioadă pentru înlocuirea geamurilor sparte în weekend...
4787, 6404, 6655 vor lipsi o perioadă pentru înlocuirea geamurilor sparte în weekend...
📖 Pagination options