Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4744 posts, 1252629 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 240 241 242 243 244 245 246  ... 339
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanţa autobuzelor cris_m

4212 este o epava din toate punctele de vedere....

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Chev Celios

Pana la 4299 sunt cam epave toate si ar trebui sa fie retrase.Punct. Dupa peste 15 ani de exploatare la RATB/STB toate au ajuns epave. Uzura lor este clara.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Axel

#4212 este una din masinile de la Titan care a dus greul in perioada de criza 2014-2016 in traseu atunci cand se circula cu parc de weekend in timpul saptamanii .... asta e se mai intampla sa se strice in traseu dupa atatia ani de exploatare intensa... din punctul meu de vedere este una din cele mai bune masini Euro 3 a garajului ! acum fiecare cu opinia lui dar hai sa numai facem atata caz pentru o banala defectiune.... ca fapt divers in jurul orei 18:00 au cazut la datorie si 4840 (330),4950 (101)... asta e se trage de ele pana cad...

 


Re: Mentenanţa autobuzelor dany

Degeaba ne dam cu parerea daca nu cunoastem. Multi dintre soferii titulari de masini din toate autobazele tin cu dintii de masinile lor si nu sunt nici una din ele cazane indiferent de ce spunem noi. Cum si noi dam bani pentru odorizante de birou si pentru mouseuri de calculator asa dau si ei bani pentru ca masinile lor sa iasa la strada mereu(desi acestea ar trebui relarate de mecanici si maistri persoane pe care mereu le gasesti irascibile si inabordabile si trebuie sa te milogesti de ele ca si cum masina aia ar fi a ta de acasa). Acela este biroul lor si acolo isi petrec 70% din zi si isi doresc sa petreaca acel timp in curatenie si confort. Va rog sa va abtineti daca nu cunosteti ce inseamna sa ti de o masina si ce inseamna sa fi titular. Sa scrii din spatele unui display e usor. Seara buna

 


Re: Mentenanţa autobuzelor cris_m

Da, dar daca esti titular poti sa te ocupi de toata masina, nu doar de cabina... E ca si cum la masina personala dai cu aspiratorul si cureti tapiteria doar pe locul soferului, iar in rest Dumnezeu cu mila.  :popa:  
Pe mine calator nu ma intereseaza ca tehnic masina X e mai buna ca masina Y, ci ce vad in salon. Daca salonul e varza sunt extrem de indreptatit sa o numesc epava. Si nu ma luati ca e greu, ca nu stiu ce, altii au putut atatia ani sa aiba grija complet de masini, nu doar de bucatica lor, cabina.
Alex wrote:
De unde stii tu ma ce e 4212? Ia zi de ce e epava? ce specializare ai tu? epava auzi :))) prea multi lasati liber pe internet =))

De unde stiu? Ca merg cu el de atatia ani si vad diferentele de la cer la pamant intre masini :lol:
Raspund la intrebare cu alta intrebare: si tu ce specializare ai de te crezi mai presus?!
Alex wrote:
Si mai intai de toate intereseaza de ce a "picat" ca masina n avut nimic maistrule😉 vezi ca maine o vezi in traseu sa-i faci o poza sa o pui aici😉
Nu-i nevoie, o am deja pozata, situatia nu o sa se schimbe radical peste noapte  :mrgreen:

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Andrei98

cris_m wrote:
Da, dar daca esti titular poti sa te ocupi de toata masina, nu doar de cabina... E ca si cum la masina personala dai cu aspiratorul si cureti tapiteria doar pe locul soferului, iar in rest Dumnezeu cu mila.  :popa:  
Pe mine calator nu ma intereseaza ca tehnic masina X e mai buna ca masina Y, ci ce vad in salon. Daca salonul e varza sunt extrem de indreptatit sa o numesc epava. Si nu ma luati ca e greu, ca nu stiu ce, altii au putut atatia ani sa aiba grija complet de masini, nu doar de bucatica lor, cabina.

Si asta este destul de adevarat. De exemplu 6292 tot de la titan, care era curat luna chiar si in salon, plus si ceva odorizant. Dar vad ca multi prefera sa mearga cu cocina in spate. Probabil nici nu mai verifica salonul ca sa semnaleze vreo problema, doar daca e ceva mecanic /electric sau de prin cabina care il deranjeaza pe mister titular.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor cris_m

Ai ghicit unul din autobuzele la care faceam referire!  :applause:  :bere:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Orice lucru se strică că doar nu o să țină nimic o veșnicie, mai ales că s-a uitat repede cum a spus și Axel, marea perioadă de criză din acei ani când lipseau multe ture, nu prea erau piese de schimb și nu erau nici cele astăzi peste 500 de mașini noi. E drept că pentru București și-au cam făcut veacul E3-urile, nu mai zic de 415T-uri, din cauza uzurii acumulate aproape zi de zi și pe toate condițiile meteo automat că devin ”epave” (deși sunt țări care le depășesc kilometrajul alor noastre și arată încă ca din fabrică, dar nu cred că-i cazul să ne comparăm mentenanța, infrastructura, personalul și traficul nostru cu al lor), sunt mașini mici care până la 100.000km au mai multe defecțiuni decât un autobuz care circulă zi de zi, și kilometrajul ăsta îl poți face atât în 3-4 ani, cât și în 10 sau chiar mai mult, în funcție de cât utilizezi respectiva mașină (și de cum o folosești), deși și dacă nu o folosești există riscul ca ea să se strice.

LE: normal dacă vrei să te ocupi de o mașină, ar fi logic să te ocupi de tot ce înseamnă respectiva mașină, ca să aducă o plăcere mai mare când urci în ea. Sunt tiriști care se ocupă la maxim și de semi-remorcă, chiar dacă este separată și poate fi oricând detașată de capul tractor. Nu toți fac însă lucrul ăsta, unii preferă inclusiv în locul lor să stea în mizerie (cunosc cazuri) cu scrum de țigară peste bord și n-ar lua un burete siliconat de 2 lei în ruptul capului că ”nu muncesc să bag bani în mașină, ci să-i aduc acasă”, că dacă dai câțiva lei de la tine o să te sărăcești la maxim... Iar respectivii și mașina mică o au plină de mizerii..

 


Re: Mentenanţa autobuzelor dany

cris_m wrote:
Da, dar daca esti titular poti sa te ocupi de toata masina, nu doar de cabina... E ca si cum la masina personala dai cu aspiratorul si cureti tapiteria doar pe locul soferului, iar in rest Dumnezeu cu mila.  :popa:  
Pe mine calator nu ma intereseaza ca tehnic masina X e mai buna ca masina Y, ci ce vad in salon. Daca salonul e varza sunt extrem de indreptatit sa o numesc epava. Si nu ma luati ca e greu, ca nu stiu ce, altii au putut atatia ani sa aiba grija complet de masini, nu doar de bucatica lor, cabina.
Alex wrote:
De unde stii tu ma ce e 4212? Ia zi de ce e epava? ce specializare ai tu? epava auzi :))) prea multi lasati liber pe internet =))

De unde stiu? Ca merg cu el de atatia ani si vad diferentele de la cer la pamant intre masini :lol:
Raspund la intrebare cu alta intrebare: si tu ce specializare ai de te crezi mai presus?!
Alex wrote:
Si mai intai de toate intereseaza de ce a "picat" ca masina n avut nimic maistrule😉 vezi ca maine o vezi in traseu sa-i faci o poza sa o pui aici😉
Nu-i nevoie, o am deja pozata, situatia nu o sa se schimbe radical peste noapte  :mrgreen:


Pentru asta sunt platite echipele de la curatenie, ei soferii intra seara in perii pentru e iesi curati si interior si exterior. Soferii nu au trecut in ccm sa faca ctc pe curatenie... Soferul are atributul de a exploata masina corespunzator, de a o tine intreaga si cam atat. Daca ne gandim bine si nu ar trebui nici macar sa alimenteze ci sa o lase la poarta garajului si de acolo sa fie preluata. Cu scuzele de rigoare nu sunt de acord nici macar cu 1% din ce spui, grija soferului este sa ia calatorul in siguranta din statie si sa il lase in alta statie tot in siguranta. Daca tot vrei ca soferul sa dea cu mopul in salon de ce nu il trimitem la Rebu?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Normal salonul călătorilor nu este, teoretic, responsabilitatea șoferului. Nu le interzice nimeni în schimb să se ocupe, doar să nu aducă modificări sau alte intervenții. La STB sunt oameni angajați fiecare pentru un anume lucru, doar la patron șoferul e ”bun la toate”... ca să nu mai plătească un om în plus, că acolo toate trebuie să meargă pe ”economy mode”.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Chev Celios

Alex intelege ca am o experienta mare in ceea ce face un sofer in fiecare zi la munca, iar masina mea de suflet este tot un Euro3, dar cu parere de rau iti zic ca  la ce mentenanta, infrastructura, calatori si trafic avem noi, cel putin primele 200 de Euro 3 sunt de tras pe dreapta si casate, iar cu fiecare an care trece trebuie retras cate 50 cel putin. Nici tehnic nu o mai duc mult stai linistit Alex pentru ca uzura acestora nu sta doar in cum arata caroseria si linoleul in interior. Aici vorbim si de sasiu, transmisie, motor, chestii care nu se vad  cu ochiul liber. Sunt masini care trebuie sa fie inlocuite cat mai repede.  Costurile cu exploatarea lor sunt mult mai mari decat acum 15+ ani cand erau noi. Dupa 15  incep sa apara probleme structurale. Nu are nimeni nimic personal cu aceste autobuze, dar timpul lor a trecut, nu conteaza cat de mult au tinut soferii la ele timpul a trecut.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor dany

Si eu sunt perfect de acord cu tine, insa trebuie retinut faptul ca aceste masini nu au cu ce sa fie inlocuite, de aceea mai trebuie tras de ele cativa ani. De curiozitate care este autobuzul tai preferat daca tot spui ca este euro 3?

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Chev Celios

Ultimul autobuz pe care tata a fost titular inainte sa moara: #4543.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor dany

Condoleante, nu am stiut. Si eu am unul preferat, 4495

 


Go to page:  1  ... 240 241 242 243 244 245 246  ... 339
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2339 forum members have written 426107 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use