Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4742 posts, 1248242 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 156 157 158 159 160 161 162  ... 339
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Colegu', stai că nu înțeleg ceva. Facem vre-un concurs și nu știu eu? :? Cine știe mai multe și cine mai puține? Cu ce am greșit când am zis că forumul ăsta e plin de așa-ziși experți că peste tot se zice asta. Că unii au o diplomă? Bravo lor dar mă scuzi. Dacă tot facem comparații d-astea, diploma o obții și pe bani dar un permis de conducere nu-l poți lua decât pe merite. Acum e adevărat că nici cine are permis nu e neapărat șofer sau cine are diplomă că e vre-un expert. Perfect adevărat. Cât despre capacul de la vas, hai c-o spun și pe asta, dar te rog nu mă întreba chestii care nu le știu fiindcă nu-s mecanic. E adevărat iarăși că antigelul lucreză sub presiune, cum a mai zis andrei11, dar de ce la Dacie la gură există 2 mici aerisii care permit să mai și respire antigelul ăla, iar la alte mașini nu există așa ceva? asta nu e atât de complicat încă să trebuiască să răspundă ”doar cel cu facultate”. :lol:

 


Re: Mentenanţa autobuzelor TibiV

Sunt foarte suparat pe tine, dar....
ADK wrote:
Dacă tot facem comparații d-astea, diploma o obții și pe bani dar un permis de conducere nu-l poți lua decât pe merite.

:lol:  :lol:  :lol:
Asta merita pusa la Club, la ”Sa mai si radem” !!!!
Este bancul anului!...
ADK wrote:
Cât despre capacul de la vas, hai c-o spun și pe asta, dar te rog nu mă întreba chestii care nu le știu fiindcă nu-s mecanic. E adevărat iarăși că antigelul lucreză sub presiune, cum a mai zis andrei11, dar de ce la Dacie la gură există 2 mici aerisii care permit să mai și respire antigelul ăla, iar la alte mașini nu există așa ceva? asta nu e atât de complicat încă să trebuiască să răspundă ”doar cel cu facultate”. :lol:

1. Nu esti mecanic... Aha... Si atunci cum ai tupeul sa te iei de altii care au facut o FACULTATE de mecanica, nu o autobaza ”din vedere”?
2. Pai asta este diferenta intre cei cu facultate si cei fara...
”Aerisirile” de la Dacie se numesc buson de alimentare/ventil de aerisire. Exista o diferenta de nivel (inaltime) intre buson/ventil si vasul de expansiune. Explicatia se invata la facultate... Si chiar si la Dacia 1310 producatorul spune in cartea tehnica a masinii sa strangi complet busonul - am avut Dacia 1310 noua, luata oficial, de la Pitesti... Mai am si cartea tehnica...
Si ai sa razi, dar asa ceva exista si la alte masini, dar sub alte forme (radiatorul de Logan, ca sa ramanem la Dacia, functioneaza la fel  cu cel de pe Dacia 1300. Dar seamana la fel cum este seamana Loganul cu Dacia 1300...)
Dar in afara de sistemului de alimentare (injectie in loc de carburatie) intre cele doua modele (Logan/Dacia 1300) NU exista diferente esentiale.

Si o intrebare: nu te-ai gandit cine a facut ca postarile tale din ultimele vreo doua luni sa fie impecabile gramatical?
NU eu. Dar cred ca nu vei mai primi prea mult ajutor....

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Clar, gândire de metrouușor și cu asta am spus tot. La creare cont să specificați asta, să nu pățească și alții ca mine. :twisted: A, și încă o chestie. Tocmai că mulți d-ăștia cu facultate și vreo 5000 de ore au îngropat România mai mult decât ar fi îngropat la propriu toți șoferii care au ucis din culpă cu 30 de ore... Dar asta e gândirea pur românească, d-aia mi-e scârbă de țara asta și mă tot bate gându'...
PS: multe citite de mine merg și la Comentarii Memorabile pe Facebook. :lol:

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Albert

Adk, nu sunt mecanic, dar capacul vasului de expansiune trebuie strâns la maxim. Capacul in sine este prevazut cu doua aerisiri, iar dacă îl mai lași și neinsurubat, pierzi presiunea din circuitul de răcire. Nu stiu cum era la Dacia 1310 (eram prea mic pe vremea aia), dar acum capacul vasului este prevazut astfel încât sa nu îți explodeze circuitul. Firește, trebuie sa te asiguri dacă aerisirile capacului funcționeaza sau nu sunt înfundate, dar fiind vorba despre  STB nu cred ca se face așa ceva și tocmai din acest motiv nu se strânge capacul la maxim la unele autobuze. Asta e și motivul pentru care vara autobuzele circula cu trapa de la motor deschisă, pentru ca nu se face o inspecție a circuitului de răcire...

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Costin

ADK wrote:
Clar, gândire de metrouușor și cu asta am spus tot. La creare cont să specificați asta, să nu pățească și alții ca mine. :twisted: A, și încă o chestie. Tocmai că mulți d-ăștia cu facultate și vreo 5000 de ore au îngropat România mai mult decât ar fi îngropat la propriu toți șoferii care au ucis din culpă cu 30 de ore... Dar asta e gândirea pur românească, d-aia mi-e scârbă de țara asta și mă tot bate gându'...
PS: multe citite de mine merg și la Comentarii Memorabile pe Facebook. :lol:

In loc sa recunosti ca ai gresit (ceea ce e evident), deviezi discutia si zici ca "ceilalti" sunt mai naspa, din cu totul alte motive decat discutia originala, doar ca sa nu zici ca aia e, ai gresit. Asta e trolling. Deci iei avertisment pentru trolling.

De asemenea, daca "gandirea de metrouusor" nu iti prieste, sa stii ca mai sunt si alte forumuri cu tematica similara si esti liber sa le folosesti cum crezi, noi nu te retinem.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Ce să recunosc că am greșit? Nu am greșit cu nimic și punct. Dar nu vreau să mă mai cert cu nimeni, îmi displace iar fiecare să facă ce vrea atâta timp cât nu-i jenează pe alții și terminăm socotelile. :roll:

 


Re: Mentenanţa autobuzelor andrei11

Ca să fie clar, colega capacul de la vasul de expansiune al circuitului de răcire trebuie să fie strâns ferm. Asta ai greșit. Instalația circuitului de răcire trebuie să lucreze sub presiune, nu la presiunea atmosferică. Dacă nu lucrează la presiune n-ar mai putea ca lichidul de răcire șă-și facă tot traseul. Dacă ai o suprapresiune în instalație cauzele le-am spus deja. Am uitat să menționez și neplanietatea chiulasei ca și posibile cauze ale suprapresiunii. Nu mai susține tu diverse lucruri aflate prin garaj. Îți spun și ție o vorbă a unui om mare,
<< Nu cunosc ceva mai practic decât o bună teorie (Immanuel Kant)>>.
Teoria și practica trebuie să se îmbine, nu trebuie să se excludă. De fapt mă îndoiesc că poate să iasă o mașină dintr-o fabrică fără o proiectare a ei.
F 1 ( Formula 1 ) / Cursa de 24 h de la Le Mans    și  Paris - Dakar sunt ultimul nivel  unde  teoria se confirmă ( sau nu )  în practică. ( Nu ultimele  trei  nivele, ultimul nivel, pentru că fac parte din același lanț ). La F 1 se testează toate componentele  pe un monopost pur teoretic ( inclusiv sistemul de siguranță, carburanți / lubrefianți / anvelope, etc, repet, absolut totul ) apoi se trece la testul de aduranță de  la Le  Mans ( unde deja mașinile seamănă cu cele de oraș ) apoi pe Paris -  Dakar. La finalul acestui complex test în 3 puncte  componentele se regăsesc în fabricile care produc mașini de serie. Evident că aici prețul contează, să nu te aștepți ca o cutie de viteze care trece prin cele 3 puncte de verificare  să o găsești pe mașina ta de serie.
Ce, ai crezut că aceste curse se fac pentru public de dragul sportului / al întrecerii ? Nicidecum.
La fel se procedează și la motociclete / camioane,  ba chiar și la Tractoare Agricole.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor anndrei

Asa este, capacul vasului de expansiune trebuie sa fie strans fara a pierde presiune. In busonul vasului se gaseste o supapa care atunci cand fierbe lichidul de racire si depaseste o anumita presiune aceasta se deschide protejand circuitul sa nu se sparga.
La DAC si Ikarus cred ca circuitul de racire al motorului nu era sub presiune.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Nenea_titi

Eu știu că și motoarele Raba aveau circuit sub presiune, nu erau la presiune atmosferică. Nu de alta, dar aveau pompă de apă. Și dacă mai țin bine minte, aveau și termoflot (dar asta e pentru ulei).

ADK: Dacă nu strângi bușonul de la vas ferm, riști să arzi garnitura de chiulasă, deoarece apa va fierbe mult mai repede. La presiune mărită, apa va fierbe la o temperatură mai mare. Crede-mă, am pățit la prima mașină (a fost a bunicului, dar când am luat permisul, pe asta am făcut practică preț de 3 ani) , Moskvich 412 din 1970, mi s-a slăbit bușonul de vas de expansiune. Și a fiert de numa', din fericire nu s-a ars garnitura de chiulasă. Moskvich 408 însă, avea circuit de răcire fără pompă de apă ci pe principiul termosifon. Și avea în bloc, bușon de umplere cu apă și pentru golire apă, iarna. Nu exista pe atunci antigelul, în 1960...ci doar apă chioară se punea în motor. Antigelul, mult timp era prea scump. Lumea prefera apa.
La bărci, răcirea motoarelor se face, la unele modele cu apa aspirată din baltă (adică din apa de plutire, apoi evacuată). De aceea, la bărci există, de multe ori, ambarcațiuni de apă dulce și ambarcațiuni de apă sărată.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor anndrei

Tot ce se poate. Vasul de expansiune era din tabla si se afla pozitionat sub capota din fata/. La DAC era pe mijloc iar la Ikarus in partea dreapta. Ikarusul avea si o usita de vizitare pe unde se completa cu lichid de racire.
Pana la urma motorul RABA-MAN D2156 avea bujie incandescenta in galeria de admisie? Ikarusul avea niste rezistente in baia de ulei.
Care a fost modelul original MAN dupa care au produs sub patent ungurii motoarele?

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Nenea_titi

Unele aveau. Dar cred că erau motoarele ungurești. Cred ca și cele românești aveau, ARO Diesel Brașov, avea bujii incandescente. Nu știu dacă și ăla de Câmpulung.
Știu că îi spune D2156HMN.
Și eu am carnet C, D.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor anndrei

ARO stiu ca avea.
Corect este RABA-MAN D2156HM6U

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Gabi23

#4258 are din nou afișajele funcționale după foarte multe luni în care a circulat cu hârtii, în general pe linia 301.

 



Go to page:  1  ... 156 157 158 159 160 161 162  ... 339
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2335 forum members have written 425818 posts in 5294 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use