Forum părinte: Paris

 

Subiect: Metroul din Paris

171 mesaje, 42524 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Ternes




http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ternes_-_Travaux.JPG
800px-Ternes_-_Travaux.JPG (105.81 KB; descărcat de 4072 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009





Barbès-Rochechouart














 


  • Autor: ANTENA
  • Membru Bronze
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris ANTENA

Gare de Lyon:
Linii: A, D, 1, 14
2011-06-30 23.00.51.jpg (208.54 KB; descărcat de 3947 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009

Una dintre ramele metroului parizian care vine de la staţia Gare d'Austerlitz şi se îndreaptă spre Quai de la Rapée pe









[/QUOTE]

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris rosetti61

Vintage
Metrou pe pneuri
http://www.youtube.com/watch?v=wy7lNJ7j ... r_embedded (la un moment dat se vede in actiune un "portillon automatique" ce impiedica intrarea pe peron a calatorilor in momentul sosirii unui tren in statie - s-a vorbit mai sus de aceste dispozitive)
http://www.youtube.com/watch?v=IsQtyOSe ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=QpS6ACnC ... r_embedded

Constructia metroului
http://www.youtube.com/watch?v=96Yw8o42 ... r_embedded

Bilete de metrou de-a lungul timpului
http://www.youtube.com/watch?v=PnTEHnNF ... r_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=JrPzKV_3 ... dded#at=20

Aspecte diverse ale metroului parizian in discutie pe forumul skyscrapercity.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 8&page=109 trecut si prezent.

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris rosetti61

Din culisele metroului parizian, se vorbeste despre cele doua statii Haxo si Molitor, care nu au fost deschise niciodata publicului, altele au fost deschise si inchise in aceeasi zi din cauza razboiului, iar dupa razboi nu au mai fost redeschise, fie au primit utilizari tehnice fie au ramas neatinse de picioarele calatorilor vreme de 70 de ani.
http://www.sleepycity.net/posts/252/Dem ... aris_Metro

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009

rosetti61 a scris:
Din culisele metroului parizian, se vorbeste despre cele doua statii Haxo si Molitor, care nu au fost deschise niciodata publicului, altele au fost deschise si inchise in aceeasi zi din cauza razboiului, iar dupa razboi nu au mai fost redeschise, fie au primit utilizari tehnice fie au ramas neatinse de picioarele calatorilor vreme de 70 de ani.
http://www.sleepycity.net/posts/252/Dem ... aris_Metro

În legătură cu staţia Haxo situată pe Voie des fêtes, eu personal nu o consider chiar cea mai reprezentativă, deşi la nivel de ghost stations e printre cea mai cunoscută. Nu o consider reprezentativă pentru că această staţie mai are o şansă de a fi deschisă spre deosebire de altele care nu vor mai fi deschise niciodată. Haxo cu siguranţă va fi deschisă într-o eventuală fuziune a



cu



. Principala problemă în fuziunea acestor linii este înlocuirea materialului rulant care nu corespunde la o eventuală fuziune




Fusion des lignes 3 bis et 7 bis by Ovenderode, on Flickr

De asemenea odată cu fuziunea liniilor noua linie va fi, linia 15, iar sensul Place des Fêtes-(Ateliers)Pré-Saint-Gervais de pe actuala



se va inchide pentru ca nu va mai fi nevoie de el.(daca va uitati pe track map va dati seama si de ce.) Fuziunea linilor presupune şi prelungirea actualei



de la Louis Blanc la Château-Landon.

Şi o poză cu staţia Haxo



Haxo by dsankt, on Flickr

Apropo de linkul pus de tine mai sus. Îmi plac aceste două poze făcute pe



unde se vede linia de legătură ce pleacă de la



de la staţia Maubert-Mutualité, trece pe sub



ca apoi să ajungă la Place Monge în





Această linie de legătură e foarte interesantă pentru faptul că trece de la



pe sub



, apoi urcă la nivel cu



merge un timp pe acelaşi tunel, apoi iar coboară sub



ca în cele din urmă să ajungă la



Deci practic uneşte trei magistrale deodată







. Pentru a înţelege exact despre ce este vorba urmăriţi track-mapul de mai jos




Unique by dsankt, on Flickr




The Double by dsankt, on Flickr

Deoarece e destul de complicat subteranul acolo voi pune un track map



Maubert-Mutualité by Ovenderode, on Flickr

În legătură cu cele două linii care o iau pe sub podul subteran de la staţia Maubert Mutualité şi care actualmente fac legătura cu



la Place Monge este bine de ştiut că aceste linii în realitate nu au fost concepute ca un racord, cum sunt acum. În prezent sensul de mers al metroului de la staţia Maubert Mutualité este pe lateralele pasajului subteran, adică urcă pe lateral pentru a ajunge la Gare d Austerlitz, dar în trecut direcţia lui



era pe sub pasaj pe cele două linii care coboară, iar



se ducea la Place Monge şi de acolo pe actuala linie a lui



până la capătul ei. Dar între timp s-a decis ca



să ajungă la Gare d' Austerlitz, iar vechiul tronson a lui



de la Place Monge încolo a fost ataşat la



. De aceea linile ce merg pe sub pod sunt două linii şi nu doar una cum ar fi necesar la un simplu racord, pentru că în trecut nu era un simplu racord ci era sensul principal de mers a lui



. Prin prelungirea lui



la Gare d' Austerlitz vechiul tronson a lui



de la Place Monge încolo a fost ataşat la



şi astfel staţia Place Monge a devenit din staţie de pe



staţie pe



. Această schimbare de capăt a lui



a avut loc în anul 1931.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris andrei11

Sunt mai multe lucruri neclare pe care as dori sa le lamureasca cineva.
1) Statia Haxo
Incep cu o intrebare indirecta :
Linia 3 bis este formata numai din 4 statii ? Gambetta ( unde se desprinde din linia 3 ), Pelleport, Saint - Fargeau si Port des Lilas ? Bine, nici cu linia 3 nu mi-e rusine, are mai multe necunoscute care sper sa se transforme in certitudini. Intuiesc ca linia 3 are un cap in West ( asta daca harta este orientata corect ) si 2 capete in Est, unul  la Gallileni ( linia 3 ) si unul la  Port des Lilas (linia 3 bis ).
Linia 3 observ ca are data de inaugurare ( cel putin tronsonul care ne intereseaza pe noi ) 25 Ian. 1905, care avea probabil statie terminus Gambetta apoi depoul St Fargeau ( Ateliers de St Fargeau ), iarlinia 3 bis in Nov.1921.
Linia 3 bis probabil a aparut ca o necesitate de a uni cumva in zona de Est magistrala 3 ( prin deviatia 3 bis ) si magistrala 11.
Astept o confirmare la ce am scris eu aici si voi trece mai departe la magistrala 7 bis si al sau cap curios din Est ( parca ar fi o bucla acolo, gen bucla din capul cartierului nostru "Dr. Taberei"), ca mai apoi sa ajungem si la statia Haxo

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009

andrei11 a scris:
Incep cu o intrebare indirecta :
Linia 3 bis este formata numai din 4 statii ? Gambetta ( unde se desprinde din linia 3 ), Pelleport, Saint - Fargeau si Port des Lilas ?

Da, 3 bis are numai 4 statii.
andrei11 a scris:
Bine, nici cu linia 3 nu mi-e rusine, are mai multe necunoscute care sper sa se transforme in certitudini. Intuiesc ca linia 3 are un cap in West ( asta daca harta este orientata corect ) si 2 capete in Est, unul  la Gallileni ( linia 3 ) si unul la  Port des Lilas (linia 3 bis ).

Da linia 3 are un capat in vest, iar in est unul singur la Gallieni. Ramura ce se desprinde din linia 3 si pleaca la Porte des Lilas e o linie separata, linia 3 bis, care are 4 statii cum ai spus si tu mai sus. Un capat e la Gambetta unde ai corespndenta cu linia 3, iar celalalt e la Porte des Lilas, deci linie separata cu doar 4 statii.
andrei11 a scris:
Linia 3 observ ca are data de inaugurare ( cel putin tronsonul care ne intereseaza pe noi ) 25 Ian. 1905, care avea probabil statie terminus Gambetta apoi depoul St Fargeau ( Ateliers de St Fargeau ), iarlinia 3 bis in Nov.1921.
Linia 3 bis probabil a aparut ca o necesitate de a uni cumva in zona de Est magistrala 3 ( prin deviatia 3 bis ) si magistrala 11.

Nu linia 3 bis a aparut ca o necesitate de a uni lina 3, deschia in 1935, de linia 7bis(cea cu verde) deschisa in 1911. De la Place des Fetes, de pe linia 7bis, se afla o linie cu negru numita Voie des fetes, iar pe sens invers Voie Navette, aceasta Voie Navette e defapt continuarea lui 7bis pana in 3bis si a fost construit in acelasi timp cu 3bis. Uita-te pe harta ca Voie Navette are an de deschidere 1921, exact ca si 3bis. Din nefericire Voie Navette nu s-a mai utilizat, a ramas si acea statie fantoma Haxo. Apoi in anul 1935 a aparut si acea linie 11 care trece prin Porte de Lilas. Evident ca in acest caz 3 bis e legatura intre linia 3 si linia 11 aparuta in 1935, dar 7 bis initial trebuia sa fie in continuare cu Voie Navette si Voie des Fetes si sa asigure legatura cu 3bis pana la Porte des Lilas. Asa cum am spus si mai sus in urmatorii ani 3bis se va duce de la Porte des Lilas in continuare pe Voie Navette si se va unii cu 7 bis.
Atasez linkul hartii, cu track mapul.
http://carto.metro.free.fr/cartes/metro ... 041&zoom=2
andrei11 a scris:
voi trece mai departe la magistrala 7 bis si al sau cap curios din Est ( parca ar fi o bucla acolo, gen bucla din capul cartierului nostru "Dr. Taberei"), ca mai apoi sa ajungem si la statia Haxo[/quote:2nzlrhqx]
Da e o bucla acolo ca si in Drumul Taberei, dar metroul acolo pe bucla merge pe o singura linie si intr-un singur sens. Acolo se afla si sinistra statie Dunarea.

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris andrei11

Deci initial au vrut sa construiasca o magistrala intre Louis Blanc si Gambetta ? ( Actualmente sunt 2 magistrale 7 bis si 3 bis, dar initial s-a vrut sa fie una singura ? ). Tot nu e clar, acolo e linie, ba si o jumatate de statie ( Haxo ). Vad ca e linie dubla acolo, cealalta jumatate de Haxo unde e ? Pe linia neagra intre Haxo si Saint - Fargeau, chiar langa statia Porte des Lilas, deci pe linia neagra, parca zaresc inca o statie fara nume. Ce este cu ea ?  Lasand la o parte ca si statia Porte des Lilas de pe linia albastra e foarte curioasa, metrourile acolo parca intorc ca si tramvaiele la capete de linii, in cerc, fara sa schimbe sensul !
Si ca sa inchei, asadar linia 3 bis e de sine statatoare, cu 4 statii, nu are legatura cu linia 3 ? ( In sensul ca trenurile "fac naveta" Gambetta - Porte des Lilas, fara sa intre pe linia 3 si pe linia 7 bis ? )
9-28-2011 3-25-11 PM.jpg (45.35 KB; descărcat de 3656 ori)

De ce statia "Dunarea" ( de pe 7 bis ) este asa de sinistra ?

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009

andrei11 a scris:
Deci initial au vrut sa construiasca o magistrala intre Louis Blanc si Gambetta ? ( Actualmente sunt 2 magistrale 7 bis si 3 bis, dar initial s-a vrut sa fie una singura ? )

Deci hai sa clarificam.
In 1905 se ajunge cu linia lui M3 la Gambetta. In 1911 se termina si 7bis. In 1921 apare ideea acelei M3bis de la Gambetta la Porte des Lilas. Paralel cu constructia lui 3 bis apare ideea de a uni cumva 7bis de Porte de Lilas de pe M3 bis. Dar atentie nu o singura magistrala formata din unirea lui 7bis cu 3bis, ci doua magistrale. 7 bis urma sa fie prlungit pe acea linie dubla (unde un fir se numeste Voie Navette, iar celalalt Voie des fetes) pana la Porte des Lilas. 7 bis urma sa ajunga fix in acea statie care ai intrebat tu in schema de mai sus ce e cu ea si care se numeste tot Porte des Lilas. Deci ar fi fost un 7bis de la Louis Blanc la statia Porte de Lilas 2( statia inchisa si semnalata de tine pe harta), iar de acolo foloseai M3bis pana la Gambetta. Dupa terminarea razboiului se considera a nu mai fi necesar prelungirea lui 7bis pana la Porte des Lilas 2, chiar daca tunelul era facut 100% si temporar cativa ani, pana in 1939, intre statia Pre Saint Gervais de pe M7bis si Porte des Lilas 2 circula un tren naveta doar pe una dintre linii, pe cea cu numele de Voie Navette, de aici si numele de navette, asta pentru a face economie. Tot firul Voie Navette a mai fost folosit intre 1952 si 1956 pentru a testa ramele de metrou cu roti de cauciuc si abia apoi au fost puse in functiune cu calatori pe alte magistrale dupa ce au fost incercate acolo. In 2020 este planificata o unire a lui 3bis cu 7bis, reactivarea celor doua fire Voie Navette si Voie des fetes, iar la capatul lui 7bis la Louis Blanc este prevazuta o prelungire pana la urmatoarea statie Chateau Landon. Astfel s-ar creea magistrala 15.


andrei11 a scris:
Tot nu e clar, acolo e linie, ba si o jumatate de statie ( Haxo ). Vad ca e linie dubla acolo, cealalta jumatate de Haxo unde e ?

Cealalta jumatate de Haxo nu era. Oricum pe celalat fir aveai o statie la Pre Saint Gervais, de pe M7bis, care oricum nu era departe de Haxo. Daca chiar vroiai o considerai statie cu peroane decalate. mai sunt si alte statii cu peroane decalate: Liege, Commerce.

andrei11 a scris:
Pe linia neagra intre Haxo si Saint - Fargeau, chiar langa statia Porte des Lilas, deci pe linia neagra, parca zaresc inca o statie fara nume. Ce este cu ea ?

Ti-am raspuns deja ce e cu ea mai sus. Urma sa fie statia Porte des Lilas 2 si acolo urma sa fie viitorul capat a lui M7bis. Atat! M7bis se oprea acolo! nu se unea cu M3 bis. In prezent acea statie se numeste Port des Lilas ''cinema''. Acolo au loc filmari pentru diverse scene in anumite filme unde e nevoie de o statie de metrou. Daca vezi la televizor vreun film si apare o statie de metrou din Paris, pot fi sigur ca aceasta este statia Porte des Lilas ''cinema'', exceptie fac anumite filmari in statiile de suprafata, dar in statii subterane de obicei acolo se filmeaza.
Asa arata acea statie Porte des Lilas 'cinema'



Porte des Lilas "cinéma" by fcrozat, on Flickr

andrei11 a scris:
Lasand la o parte ca si statia Porte des Lilas de pe linia albastra e foarte curioasa, metrourile acolo parca intorc ca si tramvaiele la capete de linii, in cerc, fara sa schimbe sensul !

Asta e ceva foarte normal la metroul din Paris ca metroul sa intoarca la capat de linie printr-o bucla exact ca la tramvai. Sunt multe astfel de capete.

andrei11 a scris:
Si ca sa inchei, asadar linia 3 bis e de sine statatoare, cu 4 statii, nu are legatura cu linia 3 ? ( In sensul ca trenurile "fac naveta" Gambetta - Porte des Lilas, fara sa intre pe linia 3 si pe linia 7 bis ? )

Exact linia 3 este de sine statoare si asa a fost de cand e ea.
andrei11 a scris:
De ce statia "Dunarea" ( de pe 7 bis ) este asa de sinistra ?

Sinistra e un epitet folosit de mine. Am spus asta pentru ca statia Dunarea e construita intr-o cariera subterana care are vreo 40 de metri adancime, iar statia se afla situata pe un viaduct subteran la inaltimea de 34 de metri. Tunelul merge pe o buna portiune prin acea cariera subterana suspendat, un tronson de aproximativ 550 metri unde e inclusa si statia Dunarea si alt tronson suspendat de 380 m pe sub parcul Buttes Chaumont. E ciudat sa te gandesti cand mergi cu metroul ca sub tine se afla un hau de 30 metri, evident tu nu vezi nimic pentru ca e tunel, dar dedesubt...(sursa:  wikipedia, ligne 7 bis)
Statia Danube



Danube by PkerUNO, on Flickr
si asa arata structura statiei, sustinuta de peste 200 de piloni



426px-Metro_de_Paris_-_Ligne_7_-_Maquette_viaduc_souterrain_station_Danube (1) by Ovenderode, on Flickr





: http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris

Zona aceea a Parisului toata bine e plina de cariere de gips in subteran. Parcul Buttes Chaumont e construit tot bine pe cariere de gips, de aici si aspectul sau foarte stancos pentru ca e pe o veche cariera de gips, iar dedesubt e plin de grote. Linia 7 bis trece chiar pe sub aceste cariere, pe langa parc



buttes_chaumont by Ovenderode, on Flickr

 


  • Autor: andrei11
  • Moderator forum
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris andrei11

Unde sunt "Atelierele" ( depoul Pre Saint Gervais ), fosta ( viitoarea ) statie Haxo  si unde intorc metrourile de pe 3bis "ca tramvaiele" ?.
Totul evident daca reprezentarile de pe Google cu "M" sunt corecte. Daca este sa ma iau dupa ce a scris bercenicity - si tind sa-i dau dreptate, lungimea statiilor de metrou sunt cam 70 - 75 metri. Stie cineva cat este latimea peronului la "Dunarea" ? Din poze mi se pare foarte ingust.
Voie des fetes si Voie Navette de pe linia de legatura dintre 3 bis si 7 bis nu sunt 2 linii paralele in acelasi tunel ? Sau sunt 2 linii in 2 tunele diferite ? Oricum ar trebui sa fie sub acelasi bulevard.
1.jpg (75.04 KB; descărcat de 3592 ori)
2.jpg (332.95 KB; descărcat de 3592 ori)

Si ar mai fi o intrebare, din schite rezulta ca in statia Place des Fetes ( de pe M 7 bis, evident )  sunt 2 linii in loc de una singura ? Oricum in statie se circula  intr-un singur sens dupa  cum se pare.
Acelasi lucru si laDanube, si la Pre Saint Gervais. Sau fiind un fel de "cap de linie" s-au prevazut linii de stocare / de reglare a timpului ?

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris 2009

andrei11 a scris:
Unde sunt "Atelierele" ( depoul Pre Saint Gervais ), fosta ( viitoarea ) statie Haxo  si unde intorc metrourile de pe 3bis "ca tramvaiele" ?.

Atelierele, depoul Pre Saint Gervais este de fapt cealalta linie a statiei Pre Saint Gervais. E impropriu sa spui depou, dar oricum acolo este gol sub linie, pentru a se putea lucra sub metrou.



1 (4). by Ovenderode, on Flickr



800px-Metro_de_Paris_-_Ligne_7bis_-_Pre-Saint-Gervais_08 by Ovenderode, on Flickr

Statia Haxo este aici:



Haxo by Ovenderode, on Flickr

iar aici introc metrourile pe 3bis ca si tramvaiele, in bucla aceea



1 (4)2 by Ovenderode, on Flickr

andrei11 a scris:
Totul evident daca reprezentarile de pe Google cu "M" sunt corecte.

sunt corecte. te poti baza pe ele
andrei11 a scris:
Stie cineva cat este latimea peronului la "Dunarea" ? Din poze mi se pare foarte ingust.

Peronul e ingust, dar in realitate mai este un peron si pe partea cealalta.



Danube II by PkerUNO, on Flickr
Nu vreau sa mai repet ca am mai postat poza asta, dar asa arata structura statiei Dunarea. Trebuie sa intelegi ca e o statie mica pentru ca ea e suspendata pe piloni in subteran in acea cariera la inaltime foarte mare si e sustinuta de 220 de piloni. La constructia ei au fost mari probleme. Gandeste-te ca intre cele doua peroane de la Dunarea, acolo unde am semnalat eu cu negru mai jos, cei trei stalpi de sustinere sunt defapt trei puturi cu un dimetru de 2,50 metri si distantati la 6 metri. Acolo unde tunelul este sustinut de astfel de stalpi inaltimea totala acumulata a tuturor depaseste 5 km. Calculeaza si tu la Dunarea de exemplu daca are 220 de piloni de sustinere, iar un pilon are 34 de metri pana ajunge jos in cariera pe teren fix...plus ca acolo nu numai statia Dunarea e suspendata, e suspendat defapt tunelul pe vreo 500 m.In unele date scrie ca inaltimea pilonilor ajunge la 34 de metri, in altele la 5 metri de exemplu. Adevarul e ca nu ai cum sa il sti, dar oricum inaltimea e variabila pentru ca, carierele subterane nu au peste tot aceeasi inaltime. Oricum lucrarea a fost grea.(sursa:wikipedia, ligne 7 bis)



426px-Metro_de_Paris_-_Ligne_7_-_Maquette_viaduc_souterrain_station_Danube by Ovenderode, on Flickr





: http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris

andrei11 a scris:
Si ar mai fi o intrebare, din schite rezulta ca in statia Place des Fetes ( de pe M 7 bis, evident )  sunt 2 linii in loc de una singura ? Oricum in statie se circula  intr-un singur sens dupa  cum se pare.
Acelasi lucru si laDanube, si la Pre Saint Gervais. Sau fiind un fel de "cap de linie" s-au prevazut linii de stocare / de reglare a timpului ?

La Place de Fetes sunt doua linii, iar metroul circula doar pe una pentru ca circula intr-o singura directie. La Pre Saint Gervais am spus mai sus ca cealalta linie sunt Atelierele iar la Dunarea cealalta linie nu e utilizata pentru calatori.

 


  • Autor: bercenicity
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Franta-Metroul din Paris bercenicity

2009 a scris:
andrei11 a scris:
Lasand la o parte ca si statia Porte des Lilas de pe linia albastra e foarte curioasa, metrourile acolo parca intorc ca si tramvaiele la capete de linii, in cerc, fara sa schimbe sensul !

Asta e ceva foarte normal la metroul din Paris ca metroul sa intoarca la capat de linie printr-o bucla exact ca la tramvai. Sunt multe astfel de capete.


Asta pentru ca pe la 1900 comanda multipla era tehnologie avansata: primele trenuri de metrou erau formate din patru vagoane de lemn pe doua osii din care doar primul era motor (un astfel de tren ocupa doar jumatate de statie). La capete de linii in rebrusment, vagonul motor trebuia sa rebruseze si el. Materialul asta rulant a rezistat pana in 1931. Ref: http://fr.wikipedia.org/wiki/M1_(m%C3%A9tro) http://en.wikipedia.org/wiki/M1_(Paris_M%C3%A9tro)

Deci era mult mai comod sa ai bucle la capete.

Vezi si incendiul din 1903 http://en.wikipedia.org/wiki/Paris_M%C3 ... train_fire

 


Mergi la pagina:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 13
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Paris  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1688 utilizatori ai forumului au scris 330051 mesaje în 3958 subiecte și 414 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare