Forum părinte: Paris

 

Subiect: Metroul din Paris

171 mesaje, 42519 vizualizări.
 
Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 
 

📖 Opțiuni paginare
  • Autor: Dr2005
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris Dr2005

Totuşi, e mai scump să întreţii 2 sisteme de roţi + cele laterale de ghidaj. Singura explicaţie logică pe care o văd în adoptarea acestui sistem e implicarea firmei Michelin, care şi-a asigurat un client pe viaţă din toată afacerea.
Roţile de cauciuc merg tot pe nişte ,,şine" metalice late, care trebuie să fie cât mai netede, că altfel rup cauciucul, de aici rezultă costuri de întreţinere suplimentare. Desigur, are avantajul zgomotului mai redus şi al distanţei de frânare mai reduse faţă de un tren clasic. Dar oare se merită?

O parte din problemele cu zgootul se pot rezolva acum (când a apărut metroul parizian nu se cunoşteau noţiuni precum profil de uzură al roţii, panouri fono-absorbante de-a lungul liniilor, izolarea liniei cu acele ,,bucăţi" de cauciuc, asfalt peste traverse etc.).

 


  • Autor: Dominatrix
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris Dominatrix

Dr2005 a scris:
Roţile de cauciuc merg tot pe nişte ,,şine" metalice late, care trebuie să fie cât mai netede, că altfel rup cauciucul, de aici rezultă costuri de întreţinere suplimentare.
O alternativa este ca rotile de cauciuc sa ruleze pe un pat de beton in loc de "şine" metalice. Asa s-a procedat de exemplu, la metroul din Montreal. Apropo de metroul de acolo, in acel caz s-a vazut un alt dezavantaj major al sistemului cu roti de cauciuc: pierderea aderentei pe zapada sau polei. De aceea metroul din Montreal a fost construit integral in subteran, inclusiv depourile, cu costurile suplimentare de rigoare, fiindca la iernile din Canada nu exista alta solutie.

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Staţia Arts et Métiers pe linia 11. A fost decorată ca şi un submarin, in cinstea scriitorului francez Jules Verne
http://fr.wikipedia.org/wiki/Arts_et_M% ... o_de_Paris)
800px-Artsmetier.jpg (115.05 KB; descărcat de 2921 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009





Arts et Métiers
800px-Ligne_11_-_Arts_et_métier.jpg (76.96 KB; descărcat de 2889 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Louvre Rivoli




Staţie decorată în cinstea muzeului Louvru cu replici de artă veche
http://en.wikipedia.org/wiki/Louvre_%E2 ... M%C3%A9tro)
800px-Station-louvre-rivoli.jpg (91.92 KB; descărcat de 2885 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Cluny-La Sorbonne




Staţie decorată cu o imensă pictură ,,Păsările,, de Jean Bazaine
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=304129
metro_s_cluny_a.jpg (117.23 KB; descărcat de 2882 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Pont Neuf




Staţie de metrou decorată pe tema monezilor pariziene
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_du ... o_de_Paris
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_7_-_Pont_Neuf_02.jpg (161.96 KB; descărcat de 2883 ori)

 


  • Autor: rosetti61
  • Membru Silver
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris rosetti61

O caracteristica a metroului parizian sunt si acele separatoare de fluxuri - foarte putine mai sunt in uz. Barierele automate au fost instalate in anii 20 ca o masura de control al fluxului de calatori de pe peroanele statiilor, fiind comandate de catre mecanicul trenului. Au fost scoase din uz incepand cu 1960.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Am%C3%A9na ... tomatiques
800px-Porte_d'Orleans_-_Portillons.JPG (101.84 KB; descărcat de 2856 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Vavin




http://en.wikipedia.org/wiki/Vavin_(Paris_M%C3%A9tro)
800px-Metrò.jpg (101.08 KB; descărcat de 2842 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Linia de legătură de la Vavin între



şi



Raccordement_4-12_Vavin4.jpg (128.79 KB; descărcat de 2843 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Odéon




http://en.wikipedia.org/wiki/Od%C3%A9on ... M%C3%A9tro)
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_4_-_Odeon_01.jpg (195.62 KB; descărcat de 2842 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Odéon



800px-Metro_de_Paris_-_Ligne_10_-_Odeon_01.jpg (179.5 KB; descărcat de 2841 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Cour Saint-Émilion




Staţie situată pe



singura linie de metrou pe pilot automat la ora actuala în Paris, numită şi Meteor. de asemena şi



se află în curs de automatizare, s-au montat deja porţi la peron pe majoritatea staţilor de pe



. În luna iunie a acestui an este planificat ca pe



să circule primul tren pe pilot automat, dar serviciul pe pilot automat pentru pasageri va debuta ceva mai târziu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cour_Saint ... M%C3%A9tro)
799px-Metro_de_Paris_-_Ligne_14_-_Cour_Saint-Emilion_02.jpg (133.34 KB; descărcat de 2842 ori)

 


  • Autor: 2009
  • Membru înregistrat
  • Scris:
  •  

Re: Franţa-Metroul din Paris 2009

Nation




PSD(Platform screen doors) sau PED(Platform edge doors), uşile automate ce se deschid odată cu oprirea trenului în staţie în curs de montare pe linia 1.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 28&page=89
DSC24168.jpg (94.86 KB; descărcat de 2844 ori)

 


Mergi la pagina:  1 2 3 4 5 6 7  ... 13
 

📖 Opțiuni paginare
Prima pagină  • 
Forum părinte: Paris  • 
Alege destinația

Începând cu , cei 1688 utilizatori ai forumului au scris 330042 mesaje în 3958 subiecte și 414 sub-forumuri.
Interval de actualizare: 30 minute.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Termenele și condițiile de utilizare

Întrebări frecvente - ghid de utilizare