Topic: Metroul
182 posts, 69897 views
📖 Pagination options
-
- 2009
-
Posted:
-
Metroul
2009
Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm

Linia

La Défense-Château de Vincennes
Linia

Porte Dauphine-Nation
Linia

Pont de Levallois-Gallieni
Linia

Porte des Lilas-Gambetta
Linia

Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans
Linia

Bobigny-Place d'Italie
Linia

Charles de Gaulle(Étoile)-Nation
Linia

La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry
Linia

Louis Blanc-Pré-Saint Gervais
Linia

Balard-Créteil
Linia

Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil
Linia

Boulogne-Gare d'Austerlitz
Linia

Châtelet-Mairie des Lilas
Linia

Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy
Linia

Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles
Linia

Saint Lazare-Olympiades€
Fiind una dintre cele mai dense reţele de metrou din lume, metroul din Paris are 16 linii de metrou.
Aceasta este harta reţelei de metrou:
http://www.urbanrail.net/eu/fr/paris/paris-map.htm

Linia

La Défense-Château de Vincennes
Linia

Porte Dauphine-Nation
Linia

Pont de Levallois-Gallieni
Linia

Porte des Lilas-Gambetta
Linia

Porte de Clignancourt-Porte d'Orléans
Linia

Bobigny-Place d'Italie
Linia

Charles de Gaulle(Étoile)-Nation
Linia

La Courneuve-Villejuif, La Courneuve-Mairie d'Ivry
Linia

Louis Blanc-Pré-Saint Gervais
Linia

Balard-Créteil
Linia

Pont de Sèvres-Mairie de Montreuil
Linia

Boulogne-Gare d'Austerlitz
Linia

Châtelet-Mairie des Lilas
Linia

Porte de la Chapelle-Mairie d'Issy
Linia

Châtillon(Montrouge)-Saint-Denis, Châtillon(Montrouge)-Les Courtilles
Linia

Saint Lazare-Olympiades€
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Frana-Metroul din Paris
2009
Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt
MP59 pe linia

ÅŸi linia


MP73 pe linia

ÅŸi


MP89 pe linia


ÅŸi


MP05 pe linia

ÅŸi


MF67 pe liniile






ÅŸi


MF77 pe liniile


ÅŸi


MF88 pe linia


http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia


ÅŸi


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094
Ramele de metrou care rulează prin subteranele Parisului, dar şi la suprafaţă sunt
MP59 pe linia

ÅŸi linia


MP73 pe linia

ÅŸi


MP89 pe linia


ÅŸi


MP05 pe linia

ÅŸi


MF67 pe liniile






ÅŸi


MF77 pe liniile


ÅŸi


MF88 pe linia


http://fr.wikipedia.org/wiki/Mat%C3%A9r ... o_de_Paris
MF01 pe linia


ÅŸi


http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=36318094
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3

Cea mai importantă staţie a metroului din paris este Châtelet-Les Halles, situată în centrul Parisului unde se întâlnesc liniile 1,4,7,11,14, precum şi liniile RER A,B,D.
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 006&page=3

-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Linia

.Metroul la podul Bir-Hakeim
http://www.railway-technology.com/featu ... 032-1.html

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1133687

Linia

.Metroul la podul Bir-Hakeim
http://www.railway-technology.com/featu ... 032-1.html

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1133687

-
- 2009
-
Posted:
-
-
- 2009
-
Posted:
-
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei

, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris

Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg

Un aspect deosebit de interesant al metroului din Paris şi de o mare dificultate, mai mare decât cea a subtraversării sau supratraversării Senei a constituit-o construirea liniei

, care a necesitat traversarea în subteran a unor cariere de gips cu adâncimi de până la 25-30 metri. Pentru aceasta a fost necesar construirea în subteran de tunele, amplasate pe piloni care coboră până la 25-30 m în fundul carierei pentru a sprijini tunelul. Astfel staţia Dunărea se află ,,suspendată,, pe o astfel de structură. Ea a fost deschisă în anul 1911
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_7_bi ... o_de_Paris

Statia Dunarea
http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Pa ... danube.jpg

- George
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
George
Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.
Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...
Soiul asta de statie presupun ca e sapat in subteran, nu? Fara decopertare. Ceva similar am vazut si prin Londra.
La inceput mi s-au parut urate, dar acum realizez ca un metrou trebuie sa fie pragmatic, mai mult decat frumos.
Desi prefer o statie cu peron central, larg si aerisit (Politehnica si Titan ar fi favoritele mele), ma intreb daca nu putem face si noi in Bucuresti statii de-astea mai modeste, ca un tunel largit, si sa nu mai sapam la suprafata. Asta apropo si de discutiile de azi din alt topic, de la M5.
Altminteri, on topic, respectele mele pentru reteaua de metrou din Paris, mai ales avand in vedere CAND au inceput sa o faca...
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.
Da desigur fara decopertare, eu asa stiu ca este. Asta totusi este o statie mica in Paris. O statie normala, specifica metroului parizian e ceva mai mare. Totusi, la Paris statiile au trebuit sa fie facute mai mici astfel incat sa se poata incadra usor si sub strazile mai inguste. Nu puteai construi statii gen Titan in Paris, pe o strada mai ingusta unde langa o statie s-au mai facut trei, patru chiar cinci pentru corespondenta. Parerea mea e ca si statiile de pe M5, in zona centrala trebuie facute ceva mai mici.
- George
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
George
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Avron

Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)

Avron

Acesta este tipul se staţie specific metroului din Paris. Părerea mea e că e suficentă o staţie de astfel de dimensiuni.
http://en.wikipedia.org/wiki/Avron_(Paris_M%C3%A9tro)

-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
Dominatrix
Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
Si un boghiu vazut de sus:
Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).
In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
Un aspect interesant este sistemul folosit, trenurile avand boghiuri "mixte", si cu roti clasice, si cu cauciucuri, care aluneca pe un canal de ghidaj.
Iata 2 poze in care se observa componentele sistemului:
paris_metro1.jpg (46.33 KB; downloaded 7139 times)
paris_metro2.jpg (49.09 KB; downloaded 7094 times)
Si un boghiu vazut de sus:
paris_metro_bogie.jpg (53.33 KB; downloaded 7084 times)
Avantajele principale sunt acceleratia si franarea mai rapide (deci blocurile de linie necesare sunt mai scurte, ceea ce permite teoretic un interval mai mic intre trenuri) si abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%).
In Paris, acest sistem e folosit pe liniile 1, 4, 6, 11 si 14.
George wrote:Treaba asta e destul de complicata, in sensul ca reglementarile "moderne" nu prea se impaca cu designul minimalist. De exemplu, la Bucuresti, statiile de metrou trebuie sa aiba 2 accese (minim) din considerente de PSI. In caz contrar ISU nu acorda autorizatia de functionare. Teoretic, ca practic sunt destule statii cu un singur acces, dar construite pe vremea "ailalta".
Exact, statiile din zona centrala vor pune probleme, decat demolari si decopertari poate macar acolo se vor gandi la solutii din astea mai minimaliste, dar in orice caz mai practice. Pana la urma, la modul ideal in statie stai foarte putin, cateva minute pana vine metroul.
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia

între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia

Jaurès şi Colonel Fabien
Pe linia

Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia

Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia

Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia

, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.
Dominatrix wrote:
abordarea mai usoara a pantelor mari (in Paris sunt trasee cu pante de 11-12%)
Sunt pante şi de 40 ‰ la mie. Poate părea exagerat, dar aşa este. Pe linia

între Mirabeau şi Javel - André Citroën
Pe linia

Jaurès şi Colonel Fabien
Pe linia

Gambetta-Père Lachaise, Père Lachaise-République
Pereire-Wagram tot pe linia

Gare d'Austerlitz-Quai de la Rapée-Bastille pe linia

Astea sunt numai câteva. Sunt o grămadă si pe inelul de sud, linia

, unde linia iese din subteran şi intră direct pe viaduct. Plus că mai sunt şi altele în subteran. În unele locuri se termină brusc panta de parcă ar trece metroul o cocoaşă.
Plus că are atâtea curbe strâmte gen GdN Bucureşti, chiar mai mici o idee ca rază. La ei nu e una două ci mult mai multe astfel de curbe.
-
- 2009
-
Posted:
-
Re: Franţa-Metroul din Paris
2009
Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related

Uite aici o astfel de pantă scurtă, dar abruptă de seamană mai degrabă cu o cocoaşă. Se poate observa şi o curbă strânsă.
Poza este capturată din acest video de pe youtube, iar cadrul se găseşte la secunda 0.27: http://www.youtube.com/watch?v=V4GCvKIb ... re=related

📖 Pagination options