Parent forum: Transport aviatic

 

Topic: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP]

307 posts, 78384 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] subway guru

:bere:
Aici ar fi nevoie sa intervina toti colegii cu minime cunostinte 'aeronautice', pentru a avansa cat de cat in discutii...si fara tot felul de supozitii stupide ca cineva ar avea vreun strict interes comercial de proxim interes, ca nu prea e cazul...
P.S.
Ce pot sa va asigur eu e ca subiectul e de maxim interes public si e intro maxima faza de tratare la cele mai inalte nivele de decizie...mai multe nu pot sa va spun, lucrurile sunt deja in desfasurare...daca aveti ceva de spus, spuneti-o acum!
:bere:

 


  • Author: cavver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] cavver

subway guru wrote:
Spatiul e un pic mai putin generos daca iei in consideratie si o viitoare pista suplimentara...dar concluzia e tot aceeasi!
:twisted:

Domnu guru, e vorba de o cale de rulare , nu pista . Nu de alta , dar Otopeni are 2 piste si astea o sa ajunga pentru urmatorii 120 de ani :).

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] Robert24

La OTP nu este, si cu siguranta nu va fi cazul de o a treia pista in viitorii XX ani.
La capacitate maxima (nu spun extrema ca la LHR sau DXB) se poate permite pe fiecare pista chiar si 45 de aterizari / respectiv decolari pe ora.
Luand in calcul aprox. 16 ore / zi de activitate mai intensa, si inca vreo 4 de activitate mai scazuta, se ajunge la un numar de aprox. 800 de aterizari / decolari / zi - capacitate maxima.
Azi au fost 155 de decolari toata ziua (de la 5:03 la 23:30). Vara cand sunt extra chartere poate ajungem in prezent la vreo 180-200. Pana la 800 mai e cale foarte, foarte mare.
Oricum, nu s-ar face fata la un asemenea trafic dpdv terminale / porti, parcari avioane, controale securitate, linii bagaje etc...
Deci, desi multi dau declaratii aberante ca mai trebuie chiar si 2 piste ( :lol:  :lol:  :lol: ), cele doua actuale sunt mega-suficiente.
Trebuie doar inca un terminal modern, minim inca un APRON (chiar doua ar fi bine-venite), taxiway C pe toata lungimea pistei 08R/26L si bineinteles alte taxiway-uri perpendiculare pe cele doua piste.

Si inca o data, chiar daca construirea unui T2 la nord de T1, sa fie totul la botul calului pare usor de pictat pe o harta, in realitate nu e chiar posibil. Te blochezi pentru o alta extindere, cresti capacitatea actuala cu maxim poate 60-70% si te bagi prea tare in pista nordica. Nimeni normal la cap nu isi va asuma sa faca un terminal langa capatul unei piste! Ganditi-va ce ar insemna un accident!

 


  • Author: zapacitu
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

In partea de nord a terminalului nou de plecari (parte din cladirea actuala - asa-zisul T1) nu e loc pentru nicio constructie. Exista reglementari (de siguranta in principiu) in baza carora nu poti pune un apron la mai putin de tz+1 metri de culoarul de zbor aferent unei piste.

Extinderile posibile sunt:
- taxiway complet (si/sau repozitionat) pentru 08R/26L
- apron-uri suplimentare in zona de nord (doar zona de parcare, fara finger cu rampe)
- terminal cargo in partea de nord
- terminal nou in partea de est

Dintre toate, niciuna nu se justifica la un aeroport de dimensiunea OTPului. Mai degraba se justifica reabilitarea BBU decat extinderea OTP.

Iar financiar... se justifica mai degraba linie de CFR directa de la OTP la GdN decat extinderea aeroportului. Dar asta e alta mancare de pestisori.

 


  • Author: cavver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] cavver

zapacitu wrote:
In partea de nord a terminalului nou de plecari (parte din cladirea actuala - asa-zisul T1) nu e loc pentru nicio constructie. Exista reglementari (de siguranta in principiu) in baza carora nu poti pune un apron la mai putin de tz+1 metri de culoarul de zbor aferent unei piste.


Ai cumva un link catre reglementare , cu articolul si subpunctul in care zice ca nu ai voie sa ai o cladire acolo ? Nu de alta , dar prelungind txy O respecti si distanta fata de pista si incape confortabil un terminal de marimea celui existent. Si partea cea mai buna e ca il poti construi etapizat , asa cum a fost construit si cel actual .

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] subway guru

Cineva de prin 'imprejurimile oficioase' sugera sa luam si sa 'copiem' modelul Malpensa...adica ce?...sa-i intrebam pe Astaldi cum e la ei cu modelul 'Gandul-cel-rau'???
:twisted:
As prefera modelul 'Gandul-cel-bun'...'Bonpensa'...
:bere:

 


  • Author: zapacitu
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] zapacitu

cavver wrote:
Ai cumva un link catre reglementare , cu articolul si subpunctul in care zice ca nu ai voie sa ai o cladire acolo ? Nu de alta , dar prelungind txy O respecti si distanta fata de pista si incape confortabil un terminal de marimea celui existent. Si partea cea mai buna e ca il poti construi etapizat , asa cum a fost construit si cel actual .

Ma pui la grea incercare, intrucat nu am mai lucrat de mult cu acele normative. Vezi la NE de terminalul nou - sunt acolo niste hale dincolo de distanta minima pentru terminal cu pasageri.

Oricum nu ma astept sa fie fezabila o modernizare etapizata pe partea de calatori. Poate doar infrastructura la sol ceva mai eficienta ca sa poata deservi mai multe avioane de la portile cu bus.

Eu unul as prefera extinterea 08R/26L cu 500m pe lungime si vreo 5 pe latime, cu ranforsare cu tot, ca sa poata ateriza orice si pe la noi. Desigur, terminal de A380 nu avem si nu cred ca vom avea secolul asta, dar eu tot mi-as dori sa se faca asta!

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Tibi, azi am schimbat cateva idei cu unii care sunt mai in tema cu OTP decat mine...si am aflat doua-trei lucruri:
- pista nr.1 e 'varza'
- pista nr.2 e ok dar e prea scurta
- daca anul asta se depaseste pragul de 10mil pasageri, si prognozele sunt chitite pe 10,5 aeroportul va trebui 'declasat'...
Nashpa!

 


  • Author: Robert24
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Robert24

Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput.
- ambele piste au 3500m, mai mult decat suficiente pentru orice avion. Caile de rulare (taxiways) nu permit miscarea avioanelor cu aripile "prea lungi", in speta A380.
- ambele piste sunt echipate cu ILS, pista 08R fiind autorizata CAT IIIB (RVR minim 75m)
- in momentul intrarii in Schengen, pentru transferuri este obligatoriu sa existe atat fluxuri separate, cat si puncte vamale de trecere intre Schengen / Non-Schengen
- in niciun caz un nou terminal nu va duce la situatia unul de sosiri si unul de plecari. Variante posibile pot fi Schengen / Non-Schengen sau terminal dedicat low-cost (mult mai plauzibil)

 


  • Author: subway guru
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

Multzam de clarificari!
No.1=sud
Se carpeste nu se asfalteaza, plus ca duce lipsa cronica de intretinere, ca de aia e 'varza'...
Cea de nord cica ar avea o problema sa fie utilizata la full length
Si intradevar, cu regulile Schengen aplicate alandala terminalele actuale sunt sufocate...
Cam asta am aflat eu de la constructori, o fi n-o fi...eu v-am redat...
:bere:

 


  • Author: cavver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului cavver

Robert24 wrote:
Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput...

Pista 08 stanga e busita , prima treime este in lucrari. Pista 08R e in lucrari - din cauza asta pentru prima data au aparut sloturi regulate la otopeni. Pentru dezastru trebuie sa ii multumim lui Sova , ca el a dizolvat consiliul de administratie ales pe criterii profesionale.
Daca nu termina la timp 08R la prima ceata o sa fie televiziunile ocupate cu breaking news cu devierile de aeronave.

 


  • Author: TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului TibiV

Mai exact si mai corect ar fi spunem ca ambele piste sunt "busite".

08L mult mai mult, de aceea este limitata lungimea ei utilizabila. Deocamdata am inteles ca este folosita preponderent de cargo (coletele din avioanle TNT nu se plang de zdruncinaturi :D  dar nu pentru avioane cargo mari - alea au nevoie de lungime multa, si atunci se duc pe 08R. Si agraveaza problemele 08R....)

08R este mai putin "busita", dar si aia a fost asa-zis "refacuta" in urma cu vreo 20 de ani prin simpla asfaltare a vechii piste de beton. Adica nu s-a aplicat tehnologia cu "fracturarea" vechilor placi de beton si transformarea ei in "sistem flexibil", ci pur si simplu s-a pus asfalt nou pe dalele de beton existente.
Dar in 20 de ani fisurile din placile de dedesubt s-au marit, deplasarile au crescut, si acum este cam "varza".

De fapt, pana la constructia unui nou terminal, cele doua piste ar trebui refacute complet, de la fundatie...

Otopeniul este rezultatul unor intamplari istorice "de razboi" si a unor decizii "marete" de acum peste 50 de ani:
1. S-a luat un vechi aerodrom al Luftwaffe din WWII (cu pista inierbata) si s-a facut o baza militara.... (care exista si acum, la sud de pista 08R)
2. S-a constatat ca Otopeniul are mai mult spatiu liber in jurul ei decat avea Baneasa, si ca la Otopeni se putea face un salon oficial complet izolat de traficul "civil" si mult mai somptuos pentru SG al PCR, salon pe care pe Baneasa NU aveai unde sa il faci la "standardele cerute" (a existat un salon oficial la Baneasa, dar era mult mai mic decat Mc'Donalds -ul de la Gara de Nord de azi si comunica direct cu aerogara prin care circula "tot poporul"...)
3. S-a decis "democratic stil anii '60" ca facem acolo un nou aeroport international. Si mai ales un "salon oficial" de top... Pentru Nixon... :lol:
4. Proiectul s-a facut pe tehnologia anilor '60 - pista cu dale de beton, executia lor... la mila ACM x care a facut lucrarea. Usor de inteles (planul), caci avioanele mari din vremea respectiva sunt considerate acum mici/medii (tonaj si numar de locuri)

Ce va asteptati sa avem acum acolo? Terminalul 4 Heathrow ?!....
Heathrow a plecat tot de la o baza militara WW2, dar a plecat cumva... altfel. :lol:

 


  • Author: URANUS
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni [OTP/LROP] URANUS

Sursa: b365.ro

http://www.b365.ro/lucrarile-de-reparat...55281.html

Lucrările de reparație de la Aeroportul Henri Coandă, finalizate într-un timp record

Compania Națională Aeroporturi București a finalizat, luni, 21 noiembrie, ora 24.00, lucrările de reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București.

Lucrările au fost realizate într-un timp record, de numai 35 de zile, și au totalizat o suprafață de 42.945 mp, din care 40.820 mp la pista nr 1 (08R-26L) și alți 2.125 mp la una dintre căile rulare, se arată într-un comunicat.

Lucrările au avut un grad de complexitate ridicat și s-au desfășurat în ritm susținut, depinzând însă de condițiile meteo (ploaie, vizibilitate redusă, temperaturi scăzute), prioritatea absolută a Companiei Naționale Aeroporturi București fiind operarea în siguranță a traficului aerian pe Aeroportul Henri Coandă.

Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a luat permanent toate măsurile necesare pentru desfășurarea în deplină siguranță și securitate a activităților aeroportuare și pentru asigurarea confortului pasagerilor care tranzitează Aeroportul Henri Coandă.

 


  • Author: misterr
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului misterr

subway guru wrote:
Tibi, azi am schimbat cateva idei cu unii care sunt mai in tema cu OTP decat mine...si am aflat doua-trei lucruri:
- pista nr.1 e 'varza'
- pista nr.2 e ok dar e prea scurta
- daca anul asta se depaseste pragul de 10mil pasageri, si prognozele sunt chitite pe 10,5 aeroportul va trebui 'declasat'...
Nashpa!

Robert24 wrote:
Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput.
- ambele piste au 3500m, mai mult decat suficiente pentru orice avion. Caile de rulare (taxiways) nu permit miscarea avioanelor cu aripile "prea lungi", in speta A380.
- ambele piste sunt echipate cu ILS, pista 08R fiind autorizata CAT IIIB (RVR minim 75m)
- in momentul intrarii in Schengen, pentru transferuri este obligatoriu sa existe atat fluxuri separate, cat si puncte vamale de trecere intre Schengen / Non-Schengen
- in niciun caz un nou terminal nu va duce la situatia unul de sosiri si unul de plecari. Variante posibile pot fi Schengen / Non-Schengen sau terminal dedicat low-cost (mult mai plauzibil)

subway guru wrote:
Multzam de clarificari!
No.1=sud
Se carpeste nu se asfalteaza, plus ca duce lipsa cronica de intretinere, ca de aia e 'varza'...
Cea de nord cica ar avea o problema sa fie utilizata la full length
Si intradevar, cu regulile Schengen aplicate alandala terminalele actuale sunt sufocate...
Cam asta am aflat eu de la constructori, o fi n-o fi...eu v-am redat...
:bere:

cavver wrote:
Robert24 wrote:
Cateva observatii pertinente:
- nu exista pista 1 si 2. Exista 08R/26L (sud) si 08L/26R (nord)
- pista 08R/26L trebuie reasfaltata. Deja lucrarile au inceput...

Pista 08 stanga e busita , prima treime este in lucrari. Pista 08R e in lucrari - din cauza asta pentru prima data au aparut sloturi regulate la otopeni. Pentru dezastru trebuie sa ii multumim lui Sova , ca el a dizolvat consiliul de administratie ales pe criterii profesionale.
Daca nu termina la timp 08R la prima ceata o sa fie televiziunile ocupate cu breaking news cu devierile de aeronave.

TibiV wrote:
Mai exact si mai corect ar fi spunem ca ambele piste sunt "busite".

08L mult mai mult, de aceea este limitata lungimea ei utilizabila. Deocamdata am inteles ca este folosita preponderent de cargo (coletele din avioanle TNT nu se plang de zdruncinaturi :D  dar nu pentru avioane cargo mari - alea au nevoie de lungime multa, si atunci se duc pe 08R. Si agraveaza problemele 08R....)

08R este mai putin "busita", dar si aia a fost asa-zis "refacuta" in urma cu vreo 20 de ani prin simpla asfaltare a vechii piste de beton. Adica nu s-a aplicat tehnologia cu "fracturarea" vechilor placi de beton si transformarea ei in "sistem flexibil", ci pur si simplu s-a pus asfalt nou pe dalele de beton existente.
Dar in 20 de ani fisurile din placile de dedesubt s-au marit, deplasarile au crescut, si acum este cam "varza".

De fapt, pana la constructia unui nou terminal, cele doua piste ar trebui refacute complet, de la fundatie...


Adrian Preda, pilot Tarom: Există un oarecare hazard noaptea când operezi fără lumini pe o pistă parțial funcțională de pe Henri Coandă

Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti a devenit supraaglomerat în ultimii ani. Aeronavele aterizează şi decolează la foc continuu, dar aeroportul nu este pregătit să facă faţă traficului intens. Este practic sufocat. Are doar două piste, din care una este operaţională doar pe jumătate. Mai mult, pistele nu au fost proiectate pentru a face faţă aeronavelor grele. Despre toate provocările pe care le ridică Aeroportul Henri Coandă piloţilor, în interviul de mai jos realizat cu Adrian Preda, comandat de aeronavă în cadrul companiei Tarom.

J.N.: Care sunt cele mai grele momente la bordul unui avion?

A.P.:  Fiecare zbor are particularitățile lui: condiţiile meteo, aeroportul, pasagerii, încărcătura cargo, provocările sau limitările operaționale, tehnice, constrângerile operaționale. Personal, am avut parte și de provocări în activitate, de defecțiuni și cedări ale sistemelor sau motoarelor, dar care prin antrenament și experienţă au fost rezolvate corespunzător.

JN: Cum aţi cataloga situația pistelor de pe Aeroportul Heneri Coandă?

A.P: Dacă ne raportăm la aeroporturi civilizate europene, aeroporturi mari, atunci se vede clar că sunt diferențe de abordare, de operaționalitate, de atitudine. Sunt anumite probleme legate de conducerea aeroportului Otopeni care trebuie să fie conştientă că este necesar să îmbunătățească activitatea,  să rezolve problemele ridicate de operatorii aerieni.

Pistă reparată și închisă pe Aeroportul Otopeni

JN: Mai exact, cum sunt condițiile de aterizare și decolare?

A.P: La Otopeni avem o pistă operațională doar pe jumatate- pista 08 L- pe care se operează atipic, prima jumătate a pistei fiind închisa de o lungă perioadă, de doi ani, de așa-zise lucrări de reabilitare.

Ar fi interesant de văzut de ce în acești doi ani eram zilnic informați prin NOTAM despre lucrări pe pista 08 L și mai apoi în informarea ATIS pentru piloți, iar pe pistă nu am văzut decât sporadic activitate.

Niciodată nu erau  mai mult de zece muncitori și mai mult de un excavator. Lucrările s-au terminat de şase luni, dar nu se operează pe toată pista.

Piloții aterizează fără lumini

JN: Spuneţi că pistele de la Otopeni nu sunt la cele mai înalte standarde de calitate. Este dificilă adaptarea la condițiile de decolare și aterizare în fiecare zi?

A.P:  Pistele de pe Otopeni nu diferă, categoric, față de alte piste europene. Problema este că nu au fost proiectate și construite pentru utilizarea frecventă și continuă a aeronavelor grele de tip B 777, A 380 sau B 747. Există o problemă și la numărul și poziționarea căilor de rulare de ieșire de pe pistă în viteză. Astfel, pista 08 R nu are decât o singură cale de ieșire, numită D, și nu este de ieșire în viteză. Alte aeroporturi europene au piste cu 3, 4, 5 sau 6 astfel de căi de ieșire la fiecare pista.

Pe pista 08 L pentru că este închisă pe prima jumătate și se operează noaptea fără lumini PAPI, deşi astfel de lumini temporare ar trebui montate, consider că există un oarecare hazard în operarea pe ea noaptea. De asemenea,  mai trebuie revizuit și sistemul de balizare pentru operarea în condiții de vizibilitate redusă.

JN: Cum este privit Aeroportul Otopeni de piloții străini?

A.P: Este văzut ca  un aeroport cu limitări și cu proceduri specifice, cu lumini de operare în condiții de operare reduse neinstalate.

Airbus-urile 310 nu au fost exploatate corespunzător

JN: Cum vedeți retragerea celor două avioane Airbus 310 din flota Tarom?

A.P:  Cele două A 310 sunt niște avioane vechi. Indiferent de ce zicem, la un moment dat trebuiau schimbate. Problema nu este că au fost scoase din uz, problema este că nu știm ce se va pune în locul acestora. Capacitatea de transport scade, cash-flow-ul scade.  Același număr de curse apasă pe umărul avioanelor rămase în operare. Orice defecțiune, orice întârziere, creează o întârziere în lanț și are efecte asupra întregii operări. Cele două A 310 nu au fost exploatate corespunzător. Adică, au fost proiectate să opereze zboruri lung curier – de 10 ore și noi le operam la Timișoara, Viena, Tel Aviv și pe unde nu aveam avioane să acoperim cursele. Nu poți fi rentabil decât dacă zbori cu ele pline.

JN: Ce mesaj aveți pentru pentru actuala conducere a Tarom și pentru ministrul Transporturilor?

A.P: Nu înțeleg de ce ne-au fost aduși manageri slab pregătiți în domeniu și fără experiență.  De ce nu se privatizează compania cu un investitor strategic care să garanteze cu avioane și dezvoltare, dacă vedem că statul este un slab manager? De ce consideră ministrul Transporturilor că un bancher poate conduce activitatea unei companii de aviație?

Adrian Preda zboară de 30 de ani, de când a început ca elev la Aeroclub.  Pentru Tarom zboară din 2005 și are o experiență mare, dobândită de-a lungul celor  14.000 ore de zbor.

Aeroportul Henri Coandă are un trafic de 6-7 milioane de pasageri pe an, o dezvoltare exponențială, cu care aeroportul s-a trezit în bătătură și pentru care nu a făcut prea mare lucru - Adrian Preda, pilot Tarom.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since , our 1794 forum members have written 350396 posts in 4191 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use