Topic: Metrou File de Poveste
777 posts, 293208 views
📖 Pagination options
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andreiiul
Pe FB Cineclic a postat mai multe fotografii efectuate la scurt timp de la inaugurare (cf descrierii). Interesant mi s-a parut faptul ca la inceput pare ca au fost folositi impiegati de miscare (sau cum sunt numiti cei care dau verde pt plecarea din statie)
Partea 1
Pe FB Cineclic a postat mai multe fotografii efectuate la scurt timp de la inaugurare (cf descrierii). Interesant mi s-a parut faptul ca la inceput pare ca au fost folositi impiegati de miscare (sau cum sunt numiti cei care dau verde pt plecarea din statie)
Partea 1
338018449_111330838585837_6793995820776850068_n.jpg (565.31 KB; downloaded 3023 times)
338174226_922777232094439_3381957764892119016_n.jpg (483.89 KB; downloaded 3023 times)
338833496_6721272317901344_6686632152168425180_n.jpg (597.93 KB; downloaded 3023 times)
338837072_1328384837708211_7501207950583033833_n.jpg (449.46 KB; downloaded 3023 times)
338838311_193512823409395_8664217990830787311_n.jpg (468.22 KB; downloaded 3023 times)
338857293_535011032047172_3965145283005796767_n.jpg (497.25 KB; downloaded 3023 times)
338861638_984441459591951_5512607372772343443_n.jpg (553.94 KB; downloaded 3023 times)
338865167_178545514970088_163245686827237821_n.jpg (601.25 KB; downloaded 3024 times)
338867518_976361597072471_3333809535179076737_n.jpg (437.73 KB; downloaded 3023 times)
338868269_615772563739415_6196507774627753405_n.jpg (584.86 KB; downloaded 3023 times)
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
andreiiul
Partea a 2-a
Partea a 2-a
338879178_6192330334160101_1641922363875836133_n.jpg (548.51 KB; downloaded 3017 times)
338889085_228877676314510_8664911886478394778_n.jpg (218.12 KB; downloaded 3017 times)
338893639_206998935293966_4221613840438379067_n.jpg (553.75 KB; downloaded 3017 times)
338915172_881126872960785_4098919341188245809_n.jpg (550.49 KB; downloaded 3017 times)
338921474_653550859819645_4000597004849233617_n.jpg (489.06 KB; downloaded 3017 times)
338926445_1386194185466860_962470461434422490_n.jpg (480.78 KB; downloaded 3017 times)
338933990_995601655149965_4368446350388662491_n.jpg (590.28 KB; downloaded 3017 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
shoppy
Oaaa, luminoschema de alimentare electrica, bravo!, pacat ca rezolutia nu este mai mare.
Interesanta si foreza din ultima poza, nu am mai vazut asa ceva.
Pozele cu IDM sunt propagandistice si regizate inainte de deschiderea circulatie(se vede ca nu lipseste nici un neon dar lipsesc scaunele si cosurile de gunoi), probabil se cauta cresterea increderii in siguranta si punctualitatea serviciului prin implicare celei de-a doua armata a tarii, angajatii CFR.
Oaaa, luminoschema de alimentare electrica, bravo!, pacat ca rezolutia nu este mai mare.
Interesanta si foreza din ultima poza, nu am mai vazut asa ceva.
Pozele cu IDM sunt propagandistice si regizate inainte de deschiderea circulatie(se vede ca nu lipseste nici un neon dar lipsesc scaunele si cosurile de gunoi), probabil se cauta cresterea increderii in siguranta si punctualitatea serviciului prin implicare celei de-a doua armata a tarii, angajatii CFR.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
1689
Hehe, si primul model de porti cu celula foto… Au rezistat - cel putin la Izvor - pina prin ‘84-‘85…
Hehe, si primul model de porti cu celula foto… Au rezistat - cel putin la Izvor - pina prin ‘84-‘85…
- 1689
-
Posted:
-
- rosetti61
-
Posted:
-
- sab
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sab
Se mai remarca ceva in poza de la Eroilor :
1) Aspectul initial al capatului de peron, cu scarile mai inguste. Le-au largit ulterior, insa numai in capatul de la spital, unde era flux mare de calatori
2) Ramele de 4 vagoane. Se vede ca este oprita inainte de capatul peronului
shoppy wrote here:
Pozele cu IDM sunt propagandistice si regizate inainte de deschiderea circulatie(se vede ca nu lipseste nici un neon dar lipsesc scaunele si cosurile de gunoi), probabil se cauta cresterea increderii in siguranta si punctualitatea serviciului prin implicare celei de-a doua armata a tarii, angajatii CFR.
Se mai remarca ceva in poza de la Eroilor :
1) Aspectul initial al capatului de peron, cu scarile mai inguste. Le-au largit ulterior, insa numai in capatul de la spital, unde era flux mare de calatori
2) Ramele de 4 vagoane. Se vede ca este oprita inainte de capatul peronului
Eroilor initial.jpg (740.9 KB; downloaded 2781 times)
- Robert24
-
Posted:
-
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
ByOnu
Diverse articole de ziar de acum 5-10 ani.
Diverse articole de ziar de acum 5-10 ani.
IMG-20230716-WA0005.jpg (129.26 KB; downloaded 2440 times)
IMG-20230716-WA0006.jpg (135.48 KB; downloaded 2435 times)
IMG-20230716-WA0009.jpg (147.46 KB; downloaded 2435 times)
IMG-20230716-WA0008.jpg (159.65 KB; downloaded 2435 times)
IMG-20230716-WA0007.jpg (152.08 KB; downloaded 2435 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
ByOnu
Anunturile originale din anii '90.
EROILOR <-> INDUSTRIILOR
+ BONUS: de la Min.01.20 avem ora fixa din statii.
DRISTOR 2 <-> ANTILOPA
Anunturile originale din anii '90.
EROILOR <-> INDUSTRIILOR
+ BONUS: de la Min.01.20 avem ora fixa din statii.
DRISTOR 2 <-> ANTILOPA
- sorin.niculescu_
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
sorin.niculescu_
Sunt fascinat de anunțurile vocale ale transportului în comun bucureștean. Am încercat câțiva ani de zile să aflu cine este doamna care a făcut voice-over pentru M1, M2, M3 și M4. Într-adevăr, acum pe M4 a fost înlocuită pentru adăugirea noilor stații inaugurate după 2017 în sistem și pentru corectarea anunțului de la Jiului. Numele doamnei respective, care încă se poate auzi în trenurile ce circulă pe M1, M2 și M3 este Andreea Măcelaru Șofron. Această informație am aflat-o chiar de la domnul Marius Bodochi în timp ce repetam pentru un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români din București. Revenind, urăsc să aud când oamenii, chiar și actori din domeniu care poate au mai cochetat cu voice-acting-ul, răspund la întrebarea „Cine este vocea de la metrou?” cu „Isabela Neamțu”. Ca să fie clar, Isabela Neamțu a fost pentru un răstimp vocea magistralelor M1, M2 și M3 (nu știu dacă și M4). Cred că prin 2008, doamna Andreea Șofron „a preluat cârma” și a dat voce magistralelor de metrou bucureștene existente la momentul respectiv. Spun 2008 și nu 2009 pentru că știu că dumneaei a înregistrat anunțuri inclusiv cu vechile denumiri ale stațiilor, cele de dinainte de 2009 (exemplu: Linia de Centură, Policolor, Armata Poporului etc.) Personal, o consider cea mai frumoasă voce de până acum și care este, în adevăratul sens al cuvântului, iconică! :))
Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.
Din punctul meu de vedere, ce a urmat după doamna Șofron, respectiv vocea actuală de pe M4, vocea de pe M5 și sinistrul anunț cu doamna de la Arghezi sunt o involuție vădită. Nu știu ce are Metrorex în ultimii ani de alege voci așa de… „speciale”.
P.S.: Niciodată nu am înțeles de ce nu au pus-o pe dna. Șofron să înregistreze anunțul complet pentru stația Berceni, căci acolo se putea menționa faptul că este peron pe partea dreaptă. Într-adevăr, la Saligny, Dristor 2, Gara de Nord 2, Străulești, Valea Ialomiței, Râul Doamnei, Eroilor 2 și Tudor Arghezi nu se poate menționa peronul în anunț pentru că poate crea confuzie, neștiind exact pe ce parte a peronului urmează să coboare călătorii, dar la Pipera, Berceni, Preciziei, Republica și Pantelimon se știe exact întotdeauna pe ce parte urmează să intre metroul în stație, așa că va rămâne un mister acest lucru…
Sunt fascinat de anunțurile vocale ale transportului în comun bucureștean. Am încercat câțiva ani de zile să aflu cine este doamna care a făcut voice-over pentru M1, M2, M3 și M4. Într-adevăr, acum pe M4 a fost înlocuită pentru adăugirea noilor stații inaugurate după 2017 în sistem și pentru corectarea anunțului de la Jiului. Numele doamnei respective, care încă se poate auzi în trenurile ce circulă pe M1, M2 și M3 este Andreea Măcelaru Șofron. Această informație am aflat-o chiar de la domnul Marius Bodochi în timp ce repetam pentru un spectacol al Teatrului Dramaturgilor Români din București. Revenind, urăsc să aud când oamenii, chiar și actori din domeniu care poate au mai cochetat cu voice-acting-ul, răspund la întrebarea „Cine este vocea de la metrou?” cu „Isabela Neamțu”. Ca să fie clar, Isabela Neamțu a fost pentru un răstimp vocea magistralelor M1, M2 și M3 (nu știu dacă și M4). Cred că prin 2008, doamna Andreea Șofron „a preluat cârma” și a dat voce magistralelor de metrou bucureștene existente la momentul respectiv. Spun 2008 și nu 2009 pentru că știu că dumneaei a înregistrat anunțuri inclusiv cu vechile denumiri ale stațiilor, cele de dinainte de 2009 (exemplu: Linia de Centură, Policolor, Armata Poporului etc.) Personal, o consider cea mai frumoasă voce de până acum și care este, în adevăratul sens al cuvântului, iconică! :))
Cum am mai spus și în trecut pe forum, unul din visurile cele mai mari este să dau voce unui tip de transport public bucureștean (și nu numai). Cea mai mare plăcere ar fi, desigur, să dau voce magistralelor bucureștene. Recent, în 2023 a existat un casting la Taine Multimedia pentru a alege vocea Magistralei 5, la care s-au prezentat inclusiv actori de gen masculin, spre marea mea surprindere, căci auzisem de multe ori chestii precum „ei pun numai femei” sau mai știu eu ce.
Din punctul meu de vedere, ce a urmat după doamna Șofron, respectiv vocea actuală de pe M4, vocea de pe M5 și sinistrul anunț cu doamna de la Arghezi sunt o involuție vădită. Nu știu ce are Metrorex în ultimii ani de alege voci așa de… „speciale”.
P.S.: Niciodată nu am înțeles de ce nu au pus-o pe dna. Șofron să înregistreze anunțul complet pentru stația Berceni, căci acolo se putea menționa faptul că este peron pe partea dreaptă. Într-adevăr, la Saligny, Dristor 2, Gara de Nord 2, Străulești, Valea Ialomiței, Râul Doamnei, Eroilor 2 și Tudor Arghezi nu se poate menționa peronul în anunț pentru că poate crea confuzie, neștiind exact pe ce parte a peronului urmează să coboare călătorii, dar la Pipera, Berceni, Preciziei, Republica și Pantelimon se știe exact întotdeauna pe ce parte urmează să intre metroul în stație, așa că va rămâne un mister acest lucru…
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
punmeister
Cele de la M5 sunt facute cu un soft de Text To Speech, unul relativ bun fata de altele mai sinistre gen Frankfurt am Main.
Cele de la M5 sunt facute cu un soft de Text To Speech, unul relativ bun fata de altele mai sinistre gen Frankfurt am Main.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
shoppy
Nu functioneaza anuntul cu peronul pentru ca este mai greu de automatizat(chiar imposibil pentru M4) si nu pentru ca ar lipsi inregistrari, si mai este si ideea ca la capat informatia nu iti foloseste la nimic, ca daca, coboara toata lumea atunci nu se incurca intre ei cei care coboara cu cei care nu coboara ca sa iasa discutii, iar daca cineva este intarziat si vrea sa fie mai primul atunci sa se scoale mai devreme.
Nu functioneaza anuntul cu peronul pentru ca este mai greu de automatizat(chiar imposibil pentru M4) si nu pentru ca ar lipsi inregistrari, si mai este si ideea ca la capat informatia nu iti foloseste la nimic, ca daca, coboara toata lumea atunci nu se incurca intre ei cei care coboara cu cei care nu coboara ca sa iasa discutii, iar daca cineva este intarziat si vrea sa fie mai primul atunci sa se scoale mai devreme.
- IVAfan
-
Posted:
-
Re: Metrou File de Poveste
IVAfan
Salutare tuturor!
Citesc de multa vreme postarile legate de metroul din Bucuresti, foarte interesante povestiri, multumiri tuturor care au adus contributii.
O observatie pe care vreau sa o fac: de la inceperea lucrarilor in 1975 si pana in 1989 se vede o planificare dinamica a lucrarilor si adaptarea din mers pentru trasee.
Ceausescu dar si nenumaratii specialisti de mare valoare pe care sistemul de invatamant i-a produs dupa razboi au beneficiat de controlul precis al zonelor care vor fi construite - viitoarele cartiere cu locuinte colective precum si puterea absoluta de expropriere. Poate si de aici nehotararea sau sucirea in anumite decizii a lui Ceausescu. Sunt convins ca multe nu au fost doar capricii asa cum lasa presa post 1989 sa se inteleaga.
M-am uitat cu mare interes ca si voi la acele planuri din 1953 si comparate cu Bucurestiul post 1970 par cel putin pe extremitati destul de neadaptate, dar oricum interesante.
Sansa unui metrou modern a venit si din proiectarea simultana a prospectelor de bulevarde, largiri, strapungeri, retele edilitare - cu foarte mult spatiu de rezerva.
Salutare tuturor!
Citesc de multa vreme postarile legate de metroul din Bucuresti, foarte interesante povestiri, multumiri tuturor care au adus contributii.
O observatie pe care vreau sa o fac: de la inceperea lucrarilor in 1975 si pana in 1989 se vede o planificare dinamica a lucrarilor si adaptarea din mers pentru trasee.
Ceausescu dar si nenumaratii specialisti de mare valoare pe care sistemul de invatamant i-a produs dupa razboi au beneficiat de controlul precis al zonelor care vor fi construite - viitoarele cartiere cu locuinte colective precum si puterea absoluta de expropriere. Poate si de aici nehotararea sau sucirea in anumite decizii a lui Ceausescu. Sunt convins ca multe nu au fost doar capricii asa cum lasa presa post 1989 sa se inteleaga.
M-am uitat cu mare interes ca si voi la acele planuri din 1953 si comparate cu Bucurestiul post 1970 par cel putin pe extremitati destul de neadaptate, dar oricum interesante.
Sansa unui metrou modern a venit si din proiectarea simultana a prospectelor de bulevarde, largiri, strapungeri, retele edilitare - cu foarte mult spatiu de rezerva.
📖 Pagination options