Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

772 posts, 275495 views
 
Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55 56
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste Utilizator anonim 2

messe wrote here:
Daca nu gresesc, si vagoanele IVA care deserveau cele doua magistrale aveau cromatica diferita: rosii spre Crangasi si galbene spre Preciziei.


Asa erau,  cel putin la inceput. Spre Preciziei erau modelele mai vechi iar cind au deschis noile statii - Cringasi, Gara de Nord, Stefan cel Mare, etc, au adus si rame noi, rosii. Pe urma le-au amestecat. Imi amintesc perfect de o matusa care facuse observatia ca fiecare magistrala are o culoare ce corespunde ramelor (M1 si M3, ca pe M2 nu erau albastre) si dupa o vreme constatasem ca observatia era - sau devenise - gresita.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Eu am mers zilnic pe traseul Iancului - Gara de Nord  de la început pentru că făceam naveta cu Cfr - ul şi erau metrouri şi galbene şi roşii.
Cu Crângaşi faci o confuzie, s-a deschis cu vreo 3 ani mai devreme decât Gara de Nord. După aceea au mai trecut mai mult de 2 ani şi s-a inaugurat Gara de Nord - Dristor 2. Deci Dristor 2 s-a deschis cu vreo 5 ani întârziere faţă de Crângaşi.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste Utilizator anonim 2

Stiu ca s-au deschis la citiva ani diferenta. Nu imi mai amintesc pe care din tronsoane sau cind - pentru ca nu mergeam zilnic pe magistrala Eroilor - Dristor 2 - dar cele rosii nu ajungeau la noi la Armata Poporului.

 


Re: Metrou File de Poveste Valentin

https://clubferoviar.ro/asociatia-redescopera-istoria-lanseaza-o-monografie-dedicata-metroului-romanesc/

Asociația Redescoperă Istoria în colaborare cu Arhivele Naționale ale României, Biblioteca Metropolitană București și Muzeul Municipiului București anunță lansarea proiectului cultural „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean”.

Proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean” își propune să recupereze, să păstreze și să valorifice istoria metroului din București în beneficiul publicului larg prin digitalizarea atât a documentelor și fotografiilor păstrate de Arhivele Naționale ale României, cât și a celor aflate în colecții și arhive private, dar și a articolelor de presă privitoare la metroul bucureștean, publicate în principalele periodice românești aflate în colecția Bibliotecii Metropolitane București.


Pare interesant la o prima privire.

https://www.redescoperaistoria.ro/metrou/

^ mai multe informatii

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

Imposibil să conţină mai multe informaţii decât cele care deja circulă pe net de zeci de ani !

 


Re: Metrou File de Poveste rosetti61

Au avut acces la materiale originale.

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

Andrei, de ce este imposibil? Nu au spus ca fac colonie pe Marte, ci doar ca fac o monografie.

 


Re: Metrou File de Poveste Valentin

Andrei11 sunt de acord cu tine, doar ca desi in epoca accesului facil la informatii, veridicitatea e problematica. La o sursa "online" poti sa gasesti un punct de vedere si pe alta alt punct, informatia originala fiind distorsionata de la preluare la preluare. Pe langa asta, noi sa zicem ca avem sectiunea asta, dar e destul de dificil sa stai sa cauti sa pui cap-la-cap toate informatiile, chestia asta nu o sa o faca niciodata cineva decat un pasionat, un "stirist", de aia e buna o astfel de initiativa, care sa puna cap-la-cap sa poti sa citesti un articol in 30min max. oricare alt articol mai lung o sa constati ca interesul scade.

 


Re: Metrou File de Poveste Hawkuletz

Chiar daca informatiile exista "pe net", prinde bine o sistematizare si organizare. Una e sa cauti intr-o suta de pagini de forum cu discutii pentru cele 10 pagini de informatii "solide", si alta e sa ai doar informatiile acelea la un loc (forumul are utilitatea lui, pentru discutii si diseminarea initiala a informatiilor). Plus de asta, ajuta si o cernere a graului de neghina.
Acuma numa' sa fie si pertinent, nu ca o anume monografie despre tractiune si vagoane CFR care are 500 de pagini si contine doua pagini (le-am numarat de mai multe ori!) cu privire la evolutia parcului de locomotive in perioada 1945-1989.

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

https://redescoperaistoria.ro/2022/12/02 ... se-vede/

Deschiderea expoziției „Metroul: Mai mult decât ceea ce se vede”

Asociația Redescoperă Istoria în colaborare cu Arhivele Naționale ale României, Biblioteca Metropolitană București și Muzeul Municipiului București anunță deschiderea expoziției „Metroul: Mai mult decât ceea ce se vede”.





Realizată în cadrul proiectului „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, expoziția cuprinde 21 de panouri cu imagini din arhiva istorică a Agenției Naționale de Presă Agerpres, prin intermediul cărora s-a sintetizat o partea însemnată a istoriei metroului din Capitală. Organizate după principiul cronologic, imaginile acoperă perioada anilor 1975 – 1994, fiind documentate astfel șantierul construcției metroului din București, inaugurarea Magistralelor I (1979) și II (1986), precum și fabricația și exploatarea ramelor de metrou în subteran. Printre imaginile utilizate se regăsește și cea a ramei de metrou prototip, surprinsă în timpul probelor în stația Izvor în anul 1978.

Publicul larg, precum și tinerii pasionați feroviari – independenți sau afiliați Asociației Metrou Ușor – au manifestat un interes deosebit pentru această expoziție încă din timpul montării sale, aceștia din urmă sprijinindu-ne în montarea expoziției, gest pentru care le suntem recunoscători lui Radu Popescu, Alexandru Tufan, Mihai Păcurețu și Sofian Popa. De asemenea, pentru un grup de persoane format ad-hoc a fost organizată și o prezentare despre istoria metroului bucureștean, punctând principalele repere ale realizării acestuia. Expoziția a beneficiat de consilierea de specialitate a dr. Cezar Petre Buiumaci, istoric și muzeograf al Muzeului Municipiului București.

Expoziția va putea fi vizionată pe gardul Muzeului Municipiului București – Palatului Suțu în perioada 2 – 16 decembrie 2022.









Proiectul cultural „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean” este reflectat în presă de următorii parteneri media: Agenția Națională de Presă Agerpres, Radio România (prin posturile Radio România Actualități, Radio România Cultural și Radio România București FM), Fundația Culturală Magazin Istoric și Club Feroviar.

Fondată în anul 2014, Asociația Redescoperă Istoria reunește persoane pasionate de istorie, sprijinind totodată și efectuarea de cercetări în principalele arhive românești civile, militare și diplomatice în urma cărora au fost publicate în revistele de profil peste 100 de studii și articole ce documentează aspecte ale istoriei recente. Prin intermediul acestora, precum și a întregii sale activități, ARI și-a îndeplinit unul din obiective sale principale, și anume cel privitor la aprofundarea cunoașterii, respectării și valorificării trecutului istoric și cultural al României.



Puteți vedea mai multe fotografii aici: https://redescoperaistoria.ro/2022/12/02 ... se-vede/

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

https://redescoperaistoria.ro/2022/11/28 ... restean/

Apariția lucrării monografice „Rama Electrică de Metrou «Bătrâna doamnă» care a scris istoria metroului bucureștean”

Asociația Redescoperă Istoria în colaborare cu Arhivele Naționale ale României, Biblioteca Metropolitană București și Muzeul Municipiului București anunță apariția lucrării monografice „Rama Electrică de Metrou «Bătrâna doamnă» care a scris istoria metroului bucureștean”.

Realizată în cadrul proiectului „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean”, co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, lucrarea acoperă în cele 308 pagini proiectarea și fabricația ramelor de metrou (1971 – 1993). Departe de a fi un „tratat tehnic” al „bătrânei doamne”, lucrarea își propune să fie, simbolic, oglinda în care, de la peronul prezentului, istoria este privită „sine iera et studio”, adică „fără ură și părtinire” așa cum a fost, chiar dacă pe alocuri, trecutul poate părea, încă, o povară greu de acceptat.

001-Monografie-REM.png (1.63 MB; downloaded 2413 times)


„Emblemă” pentru ceea ce în mod curent era denumit „metrou”, rama electrică de metrou poartă pe boghiuri o istorie aparte, scrisă de geniul specialiștilor care i-au călăuzit parcursul lin de la hârtia de calc la șinele de oțel. Eclipsată de epopeea construcției propriu-zise a stațiilor și galeriilor subterane ale metroului bucureștean, precum și de numărul redus al celor care (încă) mai puteau să povestească despre perioada de început a proiectării și fabricării în premieră națională a meterialului rulant destinat exploatării metroului românesc, istoria „bătrânei doamne” a rămas pe liniile întunecate ale depoului uitării. Realizarea unei lucrări monografice care să trateze în mod exclusiv istoria ramei electrice de metrou nu a fost avută în vedere nici înainte de 1989, nici după, fiabilitatea scăzută a anumitor echipamente ale „trenului galben” înfrângând – încă de la stadiul de idee – o astfel de inițiativă.

Bazată pe documente de arhivă, articole publicate în presa centrală și locală și mărturii ale specialiștilor din cadrul Atelierului Proiectare Material Rulant al Întreprinderii Metroul București, Centrului de Cercetare Științifică și Inginerie Tehnologică pentru Vagoane Arad și Secției Prototipuri și Vagoane Speciale a Întreprinderii de Vagoane Arad, lucrarea aduce în atenția publicului atât cadrul general, cât și etapele proiectării și realizării vagoanelor „trenului galben”, punctând pe alocuri și personalitatea unor specialiști care au contribuit la realizarea ramei de metrou în persoana inginerilor Stelian Canjea, Caius Miculescu, Mihai – Luca Petroniu, Coloman Bakonyi, Gelu Florincaș, Ioan Bele ș.a. În același timp este evocată operațiunea laborioasă a proiectării ramei de metrou, precum și a realizării vagoanelor prototip, lansarea acestora în București și călătoria lui Nicolae și a Elenei Ceaușescu cu acestea în toamna anului 1977. La rândul său, producția ramelor de metrou include pe lângă Seria zero cu 12 unități cu care s-a început exploatarea metroului în noiembrie 1979 și producția de serie (1981 – 1993), aceasta fiind împărțită pe serii constructive determinate atât de asimilarea integrală a „trenului galben” în țară, cât și de creșterea fiabilității acestuia. Monografia include și anexe cu informații inedite din arhivele românești privitoare la proiectarea și fabricarea unităților de metrou, dintre care menționăm „Programul de cercetări – experimentări privind soluțiile de realizarea a materialului rulant”, „Stadiului probelor la vagoanele de metrou prototip”, „Graficul pregătirii fabricației Seriei zero” ș.a. În ceea ce privește ilustrația lucrării, marea majoritate a fotografiilor utilizate sunt inedite, provenind atât din arhive publice, cât și din colecții private. Un număr de 33 de fotografii – păstrate de către Arhivele Naționale ale României – au fost digitalizate de către echipa proiectului „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean”.

002-Monografie-REM.png (68.16 KB; downloaded 2413 times)


Lucrarea se distribuie gratuit persoanelor interesate în limita unui prim tiraj de 50 de exemplare. Pentru a putea intra în posesia lucrării, persoanele interesate trebuie să trimită un mesaj pe adresa contact@redescoperaistoria.ro cu numele complet, număr de telefon și o adresă de livrare, pentru a  putea rezerva un exemplar. Livrarea cărților se va face după data de 15 decembrie 2022 direct de la autor pentru București și prin poștă sau curier pentru țară, taxele aferente transportului fiind suportate de către persoana interesate.

Proiectul cultural „Prin tunelul istoriei metroului bucureștean” este reflectat în presă de următorii parteneri media: Agenția Națională de Presă Agerpres, Radio România (prin posturile Radio România Actualități, Radio România Cultural și Radio România București FM), Fundația Culturală Magazin Istoric și Club Feroviar.

Fondată în anul 2014, Asociația Redescoperă Istoria reunește persoane pasionate de istorie, sprijinind totodată și efectuarea de cercetări în principalele arhive românești civile, militare și diplomatice în urma cărora au fost publicate în revistele de profil peste 100 de studii și articole ce documentează aspecte ale istoriei recente. Prin intermediul acestora, precum și a întregii sale activități, ARI și-a îndeplinit unul din obiective sale principale, și anume cel privitor la aprofundarea cunoașterii, respectării și valorificării trecutului istoric și cultural al României.



Pe larg, aici: https://redescoperaistoria.ro/2022/11/28 ... f%bf%bc/

 


Re: Metrou File de Poveste shoppy

Problema clasica si agasanta in acest domeniu, apare o carte si evident nu scrie nicaieri cum sa o cumperi, sa o comanzi online sa o aduca curierul este deja naveta enterprise, cel mult trebuie sa intrebi tu unde sa te deplasezi personal sau cu cine trebuie sa te intalnesti ca sa poti cumpara cartea.

 


Re: Metrou File de Poveste andrei11

De pe Facebookul autorului:
Buna seara ! De unde se poate achizitiona cartea? Multumesc!
Răspunde5z
Mihăiță Enache
Autor
Calen Ioan: Vă mulțumesc pentru interesul acordat volumului „Rama Electrică de Metrou «Bătrâna doamnă» care a scris istoria metroului bucureștean”!
Menționez faptul că lucrarea se distribuie gratuit persoanelor interesate în limita unui prim tiraj de 50 de exemplare. Pentru a putea intra în posesia lucrării, vă rog să îmi trimiteți un mesaj pe adresa contact@redescoperaistoria.ro cu numele complet, număr de telefon și o adresă de livrare, pentru a vă putea rezerva un exemplar. Livrarea cărților se va face după data de 15 decembrie 2022 direct de la autor pentru București și prin poștă sau curier pentru țară, taxele aferente transportului fiind suportate de către persoana interesate.

 


Re: Metrou File de Poveste ByOnu

Ce-i drept, fix asta scrie si in textul pe care l-am postat mai sus.  :)  Remarcati ca nu mi-am editat mesajul. A fost acolo mereu.

 


Go to page:  1  ... 49 50 51 52 53 54 55 56
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2338 forum members have written 426041 posts in 5295 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use