Parent forum: Istoria transportului în comun din București

 

Topic: Hărți, pliante și traseele de transport în comun

136 posts, 38864 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options
  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB Costin

In 1930 linia mergea pe Lanariei - Candiano Popescu - Constantin Istrati. O sa pun si harta intreaga pe forum imediat, dar probabil altundeva.
LE: aici: viewtopic.php?f=19&t=2621&p=283841#p283841
cf-lanariei.JPG (314.67 KB; downloaded 2274 times)

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Pliante si harti cu orasul si transportul in comun Costin

Harta Bucurestiului din 1930, inclusiv traseele STB ale vremii. O am de multa vreme in calculator si chiar nu mai stiu sursa originala, posibil sa fie de pe subredditul /r/romania.

Click pe imagine pentru versiunea mare (atente ca are 31 MB).



 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

andrei11 wrote:
Vezi că pe forum se practică formula <<să detaliezi>> și nu <<să detaliați>>.  ;)


O sa ne dam silinta :)
Costin wrote:
In 1930 linia mergea pe Lanariei - Candiano popescu - Constantin Istrati. O sa pun si harta intreaga pe forum imediat, dar probabil altundeva.
LE: aici: viewtopic.php?f=19&t=2621&p=283841#p283841


Foarte interesanta si utila aceasta harta.

Inseamna ca linia ferata si tramvaiul coexistau pe Constantin Istrate, dar cele doua linii de cale ferata (spre Linariei / Lemetru si de la Filaret la Uzina de Gaz (eu o stiu ca Uzina Electrica)) erau separate.

Sau doar harta este relativ exacta, si cele doua linii de cale ferata erau interconectate.

Poate ne ajuta ClaudiuBadita cu istoria retelei feroviare in zona...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB andrei11

Ceva tot nu se lipește...Și totuși liniile de la Lemetru și Uzina de Gaz cum se interconectau la rețea ? Nu prea văd trenul urcând dealul să ajungă la Filaret...
Moderarea către # 1689
Citește cu atenție te rog Regulamentul forumului punctul 8.
Pe scurt, dacă scrii două mesaje unul după altul în decurs de o oră apelează cu încredere la funcția EDIT, nu la  POSTREPLY.
:bere:

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB Costin

Trenul putea urca actuala Sos. Grozavesti dinspre zona Basarab spre fosta gara regala (Piata Leul), nu cred ca pe Istrati e o rampa considerabil mai mare ca pe Grozavesti.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB / STB rosetti61

andrei11 wrote:
Vechiul capăt al tramvaiului26 din fața Palatului Pionierilor   :mrgreen:  
...
3) Cabina dispecerului pentru linia 26 ( ambele sensuri ). Mai mult ca sigur era și un WC acolo.
5) O ușiță pentru ca vatmanii de pe inelul interior să ajungă la dispecer.


Cabina dispecerilor se afla intre bretele - spatiul unde e 5 mult mai mare. la 3 probabil sa fie o casa de bilete; in capatul peronului spre Grozavesti era cabina macagiului.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB andrei11

Schița corectată.  Acum e mai bine ?
9-22-2018 11-51-51 AM.jpg (82.23 KB; downloaded 2839 times)

Explicații :
1) << Sosiri >> numai pentru tramvaiul 26. Toată lumea cobora. Cine nu vroia era lăsat în tramvai dar trebuia să-și ia alt bilet. Și să aștepte ceva minute ( destule ). În terminal încăpeau vreo 3 tramvaie.
Celelalte linii << fentau >> terminalul << Sosiri >> pe linia paralelă cu acesta.
2) Stația << Plecări >> pentru tramvaiul 26, comună cu stația curentă pentru celelalte linii care treceau pe acolo. Evident că între << Sosiri >> și << Plecări >> era trotuar, nu l-am mai desenat eu, să nu încarc schița.
3) Cabina dispecerului pentru linia 26 ( ambele sensuri ). Mai mult ca sigur era și un WC acolo.
4) Gard de protecție.
5) O ușiță pentru ca vatmanii de pe inelul exterior să ajungă la dispecer.
6) Casă de bilete ?
7) Cabina macagiului.
Exista și o trecere de pietoni dar cred că am plasat-o eu greșit, cred ca era la intersecția de la Leu. În mod sigur mai exista o trecere de pietoni și în capul celălalt, n-am mai desenat-o.

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

E bine insa muta 7 de sus langa trecere si sterge pe cel de jos.

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB andrei11

Rezolvat. Știi ce n-am înțeles ? Cine făcea macazul pentru  inelul interior ? Nu prea cred că macagiul vedea inelul interior...

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Macagiul era pentru despartirea liniilor cate Militari/Grozavesti, restul macazelor erau electrice. Probabil ca in ultimul timp cabina a fost folosita pentru alte scopuri, nu-mi amintesc sa fi vazut pe cineva acolo. Pe partea cu uzina nu cred ca era cabina - macazele de pe Grozavesti si Armata Poporului fie ca erau electrice fie erau facute la ranga de vatmani, cele din terminal sigur erau electrice. Odata plecat din statia de langa actuala facultate de electronica (atunci era Academia Stefan Gheorghiu) 25 nu mai facea alte opriri suplimentare pana la prima statie de la Razoare.

Toata intersectia.
piata leu 26.jpg (344.05 KB; downloaded 2830 times)

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB andrei11

Aha, deci acolo  unde am desenat eu trecerea de pietoni practic era intersecția Iuliu Maniu / Geniului. ( Am preferat denumirea actuală să nu existe confuzii ). Aveam impresia că terminalul era mai spre Răzoare. Oricum nu prea circulam atunci pe acolo, eram destul de mic. La înscrierea la facultate ( sau cu un an înainte ) am ajuns cu un coleg de liceu ( George Coșbuc ) la Politehnică cu tramvaiul 13 direct. Din anul I de facultate am folosit numai metroul ( Tramvaiul de la Iancului la Unirii apoi metroul și mai apoi tramvaiul până la Baba Novac apoi metroul de la Dristor I la Grozăvești  / respectiv Politehnica . Nu mai circula 13 în Militari ).
________________
Văd că ai pus schița după  ce am scris eu. Oho ! Dar lung   era terminalul  ! ( aprox 200 m )
Vezi că aici
9-23-2018 1-00-32 AM.jpg (23.81 KB; downloaded 2835 times)
nu era 13, 13 sunt aproape sigur că  circula pe Splai de la Unirii la Grozăvești pe ambele sensuri. Îl tai eu de acolo ?
Și linia 37 nu e logic să fie trecută acolo.
Oricum, astea sunt amănunte, important e să arătăm cum funcționa terminalul.
rosetti61 wrote:
Macagiul era pentru despartirea liniilor cate Militari/Grozavesti, restul macazelor erau electrice.

Poate își ia notițe și duamna.   :twisted:

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

1689 wrote:
rosetti61 wrote:
Cele care erau din tabla aveau modulele separate, cele care au doar pictate modulele sunt din plastic/fibra, dar fara bec. Au mai fost si in anii 70 iluminate in interior.


Ehee... alea erau - daca tin minte bine - din tabla galvanizata cu afisaj din plexiglas mat, montat in cheder, scrisul era imprimat cu sablon de calitate. Formatul era ceva mai rotunjit decit tablele ordinare de azi, in sensul ca nu avea decupajele la colturi - dar pastra aceeasi forma.
Alte vremuri, alti oameni.



Dupa ceva cautari, am reusit sa gasesc o imagine cu acest tip de indicatoare: aici (zoom-in). Bonus - un Leyland (cel mai probabil pe linia 32, in timp ce se pregatea sa faca dreapta sa urce pe Calea Victoriei)

 


  • Author: rosetti61
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB rosetti61

Unul mai clar, din statia Bulevardul Marasesti de pe Bd. Dimitrie Cantemir, 1977. E cam varza pe acolo, incepeau sa fie restabilite liniile - denota ca imediat dupa cutremur au actualizat indicatoarele cu noua situatie a traseelor si numai ce au pus placa noua au reinceput sa apara traseele la loc...
Ce-mi amintesc din astea - erau pe sos. Giurgiului, parca la Bacovia si Sura Mare, erau chiar pe linia lui 41, statia "Dambovita" (Inainte sa-i zica pod Ciurel), poate chiar o vreme si la Orsova si Uverturii; la Turda si "Depozitul Sanitar" (pentru cei mai tineri interserctia de azi dintre Turda si Mihalache)  stiu ca era de tip totem
(Vad ca nu vrea sa le puna unul langa altul - i-am dat in linie)
bd marasesti.jpeg (101.48 KB; downloaded 2663 times)
caseta itb.JPG (30.15 KB; downloaded 2659 times)

 


  • Author: 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Vechi trasee ITB 1689

Aici, un articol despre extinderea sistemului de autotaxare pe un numar de linii incepind cu 1/15 oct 1978.

Uitasem ca autotaxarea s-a introdus treptat, tineam minte doar acel "A fara incasator" aparut pe vehicule la vremea respectiva.

Interesant este insa ca IK 4-ul 611, livrat in 1980, fusese inca prevazut cu loc pentru taxatoare (in 1987 - 1988 mai exista). De altfel, pe placutele VIN, chiar si lotul de IK 4R livrat in 1981 inca are tot 21+2 locuri jos (sofer + taxatoare).

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since , our 1793 forum members have written 350309 posts in 4187 topics and 426 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use