MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM6 1 Mai - Aeroport Henri CoandăM6 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

475 posts, 174634 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 34
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.hotnews.ro/stiri-administrat...trorex.htm

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat planul urbanistic zonal care bate in cuie traseul magistralei de metrou M6 - 1 Mai ¬ Otopeni, tronson 1 - respectiv partea aflata pe teritoriul Bucurestiului. Aceasta are in total o lungime de 14 km si 12 statii, pornind de la Statia 1 Mai, Pajura, Expozitiei, apoi pe DN1 pana la Aeroportul Otopeni cu statii la  Gara Baneasa,  Aeroportul Baneasa, Zona Comerciala Baneasa, Ambasada SUA, Scoala Franceza, la Soseaua de centura, Primaria Opopeni, Aqua Parcul din Otopeni si Aeroportul Otopeni.

Ionel Oprea, director tehnic Metrorex, a declarat ca lucrarile vor incepe cel mai devreme peste un an si un termen realist pentru finalizare este 2022. Magistrala Drumul Taberei va fi gata la jumatatea anului viitor, a mai declarat acesta.

"In mod realist lucrarea (n.r. la M6) nu poate incepe mai devreme de 1 an deoarece se vor lansa in licitatie structura de rezistenta si proiectarea. Noi am obtinut cele 4 meciuri pt campionatul european acum 2 ani. Cu mari eforturi se mai poate atinge 2020, insa este foarte putin probabil sa se ajunga pana la aeroport cu linia. Noi avem 2021 ca an estimativ de punere in functiune", a explicat directorul tehnic Metrorex.

M6 are o lungime de 14 km si 12 statii.

"Linia de metrou are 14 km si 12 statii dintre care 9 in Bucuresti si 3 in judetul Ilfov. Traseul se desfasoara exclusiv in subteran. Pleaca din statia existenta  1 Mai, are peron comun cu Magistrala 4, dupa care se dezvolta catre cartierul Pajura, deservind zona Expozitiei, zona de la Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, zona comerciala Baneasa cu o statie care se numeste Tokyo, in cinstea unui dintre finantatorii acestui proiect. Alte statii sunt la ambasada Americii - Washington, statia Paris la Scoala Franceza, Statia Bruxelles la linia de centura si aici se incheie teritoriul administrativ al municipiului Bucuresti. Pe Ilfov avem 3 statii: la Primarie - Otopeni Centru, in zona Aqua Park - Statia IC Bratianu si ultima statie- Aeroportul Otopeni", a declarat Ionel Oprea, director tehnic Metrorex:

Acesta a declarat ca proiectul costa circa 1 miliard de euro fara TVA.

"Magistrala 6 se va finanta:  o treime din creditul japonez, iar din cele doua treimi ramase, 75% din fonduri europene si 25% de la bugetul de stat. Exproprierile vor fi demarate dupa aprobarea Hotararii de Guvern  care acum se afla in dezbatere publica. Vor fi expropriate 55 de proprietati private si costurile se ridica la 15 milioane de euro", a mai declarat directorul Tehnic Metrorex.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Ce stil au si astia sa reia stirea de doua ori, parca am fi limitati cu intelectul.

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

Hai ca am aflat ceva din stirea asta: Ionel Oprea nu mai e director tehnic la Metroul SA ci la Metrorex. Dom' Oprea, pai se poate, v-ati mutat fara sa ne anuntati?  :lol:

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Ionel e tot Director Tehnic la Metroul SA!!!
:mrgreen:

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Cu ce au fost azi in fata Consiliului PMB
http://www4.pmb.ro/wwwt/institutii/CGMB...160929.pdf
In curand si ce s-a discutat acolo....nu extrase de presa...

 


Re: Stiri si articole din presa Adrian Rosca

^^ Evident!  :lol:

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

# aztec, nu stiu de ce dar am senzatia ca am mai citit odata documentul asta acum cateva zile. Si avea tot 88 de pagini. E acelasi ?

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Cred ca da...asta e public pe sitele primariei azi...
O sa vad pe cand apare transcriptul si imaginile video ce au sustinut in sedinta,  oficial, nu cuvinte rastalmacite de domnisoare blonde.

 


Re: Stiri si articole din presa misterr

Consilierii generali au aprobat construirea liniei de metrou pana la Aeroportul Otopeni, proiect in valoare de 1 mld. euro. Cand va fi gata Magistrala Eroilor - Drumul Taberei

Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al liniei de metrou Magistrala 6, 1 Mai - Otopeni.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principala deservirea Aeroportului International Otopeni, facand legatura dintre acesta si Gara de Nord.

"Aceasta lucrare urmeaza a fi pusa in opera prin cooperare internationala intre Guvernele Romaniei si cel al Japoniei si necesita o anumita urgenta in realizare, tinand cont de preconizata crestere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulatiei auto cu automobile in favoarea transportului public", se arata in documentul citat de Agerpres.

Magistrala 6 va urmari traseul: Calea Grivitei, calea ferata din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piata Presei Libere si soseaua Bucuresti Ploiesti/DN1/E60, avand urmatoarele statii: Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Bratianu, Aeroportul Otopeni.

"Linia de metrou are 14 km si 12 statii, dintre care noua pe Bucuresti si trei in judetul Ilfov. Traseul se desfasoara integral in subteran, pleaca din statia existenta 1 Mai, peron comun cu Magistrala 4 care acum in functiune este de la Gara de Nord - 1 Mai la Parc Bazilescu. Se lucreaza in prezent la inca doua statii - Laminorului si Straulesti", a declarat Ionel Oprea, director tehnic la Metrorex.

El a mentionat ca in totalitate proiectul costa circa 1 miliard de euro. "Magistrala 6 se va finanta astfel: o treime din creditul japonez contractat in 2010, iar din cele doua treimi ramase 75% din fonduri europene si 25% de la bugetul de stat", a afirmat Oprea.

Potrivit acestuia, exproprierile vizeaza 55 de proprietati private. "Mai sunt si alte proprietati, dar acelea nu au fost trecute ca exproprieri, fiindca se vor trece, cu hotarari ale consiliilor locale sau de Guvern, de la o institutie a statului la alta. Costurile pentru exproprieri sunt in jurul a 15 milioane de euro pentru achizitie", a declarat directorul tehnic.

Oprea a mentionat ca lucrarea nu poate incepe mai devreme de un an iar 12 luni va dura elaborarea proiectului tehnic. El a estimat ca, daca lucrarile incep peste un an, punerea in functiune a liniei de metrou va avea loc in 2021.

Metroul Drumul Taberei - Eroilor va circula de la jumatatea anului viitor

Ionel Oprea a avansat si un nou termen de finalizare a lucrarilor pentru Magistrala 5 de metrou Eroilor - Drumul Taberei. El a declarat ca, pana la jumatatea anului viitor, vor circula trenurile pe aceasta ruta si a recunoscut ca nu isi mai aminteste a cata amanare a termenului este aceasta.

"Termenul este jumatatea anului viitor. Nu mai stiu a cata amanare este. Din pacate, nu”, a spus Ionel Oprea, potrivit News.ro.

Lucrarile la magistrala M5 de metrou pe ruta Eroilor - Drumul Taberei au inceput in 2012 si au avut un prim termen de finalizare a lucrarilor in 2015. Proiectul initial al magistralei a vizat crearea unei linii de metrou intre Drumul Taberei si Pantelimon via Cismigiu - Piata Universitatii, insa lucrarile se desfasoara doar pe tronsonul Eroilor - Drumul Taberei.

Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima faza a proiectului, finantata din perioada de programare 2007-2013, are o valoare eligibila de circa 200 de milioane de euro, din care 170 de milioane de euro reprezinta cofinantarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regionala.

Valoarea totala a proiectului este de peste 480 de milioane de euro, astfel ca lucrarile realizate de la inceputul acestui an pot fi finantate din actualul buget european. Linia 5 de metrou va avea o lungime totala de 6,7 kilometri, zece statii si un depou, situat la statia Valea Ialomitei.

Potrivit Ministerului Transporturilor, stadiul fizic actual al lucrarilor de pe magistrala 5 de metrou este de 85 la suta in ceea ce priveste structura si de 10 la suta in cazul finisajelor si instalatiilor.

 


Re: Stiri si articole din presa t530

http://www.agerpres.ro/economie/2016/09...u-17-45-01

Directorul Metrorex: Până la sfârșitul anului vrem să lansăm licitația pentru lucrările de structură la Magistrala 6 de metrou

Metrorex își propune ca până la sfârșitul anului să lanseze licitația pentru lucrările de structură la Magistrala 6 de metrou, Linia 1 Mai - Otopeni, iar o estimare optimistă indică începerea lucrărilor în a doua parte a anului 2017, a declarat vineri, pentru AGERPRES, directorul general al companiei, Marin Aldea.

"Magistrala 6 de metrou — cred că deja toată lumea știe — este un proiect ambițios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 stații și 14,2 kilometri lungime. Ieri, în ședința Consiliului General al Municipiului București, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal și le mulțumesc tuturor celor care s-au implicat și ne-au sprijinit în această acțiune... urmează să obținem aprobarea pentru PUZ și de la Consiliul Județean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentația să fie înaintată la Consiliul Județean Ilfov pentru obținerea aprobării. Vom face demersuri la Agenția pentru Protecția Mediului pentru a obține acordul de mediu. Sunt discuții pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (...) și SC Metrou SA pentru revizuirea documentației pentru licitație și ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitația pentru lucrările de structură", a spus Aldea.

În ceea ce privește data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, directorul general al Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017.

"O estimare optimistă a noastră — că trebuie să fim optimiști și să ne propunem întotdeauna ținte ambițioase — ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 și să se termine cam în patru ani. Noi așa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni", a precizat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând și achiziționarea unui număr de 12 trenuri.

"Finanțarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenția Internațională de Cooperare a Japoniei — JICA — de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro — și va acoperi partea de asistență tehnică, consultare și proiectare, dar și o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiții va fi finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obținerea finanțării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentațiile pentru licitație sunt în curs de finalizare. Diferența de finanțare, și mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat", a explicat șeful Metrorex.

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai — Otopeni.

"Se aprobă Planul Urbanistic Zonal — Linia Metrou Magistrala 6, 1 Mai — Otopeni, tronson 1, sector 1", prevede proiectul de hotărâre adoptat.

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura dintre acesta și Gara de Nord.

"Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooperare internațională între Guvernele României și cel al Japoniei și necesită o anumită urgență în realizare, ținând cont de preconizata creștere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulației auto cu automobile în favoarea transportului public", se arată în document.

Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviței, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piața Presei Libere și șoseaua București Ploiești/DN1/E60, având următoarele stații: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni.

AGERPRES/(AS — autor: Oana Tilică, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Irina Giurgiu)

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Pentru clarificare v-as sugera sa consultati si pagina de facebook a Dlui Catalin Drula!
8-)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Din ciclul...cine da mai mult... Eu nu inteleg cum FRF s-a angajat ca va fi construita linia de metrou, cu care ei nu aveau nicio legatura...

Ministrul Transporturilor: Linia de metrou Bucuresti-Otopeni ar putea fi gata pana la Campionatul European de fotbal, dar termenul oficial este 2021
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21...e-2021.htm
Ministrul Transporturilor, Sorin Buse, spune ca este posibil ca magistrala 6 de metrou, intre Capitala si aeroportul Otopeni, sa fie gata in 2020, an in care Bucurestiul va gazdui patru meciuri la Campionatul European de fotbal, insa termenul asumat oficial pentru tronsonul de metrou ramane 2021, transmite News.ro

Intrebat de jurnalisti daca magistrala de metrou spre Otopeni va fi deschisa pana in 2020, ministrul Transporturilor nu a exclus aceaasta varianta.

"Cred acest lucru, deoarece intarzierile de la magistrala au fost remediate. Pana in luna iunie a acestui an nu s-a lucrat pe niciun santier, si la niciun metrou. Pe ordonanta 7 pe 2016 s-au deblocat toate aceste proiecte pe care eu le-am preluat, si cele de metrou inclusiv", a spus Buse, duminica, la un eveniment organizat de Metrorex.

Insa atat ministrul, cat si directorul general al Metrorex, Marin Aldea, au repetat ca termenul oficial ramane 2021.

Bucurestiul va gazdui peste patru ani patru dintre meciurile Campionatului European de Fotbal, Euro 2020, iar in dosarul de candidatura, Federatia Romana de Fotbal a inclus angajamente ale autoritatilor romane privind realizarea, pana la inceputul competitiei, a unei linii de metrou pana la aeroport si a unei legaturi pe autostrada intre Bucuresti si vestul Europei.
_______________________________
Ministrul Transporturilor anunţă că România nu este în pericol de a pierde organizarea CE 2020: "Vorbim despre o legătură de cale ferată între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. L-aş numi un metrou de suprafaţă!"
http://www.prosport.ro/fotbal-intern/di...a-15761392

România a fost desemnată să organizeze patru partide la Campionatul European din 2020. Meciurile se vor juca în Bucureşti, pe Arena Naţională, iar ţara noastră trebuie să pună la punct infrastructura de transport, cel puţin, pentru a putea asigura deplasarea echipelor şi suporterilor.

Sorin Buşe, ministrul Transporturilor, spune că Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni) va fi gata abia în 2021, adică la un an după Campionatul European, dar poate fi găsită o soluţie de compromis.

Sorin Buşe a declarat că se lucrează la o magistrală de suprafaţă care să lege oraşul de Aeroportul Otopeni, iar proiectul se va desfăşura în două etape.

"Din nou se pune problema Campionatului de fotbal şi faptul că realizarea metroului va depăşi data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe şi nu vrem să accelerăm în detrimentul calităţii. Am o altă veste bună pe care o anunţ acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. L-aş numi un metrou de suprafaţă. Este o soluţie foarte creativă şi foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internaţional, am impresia chiar premiat, care este uşor de realizat, cu un termen de execuţie foarte scurt.

În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureştiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă — şi acolo poate fi cadenţat, garniturile de tren pot fi cadenţate la 15 minute, în funcţie de traficul de la Otopeni — se pot orienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Avantajul faţă de metrou este că poate funcţiona şi noaptea, la o cadenţă mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosinţă, în 2021, cadenţa poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Braşov, din Ploieşti, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a declarat Buşe în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".

 


Re: Stiri si articole din presa puidemorosan

Mâine baga tiroliana, poimâine porumbei voiajori iar saptamana viitoare angajeza chinezi sa duca lumea in carca.
De toata jena...

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

:bere:  :bere:  :bere:  :bere:  :bere:

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 34
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M6 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use