MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM4 Străulești - Gara de Nord - Gara ProgresulM4 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Știri și articole din presă

794 posts, 183582 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă subway guru

De ce au avut nevoie de doi ani ca sa dea un aviz preliminar???
:bleah:

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Ne spui si noua cum a stat, fest, treaba, ca ai fost la ”butoane” atunci cand s-a demarat M5.1! ;)

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Aici e vorba de M4 pe PNRR.
Prevad un mare fas.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Daca ma raliez celor concluzionate de ”'mneata”, probabil ca-s mare hater, dar, atat timp, cat diametrala V-E e, inca, la nivel de plansetă, am rezervele mele ca M4.2 va lua ”fața” M5.2!
Ce sa-i faci, Drula avea dreptate! :yes:

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Drula a bagat doar strambe aiurea la tot ce inseamna metrou…
Asa lipsa de gandire strategica mai rar conasule…
:headbash:

 


  • V2A
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă V2A

Magistrala 4 de metrou ar putea fi înlocuită în PNRR cu proiecte feroviare ‘quick wins’ sau calea ferată Craiova – Calafat

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat luni că analizează două soluții de back-up pentru situația în care proiectul Magistralei 4 de metrou Gara de Nord - Filaret nu va putea fi implementat la timp pentru accesarea banilor din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

„Acest proiect finanțat prin PNRR pe M4 pare cel mai departe de implementare. Sunt pesimist legat de acest proiect și de finalizarea lui până la finalizarea perioadei de finanțare prin PNRR. Le-am cerut colegilor, și celor de la metrou și celor de la CFR – ca să nu schimbăm foarte mult un anumit tip de transport – să vină cu un back-up, astfel încât să nu pierdem banii și să prezentăm acest back-up. Eu aș dori ca acest proiect prins inițial prin PNRR să fie derulat și finanțat prin PNRR. Dar sunt realist. Există pe feroviar mai multe proiecte care par mature, astfel încât să putem să accesăm sumele respective până la finalul perioadei de implementare”, a spus ministrul Transporturilor.

El a dat două exemple de proiecte pe care le are în vedere: mărirea sumelor pe quick wins și modernizarea căii ferate Craiova – Calafat. Despre ultimul proiect, Grindeanu a spus că așteaptă o analiză și o asumare din partea CFR Infrastructură dacă se poate termina acel proiect – în eventualitatea în care poate fi înlocuit M4 – până la finalul acelei perioade din PNRR, 2026.

Cu privire la obstacolele în calea implementării proiectului Magistralei 4 de metrou, Grindeanu a atras atenția că la nivelul Primăriei Capitalei, de unde ar trebui luate anumite avize, astfel de proiecte nu sunt tratate cu celeritate.

„Nu pot să asist pasiv cum un proiect care a fost trecut în PNRR, M4, este în situația în care s-ar putea să nu se termine și nu accesăm acei bani. Atunci trebuie să găsim soluții de back-up, am identificat două”, a explicat șeful Transporturilor.

În luna mai, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a făcut un apel către reprezentanții Primăriei Capitalei să urgenteze procedurile pentru aprobarea PUZ-ului, astfel încât să nu fie pierduți banii prin PNRR acordați proiectului Magistralei 4 de metrou.

Scrioșteanu a explicat atunci că indicatorii tehnico – economici ai proiectului au fost aprobați cu condiția obținerii acordului mediu, care va putea fi emis numai dacă sunt aprobate ambele PUZ-uri, atât pe București cât și pe Ilfov.

„De aceea, fac apel la conducerea și la specialiștii Primăriei Municipiului București să urgenteze și ei procedurile pentru aprobarea PUZ-ului pentru construirea Tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul. Deoarece mare parte din investiție este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), este imperios să ne grăbim și să rezolvăm toate avizele, astfel încât până la data de 31 decembrie 2023, să poată fi semnat contractul de proiectare și execuție”, a subliniat atunci oficialul din Transporturi.

Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are 13 stații și 1 depou suprateran nou construite, plus Stația Gara de Nord 2 existentă.
   𝗹𝘂𝗻𝗴𝗶𝗺𝗲 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂: 𝟭𝟮 𝗸𝗺
   𝗻𝘂𝗺𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝗶: 𝟭𝟯 + 𝗗𝗲𝗽𝗼𝘂𝗹 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗲𝘀𝘂𝗹
   𝗰𝗮𝗽𝗮𝗰𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁: 𝟱𝟬.𝟬𝟬𝟬 𝗰𝗮𝗹𝗮𝘁𝗼𝗿𝗶/𝗵 𝘀𝗶 𝘀𝗲𝗻𝘀
   𝘁𝗿𝗲𝗻𝘂𝗿𝗶 (𝗺𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶𝗮𝗹 𝗿𝘂𝗹𝗮𝗻𝘁): 𝟭𝟱 𝗯𝘂𝗰𝗮𝘁𝗶
Valoarea estimată a lucrării este de circa 7,2 miliarde de lei, fără TVA.

https://www.economica.net/magistrala-4-d ... 908.html

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Corpul de Control trimis de Grindeanu la Metrorex aruncă în aer compania: Jaloanele pe PNRR nu pot fi respectate

https://www.stiripesurse.ro/corpul-de-co ... 510.html
METROREX SA nu va putea să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finanţare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord - Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor Conform unui raport al Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, în ceea ce priveştemagistrala M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, inclusă pentru finanţare în PNRR, va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul pentru atingerea jaloanelor prevăzute de programul de finanţare.

Potrivit echipei de control, nu va fi posibil ca în trimestrul lV din 2022 să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitaţii şi prin obţinerea autorizaţiilor necesare. Totodată, echipa de control a constatat că, deşi METROREX SA a beneficiat de finanţarea necesară pentru a avea un proiect ”matur” ce poate fi finanţat pentru implementare, în prezent, e necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanţării din PNRR pentru construcţia Magistralei M4: Bucureşti- Secţiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Exact ce am spus si eu, drulache a bagat proiectul pe PNRR doar ca sa-si bata joc de noi…
:popa:

 


Re: Știri și articole din presă Adrian Rosca

Dap, era clar de la bun inceput care va fi rezultatul. Dar e un bun prilej pentru politrucii de stil nou sa latre nitel la cei de stil vechi.

 


  • sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă sab

Poate îl scoatem de tot si îl repunem atunci când este un proiect făcut cum trebuie, pentru calatori, nu așa cum este acum.
Pun si eu niste  întrebări:
- ce înseamnă ca proiectul nu este matur si ca se actualizează SF ? Bine, ca este prost proiectul știm cu toții, dar ce urmează ?
- cu ce ajuta un tronson care se termina la Filaret, la o statie de M2 ?

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Intreaba-l pe autorul propunerii!
:rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Go to page:  1  ... 51 52 53 54 55 56 57
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M4 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 1991 forum members have written 384660 posts in 4726 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use