Regiunile RomânieiDobrogeaJudețul ConstanțaTransportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)

 

Topic: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze

4 posts, 2656 views
  • stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze stakee

Constanta

Autobaza 2 RATC

1.jpg (190.71 KB; downloaded 1947 times)
2.jpg (465.03 KB; downloaded 1940 times)
3.jpg (176.1 KB; downloaded 1938 times)
4.jpg (444.21 KB; downloaded 1937 times)
5.jpg (157.97 KB; downloaded 1935 times)
6.jpg (190.71 KB; downloaded 1938 times)
7.jpg (160.3 KB; downloaded 1945 times)

 


  • stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Autobaze, Parcari, Rondouri, Capete de linie stakee

...

8.jpg (150.22 KB; downloaded 1945 times)
9.jpg (183.96 KB; downloaded 1942 times)
10.jpg (446.86 KB; downloaded 1938 times)
11.jpg (132.04 KB; downloaded 1939 times)
12.jpg (256.79 KB; downloaded 1937 times)
13.jpg (453.23 KB; downloaded 1939 times)
14.jpg (219.86 KB; downloaded 1939 times)

 


  • stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Garaje stakee

Autobaza 1 RATC

Autobaza 1 a.jpg (259.18 KB; downloaded 1933 times)
Autobaza 1 b.jpg (187.06 KB; downloaded 1918 times)
Autobaza 1 c.jpg (202.68 KB; downloaded 1921 times)
Autobaza 1 d.jpg (160.18 KB; downloaded 1941 times)
Autobaza 1 e.jpg (162.86 KB; downloaded 1933 times)
Autobaza 1 f.jpg (178.63 KB; downloaded 1933 times)
Autobaza 1 g.jpg (193.43 KB; downloaded 1922 times)

 


  • stakee
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Garaje stakee

RATC Constanta Autobaza 2

Autobaza 2 a.jpg (510.94 KB; downloaded 1923 times)
Autobaza 2 b.jpg (149.8 KB; downloaded 1928 times)
Autobaza 2 c.jpg (187.8 KB; downloaded 1925 times)
Autobaza 2 d.jpg (177.92 KB; downloaded 1922 times)
Autobaza 2 e.jpg (226.7 KB; downloaded 1923 times)

 


  • PTMZ
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: CT BUS (RAT Constanța) - Autobaze PTMZ

La 15 ani de la masacrarea transportului electric din Constanța, halele în care se reparau tramvaiele vor fi demolate. În anul 1984, a avut loc inaugurarea transportului în comun cu tramvaiul în orașul Constanța. Prima linie a fost 100, fiind deservită de 10 tramvaie. Tot în anul 1984 au fost înființate liniile 101 și 101B, iar după finalizarea lucrărilor la linia 101, a fost construit și Depoul de Tramvaie de la capătul străzii Industriei, cu halele de reparații și întreținere. Între 2004 și 2008, tramvaiele au fost desființate din motive ideologice: Radu Mazăre considera că transportul urban pe șine este arhaic și că modernismul înseamnă să se dea prioritate traficului de automobile private. Anii au trecut, iar halele care, cândva, aveau ca scop reparația tramvaielor, au rămas pe poziții, pe post de spațiu de depozitare. Replica a aflat că astăzi se ia în calcul demolarea halelor pentru a face loc unei autobaze pentru autobuzele electrice ce vor ajunge în Constanța… cine știe peste câți ani.


Eliminarea totală a transportului ecologic a fost una din cele mai ciudate și proaste decizii luate de fostul primar Radu Mazăre, în condiţiile în care urbea de la malul mării era și este una din cele mai poluate din România. Decizia de a se renunța la transportul electric a fost luată pentru că începuse problemele financiare pentru RATC, scăzuse numărul călătorilor, iar întreţinerea unui troleibuz era mult mai scumpă decât a unui autobuz. Angajații nu au privit cu ochi buni mișcarea și deplângeau masacrarea transportului electric.


La momentul scoaterii din uz, Regia Autonomă de Transport în Comun (RATC) Constanţa avea în dotare 50 de tramvaie: 35 model V3A- C, produse la URAC Bucureşti şi cumpărate în perioada 1984- 1990 cu 2.650.000 lei/bucata şi 15 tramvaie model KT4D, produse în Cehoslovacia de TATRA şi cumpărate la second hand din Germania, în perioada 1999- 2000, cu 11.000 de dolari bucata. La acestea se adaugă 15 troleibuze Rocar, din 2002, şi 5 troleibuze Dac, din 2000.


Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, halele au rămas pe poziții
După eliminarea tramvaielor și troleibuzelor, depoul și halele de reparații și întreținere a acestora a rămas ”în picioare”, însă nu și ce se găsea în ele. Tramvaiele au fost vândute la fier vechi, fiind depăşite fizic şi moral, șinele aferente căii de rulare a tramvaiului au fost vândute ca fier vechi prin procedură de selecţie, la fel și utilajele… și tot ce se putea vinde.

Baza de întreținere tramvaie va fi demolată
Baza de întreținere și reparații tramvaie a rămas pe poziții și astăzi, fiind folosite ca spațiu de depozitare. CT BUS are în plan, în viitorul apropiat sau îndepărtat, să demoleze halele, pentru a face loc autobazei pentru cele 100 de autobuzele electrice care vor avea să ajungă la Constanța… peste nu știm câți ani.

Șeful CT BUS: Facem un studiu să vedem la cât se ridică costurile de demolare
Societatea de transport realizează un studiu pentru a afla costurile la care se ridică procedura de demolare, ne spune șeful CT BUS. ”Nu vom demola mâine halele. Facem un studiu să aflăm la cât se ridică costurile. În locul lor ar urma să se ridice autobaza pentru autobuzele electrice, cele 100 care vor veni. În prezent, în hale depozităm pe timp de iarnă autobuzele etajate. Repet, nu demolăm acum, vrem doar să aflăm costul procedurii”, a declarat, pentru Replica, directorul CT BUS, Aristide Cătălin Dumitrache.

Sursa: Replica Online

 


Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Constanța (CT BUS SA)  • 
Choose destination

Since our 2062 forum members have written 393423 posts in 4860 topics and 479 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use