Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Gării de Nord (Calea Griviței / bucla Vulcănescu - Witing - Plevnei)

59 posts, 24467 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Dominatrix

rosetti61 wrote:
E posibil ca 74, 86, 94, 95 .87,97 sa fi intors/fost deviate o vreme in Piata Garii de Nord, cat timp au lucrat pe Polizu. Nu stiu cum au facut cu traseele din zona, ca sapatura a fost si intersectia Duca cu Grivitei (ziarele vremii sunt destul de zgarcite in privinta unor modificari (azi se modifica intr-un fel, peste un timp in alt fel). Nu stiu exact care au fost pasii devierilor temporare - e clar, 87 si 97 au fost deviate din start retea dubla pe Titulescu si apoi pe Duca, ramane de vazut ce s-a intamplat cu cele ce se opreau la Gara. E posibil ca atunci cand s-a lucrat la vestibul, sa se fi tras o bucla provizorie in dreptul statiei de tramvai de pe Duca, comuna pentru toate liniile cu capat la Gara.
Cat timp s-a lucrat in intersectia Duca/Grivitei, troleibuzele care veneau dinspre centru via Ana Ipatescu - Gh. Manu - Occidentului si aveau capatul la Gara intorceau intr-o bucla improvizata pe Bd. Gh. Duca in zona (fostului) capat de tramvaie. Traseul era urmatorul: la ducere prin Occidentului, Polizu, Dr. Felix, Cuza, Duca, la intoarcere prin Duca, Cuza, Varnali, Polizu, Occidentului.

In aceeasi bucla intorcea si troleibuzul 81 care venea dinspre Titulescu pe str. Maltopol/str. Dreapta. Pe atunci se circula in dublu sens pe acea strada.

Troleibuzele 87 si 97 care veneau din Bucurestii Noi ocoleau zona lucrarilor prin Grivitei - Titulescu - Cuza - Varnali - Polizu - Occidentului. La intoarcere circulau la fel, doar ca o luau pe Dr. Felix (pe strazile Dr. Felix si Varnali) erau sensuri unice pentru troleibuze.

Tramvaiele 6 si 10 ocoleau si ele prin Grivitei - Titulescu - Dr. Felix - Dr. Sergiu - Berzei - Piata Matache, si inapoi pe Grivitei pana la Nuferilor/Berthelot. Special pentru aceasta deviere in 1983 sau 1984 s-a demolat o cladire la intersectia Buzesti/Grivitei, pentru a permite instalarea racordului de tramvai dinspre Str. Buzesti spre Cal. Grivitei, sensul spre Nuferilor. Tot atunci s-a infiintat si linia 45 de tramvaie.

Tom wrote:
Tot cam in aceeasi perioada, dar in orice caz inainte de desfiintarea troleibuzelor pe Magheru si Ana Ipatescu, aparuse deja bucla de intoarcere dela Sfintii Voievozi.
Bucla de la Sfintii Voievozi e mult mai veche. Acea bucla a fost construita rapid imediat dupa cutremurul din 1977, pentru intoarcerea troleibuzelor care veneau dinspre Bucurestii Noi. A existat atunci o perioada cand s-a suspendat complet circulatia troleibuzelor pe axele N-S si E-V.

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Dominatrix

Multumim pentru fotografiile deosebite pe care le-ai postat!  :)
Tom wrote:
Legat de schita de mai sus, cred ca pe Duca existau doua linii paralele si nu exista incrucisare intre ele: linia pe care mergea 81 si cea pe care intorceau 74, 79, 94 si 95.
Pe schita mea am figurat macazele de pe Duca prea "in scurt", dar asta era configuratia generala pana la inceperea lucrarilor la metroul de la Gara de Nord, care a modificat iremediabil reteaua din zona. Pe bd. Gheorghe Duca, pe sensul Gara - Maltopol exista atunci o portiune comuna de retea pentru toate traseele de troleibuz, nu erau 2 fire paralele fara legatura unul cu altul pe toata lungimea bulevardului. Nici nu ar fi avut sens.
Tom wrote:
Pentru virajul dela Dr.Felix spre Polizu exista macaz?
Daca te referi la virajul dreapta de la intersectia Polizu/Dr. Felix dinspre Dr. Felix spre Gara, da, curba avea macaz, dar era folosita numai pentru acces/retragere. Dupa ce s-au inceput lucrarile la gara, evident ca s-a modificat reteaua, iar curba respectiva a disparut.
Tom wrote:
Macazul care ramifica liniile pe care mergeau 86, 87 si 97 de 74, 79, 94 si 95 era tot in zona unde este si acum pe str. Polizu?
Da, aproximativ, s-ar putea sa fi fost putin decalat, dar "in mare" tot asa era.

Tom wrote:
In prima apar troleibuze la capatul dela gara dinspre Grivitei. Interesant este ca troleibuzul 5308 pare a afisa linia 87. Stiu ca la un moment dat a intors acolo si 87, dar nu mai retin in ce perioada.
Si pentru mine acest aspect e neclar. Adica nu imi amintesc de aceasta deviere, iar in poze nu apare clar ca ar fi vorba de linia 87. In ce an au fost facute pozele acelea?

Tom wrote:
In cealalta fotografie se observa bucla de intoarcere de pe bd.Duca, unde intorceau atunci si troleibuzele 74, 79, 94 si 95. Interesant este ca de pe Grivitei, troleibuzele intrau pe Titulescu si de acolo probabil pe Cuza. De acolo nu stiu insa daca 86 mai intra pe Duca sau mergea inainte si nici cum intrau troleibuzele dinspre Buzesti pe Duca, pentru ca pe Grivitei in zona Polizu nu mai intrau sigur. Poate atunci s'a montat reteaua pe Varnali pentru intoarcere si cealalta pe Dr.Felix a ramas pentru ducere, dar nu stiu sigur daca este asa.
Exact asa s-a intamplat, s-a discutat mai sus. Linia de tramvai pe Duca nu mai era activa, si asta se vede si in poza, fiindca lipseste reteaua de contact.

 


Re: Bucla Garii de Nord (Vulcanescu - Witing - Plevnei) Dominatrix

Tom wrote:
Nu pot localiza exact aceasta imagine, pentru ca masinile par sa mearga prin dreapta tramvaielor (in sensul de mers al tramvaiului) si nu se vad linii de troleibuz pe trotuarul din partea opusa.
Imaginea de care vorbim si pe care o postez din nou aici, ca sa inteleaga toata lumea despre ce vorbim, este SIGUR  luata pe Bd. Gh. Duca, in fundal se vad casele de la intersectia cu Cuza. Un argument este ca linia de tramvai este des-centrata fata de axul bulevardului, si nu pare sa existe o linie de tramvai in sensul opus. Comparati fotografia originala, adica asta...
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20%20liniile%2024%20si%2027_2_SL.jpg (246.62 KB; downloaded 4389 times)

cu imaginea recenta de pe http://www.norc.ro/street-view/.
duca.jpg (57.66 KB; downloaded 4317 times)
Intr-adevar este ceva dubios cu imaginea din 1977, in sensul ca reteaua de troleibuz nu se vede pe celalalt sens, dar trebuia sa existe. Chiar in poza domnului Lacriteanu cu imaginea de pe bulevard postata in pagina anterioara in care se vad un tramvai V3A si un tramvai EP unul langa altul si spatele unui troleibuz TV arata clar ca la aceeasi data exista retea de troleibuz pe acolo si era perfect functionala. Ceva nu se leaga. Poate ne lamureste cineva.

Un alt aspect interesant, desi e off-topic este ca in poza de mai jos, apartinand tot domnlui Lacriteanu, tramvaiul 24 pare sa circule deviat.
7t%2008_06_1977%20Gara%20de%20Nord%20V56_SL.jpg (277.95 KB; downloaded 4379 times)

Traseul de baza pe vremea aceea era ca venind de pe Bd. Gh. Duca, trebuia sa vireze dreapta spre Bucurestii Noi, nu stanga spre Matache. Dar pe de alta parte, in vara anului 1977 se suspendase circulatia tramvaielor pe Bd. 1 Mai/Ion Mihalache, pentru refactia liniei. Desi lucrarea nu afecta direct traseul 24, s-ar putea sa fi avut vreo legatura.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ByOnu

Avand in vedere informatiile recente oferite de un coleg de pe forum, caruia ii multumim, este readusa in discutia construirea unei retele de conexiune la gara de nord intre Cal. Grivitei si Bd. Garii de Nord, mai precis spre si dinspre Bucurestii Noi.

Dupa cum stiti, Asociatia a sustinut mereu public necesitatea unei astfel de conexiuni care sa fie exploatata comercial si sa creeze noi oportunitati de trasee. *Beneficiul tehnologic (acces/retragere, avarii, accidente, evenimente publice samd) este evident, de asemenea.

Lipsa acestei legaturi perfect naturale si logice este o anomalie de prea multi ani deja. Daca suntem toti de acord ca o astfel de conexiune are si beneficii si potential de exploatare comerciala, va invit sa va spuneti opinia cu privire la cum credeti voi ca ar trebui sa arate, unde sa fie pozitionata (la nivel de banda carosabila) si unde ar trebui sa fie statiile/statia.

Propunerea STB:

gdn anomalie.jpeg (571.79 KB; downloaded 3391 times)



Varianta logica?

gdn intrebare.jpg (659.3 KB; downloaded 3310 times)


Statiile actuale <Gara de Nord> situate pe Grivita trebuie trase mai spre intersectia de la Gara. Sunt absurd de indepartate de punctul de interes.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andrei11

By Onu wrote:
Propunerea STB:

:o  :headbash:

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB linia 69

Da, salut și eu acest proiect de unire/refacere a celor doua rețele.
Aceasta legătură trebuia făcută în urma cu ceva zeci de ani ca sa nu mai zic de faptul ca nu ar fi trebuit scoasa niciodată.
Avantajele sunt clare, în afara de creșterea potențialului de exploatare a Depoului Bucureștii Noi se poate dezvolta și rețeaua de troleibuze prin crearea de noi legături directe intre cartierele Bucureștiului.
În legătură cu soluția aleasa de cele doua comisii care au analizat situația la fata locului nu pot sa nu zic ca e incredibil de proasta. De ce trebuie sa se ocolească pe la Sfinții Voievozi?  
Normala, fireasca și simpla este soluția prin care rețeaua trebuie sa se construiască direct din/înspre B-dul Gării de Nord și Calea Griviței fără alte complicații inutile.
Varianta a doua prezentata de colegul "ByOnu" este care trebuie realizata, fiind cea normala.
În ideea ducerii unei/unor linii de troleibuz pe aici, stațiile pe direcția Cal. Griviței - Str. Witting ar trebui sa fie, sa rămână, ca și acum respectiv pe Cal Griviței și la "coloane", în fata Gării de Nord.
Pe cealaltă direcție stația de pe B-dul Gării de Nord zic ca ar trebui sa rămână la fel însă cea de pe Cal. Griviței sa fie mutata cu circa 50 m spre intersecție.
Ca elemente de construcție ceva mai "speciale" sunt cele patru macazuri + o încrucișare. În rest stâlpi,  sârme, console, lanțuri.... și alte mici elemente de prindere și susținere a firelor.
La o prima analiza asa vad eu lucrurile... !  Voi?

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andreiiul

Varianta de acces e simpla dar probabil vor sa gaseasca ceva mai complicat.
Cat despre retragere cred ca traseul trece pe breteaua de acces la OMV si de acolo pe Grivita spre Sf Voievozi.
In schimb atat prin Pta Garii cat si pe bretea nu vad pe unde ar putea sa puna traseul. Cel putin din ce se vede pe Google Maps stalpii sunt cam firavi (pe bretea) si cam rari spre deloc in zona pietii.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andrei11

Acum vreo 40 - 45 de ani acele configurații existau.
# andreiiul ți se pare  așa imposibil ca în anii  de grație 2020 - 2021 să se "planteze" oarece stâlpi ?  În timpul WW2 pe acolo circulau / aveau cap de linie tramvaie.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB linia 69

Corect, aceasta legătură exista!
Poate putini știu dar înainte de construcția Depoului Bujoreni, troleibuzele liniei 93 se retrăgeau la Depoul Bucureștii Noi si treceau fix prin piața Gării de Nord!
Asa ca nu se descoperă roata acum!
Acum doar se repara ce s-a stricat cândva.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andreiiul

andrei11, nu mi se pare greu. Trebuie doar vointa.
Dar cum vorbim de STB unde logica normala nu se aplica mereu ne putem astepta sa aleaga solutia cu breteaua OMV pt ca probabil li se pare mai simplu decat sa puna stalpi mai solizi pt a sustine reteaua (inclusiv in mijlocul intersectiei)

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB barbuandrei

Astazi am reusit sa aflu si traseul propus pentru acces, ceea ce mi s-a parut ceva incredibil de .... . Traseul propus si analizat a fost Calea Griviței-dreapta pe Bd. Uranus-dreapta pe Dinicu Golescu in fata Direcției Stb - unire cu 62, 85, 93 si 96 la Vulcanescu.

 



Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB barbuandrei

Strada Berzei, cum este corect. Bd. Uranus era o trimitere in timp la ideea lui Oprescu. :)

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ByOnu

Doare..
Screenshot_20201206-085504_WhatsApp.jpg (1.66 MB; downloaded 3818 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420781 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use