MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari

 

Topic: Discutii generale: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari

415 posts, 131729 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate rosetti61

Idei de amplasare
1. Cand statia este amplasata sub Colentina, avand ca acces principal in pasajul pietonal de la tramvai. Legatura acesteia cu M1 se face de la nivelul peroanelor (ca la Victoriei); in statia existenta avem stalpi cu ciuperca trunchi de piramida intercalati cu stalpi care se sprijina direct pe grinda longitudinala - acestia pot fi inlaturati, in locul lor executandu-se accesele pentru pasajul de legatura cu peronul M7 - daca liniile trec imediat sub M1, atunci accesul va fi intr-un pasaj la nivelul peronului, pe care se sprijina M1, fara alte scari suplimentare decat cele care coboara de pe peronul M1 (altfel se mai coboara, ca in desen).
2. Statia in intersectie, sub M1 - se folosesc pentru acces ambele pesaje pietonale - de pe Colentina si Mosilor + legatura intre peroane.

Poate exista situatia Victoriei sau Piata Unirii, cu nivel intermediar, prin care se face corespondenta cu M1
Accesele sunt la nivelul pasajelor pietonale, vestibulele M7 sunt aproximativ la nivelul peronului M7, iar linia 7 dedesubtul M1.
Mai indicat ar fi ca in prima schema, pentru ca altfel s-ar presupune sapaturi mai adanci si existenta unui nivel intermediar asa, trenurile de pe M7 trec pe sub M1, iar noile vestibule vor fi la nivelul lui M1 +/-2 m.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

MirceaG wrote:
Daca si VOI va opuneti unei linii de metrou prin Rahova , faceti o petitie ! Spuneti ca nu este nevoie deoarece " aia " din Rahova pot iesi la metrou , la Politehnica , la Pieptanari , ca doar ce dracu , pot si merge pe jos , cite 2-3 ore pe zi , imbuibatii dracului !
Ce trebuie metrou in Rahova , daca acum se descurca cu O SINGURA LINIE DE TRANSPORT , prin cartier , 32 , si doar pina la Unirea ? daca acum pot , vor mai putea si in viitor.
@MirceaG: am recitit mesajele anterioare si n-am vazut pe nimeni sa spuna ca metroul in Rahova nu e necesar. Tot ce am spus este ca inainte sa te apuci de un proiect de asemenea anvergura, faci un studiu in care analizezi nu numai traficul din coridorul respectiv, dar si dinamica fluxurilor de transport generata de coridoarele apropiate  si de infrastructura adiacenta care se va construi.

Concret, tu crezi ca odata cu deschiderea liniei de metrou din Drumul Taberei si dupa finalizarea strapungerii Ghencea – Alexandria (care cel mai probabil va fi gata cu muuuult inainte de M7, avand in vedere ca nici de M5 nu ne-am apucat, care impreuna cu M6 oricum sunt prioritate), fluxul de calatori pe linia 32 o sa fie acelasi? Daca de exemplu bagam tramvai intre Ghencea si Alexandria pe strapungerea amintita, 32'ul o sa fie la fel de aglomerat? Cum va evolua cereea de transport in Rahova la orizonturile  de 5-10-15 ani? Cum se vor modifica fluxurile transport pe relatia Alexandria – Piata Unirii cand va fi gata strapungerea Berzei – Uranus? Cum se va integra in acest "tablou" intersectia de la Chirigiu in perspectiva deschiderii Pasajului Basarab?

Nu ma intreba pe mine care sunt raspunsurile la aceste intrebari, fiindca nu le stiu. Dar ca sa aflam raspunsurile, bagam bani grei in funduleturile unora care ar trebui sa se ocupe de asa ceva. Metroul nu e joaca, dar in Romania, a fost tratat inca de la inceput ca o joaca, incepand cu apucaturile tovarasului care nu vroia metrou prin "oazele de liniste" si terminand cu ineptii moderne de genul
Sistemul de transport cu metroul este singurul care contribuie esential la descongestionarea traficului.
... ca sa citez site-ul Metrorex. Daca stiti vreun oras mare, aflat in plina dezvoltare, unde constructia metroului a avut asemenea efect in ultimii 30-40 de ani, spuneti-mi si mie, ca vreau sa ma mut acolo...

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

sab wrote:
Nu se compara sub nicio forma o linie de metrou cu una de tramvai, nici macar cu 41. Cred ca diferenta pe ruta Rahova-Colentina este o ora in plus la tramvai. Legatura de tramvai la Unirii daca se face suprateran nu s-a facut nimic. Daca se face subteran cred ca se exclude M7 datorita configuratiei subteranului de acolo...
Asa si pe ruta GdN-Obor-Muncii exista tramvai, insa metroul "face toti banii"..
Metroul intr-adevar "face toti banii", in sensul ca te usuca de toti banii pe care ii ai. :lol: Si un tunel de tramvai in centru daca e bine facut, nu exclude deloc M7, fiindca ar fi complet absurd sa co-existe ambele. Propunerea mea – strict subiectiva – fiindca nu am acces la studii de trafic – este ca intr-o prima faza ar merge sa se construiasca un Stadtbahn (adica un metrou "usor" pe steroizi), unind-se liniile de tramvai 21 si 32, cu tunel subteran cel putin intre Chirigiu si intersectia Caii Mosilor cu Bd. Republicii/Carol. Daca tunelul va fi construit de la inceput cu gabarit de metrou, el va putea fi reciclat, cand se va pune problema de metrou – daca se va pune.

Deci nu e cazul sa spunem ca aruncam banii aiurea intr-un tunel pe care nu il vom putea folosi pentru metrou. Linia ar putea fi construita in centru cu aceleasi statii ca cele prevazute pentru metrou (poate mai dese daca e cazul), numai lasat spatiu pentru "lungirea" statiilor cand va fi cazul de trenuri de metrou, evident mai lungi.Plus ca nu mai e nevoie de cheltuieli suplimentare cu depou de metrou (care cred ca va fi necesar pentru o linie atat de lunga) si nici de galerii de legatura la Obor (sau unde vor fi) pentru conexiunea cu restul retelei de metrou, ci numai de separarea liniei in zonele "la nivel".

Viteza de deplasare in centru ar putea fi in principiu, aceeasi ca la metrou (fiindca de fapt VA FI un metrou), deci nu se pune problema ca faci cu o ora mai mult cu tramvaiul din Alexandria in Colentina daca s-ar face asa ceva. Diferenta ar fi numai de capacitate de transport, dar oricum aceasta solutie ar fi clar o imbunatatire mare fata de ce e acum. Parerea mea e ca macar ar trebui studiata aceasta posibilitate, fiindca s-a dovedit ca asa ceva – daca e bine implementat – functioneaza foarte bine, de exemplul Stadtbahn'urile nemtesti sau Pre-Metro'ul din Bruxelles.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Nu spun ca nu functioneaza bine, numai ca sunt niste proiecte din secolul trecut (cum suna.. :D ), insa acum toti se indreapta spre metrou. Cred ca totusi daca vrem sa rezolvam problema trebuie sa sarim cateva etape si sa facem metrou de la inceput. Nu avem timp sa ne permitem sa o luam etapa cu etapa..
Gandeste-te doar la un singur aspect. Tunelul ar trebui sa sa strabata str Mantuleasa...Adica va fi sigur pe sub constructii, la adancime mare. Ce statie trebuie sa faci acolo....Si daca nu rezolvi conexiunile cu metroul existent (sau care se va mai construi intre timp) nu prea ai facut mare lucru.
Rezolvi doar un segment mic, dar cu restul ce faci ? Ai spus si tu, viteza in centru va fi mai mare....Dar in rest, semafoare, trafic, etc ? Cand s-a lansat linia 41 cu conceptul de metrou usor se vorbea de semaforizare prioritara. Nu s-a facut, plus ca separarea caii de rulare s-a facut partial, unde a permis latimea strazii. Plus ca esential este nodul Unirii, acolo daca nu exista conexiune cu M1/3 si cu M2 nu este o solutie viabila...

 


  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) darknight

M7? Si M6 unde e ? Vad ca nu are rubrica?

 



  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) darknight

Am vazut ,ce e bine a ca le avem pe hartie ,de restu nu ne mai intereseaza :lol:

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Lohengrin

S-a gandit cineva cum se vor face transbordarile la Piata Unirii intre M1, M2 si M7 (sau pasagerii de pe M7 se vor inghesui tot in tunelul de legatura M1/M2) ? Unde si la ce nivel se vor amplasa statiile ? Cum se vor face sapaturile ca sa evite situatii de genul celei din noaptea de 2/3 mai 1988 cand metroul a fost inundat de Dambovita (si se vorbea ironic de numirea lui Ivan Patzaichin ca director la Metrorex) ? Cum se va subtraversa Pasajul Unirii ? Cat de bine va fi protejata seismic Piata Unirii cu 3 magistrale de metrou, pasaj + Dambovita ?

 Probabil ca inginerii japonezi au raspunsuri afirmative la toate aceste intrebari, dar in mod cert costurile depasesc cu doua ordine de marime (x 100) refacerea legaturii terestre de tramvai. In plus, legatura terestra s-ar putea face mult mai repede.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

M7 trebuie sa fie la adancime mai mare decat M2, deci subtraversarea pasajului (care este cel mai sus acolo) nu va constitui vreo problema.
In mod cert M7 nu va folosi actualul pasaj de legatura M1-M2 ci alt pasaj (sau mai sigur alte pasaje, unul cu M1 si unul cu M2). Totul va depinde de amplasamentul statiei M7. Daca se va intercala intre statiile M1 si M2 (adica va fi exact sub parc) atunci va fi cel mai bine.
Cat despre protectia seismica in mod cert inginerii se vor gandi si la aspectul asta. Pana acum a fost un aspect important luat in calcul la proiectarea metroului in Bucuresti.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate Dr2005

sab wrote:
Totul va depinde de amplasamentul statiei M7. Daca se va intercala intre statiile M1 si M2 (adica va fi exact sub parc) atunci va fi cel mai bine.


Poate vor face accesul la M7 din staţia lui M2, iar pentru M1/3 să urci în celebrul tunel de corespondenţă... apropo de tunel, acesta ar putea primi lejer unul - două escalatoare spre peronul lui M1/3, fără să se mai facă ocolul pe la extremităţile staţiei, implicit înghesuirea cu cei care intră / ies pe acolo.€

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) andrei11

Daca amplasezi statia Unirii ( M 7 ) in parc, intre cele 2 statii existente ce faci cu Dambovita, care intamplator e si ea pe acolo prin preajma ?. Cel mai logic amplasament este sub Corneliu Coposu. Cat priveste tunelele de legatura, in mod logic ar trebui sa fie separate tunelul catre M 2 si tunelul catre M 1.
Totusi aici discutam un aspect de principiu, sunt convins ca in momentul in care se va pune problema REALA a lui M 7 va apare alt studiu de fezabilitate. Oricum eu acest M 7 il vad cu statii rare si cu o posibilitate de abonament / bilet avantajos pentru calatori in a folosi metroul si mijloacele de transport de la suprafata, respectiv tramvaiele ( la nivelul anului 2010 )
Atrag incaodata atentia ca noi gandim pentru prezent, cand de fapt construirea lui M 7 se va pune in mod serios in a doua jumatate a secolului XXI. E o parere personala.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) sab

Tocmai, ca sub Corneliu Coposu mi se pare cel mai prost amplasament. Este adevarat ca este un amplasament facil, dar exista cateva impedimente
1. prezenta pasajului rutier chiar acolo. Ce faci, sapi pe sub pasaj , ca nu cred ca exista vreun spatiu pe deasupra ?
2. daca legatura cu M2 a unei statii M7 amplasate sub Coposu este relativ facila (cu impedimentul de mai sus), ce faci cu legatura cu M1/M3 ? Daca pasajul actual M1/3-M2 nu se pare destul de lung si incomod, cum ar fi unul pe o distanta cel putin dubla ?
Deci singura solutie valabila ramane o statie M7 intre cele doua statii existente.
Si legatura cea mai scurta a corespondentei cu M1ar trebui sa fie tot pe sub Dambovita, ca daca o duci in actualul pasaj M1/3-M2 ai nenorocit de tot situatia de acolo. Si asa acel pasaj este subdimensionat, nu stiu cum de s-a adoptat o asemenea solutie, indiferent de interventiile din momentul construirii. Totusi cineva trebuie sa gandeasca in perspectiva, cum va fi acolo peste 20 ani, va face fata sau nu pasajul ?
Cu Dambovita sunt sigur ca exista o solutie, o ascundem printr-o conducta, o deviem, vedem ce facem, sigur tehnologia secolului 21 a gasit o solutie sa sapi pe sub un raulet, care, in plus este si intr-o albie de beton.
P.S. mai usor mi se pare un amplsament in zona actualului capat al tramvaiului 32  si sub bd Unirii (lipit de statia M1) si cu un pasaj de legatura cu M2 care sa dea in zona McDonalds. Cred ca este mai scurt asa decat de la Coposu la M1.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) rosetti61

Acolo ar fi mai bine, o premisa in plus ca McD sa dispara de acolo (e doar unul la cateva sute de metri in Unirea - in locul lui va fi pasaj M2-M7 Iar din Unirii 1, in vestibulul spre Horoscop sa fie capatul pasajului M1-M7. La Unirii situatia e mai digerabila decat la Obor (unde oricum o dai cotita, nu iese fara sa strici sau sa chinui ceva si asa destul de chinuit). Probabil ca la realizarea unor statii in asemenea puncte se vor folosi alte metode de lucru, cu sapaturi inchise, singurele lucrari la lumina zilei fiind cele pentru accese si vestibul - daca se va alege pozitionarea sub piata, lucrarile vor fi complet subterane, statia neavand alte accese proprii, folosindu-se cele existente. Pe bd Unirii n-au ce sa deranjeze decat fantanile si spatiile verzi.

 


Re: M7 Alexandriei - Unirii - Voluntari (studii fezabilitate) Dominatrix

sab wrote:
Nu spun ca nu functioneaza bine, numai ca sunt niste proiecte din secolul trecut (cum suna..  ), insa acum toti se indreapta spre metrou. Cred ca totusi daca vrem sa rezolvam problema trebuie sa sarim cateva etape si sa facem metrou de la inceput. Nu avem timp sa ne permitem sa o luam etapa cu etapa..
De ce n-avem timp? Chiar crede cineva ca aceasta linie va fi gata in mai putin de 20-30 de ani, daca ne uitam la experienta ultimilor 20 de ani de construit metrou? SI da-mi voie sa te contrazic: ambele proiecte de traversare a Pietei Unirii cu tramvaiul (si la nivel si subterana) sunt recente, deci nu "din secolul trecut". Au fost puse pe acest forum mai demult la topicul corespunzator. Nu spun ca sunt perfecte (ideal ar fi un tunel Chirigiu - Obor), dar merita studiate mai in amanunt. Eu chiar m-as bucura ca Bucurestiul sa fie strabatut de multiple magistrale de metrou, asa cum e Londra, Paris, New York, Madrid...dar trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant si sa ne dam seama ca Bucurestiul nu va avea asa ceva niciodata.

N-am nimic impotriva metroului, dar este stiut faptul ca acesta e foarte costisitor si constructia lui dureaza foarte mult. Iar daca in alta parti unde resursele financiare sunt mult mai mari decat la noi, sistemul de tramvai subteran functioneaza, nu vad de ce Bucurestiul trebuie sa fie "capra raioasa cu coada in sus", care vrea neaparat 3 linii de metrou nou-noute in cativa ani.

Iar metroul, asa cum am spus si in alta parte, nu se prea justifica economic, daca macar la orizontul de 5 ani de la deschiderea lui, incarcarea maxima in punctul de maxima aglomerare la ora de varf este mai mica de o treime din capacitatea maxima posibila a liniei (~30000 calatori/ora/sens la metroul Bucurestean). Asta e "regula de aur" a eficientei metroului, folosita cam prin toata Europa. Deci va atrage M7 aprox. 10000 calatori/ora/sens (o treime din capacitatea maxima) in cativa ani de la deschiderea liniei? Ca daca nu, atunci vom cheltui aiurea niste bani publici si vom astepta in continuare poate zeci de ani pana va fi gata, timp in care traficul de suprafata va continua sa se aglomereze si implicit si transportul in comun de suprafata existent se va inrautati.

Si sa nu uitam ca si Planul JICA si Planul Nou de Transport Urban aprobat de Primarie in 2008, indica foarte clar necesitatea refacerii legaturii de tramvai prin Piata Unirii. SI acolo se discuta si de M7, deci e vorba de 2 proiecte diferite si ambele necesare. N-am spus-o eu, au spus-o altii care au studiat la modul profesionist problema. Aceste decizii nu trebuie luate cu subiectivism, ci dupa un studiu de trafic care sa masoare inclusiv impactul noii linii de metrou M5 Ghecea - Pantelimon asupra coridorului Rahova - Colentina + noile strapungeri care se vor construi.
sab wrote:
Gandeste-te doar la un singur aspect. Tunelul ar trebui sa sa strabata str Mantuleasa...Adica va fi sigur pe sub constructii, la adancime mare. Ce statie trebuie sa faci acolo....Si daca nu rezolvi conexiunile cu metroul existent (sau care se va mai construi intre timp) nu prea ai facut mare lucru.
Tunelul de tramvai la care ma gandeam, asa cum am spus va traversa centrul exact ca un metrou, deci constructia lui va intampina aceleasi probleme la trecerea pe sub constructii ca si un tunel de metrou. Conexiunea la Piata Unirii se poate realiza la fel ca pentru M7, nu vad care e diferenta.  E adevarat ca viteza va fi mai mica pe portiunile la nivel, dar cu o separare eficienta a liniei, chiar si cu conflictele de trafic din unele intersectii, s-a vazut ca asa ceva functioneaza bine si la Bucuresti. Exemplu: linia 41 care merge foarte bine, in ciuda intersectiilor cu probleme de la Uverturii, Plaza si Moghioros. Iar conexiunile cred ca vor fi mai usor de realizat decat la un metrou in toata puterea cuvantului si oricum mult mai ieftin. Ganditi-va ca nici macar nu va fi nevoie de linii tehnice de legatura la Obor cu M3, care sigur va afecta si M3'ul existent pe perioada lucrarilor, si nici de depou separat, care va costa probabil si o avere. Parerea mea.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M7 Sos. Alexandriei - Unirii - Colentina - Voluntari  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use