Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 203586 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera Nightwolf

Dominatrix wrote:
Permis de conducere provizoriu și reabilitare comportamentală pentru șoferii în culpă – proiect de lege

Pentru ca numarul de accidente rutiere este inca foarte mare in comparatie cu alte tari din UE, Guvernul supune dezbaterii publice un proiect de lege prin care cateva elemente de legislatie rutiera ar putea fi modificate, scrie 0-100.ro. Se propune introducerea permisului provizoriu de conducere, printr-un program de obtinere graduala a sa, dar si posiiblitatea ca, dupa o anumita varsta, valabilitatea permisului sa fie redusa. Proiectul de Hotarare de Guvern pentru adoptarea Strategiei Nationale pentru Siguranta Rutiera 2011-2020 propune interzicerea circulatiei ATV-urilor pe drumurile publice, dar si posibilitatea platii amenzii de circulatie pe loc.

Proiectul publicat pe site-ul SGG porneste de la faptul ca in timp ce in mai toate tarile UE numarul de accidente rutiere a scazut mult in ultimul deceniu, in Romania progresele au fost mult mai lente.

Pentru ca progresele sa fie mai rapide se propune o serie de modificari la legislatia existente, iar cateva dintre ele se refera la modul de obtinere a permisului si la introducerea unei perioade “de test”.

“Se doreste crearea cadrului legislativ necesar pentru introducerea permisului provizoriu de conducere, printr-un program de obtinere graduala a permisului de conducere, dupa modelul statelor membre al UE care au inregistrat rezultate pozitive in domeniul sigurantei rutiere (…) Permisul provizoriu de conducere, valabil numai pe teritoriul Romaniei, va fi premergator obtinerii permisului de conducere si va impune anumire restrictii conducatorilor auto.”, se precizeaza in proiect.

Pentru cresterea sigurantei rutiere se propune si introducerea permisului de conducere pentru mopede, dar si reducerea duratei de valabilitate a permisului de conducere auto, incepand cu o anumita varsta.

Se propune si interzicerea circulatiei ATV-urilor pe drumurile publice, cresterea amenzilor pentru vitezomani, dar si posibilitatea platii amenzii pe loc

Pentru stoparea agresivitatii rutiere este necesara completarea OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, cel putin cu urmatoarele aspecte, din care spicuim cateva: interzicerea dispozitivelor de detectare a aparatelor radar.

cresterea gradului de intransigenta a legii in ceea ce priveste conducerea vehiculelor care circula cu viteza mai mare decat cea legala, prin cresterea graduala, in functie de cuantumul vitezei, a duratei de suspendare a permisului si a cuantumului amenzii.

interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu exceptia drumurilor comunale, pentru care este obligatoriu sa existe avizul autoritatilor administratiei publice locale, oferirea posibilitatii soferilor de a opta pentru reducerea perioadei de suspendare a exercitarii dreptului de a conduce autovehicule prin participarea la centre autorizate, la programe de reabilitare comportamentala/consiliere psihologica, la cursuri de conducere defensiva/preventiva sau la efectuarea in spitale a unui stagiu de asistarea a victimelor accidentelor rutiere, dupa caz.

Pentru ca la noi gradul de incasare al amenzilor in regimul circulatiei este de 40%, fata de 90% in multe dintre statele UE, se are in vedere: posiblitatea aplicarii sanctiunilor contraventilor conducatorilor auto prin plata pe loc, pe baza de chitanta eliberata de agentul constatator, iar la cerere, in vederea contestarii sanctiunii, putand fi intocmite procese verbale de contraventie. Prevederea se aplica tuturor conducatorilor de autovehicule care circula pe teritoriul Romaniei.

http://b365.ro/news/permis- ... t-de-lege/


Este  mare mare aberatie acest proiect de lege care nu este decat o completare la marea modificare propusa de catre Directia Rutiera din cadrul IGPR la actualul cod rutier. Desi, daca te uiti mai bine prin el, este de fapt un fragment constituit prin spicuire. Permis de conducere provizoriu?? HA! Nu se spune nimic de alcool, desi devine o cauza mai persistenta in producerea accidentelor decat viteza. Nu se spune nimic de viza medicala si avizul psihologic, desi eu sunt testat anual ca sa pot conduce autospeciale, altii sunt testati odata in viata si aia doar pe hartie si vezi epilepticii cum iau cate 3-4 persoane pe capota pe trecerile de pietoni.
Se poate discuta la nesfarsit capitolul asta mi se face lehamite. Cat priveste plata amenzilor pe loc, si acum este valabila si se incaseaza DOAR ca exista probleme dpdv logistico-financiar care n-are rost sa le discutam aici, probleme care ii fac pe colegi sa nu incaseze pe loc ...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Dr2005

Apropo de încasări, o problemă mi se pare imposibilitatea plăţii cu card... din ce am auzit, în Germania poţi avea şansa ca poliţaiul să aibă POS în dubă şi să-ţi încaseze. Bine, cea mai simplă soluţie e să nu faci nimic care să-ţi poată aduce o amendă  :roll:
Văd că ei fac tam-tam pe interzicerea ATV-urilor (probabil după aia o să urmeze interzicerea mopedelor, după aia a motociletelor, după aia a bicicletelor şi după aia a pietonilor), dar niciun cuvinţel despre alcool, viteză şi vizite medicale (care şi când se fac, cabinetele medicale iau banu' şi pun ştampila, mie mi-au zis că am nu-ştiu-ce la ureche ,,da' dacă vreţi să verificăm mai în detaliu, faceţi programare şi plătiţi xxx RON").
Permis provizoriu? Care să ajute la ce? Înţeleg să ai nevoie de condiţii mai grele de obţinere a permisului dacă conduci, de exemplu, autobuze (unde ai multe vieţi în cârcă), dar pentru un autoturism la ce o să ajute?

 


Re: Siguranta rutiera Nightwolf

Si in Germania sunt rare POS-urile DAR exista indeosebi pe autostrazi ... dar deja gandim muuuult prea incolo ... tu nu stii ca la stat nu se incaseaza cu cardul decat impozitul? :)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Dr2005

Nu ştiu, că la impozit mi-a zis că nu am anunţat din timp că plătesc cu cardul şi că a început să îmi facă chitanţa, deci să dau cash.

 


Re: Siguranta rutiera Dominatrix

Ai cauciucuri de iarna? Cine are dreptul sa te verifice

De la 1 noimebrie, de cand a intrat in vigoare legea privind cauciucurile de iarna, toate autoturismele trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile acoperite cu zapada, polei sau gheata. In caz contrar, soferii risca amenzi de pana la 1400 de lei. Cine are, insa, dreptul de a controla autoturismele si de a aplica amenzi? Va spunem in articolul urmator.

Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Asadar, utilizarea cauciucurilor de iarna nu este conditionata de o anumita perioada de timp, ci doar de starea carosabilului, dupa cum ne-a explicat in luna august comisarul sef de politie, Lucian Dinita, director al Directiei Rutiere din cadrul Inspectoratului Rutier al Politiei Romane. Acesta a declarat pentru AvocatNet.ro ca reprezinta „contraventie, conducerea autoturismului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, nefacandu-se referire (in textul actului normativ - n.red.) la o anumita perioada a anului”.

In cazul in care incalcati aceste prevederi, riscati sa ramaneti fara certificatul de inmatriculare, dar si sa platiti o amenda din clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 de puncte-amenda). Anul acesta, punctul-amenda a crescut la 70 de lei, ceea ce inseamna ca amenzile sunt cuprinse intre 630 si 1400 de lei.

Singurele anvelope de iarna acceptate sunt cele inscriptionate cu unul dintre simbolurile „M+S”, „M.S.”, „MS” sau „M&S”, fara a include in aceasta categorie anvelopele marcate numai ,,all seasons”.

Literele M si S reprezinta initialele cuvintelor englezesti "mud" and "snow", care inseamna "noroi (namol)" si, respectiv, "zapada".

“Anvelopele denumite comercial „all seasons” sau 4S, ca si cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate daca au marcajul specific anvelopelor de zapada (M+S, M.S., M&S)”, explica Ministerul Transporturilor acum ceva timp.

Numarul obligatoriu de cauciucuri, subiect de controversa

Numarul cauciucurilor de iarna cu care un autoturism trebuie sa fie echipat a provocat, de asemenea, numeroase discutii, prevederile legale nefacand o precizare explicita in acest sens.

Directia Rutiera a clarificat de curand, la solicitarea AvocatNet.ro, acest aspect.

Astfel, potrivit comisarului sef de politie, Lucian Dinita, autovehiculele de transport persoane cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, deci si autotusimele personale, trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna pe toate rotile.

Aceeasi prevedere este valabila si pentru autovehiculele de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mica (sau egala) de 3,5 tone.

Pe de alta parte, asa cum precizeaza si norma legala, vehiculele transport de marfa de peste 3,5 tone si cele de transport de persoane cu peste noua locuri trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna numai pe axele de tractiune.

Totusi, comisarul sef de politie, Lucian Dinita, subliniaza, in raspunsul trimis recent AvocatNet.ro, ca aceste vehicule trebuie sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau sa aiba montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate.

Cine poate sa controleze daca autoturismul este dotat cu anvelope de iarna

Trebuie sa stiti ca singura autoritate abilitata sa controleze daca un vehicul este dotat sau nu cu anvelope de iarna este politia rutiera, pentru tot spectrul de autovehicule, dupa cum a declarat reprezentantul Directiei Rutiere.

Acesta a precizat totusi ca, pentru autovehiculele de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, dreptul de oprire si control in trafic revine si Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR). Reamintim ca, incepand din 4 decembrie, ISCTR a preluat atributiile de control ale Autoritatii Rutiere Romane , ale Registrului Auto Roman, precum si pe cele ale Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. Mai multe despre acest subiect puteti citi AICI.

Desi Politia locala are anumite atributii in domeniul circulatiei, pe care le-am prezentat intr-un articol mai vechi pe AvocatNet.ro, trebuie sa retineti ca politistii locali nu au dreptul sa verifice daca masina pe care o conduceti este sau nu echipata cu anvelope de iarna. (Cititi AICI ce atributii are politia locala in domeniul circulatiei)

Efectiuarea controlului anvelopelor – "normele sunt interne"

Potrivit unui comunicat de presa emis in luna noiembrie de Ministerul Transporturilor, verificarea anvelopelor poate dura cel mult 15 minute, fara a se verifica integral starea tehnica a autovehiculului.

Lucian Dinita a explicat de curand, la solicitarea AvocatNet.ro, ca "durata controlului in trafic privind anvelopele de iarna nu este legal prevazut, dar se urmareste sa se limiteze la minim timpul de verificare".

Desi am incercat sa aflam mai multe detalii despre cum se vor desfasura controalele, reprezentantul Directiei Rutiere a subliniat doar ca, "la nivelul Politiei Rutiere sunt prevazute norme interne privind efectuarea unitara a controalelor, ce vizeaza dotarea cu anvelope de iarna, care sunt respectate intocmai de toti lucratorii de politie rutiera".

"Verificarile efectuate in trafic de lucratorii de politie rutiera se refera la anvelopele care au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute in cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa. De asemenea, cu aceasta ocazie se controleaza si echiparea cu anvelope de iarna", a mai punctat Lucian Dinita.

Acesta a mentionat ca Politia Rutiera efectueaza in mod permanent controale pentru a verifica daca vehiculele sunt echipate cu anvelope de iarna, "dotarea cu anvelope de iarna fiind o prioritate in conditiile unui carosabil acoperit cu zapada, gheata sau polei".

http://www.avocatnet.ro/content/article ... ifice.html

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Articol de duzina, scris si in preajma lui 1 Martie. Cred ca l-au rugat pe autor unii sa le mai faca reclama anvelopelor de iarna acum la spartul targului. Eu pe luni - marti imi schimb gumele cu cele de vara si apoi fac o excursie la Constanta cu "tropicalele". Sa vad daca in jurul lui 5 Martie se mai leaga vreun organ de mine ca circul cu "tropicale"  :lol:

 


Re: Siguranta rutiera Dominatrix

Șoferi, vi se mai pregătește o taxă! “Taxa de congestie”, menită să ne facă să renunțăm la mașini

Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră 2011-2020 include, între altele, planurile guvernului de a crește ponderea utilizării transportului în comun de către cetățeni și de a reduce utilizarea mașinilor individuale. Taxele sunt una dintre metodele avute în vedere pentru motivarea cetățenilor, iar taxa pe aglomerație pare a fi agreată atât de autoritățile centrale, cât și de cele locale din București.

Strategia este elaborată de Consiliul Interministerial pentru Siguranţa Rutieră și prevede, între altele, “stimularea transportului public de suprafaţă şi subteran, şi descurajarea transportului motorizat individual.” Aceasta este o direcție firească, înspre care s-au îndreptat mai toate guvernele din țările occidentale.

Pe de o parte, Strategia are în vedere creșterea atractivității transportului în comun, dar pe cealaltă are în vedere și descurajarea folosirii vehiculelor la nivel individual. În acest sens, Consiliul prevede, pe lângă extinderea sistemelor de tarifare şi de colectare a taxelor pentru parcări și încurajarea sistemului car-sharing, introducerea taxelor de congestie.

Această idee se vehiculează de ceva vreme și la nivelul municipalității București. Strategia Energetică a Capitalei prevede și ea introducerea unei taxe de aglomerație. “Risipa de energie datorată ambuteiajelor în trafic va fi redusă prin introducerea unei taxe de aglomerație, restricțiilor privind parcarea și măsurilor de control al traficului” – arăta documentul elaborat de Primăria Capitalei.

În vara anului trecut, Primăria Capitalei invoca din nou o taxă pe modelul londonez, de intrare în centrul orașului.“Dacă traficul din centru va crește peste capacitatea sistemului carosabil vom lua în considerare introducerea unei taxe de acces. Mai întâi va fi introdus însă un sistem electronic de verificare a autovehiculelor prin care vom putea face o analiză a numărului de mașini care circulă prin zona centrală. Dacă numărul mașinilor va scădea sau va rămâne același nu va fi necesară introducerea unei taxe. Scopul este acela de a prioritiza transportul public”, preciza pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcției de Transporturi și Sistematizarea Circulației, din cadrul Primăriei Capitalei.

http://b365.ro/news/guvernu ... congestie/

 


Re: Siguranta rutiera Dominatrix

Strategia nationala pentru siguranta rutiera pana in 2020, in atasament.
zip.zip
zip.zip (348.75 KB; downloaded 316 times)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera sss

Domi, daca ma uit la istorie ca sa vad viitorul, tare mi-e teama ca vom avea o taxa suplimentara, dar fara imbunatatirea transportului in comun... :?

 


Re: Siguranta rutiera Dominatrix

Am pus articolul fiindca intotdeauna mi-a placut sa citesc "bancuri". La acelasi capitol se incadreaza si incurajarea folosirii transportului public.

 


Re: Siguranta rutiera shoppy

Care e viteza maxima la scuterele cu numar galben?, ca eu am prins unu cu 120 pe centura Ploiestiului...

 


Re: Siguranta rutiera DanCld

Teoretic scuterele sunt limitate constructiv la 50km/h sau chiar mai putin. Practic nu poti sa stii ce modificari le pot face unii  :roll:

 


Re: Sistemul de Management al Traficului burli

semafoarele dela Turda cu 1 Mai si Averescu au becuri arse cind au de gind sa le inlocuiasca?

 


Re: Sistemul de Management al Traficului Nightwolf

Aaaa aia e problema veche nu mai au becuri :))))

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2282 forum members have written 421055 posts in 5245 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use