Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierTramvaie

 

Topic: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor

32 posts, 22805 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor bercenicity

Tramvaiul Bombardier for Melbourne - cred ca cel mai lat tramvai (de generatie noua) din lume: 2740mm

Numarand pixelii, latimea intervalului la boghiuri e de 550mm.
BombardierMelbourne.jpg (189.27 KB; downloaded 8404 times)
Bombardier Melbourne.zip
Bombardier Melbourne.zip (300.45 KB; downloaded 369 times)

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Dominatrix

Chiar azi prototipul a fost prezentat presei. Imagini din interior aici: http://www.theage.com.au/victoria/melbo ... 1j9iz.html

Ce imi place la acest tramvai este ca nu are sectiuni flotante. Boghiurile de sub sectiunea centrala sunt foarte apropiate de articulatii, ceea ce creeaza un punct bun de pivotare si deci si manevrabilitate mai buna in curbe. Stie cineva cate boghiuri vor fi motoare? Cel putin la tramvaiele Combino din clasa D2 boghiul din mijloc e purtator si prevazut doar cu discuri de frana.

Pretul e pe masura: 216 milioane de euro pentru 50 de tramvaie  :!: , cu optiune pentru inca 100 de vagoane in viitor. Nu mi-e clar daca in pret intra si modificarile necesare la depoul East Preston. Abia astept sa ma plimb cu ele daca ajung acolo in 2013. :mrgreen:

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Goldmund

De ce nu a prezentat cineva tramvaiul asta?
http://www.youtube.com/watch?v=TxLCavI0 ... lated&hd=1
Oricum circula prin Oradea, sau nu mai circula?

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Dominatrix

In acest topic discutam despre tramvaie 100% low-floor cu toate boghiurile pivotante. Siemens ULF din filmarea de mai sus e cu totul alt design. Nici macar nu are boghiuri in intelesul clasic al termenului , ci portaluri cu cate doua roti la fiecare articulatie si motor de tractiune vertical. O solutie interesanta din punct de vedere tehnic, dar nu foarte buna in exploatare, datorita sarcinii prea mari pe osie (aproape 12 tone) si implicit uzurii mai mari a caii de rulare.
Probabil ca si acesta a fost unul din motivele pentru care modelul nu a avut succes in afara Austriei.

La fel de interesant din punct de vedere al evolutiei tehnice a tramvaielor 100% LF este vagonul Cobra (Bombardier) din Zurich cu osii solo pivotante, dar si acela a avut destule probleme.

Goldmund wrote:
Oricum circula prin Oradea, sau nu mai circula?

Circula sunt 10 bucati. De fapt, e singurul oras in afara Vienei care a achizitionat asa ceva - la un pret pe masura 2.750.000 EUR pe tramvai.

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor George

Acum cativa ani am vazut si la Amsterdam tramvaie foarte asemanatoare, cel putin ca design. N-am retinut totusi exact tipul lor.
Apreciez oricum ca Oradea a facut o astfel de investitie, asa ar trebui sa arate tramvaiele in toata Romania.

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Dominatrix

Normal ca seamana ca design, fiindca la Amsterdam cea mai mare parte a parcului de tramvaie o reprezinta vagoanele Siemens Combino. Solutia tehnica aleasa - cu sectiuni suspendate intercalate cu sectiuni sprijinite pe boghiuri (aproape) fixe nu este nici pe departe ideala, dar acesta era solutia uzuala la tramvaiele LF la acel moment, si inca mai este pentru destui producatori.

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor bercenicity

Si Pesa a dezvolltat un asemenea model: Pesa Twist 129N

Doar ca nu prea s-au descurcat la interior: lipsesc niste scaune  :roll:
PesaTwistP1x.jpg (167.51 KB; downloaded 8132 times)

CzestochowaPESATwistInterior1.jpg (177.95 KB; downloaded 8132 times)



Si alti producatori incep sa scoata modele asemanatoare, gen 85% LF, culoarul de la prima la ultima usa fiind fara trepte, doar la boghiurile extreme trebuie urcata o treapta:

CAF cu A35 pentru Stockholm:
sl_a35.jpg (44.84 KB; downloaded 8133 times)

sl_a35b.jpg (228.55 KB; downloaded 8133 times)

sl_a35c.jpg (22.86 KB; downloaded 8135 times)

sl_A35d.jpg (84.07 KB; downloaded 8134 times)


Si Vossloh cu un Tram-train pentur Karlsruhe

Pe de alta parte Bombardier ofera un asemenea model de ani de zile: Flexity Classic - de exemplu Typ S pentru Frankfurt (Main)

 



Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor bercenicity

Newag Nevelo (126N)

https://www.youtube.com/watch?v=G-qat0t-Uow
https://www.youtube.com/watch?v=Vx5SLFnhCno

La fel ca Pesa Twist si el a pierdut o pereche de scaune la boghiuri - in plus scaunele din interiorul boghiului sunt pe un esafod.

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor bercenicity

Si unul nearticulat pe 4 osii rusesec 71-911 "City Star"

http://quantum.livejournal.com/93295.html

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Goldmund

Ce e bataia asta de joc, fratilor?
http://www.worldcharts.co.uk/images/trams/smart.jpg
http://images.smh.com.au/2011/08/24/257...00x400.jpg

Daca asa arata tramvaiul 100% low-floor, atunci tramvaiele Siemens care circula prin Oradea sunt superbe, design interior de exceptie...La rusi se observa lipsa a 100 de ani design competitiv, de calitate, putem observa la detalii.

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor bercenicity

La ce te referi mai exact?

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor Goldmund

Ma refer exact la design, exterior si interior(pt. tram-ul rusesc). La interior, faptul ca podeaua este franta, ingustata mult prea mult, ridicata pe alocuri tot obliga un peron inaltat, chiar daca "putin".

Nu inteleg de ce nu este continuat modelul clasic, cu peron inalt pana la nivelul usilor, iar geometria podelei este clara, identica peste tot, loc pentru carucioare ...Design-ul exterior este bineinteles copiat(in estul Europei), "in pas cu moda".

OK, este o revenire a tramvaielor si in estul european pentru care nu pot decat sa ma bucur, plus ca designul lor a ajuns oarecum ca cel din Occident, insa cu tramvaie prin care nu poti circula pentru ca sunt prea inguste intre scaune, nu pot fi de acord. Ce faci cand sunt aglomerate?! Ori  scaunele ingusteaza enorm culoarul si sunt puse undeva mai sus(poza 1)sau nu au scaune(poza 2), plus ca scaunele sunt inaltate la ferestre care oricum sunt total "coborate"...(pentru acea podea "joasa")

 


Re: Noua clasa de tramvaie 100% low-floor PaulIP

O solutie ar fi ca scaunele duble sa fie doar pe o parte a tramvaiului. Nici la autobuze nu sunt pe 2 randuri decat deasupra/in vecinatatea puntii B (sau si a puntii C, la articulate).

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419427 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use