Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAlte vehicule şi utilaje

 

Topic: Taxiuri

42 posts, 22527 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Taxiuri Dominatrix

500 de taximetrişti bucureşteni îşi pot păstra locul de muncă. Primăria Capitalei a câştigat un proces prin care se solicita retragerea autorizaţiilor date acum doi ani

După mai bine de doi ani de procese, Primăria Capitalei a obţinut o hotărâre judecătorească irevocabilă prin care 500 de taximetrişti îşi pot păstra locul de muncă, se arată într-un comunicat remis azi de municipalitatea bucureşteană.


Astfel, Curtea de Apel Bucureşti a admis recursul Primăriei Capitalei şi a respins, ca inadmisibilă, printr-o hotărâre irevocabilă, cererea Asociaţiei Camera Taximetriştilor din Bucureşti care solicita retragerea autorizaţiilor de taxi alocate în urmă cu doi ani.

În anul 2009, în urma unui studiu de transport privind dimensionarea numărului de taxiuri care pot funcţiona în Capitală, municipalitatea, printr-o Hotărâre de Consiliu, a decis modificarea numărului de autorizaţii de taxi din Bucureşti. “În ciuda datelor care confirmau necesitatea acestei măsuri, în acelaşi an, Asociaţia Camera Taximetriştilor din Bucureşti, a atacat în justiţie Hotărârea Consiliului General, însă justiţia a dat dreptate Primăriei Capitalei”, se spune în comunicat. În text se mai arată că primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu,  a subliniat în repetate rânduri că problematica activităţii de transport în regim de taxi trebuie să îşi găsească rezolvarea numai prin lege şi nu prin diverse interpretări politice. Mai mult decât atât, Oprescu a avut în ultima perioadă o serie de întâlniri cu taximetriştii şi a propus membrilor Comisiei pentru Industrii şi Servicii de la Camera Deputaţilor o serie de măsuri legislative menite să reglementeze activitatea taximetriştilor în interesul cetăţeanului.

“Mă bucur că justiţia a făcut dreptate şi a confirmat că măsurile luate de Primăria Capitalei au fost corecte. Acum, 500 de taximetrişti pot sta liniştiţi, nu le ia nimeni pâinea de la gură, în ciuda grupurilor de interese care îşi doresc monopolizarea activităţilor de taxi din Capitală”, a declarat Oprescu.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 40632.html

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Scandal ca-n Texas la Aeroportul Otopeni:s-a lăsat cu împuşcături între taximetrişti VIDEO


http://b365.ro/news/scandal ... sti-video/

Miercuri seară, la ora 21, a avut loc un prim incident între taximetriştii autorizaţi să facă curse pe Otopeni şi alţii care nu au astfel de autorizaţie. Cele două tabere s-au agresat verbal însă totul a degenerat.

Conflictul a pornit de la faptul că unii şoferi neautorizaţi ar fi preluat pasagerii unei firmei de taximetrie autorizată la Otopeni, scrie Realitatea.NET “În jurul orei 21, Am primit un apel pentru aplanarea unui conflictîn zona exterioară a Aeroportului. Ne-am deplasat la faţa locului cu un echipaj, am intervenit pentru aplanarea conflictului“, a declarat Florin Hulea, purtător de cuvânt Jandarmeria Română. În jurul orei 23, taximetriştii fără autorizaţie au venit cu întăriri şi au declanşat un nou scandal. Din primele informaţii, se pare că s-a tras cu un pistol cu bile de cauciuc.

“Echipajul nostru SMURD de prim ajutor a fost solicitat să intervină pentru acordarea de prim ajutor unei persoane de sex masculin, în vârstă de aproximativ 40 de ani, în faţa Aeroportului Otopeni. Persoana suferise o contuzie la unul dintre braţe, însă a refuzat asistenţa şi transportul la spital. Era vorba de un şofer de taxi“, a declarat Simion Petruş, purtător de cuvânt ISU Ilfov.

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Cât câștigă pe an taximetriștii de la Otopeni

Aeroportul Otopeni este un rai al taximetriştilor. Comenzile anuale ating câteva milioane de euro iar cursele bănoase sunt cele care îi atrag pe taximetrişii fără autorizaţie pe Otopeni, iar cei care au permis îşi apără “teritoriul” cu pumnii.

Între 2004 şi 2009, o singură firmă de taxiuri avea acces în aeroporul Otopeni. Aceasta era Fly Taxi, dreptul fiind obţinut în urma unui contract controversat încheiat cu Ministerul Transporturilor, scrie Realitatea.NET La sfârşitul lui 2009, s-a organizat o licitaţie pentru cei care doreau să aibă drept de acces în aeroportul Otopeni. În urma acesteia, 193 de maşini de la 13 societăţi şi 57 de persoane fizice autorizate au primit permise pentru transportul clienţilor de la aeroport.

Cei care au primit permise au fost obligaţi să nu refuze niciun client, indiferent de distanţă, şi să nu intre în terminale pentru a aborda clienţi. Maşinile care au dreptul de a intra în aeroport trebuie să aibă pe portierele laterale un autocolant de culoare neagră cu înscrisul “AEROPORT” şi sigla aeroportului. Totuşi, nici această licitaţie nu a fost lipsită de controverse, numeroase firme de taximetrie reclamând modul în care a fost organizată. Potrivit unui articol din Ziarul Financiar, miza pentru aceste licitaţii este una enormă. Valoarea comenzilor efectuate într-un an de pasagerii de pe Otopeni atingea 5 milioane de euro, la nivelul anului 2009.

http://b365.ro/news/cat-cas ... a-otopeni/

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Prefectul Capitalei cere revocarea a 769 de autorizaţii de taximetrie

Prefectul Capitalei, Mihai Atănăsoaei a solicitat primarului general, Sorin Oprescu, revocarea a 769 de autorizaţii de taximetrie. Potrivit prefectului, autorizațiiile în cauză au fost emise în baza unei hotărâri de Consiliu General care a fost anulată definitiv de Tribunalul Municipiului Bucureşti.

Solicitarea prefectului vine ca urmare a unui memoriu depus la Instituţia Prefectului Municipiului Bucuresti de către asociaţia COTAR, care reclamă lipsa de reacţie a Primarului General faţă de o situaţie nelegală pe piaţa taximetriei în Bucureşti.

“Am solicitat Primarului General acest lucru pentru a preveni situaţii conflictuale de genul celor petrecute la Aeroportul Internaţional “Henri Coandă” şi pentru a asigura un mediu concurenţial legal pe piaţa taxiurilor din Capitală. Practic, acum circulă nestingheriţi atât taximetrişti autorizaţi, cât şi taximetrişti ale căror autorizaţii nu mai au temei legal. Sper ca Primarul General să dea dovadă de responsabilitate şi să revoce aceste autorizaţii” a declarat prefectul Capitalei, Mihai Cristian Atănăsoaei.

Prin sentinţa civilă nr. 2099/2010, rămasă definitivă, TMB a anulat art. I şi II din HCGMB nr. 259/2009, în baza cărora Primarul General a suplimentat numărul de autorizaţii de taximetrie din Capitală cu 769 şi a obligat Primăria Generală să retragă toate aceste autorizaţii. Ulterior, prin recursul formulat de Primăria Generală, Curtea de Apel Bucureşti a respins cererea de retragere a autorizaţiilor nelegale, dar a păstrat decizia TMB de anulare a celor două articole în baza cărora fuseseră suplimentate autorizaţiile de taximetrie. Astfel, aceste autorizaţii nu mai au temei legal şi deci nu există niciun impediment ca Primarul General să le revoce responsabil, punând situaţia în legalitate.

http://b365.ro/news/prefect ... aximetrie/

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Rechinii galbeni nu se lasă pescuiţi de primărie: bătaia pe autorizaţie se face în stil mafiot

Patronii firmelor de taxi au ajuns cu ameninţările până la Primăria Capitalei, pentru a fi siguri că nu-şi pierd licenţa. Alţii, ca să reziste, practică “cerşetoria pe patru roţi”.

„Transportul fără licenţă este infracţiune! Astfel de taximetrişti pot face închisoare dacă îşi desfăşoară activitatea astfel, şi în formă continuată“, precizează Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport a Primăriei Capitalei, cea care eliberează licenţe pentru taximetrişti în Bucureşti. Situaţia există. Sunt mii de cazuri în Bucureşti, însă nimeni nu a făcut nicio zi de puşcărie pentru asta. Interesele financiare ale patronilor de taxi sunt uriaşe, iar bătaia pentru licenţe se face prin ameninţări şi ajunge până la escrocherii care au produs, de exemplu, 15 milioane de lei datorii către stat doar în 2011.

„Noi nu am mai prelungit licenţa firmelor care aveau datorii. Anul trecut am retras 400 de autorizaţii. Ne străduim să menţinem această activitate într-o zonă legală, pentru că oamenii nu mai au bani şi văd în activitatea asta o sursă de venit. Nu vă zic că s-au făcut presiuni şi asupra noastră din partea patronilor“, susţine Dedu.

Metode necurate

Acesta spune că multe dintre companii s-au spart şi şi-au mutat activitatea pe firme mai mici şi mai curate, pentru care au folosit autorizaţii vechi. Mai mult, au pus spre închiriere multe dintre autorizaţii. Ceea ce este ilegal. Însă nu poate fi probat în faţa instanţei decât cu flagrant.
Şi în cazul taximetriştilor care circulă cu acte în regulă prin Capitală situaţia este critică, susţine directorul, căruia i-au trecut pe la urechi multe dintre obligaţiile şoferilor care lucrează pentru un patron şi îşi riscă libertatea.

Astfel, mulţi sunt presaţi să nu aducă încasări prea mari, pentru că ar plăti ei din buzunare taxele şi impozitele rezultate din veniturile în plus. Sunt forţaţi să folosească quarţ-ul (componentă a brichetei, care eliberează impuls electric), ca să şteargă memoria aparatului de taxat. Alţii folosesc „maimuţa“, pentru a umfla preţul, iar astfel de metode de supravieţuire îi determină să ajungă nişte infractori. Soluţii la problemă există, doar că nu se aplică.

„Primarul Sorin Oprescu a vorbit la Parlament pentru introducerea unui tarif unic, suportabil şi pentru populaţie, şi pentru taximetrişti, pentru ca astfel concurenţa să se desfăşoare pe zona calităţii. Discuţii au existat şi despre combaterea fraudei, cu furnizorii de aparate de fiscalizat, cu cei de la Ministerul Finanţelor sau de la metrologie, pentru a găsi o poziţie în jocul ăsta de-a şoarecele şi pisica. Doar că taximtriştii s-au pus mereu la punct cu tehnologia“, povesteşte Dedu.

Cauza fenomenului

Fenomenului „pirateriei“, care face cele mai multe victime, a apărut din cauza numărului limitat de autorizaţii, dar şi din cauza sărăciei. Asta face din aceşti şoferi nişte infractori însă. Cei mai periculoşi, pe lângă faptul că se comportă ca nişte cerşetori pe patru roţi, recurg la violenţă şi şantaj pentru a fi siguri că nu pleacă fără bani acasă. Autorităţile îi identifică uşor, însă lupta cu ei se dă de fapt tot în instanţă.
„Pirateria este o faptă penală, poate fi combătută de către Poliţie. Ei pot depista şi constata că aceştia acţionează ilegal, iar apoi probele să ajungă în instanţă“. Şi cam acesta este circuitul taximetristului în natură. Pentru că nimeni nu-şi bate capul cu ei, nici primăria, care susţine că nu e de competenţa ei să-I combată, de cealaltă parte poliţiştii nu beneficiază de suficiente resurse pentru a organiza flagranturi.

Presiunile „piraţilor“

Cât despre taximtriştii care operează la aeroporturi şi gări, diectorul din cadrul primăriei susţine că, de exemplu, la Otopeni, şoferii şi-au dezvoltat o structură psihologică diferită. Nici măcar dosarele penale nu-I mai sperie. Nu se lasă cu una cu două şi au tupeul, de multe ori, să facă plângere penală poliţiştilor care îi forţează să părăsească incinta dacă nu au autorizaţie.

„Ştiţi ce se întâmplă în astfel de cazuri? De fapt, tot poliţistul pică victimă, pentru că i se blochează salariul din cauza plângerii. Vă zic, şi mie mi-era ruşine când mă întoarceam din străinătate şi trăgeau ăia de mine pe la aeroport. De ce te iei, nene, de mine? Ce ţi-am făcut?“, constată şi Dedu veşnica problemă a taximtriştilor agresivi şi ilegali de la aeroport.

„Mergeti în Anglia. Acolo un taximetrist îşi ia atestatul în vreo trei ani, cu examene foarte grele. La noi durează doar câteva zile. Acolo, şoferii sunt testaţi psihologic, din punct d evedere a cunoştinţelor despre oraş, cum vorbesc, dar şi cum se îmbracă. La noi, legea a fost modificată în funcţie de interes“, completează oficialul.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 37460.html

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Mafia galbenă: şpăgi de 100.000 de euro la Primăria Capitalei pentru obţinerea autorizaţiilor de transport

Patronii firmelor de taximetrie vorbesc despre banii ilegali plătiţi către reprezentanţii municipalităţii bucureştene pentru obţinerea autorizaţiilor de transport. Preţul şpăgii porneşte de la 100.000 de euro.

Mihai Ghişă, patronul firmei de taximetrie ilfovene „Pelicanul“, acuzată că a invadat Bucureştiul deşi nu are autorizaţii suficiente pentru toate maşinile, a lansat acuzaţii grave la adresa reprezentanţilor Primăriei Generale, care ar fi primit sume mari de bani drept şpăgi pentru acordarea autorizaţiilor de taxi în Capitală.

„Părerea mea e că preţul este de minim 100.000 de euro. Minimum!“, spune Mihai Ghişă. Este abrobat imediat de către asociatul său, Cristian Lăzărescu. „Firme de taximetrie care nu îndeplineau condiţiile prelungirii autorizaţiilor au primit autorizaţii pe şpagi, şpăgi enorme!“, susţine Lăzărescu.

Banii ar fi fost primiţi de către un angajat al Primăriei Capitalei, subaltern al lui Ion Dedu, directorul Direcţiei de Transport a Primăriei Capitalei, cel care eliberează licenţe pentru taximetrişti în Bucureşti.

Reprezentanţii Primăriei Capitalei susţin că nu cunosc absolut nimic despre fapte de agest gen. „Aceasta este o acuzaţie foarte gravă, este vorba despre un comportament personal, care nu are nicio legatură cu instituţia Primăriei Capitalei. Va recomandam sa sesizati organele abilitate in acest sens“, au declarat ei.

„Am dat şi eu, toţi am dat şpagă“

Mihai Ghişă recunoaşte că şi el a dat şpagă la rândul său, fără a da însă prea multe detalii. „Am dat şi eu, toţi am dat şpagă“, a spus scurt cel numit „Pelicanul“.

Ghişă şi asociatul său ştiu şi de ce există număr limitat de autorizaţii pentru taximetre. „Ca să poată lua şpăgi! Dacă ar fi «la liber» nu am mai avea nevoie de ei (lucrătorii din Primărie, n.r.)“. Chiar şi membrii breslei spun că fac parte dintr-o mafie. „Aici este o mafie. De ce? Fiecare patron de firmă de taxi este interesat să închirieze aceste autorizaţii, nu să investească el în maşini“, explică patronul.

Lege cu lacune

Ghişă este cel care a pus stăpânire pe taximetria din Bucureşti venind din judeţul Ilfov. Deşi taximetria este reglementată a fi practicată doar în localităţile în care s-au emis autorizaţiile de taxi, legile par a fi fost făcute pentru firme precum „Pelicanul“. O portiţă lăsată întredeschisă i-a fost de-ajuns „Pelicanului“ să invadeze Bucureştiul. Firma are 1.000 de maşini autorizate pe judeţul Ilfov şi doar 300 în Bucureşti. Cu toate acestea,
Capitala este plină de maşinile din Ilfov. „80 la sută dintre maşinile din Ilfov sunt la mine“, recunoaşte Ghişă.

Legea limiteaza 4 autorizatii la mia de locuitori. Cei care rămân pe dinafară ce fac? Se duc şi se autorizează prin Ilfov, la primării care dau mai mult decat numărul de locuitori, profitând de slăbiciunea legii, care face ca Poliţia din Bucureşti să nu poata acţiona asupra taxiurilor din Ilfov.

„Ei nu au voie să acţioneze permanent în Bucureşti. Iar când l-a prins politistul nu are cum să dovedească că acţionează continuu. Acest cuvânt a fost introdus în lege foarte bine, cu dedicaţie. A blocat aceasta posibilitate de a ţine Ilfovul departe de Bucureşti“, susţine Ion Dedu, directorul Direcţiei de
Transport a Primăriei Capitalei.

Despre taximtriştii din Ilfov, care ar face concurenţă neloială celor din Bucureşti, oficialul spune că, de fapt, corupţia vine de la nivelul autorităţilor locale care eliberează autorizaţii „fără număr“. Teoretic, în Bucureşti îşi desfăşoară activitatea peste 2.000 de taximetrişti din Ilfov. Jumătate dintre aceştia lucrează sub umbrela Pelicanul.

Fără amenzi pentru taximetriştii din Ilfov


Poliţiştii de la Brigada Rutieră par a avea cătuşe pe mâini în problema taximetriştilor venişi din afara Bucureştiului. Aceştia nu pot să ia nici o măsură împotriva lor, chiar şi cu legea în mână. Asta pentru că în textul de lege s-a strecurat în 2010 un cuvânt ce a deschis porţile Capitalei.

„Am aplicat amenzi taximetriştilor din Ilfov pentru că îşi desfăşurau activitatea în altă localitate decât cea care a emis autorizaţia. Au fost însă contestate în instanţă şi au avut câştig de cauză. De vină este legea! Trebuie să demonstrăm caracterul permanent al activităţii lor în Bucureşti. Ori asta nu putem, deoarece taximetristul spune că, printre 10 curse în Capitală, a făcut şi una în Ilfov, ceea ce nu mai înseamnă că face taximetrie permanent în Capitală. Am fost sfătuiţi de către juriştii noştri să nu mai aplicăm astfel de amenzi“, a declarat inspectorul Adrian Bâlă, de la Brigada Poliţiei Rutiere.

Patronul firmei „Pelicanul“ susţine însă că legea este de partea lui, pentru că Ilfovul face parte din proiectul metropolitan. Ba mai mult, are dispecerate şi în Ilfov. „Am dispecerate şi în Ilfov, şi în Bucureşti. Îmi desfăşor activitatea în ambele zone“, spune acesta. Cât despre profit, Pelicanul pare o firmă care abia se târâie, după cum susţine Ghişă. „Nu avem profit. Cheltuielile sunt egale cu veniturile. Dar nu ne plângem însă“, încearcă el să ne convingă.

Cum este păcălit statul de mafia galbenă

Conform autorităţilor, dar şi a patronilor de taxi, statul este cel care pierde din afacere. Şi implicit clientul care suportă din propriul buzunar găurile lăsate de aceste firme în bugetul de stat. „Sunt multe firme care au acumulat mari datorii la bugetul local şi bugetul de stat prin neplata taxelor şi impozitelor.

Cu toate acestea, deşi lipsa datoriilor la stat este obligatorie, firmele au primit în continuare prelungiri la autorizaţii. În mod ilegal, pentru că s-au plătit şpăgi pentru asta. Apoi, firmele cu datorii s-au spart în mai multe firme mai mici şi au concesionat către acestea autorizaţiile. Noile companii erau acum curate, dar statul a fost prejudiciat cu multe miliarde de către cei ce au făcut aceste şmecherii”, descrie Mihai Ghişă mecanismul fraudei.

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 37379.html

 


Re: Taxiuri Dominatrix

Bucureștiul va avea taxiuri electrice pe străzi VEZI CÂND

Una dintre cele mai vechi companii de taxi din Capitală vrea să-și extindă flota cu 100 de mașini electrice.
”Vom aduce mașinile în vara acestui an. Ne aflăm acum în discuții cu o companie din China”, a spus Robert Megheși, unul dintre proprietarii companiei, pentru capital.ro Potrivit lui, în prezent Taxi 2000 poate să preia o sută de clienți în cinci minute. Însă, în perioadele aglomerate ”nu poate face față comenzilor”. Ceea ce este mai greu de înțeles, în acest moment, este cum și unde vor fi alimentate cu energie cele 100 de mașini electrice. Deocamdată, în București există o singură stație de alimentare. Prin urmare, mașinile ar trebui mai mult să stea la coadă decât să circule.

De asemenea, parteneriatul dintre Renault, Schneider Electric, Siemens şi Electrica destinat creării de puncte de încărcare în orașele mari ale țării este încă în faza de proiect, iar realizarea stațiilor respective nu are mari șanse să devină realitate până în vara acestui an. Piața serviciilor de taximetrie din București este estimată la aproape 100 de milioane de euro pe an. Tariful mediu la care au aderat majoritatea companiilor de taxi este de 1,4 lei/km, iar limita legală maximă le permite taximetriștilor să ajungă la 3,5 lei/km.

http://b365.ro/news/bucures ... vezi-cand/

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

Ar putea face ca pe vremuri cu caii de schimb. Vine intr'un loc, lasa bateria descarcata si ia alta incarcata.

 


Re: Taxiuri DocOctavius

Daca si le cumpara intr-adevar pot sa isi si instaleze statii de alimentare proprii ca nu trebuie mai mult de o legatura la retea un contoar si o priza... ca in fiecare florarie/chiosc/ghereta din bucuresti.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

Tom wrote:
Ar putea face ca pe vremuri cu caii de schimb. Vine intr'un loc, lasa bateria descarcata si ia alta incarcata.
andrei11 wrote:
Probabil ca e o confuzie. Nu cred ca sunt baterii ca cea din imagine  :lol:

Banuiesc ca nu e mai mare decat butelia de gaz si cred (adica sper) ca nu trebuie sa demontezi jumatate de masina ca sa o poti scoate.
Apropo, stie cineva daca la masinile astea electrice frana e recuperativa ca la tramvaiele noi?

DocOctavius wrote:
Daca si le cumpara intr-adevar pot sa isi si instaleze statii de alimentare proprii ca nu trebuie mai mult de o legatura la retea un contoar si o priza... ca in fiecare florarie/chiosc/ghereta din bucuresti.
Si cam cat ar dura incarcarea? Daca dureaza 5-10 minute ce am scris mai sus nu mai are obiect, dar si asa, crearea unei statii de alimentare este din punct de vedere a spatiului la fel de posibila ca si crearea unor locuri de parcare. Poate la taximetristii care stau pe strada in asteptare de clienti le-ar fi usor sa stea cu masina in priza. Si asa insa statiile de taxiuri sunt pline si taxiurile opresc pe unde pot sau pe unde vor.
Daca masinutele se pot alimenta de la o priza obisnuita, par'ca vad ca o sa apara unii pe marginea drumului cu prelungitorul in mana :twisted:

O alta problema ar mai fi daca s'a elaborat sau nu un standard pentru asemenea masini, altfel te trezesti ca fiecare companie isi cumpara un tip de masina care are nevoie de un anumit tip de baterie si de anumite conditii de incarcare. Par'c si vad anunturi in ziar: "vand acumulator masina electrica Taxi Leone sau 2000" :twisted:

 


Re: Taxiuri DocOctavius

Bateriile pentru o masina electrica ajung sa fie mai mari decat butelia de gaz si in plus integrate prin tot felul de cotloane ale masinii ca sa lase un spatiu utilizabil calatorilor cat mai mare... aceasta fiind si unul din dezavantajele lor, dimensiunea si greutatea pentru ca si cantaresc undeva in ordinul sutelor de kg. Bineinteles ca depinde de model insa majoritatea modelelor de care m-am interesat eu aveau franare recuperativa acesta fiind modul in care puteau creste la maxim "raza de actiune" tinand cont cat de limitata era bateria.
Timpul de incarcare dureaza undeva intre 8 ore la o priza normala pana pe la 2-3 ore la una de mare putere, bineinteles totul depinzand de marca/modelul/producatorul masinii/bateriei.
Marele avantaj al lor ar fi ca nu consuma de loc in stationare, deci tot timpul petrecut pe la stopuri nu ar scadea substantial din raza de actiune de cateva sute de kilometri al unei incarcari. Iar prezenta prizelor de incarcare numai in statiile de taxi amenajate ar duce in timp la o educare fortata a taximetristilor sa stea in ele si nu pe la orice colt de strada unde uneori jeneaza traficul.
Cat despre standarde... atata timp cat nu au fost standardizate la nivel mondial voltajele si conectorii folositi la prize cred ca sunt slabe sanse ca sa se standardizeze si produsele create de companii concurente... si cum fiecare companie isi vara bateria pe unde considera ea ca e mai bine acestea nu vor fi interschimbabile asa cum nici in ziua de azi nu poti interschimba rezervorul de combustibil intre modele, daramite marci... cum ar fi sa poti pune un rezervor de mercedes slk pe un renault clio  :twisted:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Taxiuri Tom

Ideea schimbarii "rezervorului de combustibil" provenea din necesitatea compensarii duratei mari de incarcare a bateriei. Daca timpul de incarcare a bateriei ar fi comparabil cu cel al alimentarii cu combustibil conventional si daca o baterie ar tine cat un rezervor de combustibil, atunci evident ca n'ar trebui schimbata bateria. Altfel, singura solutie ar fi ca masina sa se retraga in momentul in care bateria incepe sa se termine, cu varianta ca in loc sa schimbe "caii" sa schimbe "caruta", adica soferul sa iasa in cursa cu alta masina. Altfel, ar fi neeconomic sa stea blocat chiar si 2-3 ore intr'un punct de alimentare. Nu stiu cat lucreaza un taximetrist, eu stiu un singur caz, in care lucreaza cam 12 ore pe zi, evident cu pauza. Daca sa zicem ca nu gaseste loc la alimentare, trebuie sa astepte, pe urma sa stea imobilizat la incarcare &c.
Singura solutie pe care o vad e ca soferul sa ia alta masina in timp ce "a lui" se incarca.
Legat de standardizare, ar trebui macar ca folosind niste adaptoare, orice masina sa se poata alimenta de la reteaua electrica (normala sau speciala pentru acest scop). La urma urmei se poate face asta si cu tramvaiele, cum a fost cazul tramvaielor germane care au trebuit adaptate la alte tensiuni de retea decat cele la care functionau ele.
Cred ca masinile electrice ar merge mai bine la sistemul shared car, in care iei masina dintr'un garaj/punct de alimentare si o lasi in altul cand ti-ai terminat treaba cu ea.

 


Re: Taxiuri adila

Aceasta statie de taxiuri de pe Soseaua Oltenitei, se afla imediat dupa statia RATB, Constantin Brancoveanu. Poza este facuta astazi in jurul orei 10, asa se explica de ce soseaua este libera. Maine am sa fac o poza in acelasi loc sa vedem cine parcheaza aici si apoi voi merge sa vedem unde sunt parcate cu adevarat taxiurile. Banuiesc ca stiti deja.



 


Re: Taxiuri adila

Aceeasi parcare dar in loc de duminica este luni. Ora tot 10.





Iar taxiurile sunt parcate in jurul trecerii de pietoni.





In ambele cazuri politia ar trebui sa se autosesizeze si totusi nu o face. De ce? Au pus semn de intersectie periculoasa, dar masuri contraventionale nu aplica. Pai cum este posibil sa parchezi in buza trecerii de pietoni? Soferii astia au facut scoala, sau daca au cap, minte nu le mai trebuie?

Alo, Politia Rutiera sau cea Locala, se ocupa cineva de aceasta problema?

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Alte vehicule şi utilaje  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419423 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use