Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)

 

Topic: Tronsonul Timisoara - Arad

82 posts, 29146 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Autostrada Timisoara - Arad Dominatrix

Autostrada Arad-Timișoara a făcut prima victimă. Un șofer a ajuns în șanțul de pe marginea drumului

Un tânăr arădean  se zbate acum între viață și moarte după ce a ajuns cu mașina între autoutilitarele folosite la construcția autostrăzii Arad- Timișoara. Accidentul a avut loc în urmă cu aproximativ o oră, la interval de o zi de când ministrul Boc, Boagiu, Igaș și Funeriu au inaugurat cu mare fast autostrada.

Continuarea: http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad ... 39216.html

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad Dominatrix

Un nou punct de coborâre de pe autostrada Timişoara-Arad la Sânandrei?

Autostrada Timişoara – Arad a fost dată în circulaţie la finalul săptămânii ce tocmai s-a încheiat. Tronsonul de 32 de kilometri ce leagă Timişoara de Arad va fi complet finalizat abia la mijlocul anului viitor. Până atunci însă există destule voci nemulţumite, mai ales legat de faptul că ieşirile nu sunt finalizate, iar cea care e la Timişoara, prin Giarmata, dă într-un drum judeţean, în timp ce la Arad autostrada se transformă în centură. Asta în timp ce Timişoara plânge de-a dreptul, datorită faptului că nu are un inel de centură aşa cum trebuie, ci numai o fărâmă… O descărcare care nu este la patru benzi, iar într-un regim de circulaţie normală de pe autostradă coboară un flux destul de mare de maşini. „Tronsonul Arad-Timişoara este autostrada care deserveşte Aradul pentru ca cetăţenii să ajungă mai repede la aeroportul Timişoara. S-a realizat o descărcare la patru benzi pentru Timişoara? Nu ceea ce se întâmplă la Giarmata unde descărcarea e pe un drum judeţean”, a semnalat problema în plenul Consiliului Judeţean Timiş vicepreşedintele Adam Crăciunescu (PSD).

Se lărgeşte coborârea de pe autostradă?

S-a propus realizarea a unui punct suplimentar de descărcare de pe autostradă. „Aici un ochi râde, unul plânge. Toată lumea a dorit această autostradă, nimeni nu a făcut-o. Întâmplător a făcut-o actualul guvern. În acest moment această autostradă a fost dată în circulaţie. Nu este finalizată, urmând a se finaliza până în mai. Autostrada este destinată intrării pe un lung traseu. Urmează Timişoara-Lugoj să se termine într-un an jumătate sau doi ani. Pentru noi coborârea de pe autostradă se face pe un drum judeţean. Probabil va trebui să avem în vedere o lărgire a drumului de la autostradă la centură pe patru benzi. Există ca propunere coborârea de pe autostradă la intrarea în Sânandrei. Există propunerea care va trebui să o susţinem mai departe. Să facem acel lobby ca să avem încă o coborâre la intrarea de la Sânandrei”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc (PDL).

http://www.ziuadevest.ro/actualitate/26 ... ndrei.html

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad DanCld

Din cate am vazut judeteanul spre Giarmata este in proces (sau in proiect) de largire la 4 benzi; dupa finalizarea sectorului de autostrada pana la Izvin traficul de tranzit oricum nu va mai folosi aceleasi drumuri ca si traficul local deci problema punctuala de acum se va rezolva oarecum de la sine.

 



Re: Autostrada Timisoara - Arad Dominatrix

Un al doilea nod de descărcare de pe Autostrada Vestului va fi funcţional la mijlocul anului 2012

S-a tot vorbit de Timişoara că ar avea nevoie de mai multe ieşiri, respectiv urcări pe autostradă. Are o urcare la Giarmata şi e la nivel de discuţie doar o a doua la Sânandrei. Anul viitor însă va mai fi una – la Remetea Mare – acolo unde va fi urcarea şi coborârea de pe autostrada Vestului, practic locul unde autostrada Timişoara-Arad se va întâlni cu tronsonul de autostradă Timişoara-Lugoj.

Primul tronson din autostrada Timişoara-Lugoj are 9,6 kilometri şi începe la terminarea actualei autostrăzi Arad-Timişoara. În zona Remetea se va construi un drum de legătură între autostrada Timişoara-Lugoj şi dumul naţional existent. Un prim tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj care va fi gata înainte de termen. „Termenul de finalizare este aprilie 2013, dar îl vom finaliza anul viitor în 2012.  Va fi semnat contractul şi pe lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj în curând. La primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj lucrează o firmă românească, o societate românească de construcţii. La Remetea este al doilea nod de descărcare de pe autostradă spre Timişoara. Va fi funcţional în a doua jumătate a anului viitor”, a spus Sorin Lucaci, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.

Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata

Lucrările au început de ceva timp la primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj şi urmează să dureze, conform contractului, până în 2013. Acest tronson de autostradă va face legătura dintre Timişoara şi Lugoj, o continuare a autostrăzii ce va veni de la Nădlac, va trece prin Arad şi apoi spre Timişoara. Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din cordiorul Pan-European IV, coridor menit să asigure infrastructura dintre vechile state membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007, precum şi cu Grecia. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la nord de localitatea Giarmata, la circa 1 kilometru de aceasta şi se orientează către sud-est, ocolind localitatea Giarmata prin estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre est, mergând pe la nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

http://www.ziuadevest.ro/eveniment/2616 ... -2012.html

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad Dominatrix

AUTOSTRADA MORŢII: Graba oficialităţilor pune în pericol vieţile şoferilor şi pasagerilor care circulă între Timişoara şi Arad

Graba oficialităţilor de a inaugura Autostrada Arad-Timişoara, deşi lucrările n-au fost încă finalizate, pune în pericol vieţile celor care circulă pe ea, din moment ce pe anumite porţiuni nu există parapete care să despartă cele două sensuri de mers.

Primul accident pe Autostrada Arad - Timişoara s-a petrecut pe 18 decembrie, la doar o zi după inaugurarea ei. Un tânăr de 28 de ani, care circula din direcţia Arad spre Timişoara, a murit după ce a ajuns cu autoturismul său într-un şanţ de pe marginea drumului, unde erau parcate utilajele folosite de constructori la autostradă.

În condiţiile în care lucrările n-au fost încă terminate, au existat bănuieli că accidentul s-ar fi produs din cauza marcajului prost al drumului. Poliţia a negat însă acestă ipoteză, spunând că a fost vorba de neatenţie la volan.

Schimb de bandă sau de sens?
Pe 2 ianuarie 2012, pe autostradă s-a produs un nou accident mortal, iar bănuielile că aceasta a fost inaugurată mai devreme decât ar fi permis normele de siguranţă s-au intensificat.

Un motociclist a murit în urma unui impact cu un autoturism condus de o persoană de 81 de ani. În vreme ce comisarul Teodor Tudur, şeful Biroului Poliţiei Autostrăzi Vest, a spus că accidentul s-ar fi produs după ce şoferul a încercat să treacă de pe o bandă pe alta fără să se asigure, câţiva martori oculari susţin că acesta ar fi încercat să treacă de fapt pe celălalt sens de mers, profitând de lipsa parapetului despărţitor.

Parapeţii vor fi montaţi mai târziu
Teodor Tudur spune că lipsa parapeţilor nu pune în pericol siguranţa celor care circulă pe autostradă şi că restricţia de viteză de maxim 100 de kilometri pe oră a fost impusă tocmai pentru a preîntâmpina eventualele accidente pe autostradă, în condiţiile în care lucrările la ea n-au fost încă încheiate.

Potrivit comisarului Tudur, parapeţii n-au fost instalaţi pe unele porţiuni pentru că în acele zone urmează să fie montate portaluri de informare, pe care vor fi afişate informaţii legate de trafic. Totuşi, din moment ce parapeţii sunt montaţi pe autostrăzi tocmai pentru a proteja şoferii şi pasagerii, este ilogic ca lipsa lor să nu afecteze siguranţa acestora.

Muncă făcută în grabă
Potrivit datelor oficiale existente pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, lucrările la Autostrada Arad-Timişoara au debutat în ianuarie 2009. În realitate, ele au început cinci luni mai târziu.

Venită pe şantier pe 26 mai 2011, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, şi-a exprimat scepticismul în legătură cu eventuala inaugurare până la sfârşitul anului. Constructorii au fost însă zoriţi, iar la finalul lui 2011 s-a luat decizia inaugurării autostrăzii, cu toate că lucrările la ea nu sunt încă finalizate.

http://www.renasterea.ro/stiri-timisoar ... etile.html

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad danielstan

Presa scrie ce vor soferii sa citeasca...

Lipsa parapetilor pune in pericol siguranta soferilor la viteza maxima de 130km/h pe autostrada.
Limitarea vitezei la 100km/h reduce acest risc, in masura in care este respectata.

Nu sunt vinovate autoritatile ca un sofer tampit calca linia continua si vrea sa intoarca in mijlocul autostrazii, profitand de lipsa parapetilor.

Sa ne fie clar:
regulile de circulatie trebuie respectate.

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad andrei11

Asta am vrut sa intreb si eu : Care este limita de viteza,  si daca portiunea respectiva de drum este  semnalizata ca fiind autoastrada ?( din punct de vedere al legii circulatiei, si nu a ceea ce spune Udrea & CO ).

 


Re: Autostrada Timisoara - Arad Dominatrix

Limita este de 100 km/h pe autostrada propriu-zisa si de 60 km/h pe centura de ocolire a Aradului. Dupa inchiderea santierelor in primavara - vara, viteza maxima legala va fi ridicata la 130 km/h.
Subscriu la cele spuse de @danielstan: Singura vina este a celor care odata vazuti pe autostrada, incep sa se creada "crocodili intr-o căldare"...

 


Re: Tronsonul Timisoara - Arad orex

Finanţare europeană pentru legătura Timişoarei cu Autostrada A 1. Şoseaua de 10 kilometri costă 260 de milioane de lei, iar lucrările încep din septembrie
Drumul de legătură dintre municipiul Timişoara şi Autostrada A 1 Lugoj – Nădlac II va fi construit cu fonduri europene, valoarea totală a investiţiei fiind de 260 de milioane lei, din care 190 de milioane finanţarea europeană nerambursabilă prin Fondul de Coeziune. Contractul pentru proiectarea şi execuţia şoselei cu o lungime de 10 kilometri a fost semnat în ianuarie cu antreprenorul italian Todini, iar deschiderea şantierului este aşteptată pentru această toamnă, după finalizarea perioadei de proiectare. Ordinul de începere a fost dat pe 1 martie, iar predarea amplasamentului s-a făcut pe 9 martie.
Şoseaua care porneşte din zona de Nord a municipiului Timişoara, la Sânandrei şi intersectează Autostrada A 1 la Giarmata are profil de drum expres, cu patru benzi şi separator pe mijloc, acostament de 2,5 metri şi şase pasaje, noteză CNAIR : ,,COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au convenit încheierea în data de 10.08.2021 a Contractului de Finantare nr. 109, pentru proiectul ”Drum de legatura autostrada A1 Arad-Timisoara – DN69” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Obiectivul specific al proiectului
-Construirea a 10 km de drum nou
-Reducerea timpului de parcurs cu aprox 7.7 min
-2 buc. poduri noi
-6 buc. pasaje
-3 buc. noduri rutiere.
Autorizaţia de construire a fost emisă pe 2 iulie pentru întreg traseul şi o valoare a lucrărilor de 162 de milioane lei : ,,Amplasamentul lucrărilor este situat în intervalul km. 0 + 000 –km. 9 +900 al drumului de legătură dintre A1 Arad –Timişoara şi DN 69, în extravilanul municipiului Timişoara şi al comunelor Sânandrei, Giarmata, Pişchia din jud. Timiş. Luna trecută, la Timişoara, ministrul transporturilor Cătălin Drulă a spus că antreprenorul trebuie să intre în şantier din septembrie şi nu are niciun motiv să nu respecte termenul de 18 luni : ,,Mergem pe termenele contractuale. E un contract care n-are blocaje, nu sunt probleme cu exproprierile, este un studiu de fezabilitate recent. Deci n-ar trebui să fie probleme în derulare”. Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1.Centură inelară la Timişoara
La Timişoara, din martie 2020  se lucrează pentru construirea centurii cu o lungime de 25 km. dar proiectul este mult întârziat, stadiul fizic de execuţie este de doar 35 %. iar termenul contractual, martie 2022 evident, nu poate fi respectat. Pe centura Timişoara Sud cu o singură bandă pe sens lucrează constructorul italian Tirrena Scavi ( cu lucrări pe primul lot al Drumului Expres Craiova- Piteşti şi Centura Capitalei, ambele proiecte mult întârziate. În proiectare este şi tronsonul de Vest al Centurii, 22 kilometri şi profil de drum cu 4 benzi. Predarea documentaţiei tehnice este aşteptată în aprilie 2022.
Trei mari municipii din România, Cluj-Napoca, Oradea și Timișoara încă nu au drumuri moderne pentru legătura cu rețeaua de autostrăzi, în toate cele trei cazuri proiectele pentru realizarea unor drumuri expres care să lege orașele de autostrăzile A1 și A3 fiind în faza de documentație tehnică sau contractate pentru execuție. La Cluj-Napoca legătura cu Autostrada Transilvania – A 3 prin Tureni este în proiectare, la Oradea luna trecută s-a semnat contractul cu Strabag pentru realizarea drumului expres de 19 de km. Oradea – Biharia iar lucrările încep anul viitor.

 



Re: Tronsonul Timisoara - Arad orex

4 noi spații de servicii moderne deschise pe A1, Nădlac - Arad
Joi, 09.03.2023, au fost date în folosință încă patru spații de servicii moderne ca urmare a contractelor de concesiune încheiate între CNAIR și Rompetrol Downstream SRL.

Strategia CNAIR pentru dotarea, operarea și întreținerea spațiilor de servicii de pe rețeaua de autostrăzi și drumuri expres, continuă prin deschiderea a două noi loturi privind alte patru spații de servicii pe autostrada A1, tronsonul Nădlac – Arad, km. 558+380 (stânga și dreapta), în zona localității Pecica și pe tronsonul Deva – Orăștie, km. 340+500 (stânga și dreapta), în zona localității Orăștie.

Dotările puse la dispoziție pentru spațiile de servicii de pe tronsonul Nădlac – Arad, zona localității Pecica sunt:
Parcare autoturisme:
- 79 locuri pe Calea 1 (din care 5 locuri pentru parcare autoturisme pentru persoanele cu dizabilități, 4 locuri pentru încărcare vehicule electrice și 2 puncte aer-apă-aspirator);
- 79 locuri pe Calea 2 (din care 5 locuri pentru parcare autoturisme pentru persoanele cu dizabilități, 4 locuri pentru încărcare vehicule electrice și 2 puncte aer-apă-aspirator).

Parcare camioane:
- 14 locuri pe Calea 1;
- 14 locuri pe Calea 2.

Parcare autocare:  
- 9 locuri pe Calea 1;
- 9 locuri pe Calea 2.

Stații distribuție carburant - pe Calea 1 și Calea 2;

Stații încărcare vehicule electrice cu patru locuri, cu puterea de încărcare de 100 KW (curent continuu) și 22 KW (curent alternativ), prevazută cu conectori CCS, CHAdeMO și Type 2 – pe Calea 1 și Calea 2;

Stații încărcare GPL - pe Calea 1 și Calea 2;

Spații comerciale - pe Calea 1 și Calea 2;

Restaurante (Fast-Food) - pe Calea 1 și Calea 2;

Snack bar - pe Calea 1 și Calea 2;

Alte spații de servicii vor fi deschise în perioada imediat următoare pe Autostrada A1, între Arad și Lugoj, în următoarele locații:

Spațiile de servicii de la km. 530+536 (stânga și dreapta), în zona localității Șagu;
Spațiile de servicii de la km. 500+596 (stânga și dreapta), în zona localității Giarmata;
Spațiile de servicii de la km. 481+646 (stânga și dreapta), în zona localității Recaș.
Precizăm că strategia CNAIR privind dezvoltarea parcărilor sigure și securizate, pentru autovehiculele de mare tonaj, pe rețeaua de drumuri de mare viteză din administrare prevede si amenajarea, ulterioară deschiderii acestora, de spații destinate dușurilor.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A1 (București - Pitești - Sibiu - Deva - Lugoj - Timișoara - Arad - Nădlac)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420711 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use