Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport

368 posts, 126741 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Costin

Pai probabil ca nu au. Si cand nu au, nu il trimit pe Gogu de la scularie dupa neoane in Bricostore, ci asteapta sa faca RATBul licitatie...

Ma repet, dar mi se pare ciudat ca la troleibuze BN stau mult mai bine cu iluminatul interior decat la tramvaie. Un exemplu negativ ar fi Vatra Luminoasa care are Ikarusuri intunecoase ca pestera si Citelisuri cu sistemul manarit astfel incat primele doua neoane din fata se aprind doar cand sunt usile deschise, in rest e bezna in fata.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Dr2005

Cred că problema e sistemul de ilimnat în general, nu doar lampa (care e doar un consumabil). Cehii făceau sisteme performante încă din anii '60 (vezi T4R), ungurii la fel (chiar şi vechile Ikarus 260 aveau iluminatul destul de bun... că nu se schimbau becurile cu anii e altă mâncare de peşte), chiar şi Rocar, la De Simoane, a reuşit ceva destul de bun.
În schimb... URAC-ul nu prea a reuşit să facă ceva corespunzător la capitolul iluminat până anul trecut. Sistemul vechi, deşi prost, a fost păstrat din 1993 până în 2009.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Costin

Totusi, faptul ca sistemul nou nu functioneaza la parametri maximi, desi ar putea foarte bine (demonstrat - in troleibuzele Ikarus, in unele tramvaie CH PPC) depinde mai mult de intretinere. Cu toate acestea, depoul nu poate fi acuzat de rea vointa din cauza aspectului prezentat in mesajul meu anterior.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Dr2005

Păi sistemul e diferit între cele 2, chiar dacă lampa şi aplica sunt la fel.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Dr2005 wrote:
Păi sistemul e diferit între cele 2, chiar dacă lampa şi aplica sunt la fel.


Daca nu lampa sau aplica, atunci ce intelegi mai exact prin sistem? Ca din punctul meu de vedere in afara celor doua componente deja mentionate, mai sunt necesare doua fire... si cam atat.

V3A-93-M41 #226: Din sistemul de iluminat functionau 7 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 3 pe fata. 15/26 - distribuite total inegal.

V3A-93-PPC #164: La al doilea vagon PPC "clasic" inventariat, din sistemul de iluminat functionau 7 tuburi pe spate, 4 pe mijloc si 6 pe fata. 17/26 - cel mai mult din ce am putut vedea pana acum la Bucurestii Noi.


In plus, am reusit sa il intreb pe vecinul meu de scara (vatman pe #025) care e treaba cu lampile... Mi-a spus (asa cum banuiam) ca depoul este cel care trebuie sa se ingrijeasca de acest aspect, dar ca nu ar exista materiale in stoc (adica tuburi de neon), ba chiar nici lampi pentru faruri - asa incat multe vagoane ar functiona doar cu farul stanga din fata... Ma intreb de ce unele depouri gasesc resurse pentru aceste lucruri si altele nu?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Dr2005

adn2377 wrote:
Daca nu lampa sau aplica, atunci ce intelegi mai exact prin sistem? Ca din punctul meu de vedere in afara celor doua componente deja mentionate, mai sunt necesare doua fire... si cam atat.

Cred că m-am exprimat greşit. Prin aplică m-am referit strict la bucata de plastic care protejează lampa. Starterul şi ce mai e pe acolo ar trebui să fie diferite la noul sistem. Sau, poate, la cele vechi s-or arde lămpile din cauza tensiunii prea mari? Dar aici intervine sursa statică (sau grupul, în cazul Tatrelor... că c.c.-ul nu poţi să îl tranformi, singura soluţie e ori să ai invertor + transformator, ori să mai pui un generator de c.c. care să scoată tensiune de 24 V sau 48 sau cât e nevoie).

adn2377 wrote:
In plus, am reusit sa il intreb pe vecinul meu de scara (vatman pe #025) care e treaba cu lampile... Mi-a spus (asa cum banuiam) ca depoul este cel care trebuie sa se ingrijeasca de acest aspect, dar ca nu ar exista materiale in stoc (adica tuburi de neon), ba chiar nici lampi pentru faruri - asa incat multe vagoane ar functiona doar cu farul stanga din fata... Ma intreb de ce unele depouri gasesc resurse pentru aceste lucruri si altele nu?

Probabil din acelaşi motiv pentru care Depoul Giuleşti nu are amortizoare la vagoane (cele existente sunt goale, oricum nu mai amortizează nimic, bine că măcar e linia bună), iar Alexandria are amortizoare noi pe toate vagoanele (şi le şi schimbă precum ciorapii).

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Gabi23

V3A-93 M41 #129 >>> 13/26 - 4 fata, 5 mijloc, 4 spate.

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Gabi23

V3A-93 #064 al Dep. Giurgiu >>> 16/26 - 7 fata, 3 mijloc, 6 spate

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Dr2005

#4025 (Dep. Alexandria): 3 tuburi pe faţă, 1 pe mijloc şi 4 pe spate. Dar, asta e, doar trebuie să fie cât mai multe ture la Alexandria, nu?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Utilizator anonim

Dr2005 wrote:
#4025 (Dep. Alexandria): 3 tuburi pe faţă, 1 pe mijloc şi 4 pe spate. Dar, asta e, doar trebuie să fie cât mai multe ture la Alexandria, nu?


Crezi ca daca era de la Bucurestii Noi mergeau mai multe tuburi ?  :lol:

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

Dupa un concediu departe de casa inevitabilul s-a produs si de azi am ajuns iarasi la servici :)

Profit de ocazie sa reiau postarile cu vagonul V3A-93-CH-PPC #4001: Din sistemul de iluminat functionau 5 tuburi pe spate, 5 pe mijloc si 6 pe fata. 16/26 -> acceptabil pentru situatia reala din teren, cand avem vagoane cu 6-7 tuburi functionale, dar de fapt mult prea departe de normalitate...

Ma bucur sa regasesc si postarile voastre pe acest topic, cu alte exemple! :)

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie adn2377

V3A-93-CH-PPC #4003: Din sistemul de iluminat functionau 3 tuburi pe spate, 2 pe mijloc si 5 pe fata. 10/26 - slab de tot.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie Tom

Poate ca ma repet, dar regiile autonome fac licitatie pentru orice, dela piese de motoare la budapapier. Licitatiile se contesta si se tot amana, pentru ca nu castiga cine trebuie sau e un conflict de interese undeva mai sus de regiile respective. In mod normal, ar trebui sa faca un inventar al neoanelor necesare in toate cladirile si vehiculele regiei, sa calculeze durata medie de functionare a acestor neoane si sa programeze licitatii in ritmul acestei durate medii. Iar Gigel va semna pentru fiecare tub de neon scos din magazie. ooooops, iarasi ma credeam prin Germania. :cry:

 


Re: Iluminat interior defectuos in tramvaie shoppy

Trix wrote:
Iar Gigel va semna pentru fiecare tub de neon scos din magazie

...si pe care il va insoti cu unul ars depus in pubela de reciclare a corpurilor luminoase...
Trix wrote:
ooooops, iarasi ma credeam prin Germania.

...aaa da...

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420672 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use