Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Fonduri EU pentru infrastructura de transport

51 posts, 26547 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

O nouă autostradă, spre Moldova, a devenit prioritate europeană
Autostrada de 300 de km Târgu Mureş - Iaşi se va putea construi, în parte, cu bani europeni nerambursabili. Mai întâi, însă, autorităţile române trebuie să obţină avizul de mediu, să termine studiul de prefezabilitate şi proiectarea şi să facă licitaţia care să selecteze investitorii privaţi în proiect...

http://www.money.ro/o-noua-autostrada-r ... 48296.html

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Daca finantarea va fi asigurata pe TEN-T, greul (60 - 70% din costuri) vor trebui suportate din alte surse, nu din bani europeni.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Autostrăzile Târgu – Mureş - Iaşi şi Transilvania constituie priorităţi ale UE.
...Din câte ştiu eu, încă nu este în faza în care să se ceară avize de mediu, acesta se cere când este în fază de proiectare. Este o autostradă care este clar că este sprijinită de noi, este normal, fiind o autostradă care ar trece Carpaţii şi ar fi de fapt o legătură între Moldova şi Ardeal. Noi am sprijinit-o atunci când s-a propus, în 2008, eram tot acolo, în Guvern. Nu noi trebuie să propunem sume, ci Ministerul Transporturilor. Vom avea o discuţie în Guvern care sunt priorităţile pe 2012. Pentru mine, ca târgumureşean, această autostradă este o prioritate. O prioritate este şi autostrada Transilvania.
A fost o discuţie la nivelul Comisiei Europene şi s-a acceptat până la urmă ca o parte din aceste zone (n.red. autostrada Târgu - Mureş - Iaşi; tronsoane din autostrada Transilvania) să fie finanţate din bani europeni. UE a spus că, dat fiind că s-au clarificat lucrurile cu Bechtel, ar fi posibil ca în perioada 2014-2020 să se aloce bani şi de la UE. Noi am dori să se finalizeze cât mai repede"


http://www.jurnalul.ro/observator/autos ... 596327.htm

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Comisia Europeană a aprobat finanțarea nemarbursabilă din fonduri europene pentru construcția autostrăzii Lugoj-Dumbrava
Comisia Europeană a emis decizia prin care este aprobată finanțarea din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru construcția autostrăzii Lugoj-Deva, secțiunea Lugoj-Dumbrava de pe Coridorul IV Pan-European. Contribuția din fonduri europene nerambursabile pentru acest obiectiv  este de 177,4 milioane de euro pentru perioada 2011-2013.
Proiectul ”Construcția autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea Lugoj-Dumbrava)” are drept obiectiv proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi (2x2) între orașele Lugoj și Dumbrava, în lungime de 27,47 km. Această autostradă va fi parte a autostrăzii care va lega orașele Lugoj și Deva. Proiectul prevede construcția a 11,43 km drum de legătură, a 5 poduri, a unui viaduct, a 17 pasaje, a 4 noduri rutiere, a unui centru de întreținere și a unei zone de parcare și servicii. Prin construcția autostrăzii Lugoj-Dumbrava, se estimează o reducere a timpului mediu de călătorie la 20 de minute și o reducere a ratei accidentelor cu 62,3%.
Finanțarea nermabursabilă pentru proiectul ”Construcția autostrăzii Lugoj-Deva (secțiunea Lugoj-Dumbrava)” este a treia aprobată de Comisia Europeană după ce în luna septembrie 2011 au fost aprobate contractele de finanțare pentru autostrăzile Nădlac-Arad și Orăștie-Sibiu, contribuția Uniunii Europene fiind pentru aceste două obiective în valoare de 724 milioane euro. Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru autostrada Lugoj-Dumbrava a fost semnat cu  asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, durata contractului fiind de 22 de luni iar termenul de finalizare al lucrărilor-anul 2013.  Odată cu finalizarea lucrărilor de proiectare, lucrările de execuție pentru acest obiectiv vor fi demarate până la sfârșitul acestei luni.

http://www.mt.ro/nou/comunicate.php?id=53

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Din intrebarile si raspunsurile primite pe forumul SSC de la consilierul ministrului transporturilor au reiesit o serie de concluzii pe care le consider interesante:
-ramura sudica a Coridorului Pan – European nr. IV (Lugoj – Calafat) se estimeaza ca va incepe cu exercitiul financiar european 2014 – 2020;
-coridorul IX Ploiesti - Focsani – Albita desi este eligibil pentru a primi finantare europeana, in prezent nu este inclus in proiectele propuse pentru finantare europeana. În același timp secțiunea Ploiești - Buzău - Focșani este inclusă în lista obiectivelor Guvernului propuse pentru finanțare în PPP . Din estimarile personale coridorul IX va intra in lucru dupa finalizarea coridorului IV, fiind a doua prioritate;
-din economiile făcute pe FEDR (Fondul European pentru Dezvoltare Regională) s-au lansat deja licitatiile – in unele cazuri s-au incheiat deja si contractele - pentru constructia VO Craiova Sud Est, Braşov, Mihăileşti, Tecuci;
-din economiile făcute pe Fondul De Coeziune plus realocari din alte domenii se intentioneaza realizarea sectiunii Dumbrava –Deva din autostrada Lugoj – Deva;
-la nivelul Guvernului este in derulare o analiza privid modul de realocare a banilor necheltuiti pentru toate programele operationale; Pentru POST exista o lista de rezerva care include proiecte atat pe rutier cat si pe feroviar.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport George

Interesant ar fi daca din fondurile ramase/economii s-ar putea include in exercitiul financiar actual si tronsonul Gurasada-Simeria, vehiculat anterior.
Pe de alta parte, proiectele feroviare pentru 2014 - 2020 mi se par dezamagitoare, ar fi de dorit sa fie inclusa toata linia Timisoara - Craiova, iar nu doar TImisoara - Caransebes (daca am retinut bine), ba chiar as zice ca si linia Bucuresti - Craiova are nevoie stringenta de reabilitare si este intens circulata.

Poate ne dai linkul la raspunsurile acelui consilier de pe SSC, @ionescu63, si sper ca moderatorii nu se vor supara.

Pe de alta parte, chiar si in ce priveste proiectele feroviare sigure, Brasov - Sighisoara si Brasov - Predeal, ele nu vor putea porni in 2014 daca pana atunci nu se aloca fonduri pentru studiile geotehnice, studii de fezabilitate, exproprieri, avize de mediu s.a., care in cazul proiectelor demarate recent au durat ani intregi.

Pe partea rutiera nu-mi fac griji, vad ca oricum accentul cade pe aceasta.

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Dupa cum am mai spus, MTI are o lista de rezerva cu proiecte atat pe rutier cat si pe feroviar privind realocarea banilor necheltuiti din toate programele operationale, bani care vor fi redistribuiti dupa analiza de la nivelul guvernului. La acestia se adauga si "economiile" rezultate din licitatii. Prima optiune va fi "intregirea" tronsonului de autostrada Nadlag-Sibiu cu portiunea lipsa Dumbrava-Lugoj.
Cred ca si tronsoane din coridorul IV feroviar, cum ar fi Gurasada-Simeria, sunt incluse pe aceasta lista. Aici trebuie sa mentionam ca deja au fost atribuite 3 tronsoane Frontiera – Curtici – Arad – km 614, Vintu de Jos – Simeria si Vintu de Jos  – Coslariu si alte trei sunt in licitatie Atel - Micasasa si Sighisoara - Atel si Micasasa -Coslariu . In functie de "economiile" rezultate din licitatiile din coridorul IV feroviar putem spera si aici la suplimentari.
In speranta ca moderatorii nu se vor supara  :roll: ,
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1458325

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport Dominatrix

Bilant MTI: Contracte semnate sau in curs de semnare in valoare de patru miliarde euro, in 2011

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a semnat in 2011 contracte de aproape doua miliarde de euro pentru autostrazi cu finantare europeana pe Coridorul 4 Nadlac-Sibiu, potrivit unui bilant al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii /MTI/.

Continuarea: http://www.doingbusiness.ro/ro/stiri-af ... ro-in-2011

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Câţi bani aduc în economie autostrăzile din România
Dacă se vor continua proiectele începute, în 2012, România va ajunge să aibă circa 590 km de autostradă, peste 8.000 de persoane angajate în construcția de autostrăzi și o absorbție mai mare a fondurilor europene care se va simți în PIB și ne-ar putea permite să ieșim pe plus într-un context economic care se anunță dificil.
Este cunoscut faptul că, în 2011, au fost parafate contracte în valoare totală de aproape 2 miliarde de euro pentru construcţia de autostrăzi, dar puţini ştiu cât de importante sunt aceste investiţii. Când vine vorba de marile realizări, ne raportăm doar la numărul kilometrilor de autostradă şi la banii plătiţi pentru construcţia acestora, fără a ne gândi la impactul avut în economie. Locuri de muncă create, mii sau chiar zeci de mii de tone de ciment, oţel-beton sau balast sunt folosite la aceste proiecte, ceea ce înseamnă o contribuţie majoră a acestui segment în produsul intern brut.
De exemplu, într-un raport al Băncii Mondiale se arată că statele în curs de dezvoltare datorează cel puțin 1,6 puncte procentuale din creșterea economică înregistrată în perioada 2001-2005 investițiilor în infrastructură, fie ea de drumuri, fie de alimentare cu apă și energie electrică. Profesorul de economie Daniel Dăianu afirmă că dacă vom reuși să ne creștem încasările la buget cu cel puţin 2% prin majorarea gradului de absorbţie al banilor europeni, vom câştiga 0,5%-1% la creşterea economică în 2012. Lucru de loc de neglijat ținând cont că Fondul Monetar Internațional (FMI) estimează, pentru economia românească, o creștere între 1,8% şi 2,3% anul viitor. Afirmația făcută de fostul ministru de finanțe este relevantă, deoarece România își bazează, în mare parte, strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport, și nu numai, pe fondurile europene.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 57329.html

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Şeful Erste pe infrastructură: România este cea mai importantă piaţă pentru noi. În doi-trei ani vrem să ajungem la finanţări de un miliard de euro
..."Am văzut schimbări pozitive. În trecut au fost încercări de a realiza proiecte mari, spre exemplu autostrada Comarnic-Braşov, acum e timpul să ne concentrăm pe proiecte de dimensiuni rezonabile şi nu de mai multe miliarde de euro. Dacă începi cu proiecte complicate, care traversează munţii, cu poduri şi tunele, ai un obiectiv complicat din punct de vedere atât tehnic, cât şi al finanţării." România a scos la licitaţie anul acesta 183 de kilometri de autostradă pe Coridorul IV paneuropean, situate în zone de deal şi câmpie, care ar urma să coste circa 1 mld. euro şi să fie finanţate în proporţie de 85% din fonduri europene. "Cred că România a început bine, tronsoanele de pe Coridorul IV nu sunt extrem de complicate şi se pot realiza relativ uşor", apreciază executivul Erste, care mai spune că banca pe care o reprezintă este deja implicată în aceste proiecte, asigurând prefinanţări pentru şapte tronsoane de pe Coridorul IV. Cu toate acestea, din motive de confidenţialitate, Weihs-Raabl nu dezvăluie despre ce tronsoane este vorba sau suma exactă oferită drept prefinanţare...

...Potrivit ultimelor informaţii de la Ministerul Transporturilor, tronsonul Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 km, este estimat să coste circa 983 mil. euro, proiectarea şi construcţia urmând să dureze circa patru ani. Pe de altă parte, tronsonul Braşov-Făgăraş, care se întinde pe 53 de kilometri şi trebuia să fie construit de americanii de la Bechtel, este ceva mai simplu de realizat, fiind estimat să coste puţin peste 221 mil. euro.
Weihs-Raabl susţine că statul român a învăţat din greşelile anterioare şi că în acest moment se află pe drumul cel bun în ceea ce priveşte realizarea de proiecte în PPP sau concesiune. "Cu toate acestea, trebuie avut în vedere că PPP-ul nu reprezintă soluţia pentru orice drum pe care nu-l poţi construi altfel decât cu ajutorul unor parteneri privaţi. PPP-ul nu este pilula magică. PPP-urile funcţionează doar dacă sunt fezabile din punct de vedere financiar şi generează cash-flow-uri." Ca exemplu, el vorbeşte de autostrada M6 din Ungaria, construită în PPP şi finalizată în 2008, în cazul căreia au participat cu finanţări 4 bănci, inclusiv Erste.
"A fost finalizată în circa 12-14 luni şi a costat circa 500 mil. euro. Într-adevăr, este situată pe un teren plan şi nu a fost foarte dificil de construit, dar este un exemplu că se poate."...


http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/sef ... ro-9019094

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

O gură mică de oxigen: Proiectele cu fonduri nerambursabile, finanţate în proporţie de 95% de UE
Parlamentul European a aprobat creşterea temporară a contribuţiei UE de la 85% la 95% pentru proiectele de dezvoltare regională finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) şi Fondul Social European (FSE) pentru România şi alte cinci ţări UE - Ungaria, Letonia, Portugalia, Grecia şi Irlanda. Procedura va fi aplicată pentru fondurile alocate până în mai 2012, iar finanţarea se face în baza unei cereri, care să prezinte argumentat de ce este nevoie ca ea să fie aplicată.

http://www.zf.ro/fonduri-ue/o-gura-mica ... ue-9021821

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Leonard Orban: ”În două săptămâni sperăm să avem vești bune de la Bruxelles în privința cererilor de rambursare”
”În prezent suntem în negociere cu reprezentanții Comisiei Europene în vederea reluării transmiterii cererilor de rambursare. Ieri am trimis o scrisoare și sperăm ca în următoarele două săptămâni să avem vești bune de la Bruxelles. Nu exclud însă că vor mai putea exista consultări”, a declarat, pentru Capital, Leonard Orban, ministrul Afacerilor Europene.

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... -in-p.html

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport ionescu63

Contract de Finanţare pentru Autostrada Lugoj Dumbrava
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial ”Transport” şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. au semnat contractul de finanţare pentru proiectul „Construcţia autostrăzii Lugoj-Deva, sectorul Lugoj-Dumbrava de la km 0+000 – km 27+472 şi Drumul de legatură în lungime de 11,4 km”.
Obiectivul principal al contractului constă în asigurarea finanţării necesare în vederea construirii sectorului de autostradă Lugoj-Deva, parte integrantă a Axei Prioritare TEN - T 7 Ramura nordică, definită pe teritoriul ţării noastre de la Nădlac până la Constanţa.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 905.883.310 lei din care 770.000.815 lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul de Coeziune, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat.

http://www.cnadnr.ro

 


Re: Fonduri EU pentru infrastructura de transport DanCld

Varianta initiala a comunicatului specifica in ultimul paragraf faptul ca Dumbrava-Deva va fi acoperita in exercitiul financiar urmator (post 2014). Dupa cateva ore comunicatul a fost modificat in sensul ca acel segment va fi acoperit din economiile facute acum si va intra tot in exercitiul curent.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use