Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeroporturi

 

Topic: Aeroportul Internațional Henri Coandă/Otopeni [OTP/LROP]

330 posts, 135789 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dominatrix

andrei11 wrote:
Eu nu stiu de ce insistati voi atata pe 'reteaua integrata' a caii ferate cu aeroportul pe motiv ca asa se face in nu stiu ce tara de 2 bani - Germania, Franta, etc. Adica daca la ei - datorita specificului local aceasta este o solutie viabila, de ce sa fie unica solutie cu cap ?Mie mi se pare ca nici varianta unei linii adevarate Otopeni - GdN nu este de neglijat  Tinand cont ca Bucurestiul are o singura gara si ca Otopeniul nu este pe o ruta circulata a CFR - ului.
O naveta cu viteza comerciala adevarata si cu o gara adevarata la terminalele aeroportului este o solutie corecta.
Mai scutiti-ma cu 'desteptele Europei' Germania / Franta, care in fond, sub masca binelui omenirii isi vad de fapt propriile interese. Si pe care si le impun pentru ca sunt destepte.
Cred ca m-ai inteles gresit, sau poate nu m-am exprimat eu bine. Nu am spus ca reteaua integrata e unica solutie posibila, dar este una preferabila, fiindca o linie ferata exclusiv pentru aeroport e mult mai putin rentabila decat solutia in care aceleasi trenuri sunt folosite pe distante mai lungi, si deci nu se limiteaza la una din garile orasului deservit ci merg inca cativa zeci de km pana in alte localitati, pentru deservirea unui cereri paralele, independente de fluxul spre/dinspre aeroport. Astfel se pot asigura legaturi mai rentabile si cu aeroportul, si cu orasul. Dar, asa cum am mai spus, aceasta solutie e dificil de pus in practica.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni andrei11

Goldmund wrote:
@Andrei11,
mi se pare mie, sau esti un pic prea revoltat?!

Nu, era numai asa, o observatie personala !

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Goldmund

Cert este ca Aeroportul Henri Coanda va fi pentru mult timp de acum incolo singurul aeroport international (de clasa internationala) a orasului Bucuresti si are toate premisele sa poata fi dezvolatat in continuare. Inceputul e deja facut.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Poza facuta chiar de pe pista, de la scara avionului.
8p-extensia.jpg (133.72 KB; downloaded 8531 times)

In acest moment zona noua a aeroportului este deschisa doar partial; spatiile comerciale sunt in mare parte ocupate, de asemenea a aparut o zona numai cu restaurante. Accesul la anumite porti sau in anumite zone ale terminalului este inca restrictionat, de asemenea mult prea putine avioane sunt "alimentate" cu pasageri prin "tunel". Probabil ca din cauza taxelor aeroportuare unele linii aeriene (incluzand Lufthansa) prefera sa isi duca pasagerii la scara avionului cu autobuzul.

Sosirile se fac de asemenea in terminalul nou, adaugand cateva sute de metri de mers pe jos (sau pe trotuarele rulante). Din pacate bagajele se iau din aceeasi "sala obosita" cu doar 3 benzi. Tind sa cred ca acolo va apare urmatoarea limitare a numarului maxim de pasageri care vor putea fi "rulati" prin aeroport.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni George

Ce spune andrei11 e o parere. Si noi putem sustine ca exemplul in materie de infrastructura aerportuara dat de Germania si Franta e de urmat (ca despre asta vorbeam aici, nu de truisme precum ca fiecare stat isi urmareste interesul, iar daca e mare si destept si nu mic si fraier si-l mai si impune; ori faptul ca evident Renault va sta numai cat o sa-i convina, motiv pentru care ar trebui sa punem mana sa facem autostrazi pana nu pleaca astia in Maroc cu totul-autostrazi care le facem pentru noi, nota bene, nu pt. "ei").
Peste tot in Europa civilizata se tinde la o legatura feroviara cu aeroportul, supraterana sau subterana. Avand in vedere distanta dintre Otopeni si calea ferata Bucuresti - Ploiesti, conectarea aeroportului la linia ferata relevanta din zona nu pare prea fezabila, dar daca se poate ajunge usor si rapid la gara, acest neajuns va fi compensat.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Am uitat unde am facut un calcul estimativ al nevoii de transport catre aeroport, il refac aici:

* in 2008-2010 am avut un trafic in zona 4.5 - 5 milioane pasageri / an, pe 2011 se estimeaza un numar similar

* media zilnica: 12 - 13,000 de pasageri; atentie ca vorbim de suma plecari + sosiri! Putem rotunji fara sa gresim prea mult plecarile si sosirile la 50% din aceasta medie

* aeroportul are curse intre 6 dimineata si 1 noaptea, mai adaugam sa zicem 1 ora pentru rataciti si nedormiti  :mrgreen:  - deci intervalul de operare ar fi cam de 20 de ore pe zi

* 6,500 / 20 = 325

Concluzie: cererea de transport medie catre / dinspre aeroport e in zona 3-400 de oameni pe ora. Asta inseamna 1-2 tramvaie V3A sau 3-5 autobuze Citaro pe ora. Bine, nu am luat in considerare factori mai greu de cuantificat precum:

- variatiile sezoniere de trafic
- calatorii care vin direct din afara Bucurestiului
- calatorii care indiferent de oferta de transport public vor veni cu masina sau cu taxiul
- persoanele care vin la aeroport sa astepte sau sa conduca pe cineva
- cei care lucreaza efectiv in aeroport care pot sa genereze varfuri de utilizare a sistemului de transport la schimbarea turelor
- spatiul ocupat de bagaje, detaliu care multiplica aceasta cerere de transport poate cu un factor de 2x sau mai mare (o valiza ocupa in autobuz sau in in tren suprafata unui adult in cazul in care nu exista rasteluri sau rafturi speciale de bagaje)

Ideea e ca nu putem concepe pe viitor o crestere a traficului fara o modernizare sau o largire a ofertei de transport din aeroport in oras. In acest moment probabil ca RATB-ul ar putea sa cumpere niste autobuze speciale - evident articulate si cu rasteluri de bagaje - si ar rezolva mare parte din problema tranzitului catre oras. Pe viitor insa va fi nevoie de mai mult.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dominatrix

DanCld wrote:
Accesul la anumite porti sau in anumite zone ale terminalului este inca restrictionat, de asemenea mult prea putine avioane sunt "alimentate" cu pasageri prin "tunel". Probabil ca din cauza taxelor aeroportuare unele linii aeriene (incluzand Lufthansa) prefera sa isi duca pasagerii la scara avionului cu autobuzul.
Taxele pentru folosirea tunelurilor sunt importante doar pentru companiile low-cost. Nu e cazul Lufthansa. Cu ce cursa ai venit, de a trebuit sa folosesti autobuzele? De exemplu, cursele Lufthansa pe relatia Bucuresti - Munich folosesc tunelurile de ani buni.

Legat de trenul acela cu transbordare la autocar/duba, am si eu o intrebare: Daca ai coborat din tren pe peron si nu mai esti cu altcineva, iar autobuzul intarzie datorita unui blocaj in trafic, sau pentru ca soferul a "uitat" sa plece in cursa, ce faci? Astepti ca bastinasii sa-ti fure valizele si banii sau, Doamne fereste, sa-ti taie si gatul, ca tot nu sunt martori?

Si o alta intrebare: cat de greu ar fi sa se amenajeze linia ferata folosita pentru transportul kerosenului si prelungita pana la terminalul de pasageri, in loc sa se faca transbordarea aceea incomoda? E adevarat, ar fi nevoie ca trenurile sa rebruseze in gara Balotesti, dar tot ar fi mai bine ca acum.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni shoppy

De parca nu poti sa faci si un racord pe partea cealalta daca chiar vrei sa nu rebrusezi in Balotesti.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni DanCld

Dominatrix wrote:
Taxele pentru folosirea tunelurilor sunt importante doar pentru companiile low-cost. Nu e cazul Lufthansa. Cu ce cursa ai venit, de a trebuit sa folosesti autobuzele? De exemplu, cursele Lufthansa pe relatia Bucuresti - Munich folosesc tunelurile de ani buni.

Anul asta am zburat cu Lufthansa de 2 ori (dus-intors) si de fiecare data s-a utilizat autobuzul - atat la Bucuresti cat si la Frankfurt, respectiv Munich. Vorbim de Lufthansa cea normala care zboara cu Airbus si Boeing, nu de Lufthansa Regional sau Cityline care zboara cu avioane atat de mici incat nu ai cum sa le cuplezi la tunel  :twisted:

Bine, in 2009 cand am mai zburat cu Lufthansa s-a folosit totusi tunelul (atat la Bucuresti cat si la Frankfurt, la dus si la intors) deci schimbarea e de data recenta.

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dominatrix

Noul terminal de plecări al Aeroportului Otopeni va fi inaugurat în iulie 2012

Noul terminal de plecări internaţionale al Aeroportului Internaţional Henri Coandă - Otopeni, care va dubla capacitatea aeroportului, va fi inaugurat în iulie 2012, a declarat vineri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia unei vizite pe şantierul terminalului, potrivit Agerpres.

"Acest terminal de plecări va fi gata în iulie 2012 şi va dubla capacitatea aeroportului Henri Coandă", a spus ministrul Transporturilor.

Noul terminal va avea 19.600 de metri pătraţi, 52 de ghişee check-in şi opt porţi pentru plecări şi sosiri interne. Costul este de 62 milioane euro, finanţarea fiind obţinută din credite.

Noul terminal creează condiţiile de preluare a zborurilor low-cost, iar noul sistem aeroportuar va putea din iulie să preia 70 la sută din totalul traficului aerian de pasageri.

În 2011, Aeroportul Henri Coandă şi Aeroportul Băneasa vor înregistra circa 7,25 milioane pasageri, iar cifra de afaceri a celor două aeroporturi va fi de 115,6 milioane de euro.

http://www.cotidianul.ro/noul-terminal- ... 12-163537/

 



Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni ionescu63

Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor şi, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de doar 4 euro.

http://www.gandul.info/financiar/cursel ... ie-8964419

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni Dragos Tanase

Noul terminal de plecări de la Otopeni va fi inaugurat săptămâna viitoare: http://b365.ro/noul-termina ... 84305.html
terminal.jpg (125.87 KB; downloaded 8132 times)
terminal2.jpg (135.01 KB; downloaded 8134 times)

 


Re: Aeroportul Henri Coanda/Otopeni George

Ce tare, il voi inaugura din prima zi!  :P

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeroporturi  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420704 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use