Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 307630 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Dr2005 wrote:
fider wrote:
Legat de trasee avem o greseala: 204 mergea in Satul Alunisu nu la CFR Jilava.

În 2002 deja întorcea la Jilava, la Primărie, nu la CFR Centură. De la CFR Centură mai mergea o staţie (interesant e că liniile 171, 471, 472 şi 473 aveau şi o staţie intermediară în care 204 nu oprea), apoi vira dreapta pe lângă blocuri, traseul de întoarcere fiind diferit de cel de ducere încă din Satul Alunişu (fostul capăt).
Legat de linia 204, am verificat si nu este nici o greseala. Intervalele de urmarire mentionate de mine anterior sunt pentru luna decembrie 1999, data la care traseul liniei 204 era Ghencea - CFR Centura Jilava. Modificarea capatului liniei 204 de la Satul Alunisu la CFR Centura Jilava a avut loc, dupa datele mele, pe 1 septembrie 1999, deci cu cateva luni inainte. Despre prelungirea ulterioara pana la Primaria Jilava de care a amintit Dr2005 nu pot spune cand a avut loc, fiindca nu am date.
nokia2110 wrote:
Sunt curios, când a început moda cu răritul staţiilor (adică creşterea distanţei dintre 2 staţii). Într-o poză veche cu Cart. Pantelimon spre exemplu apare un refugiu după unirea liniilor de pe Şos. Pantelimon şi Şos. Iancului.
Anii '70, spre sfarsitul decadei. Si da, confirm faptul ca la unele intersectii importante, existau statii si inainte, si dupa intersectie, pe aceeasi directie de mers. Poza de care zici se poate publica?

Dr2005 wrote:
104 a întors prima dată la Podul Haşdeu?
Daca te referi la varianta noua a liniei 104 (care a aparut la 1 iunie 1994, FIX patru ani de la desfiintarea vechii linii 104 din cartierul Macaralei), atunci raspunsul este NU. Capatul era la Podul Izvor, desi am observat ca pe harta RATB din 1994 este figurat eronat la Podul Hasdeu. De fapt, linia 104 a avut chiar de la data infiintarii autobuze DAF, fiind si prima linie pe care au circulat aceste autobuze. Prelungirea la Podul Operei s-a realizat abia la 1 august 1997.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

De ce l-au desfiinţat pe 104 vechi? 104 vechi avea şi el traseu inelar. De ce pe traseul din 1994 întorcea la Podul Izvor şi nu la P-ţa Operei?
Iar staţiile de ce au început să le rărească?
Uite poza cu refugile (acum văd că-s 2 )
electroaparataj 1976-2011.jpg (152.82 KB; downloaded 5084 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Legat de linia 104 varianta anilor '80, probabil ca au fost aceleasi motive ca in cazul liniei de tramvai 38: scaderea activitatii in zona industriala dupa 1989.

Conform monografiei RATB, motivele pentru  interstatiile mai mari au fost "utilizarea optima a materialului rulant si marirea vitezei de circulatie. Dezavantajul major este numarul de calatori la urcarea si coborarea in statii, dar acest lucru a fost compensat in anii 1950 - 1980 prin inlocuirea parcului cu vehicule de capacitate mai mare, si la tramvaie, si la troleibuze si la autobuze.
Alta informatie interesanta privind lungimea intersatiilor, din aceeasi sursa:
În decursul timpului s-a căutat realizarea unui optim, la care însă nu s-a ajuns decât parţial. Dacă în anul 1950 interstaţia medie pe întreaga reţea era de 350 m, în 1970 aceasta a ajuns la 470 m, în anul 1980 la 595 m iar în 1998 la 560 m. Ca o consecinţă şi împreună cu alte măsuri, viteza de exploatare a crescut permanent din anul 1950 (11,6 km/oră) până în anul 1980 (16,5 km/oră) ca apoi să scadă până în anul 1990 (15,4 km/oră) ca urmare a congestionării traficului pe arterele deschise circulaţiei RATB.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Mare prostie asta cu răritul staţiilor. De exemplu pe Şos. Iancului ar trebui să fie o staţie şi la "Zefirul", iar pe Str. Traian o staţie şi la Popa Soare (mai ales că e şcoală pe acolo).

Am trecut ieri seară pe Str. G-ral Ipătescu şi Str. Olari. Erau nişte curbe tare strânse pe acolo, iar străzile nu erau prea largi. Mă mir cum de puteau să treacă autobuzele liniei 74 pe acolo sau pe linia aia nu au circulat niciodată autobuze mari (gen "Roman" 112).
Pe 110, 182, 282 au circulat după 1985 autobuze "Ikarus" Zemun ("Ikarbus") IK 4?

Ştiu că vă supun la un B.D.M.S. mintal, dar ştie cineva cam ce autobuze circulau pe fiecare linie de autobuze în anii '70-'80? (anii '60 cred că-s prea îndepărtaţi).
În articolele din anii '50 legate de Autobaza Floresca am găsit că această autobază deservea liniile 31, 33, 47 (devenită 37). Probabil deserva şi linia de Otopeni  + 32 (traseul vechi, Aerop. Băneasa - P-ţa Victoriei - P-ţa Unirii) şi mai mult ca sigur linia 35.
În anii '50 mai exista vreo autobază în afară de Floreasca, Vasile Lascăr şi Panduri?

MAI ŢINE MINTE CINEVA, când în 1995 au fost introduse "D.A.F."-uri pe 335? Ştiu că în iunie - iulie încă mai erau <<Dac>>uri.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Am trecut ieri seară pe Str. G-ral Ipătescu şi Str. Olari. Erau nişte curbe tare strânse pe acolo, iar străzile nu erau prea largi. Mă mir cum de puteau să treacă autobuzele liniei 74 pe acolo sau pe linia aia nu au circulat niciodată autobuze mari (gen "Roman" 112).
Sa fii tu sanatos, ca pe 74 au circulat inclusiv Ikarus 260 si 280.  :lol:
nokia2110 wrote:
Pe 110, 182, 282 au circulat după 1985 autobuze "Ikarus" Zemun ("Ikarbus") IK 4?
Pe 282, categoric DA, pe 110 si 182 din cate imi amintesc, NU! Bonus, linii cu IK4 la mijlocul anilor '80: 105, 116, 120, 125, 126, 127, 131, 133, 136, 142, 148, 149, 160, 161, 164, 175 (dupa 1983), 176, 209 (dupa 1984), 225, 231,  236, 261, 282, 300, 304, 305, 306 (combinat cu DAC 117 UD), 313, 321, 331, 336, 360, 377.

nokia2110 wrote:
Ştiu că vă supun la un B.D.M.S. mintal, dar ştie cineva cam ce autobuze circulau pe fiecare linie de autobuze în anii '70-'80? (anii '60 cred că-s prea îndepărtaţi).
Draga nokia, nu stiu ce inseamna BDMS. Dar daca te referi la BDSM – mental sau de alta natura – te poti documenta aici, pentru incepatori: http://en.wikipedia.org/wiki/BDSM
Sau pentru aplicatii "practice" si informatii mai detaliate, mergi direct aici: http://www.bdsmforum.ro/

Acum, revenind la transportul nostru public, cu bunele si (mai mult) relele sale, nu am locuit permanent in Bucuresti in acea perioada, deci amintirile si insemnarile mele nu sunt continue, si nici exhaustive (in sensul ca nu am situatia parcului circulant pe toate traseele), dar din notitele mele, am extras cativa ani mai reprezentativi, in care situatia statea cam asa:
In 1969:

  • Škoda 706RTO si Škoda articulate : liniile 35, 36, 36b, 37, 38, 42, 43, 47, 48, 49, 49b, 50, 53, 54, 59, 60, 61, 61b, 64, 65, 67, 69, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 80b, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 108, 109, 110, 111, 113, 114, 115.
  • Škoda Karosa SM-11: linia 33 (linie circulara), prima linie cu acest model de autobuz.
  • Leyland: liniile 31, 32, 32b, 34, 35, 40, 43
  • Liaz:  liniile 39, 41, 45, 46, 46b, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 62, 63, 66, 70, 100, 100b, 107, 112.


In 1973:

  • Ikarus 180 si 556 pe liniile centrale si semicentrale, in special 33, 34, 37, 38, 42, 68, 103, 105, 108
  • Škoda  Karosa SM-11 circulau pe liniile 33, 35, 36, 36b, 37, 38
  • Leyland: liniile 31, 32, 32b, 34, 35,  40, 41, 43
  • Restul liniilor erau deservite in principal de Škoda 706RTO si putinele articulate care mai erau in circulatie. Autobuze Liaz nu mai existau.


In 1975:

Prin centru ajungeau numai noile Roman 112, alaturi de IK4, Ikarus 180, 260 si 280,  si relative putine Škoda Karosa SM-11 si Leyland.
Toate Škodele 706RTO ramase circulau pe linii periferice sau preorasenesti.
Astfel:

  • Leyland: liniile 40, 41, 43
  • Škoda Karosa SM-11: liniile  33,  36, 36b, 38, 79, 103, 113, 118, 120
  • IK-4: liniile 42, 43, 49, 61b, 77, , 111, 114, 115, 116, 119
  • Roman 112: liniile 75, 76, 42, 40, 76b, 68, 72, 80, 80b, 103, 105, 110, 111, 111R, 123, 123R,
  • Ikarus 180: liniile R1, 32, 32b, 104, 104R, 108, 76, 76b, 78, 113
  • Ikarus 556: liniile 75, 78, 79
  • Ikarus 260: liniile 31, 31R, 34, 35, 37, 68, 74
  • Ikarus 280: liniile 31, 31R, 32, 32b, 37, 74
  • Škoda 706RTO: liniile 41, 42R, 44, 45, 46, 46b, 47, 48, 49, 49b, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 62, 63, 64, 65, 65R, 66, 67, 69, 70, 71, 100, 100b, 101, 102, 107, 112, 117, 121, 121R.
In 1980:

  • Ikarus 556: linii periferice si preorasenesti din nord, deservite de Pipera si Nordului.
  • Ikarus 180 (un numar mic de autobuze ramas la autobaza Titan). Circulau pe liniile periferice ale autobazei, dar mai scapau si pe linii semientrale, ca 101 sau 111.
  • IK-4: liniile 105, 305, 120, 127, 131, 313, 331, 138, 142, 148, 149, 349, 160, 161, 261, 164, 176, 276, 177, 300, 304, 377.
  • Škoda Karosa SM 11: linii periferice din Miltari, dar mai circulau si pe linia 136.
  • Ikarus 260: liniile 109, 209 si preorasenesti din partea de est (cu plecare de la Oncologie sau Granitul).
  • Ikarus 280: liniile 101, 107, 109, 119, 124, 129, 135, 311;
  • DAC 112 UDM: liniile 132, 144, 139, 179, 232, 239, 232, 244, 322, 323, 379
  • DAC 117 UDA: liniile 102, 103, 330, 110, 112, 116, 117, 118, 318, 119, 134, 234, 135, 235, 140, 141, 241, 173, 175, 333, 334, 368, 384.
  • Roman 112: liniile 100, 108, 113, 133, 138, 178, 180, 280.


Prin 1983 – 1984 (lista nu este completa; am scris numai pentru liniile despre care sunt sigura de informatii):

  • IK 4: am scris mai sus, dar repet lista: liniile 105, 116, 120, 125, 126, 127, 131, 133, 136, 142, 148, 149, 160, 161, 164, 175 (dupa 1983), 176, 209 (dupa 1984), 225, 231,  236, 261, 282, 300, 304, 305, 306 (combinat cu DAC 117 UD), 313, 321, 331, 336, 360, 377.
  • Roman 112:  liniile 116, 132, 133, 138, 175, 180, 181, 215, 218, 226, 303, 323
  • DAC 117: 101, 102, 104, 109, 110, 117, 119, 124, 129, 134, 135, 137, 140, 143, 165, 172, 276, 306, 311, 318, 322, 333, 334, 346, 368
  • DAC117 UDA: liniile 102, 105, 106, 112, 146, 173, 202, 212.
  • DAC 112: liniile 118, 132, 139, 141, 144, 175, 218, 220, 232, 239, 244, 275, 322, 323, 379
  • IKarus 280: liniile 109, 135

Orice corectura sau completare la listele precedente este binevenita.

nokia2110 wrote:
În anii '50 mai exista vreo autobază în afară de Floreasca, Vasile Lascăr şi Panduri?
Conform datelor de arhiva a RATB, Vasile Lascar a inceput sa fie folosita ca sediul exploatarii de taximetre (GETAX) incepand din 1954, deci nu mai era "autobaza" in adevaratul sens al cuvantului. Panduri avea statut mixt, functionand si ca autobaza, dar si baza EIELCC. In afara de astea, nu cunosc sa mai existe alt garaj, sau daca a existat nu este mentionat in nici o sursa.
nokia2110 wrote:
MAI ŢINE MINTE CINEVA, când în 1995 au fost introduse "D.A.F."-uri pe 335? Ştiu că în iunie - iulie încă mai erau <<Dac>>uri.
In septembrie sau octombrie 1995.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Lua un articulat curba dintre Olari şi G-ral Ipătescu?!  :shock:

Ciudată chestie, nu îmi amintesc ca atunci când eram mic să fi văzut IK4 pe 282 (prin 1985-1987). Şi nici pe restul liniilor (131, 231, 300, 331)- ai mei au stat până în 1987 lângă P-ţa Romană *. Poate eram prea mic şi de aia nu-mi amintesc. Deci e posibil să fi mers cu IK4 în Bucureşti.
Când au scos ultimele Škoda" 706RTO din circulaţie şi cum se "ţineau" în ultimele lor zile?

* în schimb ţin minte troleibuzele <<Dac>> cu caroserie "Roman". Dar nu cred că am mers cu unul vreodată  :(  (deşi 79 era legătura directă cu bunicii din partea mamei)
Când a fost întreurptă circulaţia troleibuzelor între P-ţa Romană şi P-ţa Sf. Voievozi? Sigur nu atunci când au lucrat la metrou, că ţin minte că mergeam cu metroul în Herăstrău (păcat că nu am mers cu autobuzul, ca să prin IK4) şi mă miram eu cum de face troleibuzul de nu ajunge la Herăstrău (ia te uită cum ştiam fără să ştiu că troleibuze de la Romană ajungeau la Herăsătrău...). Şi toată lumea zice că 135 a fost băgat pe Polonă după ce au început să lucreze la metrou. Dar eu ştiu că 135 a mers pe Dorobanţi (lor) până prin 1988, deoarece într-o seară când trebuia să ajung de la Policlinica "Sahia" până la buncii din Floreasca am avut surpriza să nu mai treacă 135 pe Dorobanţi şi să trebuiască să mergem până la Polonă. Sau poate mergeam cu 129 şi l-au desfiinţat şi a trebuit să ne ducem la 135.
Dar pe 129 de ce l-au desfiinţat? Ştiu că pe linia asta erau <<Dac>> 117 U.D.

Iar în legătură cu Autobaza Vasile Lascăr. Iară e ceva greşit în monografia aia. Există o poză (pusă chiar şi aici pe forum) cu autobuze "T.V." 2 la Garajaul Vasile Lascăr. Şi cum aceste otobele au apărut prin 1959, nu putea să fi devenit această autobază exclusiv de taxiuri în 1954. Bine, probabil nici nu erau aşa de multe taxiuri pe atunci (când mai ajung la Muz. Mun. Bucureşti mă mai uit pe Anarul Statistic al Or. Bucureşti din 1959).

 


Re: Intrebari si raspunsuri Lohengrin

nokia2110 wrote:
Iar staţiile de ce au început să le rărească?
Uite poza cu refugile (acum văd că-s 2 )


 În locul din pozele tale era o piaţă de cartier numită "Piaţa Pantelimon", care a funcţionat pînă prin 1982-83, fiind apoi transformată în unitate militară. Deci interesul pentru menţinerea staţiei ITB acolo a trecut pe minus. Staţia a dispărut foarte probabil în cursul anului 1983, cînd s-a trecut la sistemul cu longrine din beton pe Şos. Pantelimon. În 1984 s-a inaugurat cu mare tam-tam şi marfă din ce în ce mai puţină Piaţa Delfinului, primul circ al foamei. Sanchi, întreg cartierul continua să se aprovizioneze de la Obor.

 Staţiile ITB s-au rărit ca urmare a intenţiilor ITB de a creşte viteza de transport şi de a reduce timpii de curse (să ne gîndim la linii lungi, gen 24 Republica - Dămăroaia sau 13 Granitul - Unirii - Militari). Nu exclud nici indicăţii preţioase de genul "lasă-i, Nicule, să facă sport, 500 de metri pînă la staţia de tramvai nu-i mult").

  Unele dintre staţii ar putea reapărea mai ales pentru liniile strict locale de tramvai locale din prezent (14, 32, 56 etc.) Cum însă strategia de fluidizare a traficului prioritizează maşina personală şi nu transportul public, mă îndoiesc că aşa ceva se va întîmpla. Adică deşi distanţa dintre Petre Ispirescu şi Piaţa Rahova e destul de mare, staţia Bîrca/Pecineaga va reapărea la Paştele cailor.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dar pe 783 când circulau pe traseul V. Ialomoţiei - Bd. Timişoara - Acad. Militară - P-ţa Unirii ce autobuze circulau? "Saurer" sau altceva?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Lua un articulat curba dintre Olari şi G-ral Ipătescu?!  :shock:
Da. :)

nokia2110 wrote:
Ciudată chestie, nu îmi amintesc ca atunci când eram mic să fi văzut IK4 pe 282 (prin 1985-1987). Şi nici pe restul liniilor (131, 231, 300, 331)- ai mei au stat până în 1987 lângă P-ţa Romană *.
Daca ai fi citit cu atentie, ai fi observat ca e vorba de anii 1983-1984, inainte de marile reduceri de parc la autobuze...Si asa cum am spus, statistica liniilor in  anii '80 nu este completa. Dar pentru informatiile prezentate, bag mana in foc, pentru ce nu stiu, nu am scris. Evident ca in cativa ani, situatia s-a schimbat. De exemplu, daca tot ai amintit de liniile centrale, prin 1987, liniile 131 si 331 au inceput sa fie deservite de noile DAC 112 UDM.
nokia2110 wrote:
Când au scos ultimele Škoda" 706RTO din circulaţie şi cum se "ţineau" în ultimele lor zile?
Conform datelor lui Andrzej Brzozowski, ultimele au fost livrate in 1969. Tot asta reiese si din cartea domnului Sterian. Ultimele, conform datelor lui Alexandru Sterian, au fost retrase in 1981. Personal, nu imi amintesc asemenea autobuze in circulatie dupa 1977. Poate au mai ramas pe unele linii periferice, desi ma indoiesc.

nokia2110 wrote:
Când a fost întreurptă circulaţia troleibuzelor între P-ţa Romană şi P-ţa Sf. Voievozi? Sigur nu atunci când au lucrat la metrou, că ţin minte că mergeam cu metroul în Herăstrău (păcat că nu am mers cu autobuzul, ca să prin IK4) şi mă miram eu cum de face troleibuzul de nu ajunge la Herăstrău (ia te uită cum ştiam fără să ştiu că troleibuze de la Romană ajungeau la Herăsătrău...).
Circulatia troleibuzelor pe Bd. Ana Ipatescu s-a desfiintat pe 12 iunie 1986. Pentru ca il deranja pe Tovarasul.
nokia2110 wrote:
Şi toată lumea zice că 135 a fost băgat pe Polonă după ce au început să lucreze la metrou. Dar eu ştiu că 135 a mers pe Dorobanţi (lor) până prin 1988, deoarece într-o seară când trebuia să ajung de la Policlinica "Sahia" până la buncii din Floreasca am avut surpriza să nu mai treacă 135 pe Dorobanţi şi să trebuiască să mergem până la Polonă.
Amintirile tale sunt corecte. La momentul desfiintarii troleibuzelor pe Ana Ipatescu, linia 135 a continuat sa circule pe Cales Dorobantilor, dar a fost deviata de la ASE prin Bd. Dacia (la intoarcere prin strada Eminescu) - strada Traian - strada Nerva Traian, apoi traseul obisnuit spre CET Sud.
nokia2110 wrote:
Dar pe 783 când circulau pe traseul V. Ialomoţiei - Bd. Timişoara - Acad. Militară - P-ţa Unirii ce autobuze circulau? "Saurer" sau altceva?
Exact, Saurer circulau. Dar vezi ca 783 in varianta aceea, intorcea la Piata Presei, nu la Piata Unirii.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Aron

Corectati-ma daca gresesc.
Tot pe atunci, numere liinol nu erau alese la intamplare, cele ce incepeau cu 1 erau linii rapide, cele cu 3 lente, cu 7 express, si inca 2...

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Esti complet confuz...
Pana in 1981, in Bucuresti exista urmatoarea numerotare:
tramvai: 1 - 30
troleibuz: 81 - 99
autobuz: 31 - 80 barat si de la 100 in sus. La autobuze, pana in 1970 existau doar indicative din doua cifre, dupa care, depasindu-se limita de doua cifre (80 si 80b) au aparut indicative cu 3 cifre.

Renumerotarea s-a realizat la 1 mai 1981, deoarece in ultimii ani, datorita cresterii masive a parcului ITB si implicit a ariei deservite si a numarului de trasee, aparusera confuzii intre linii, existand cazuri de acelasi indicativ inscriptionat cu diferite culori sau cu litere (ex. 104R) si directii (ex. 3-Nord, 3-Sud).

Noua numerotare a rezolvat aceste probleme:
  • tramvai: 1 - 59 (intervalul 51 - 59, folosit in principal, dar nu exclusiv pentru linii naveta temporare)
  • troleibuz: 60 - 99
  • autobuz:
    • 100 - 199 (linii normale)
    • 200 - 299 (fostele linii barate)
    • 300 - 399 (asa-zisele linii "rapide"). In realitate, traseele astea nu mai erau de mult "rapide", fiindca opreau in toate statiile.  Diferenta fata de liniile 1XX era ca dublau de obicei anumite linii cu incarcare mare, pe un traseu mai scurt.
    • 400 - 429 (linii de noapte). Ulterior, 400 - 499 au fost numerele liniilor preorasenesti de lung parcurs, apoi tuturor liniilor preorasenesti.
    • 500 - 599 (linii de maxi-taxi)
    • 600 - 699 (linii naveta de autobuz sau linii de agrement. Incepand din 1983, inclusiv linii duminicale de autobuz sau troleibuz, introduse datorita crizei de carburant).
    • 700 - 799 (liniile "directe", mai precis curse conventie intre cartiere si marile zone industriale. Aveau orare si trasee "imprecise").
La renumerotarea liniilor de autobuz, corespondenta fata de numerele vechi, era ca liniile barate au primit "2" in fata, iar liniile rapide  "3" in fata, astfel  indicativele au ajuns cuprinse intre 100 - 379.  Datorita faptului ca majoritatea liniilor de autobuz proveneau din linii cu 2 cifre sub 81, nu au existat linii in intervalele 183 -199, 283 - 299, 385 - 399.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Primul traseu al lui 783 (conform ziarului "Libertatea", L 2 sept/Ma 3 sept. 1991) a fost Valea Ialomiţei (cap linie troleibuze 90, 93 - pe atunci nu exista 91), Str. Valea Oltului, Bd. Timişoara, Bd. G-ral Vasile Mila, Bd. Armata Poporului, Şos. Cotroceni, [la ducere: Spl. Independenţei (cheiul drept)] -  [la întoarcere: Spl. Independenţei (cheiul stâng), Podul Cotroceni, P-ţa Operei, [la ducere: Spl. Independenţei (cheiul drept)] - [la întoracere: Spl. Independenţei (cheiul stâng) ] *, P-ţa Naţiunilor Unite. În afară de capetele de linie mai oprea la: "Frigocom", Bd. Vasile Milea, Podurile Cotroceni, Eroilor şi Izvor **. Tarfiul era de 10 lei, iar biletul se lua de la şofer.

* cred că ăsta era sensul de circulaţie pe cheiuri. La traseu se menţionează Şos. Cotroceni şi după aia sare la P-ţa Naţiunilor Unite
** mă mir să nu fi avut staţie la Braşov/Lujerului.

Sper să găsesc în ziarele vremii un articol despre aducerea autobuzelor "Saurer". Vreau să văd poze de atunci cu ele.  :(

@dj_exemplar: era tocmai invers. Liniile 3xy erau cele rapide. Unele chiar şi în anii '90. De exemplu 311 nu oprea la Pod Lacuri, Stejaurului (Pictor Ion Ţuculescu), Gh. Petraşcu, Traian, Armenească; 335 nu oprea la Pictor Hârlescu şi "Zefirul".

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Pune articolul aici! Eu personal nu imi amintesc decat de varianta Valea Ialomitei - Piata Presei. Mi-am verificat si insemnarile si nici in ele nu apare altceva legat de 783. Oricum, acel traseu a avut o viata foarte scurta, cateva luni in anul 1991. Partea interesanta este ca atat timp cat a circulat a fost singura data cand Calea Victoriei a avut o ruta de transport in comun dupa 1989, desi 783 statii erau numai la Casa Armatei si Stirbei Voda. Minunea a tinut doar pana in decembrie 1991, cand traseul s-a desfiintat, probabil din lipsa de clienti.

Am verificat si lista lui Andrzej Brzozowski, si acolo apar urmatoarele date despre 783:
Anul 1991:
I: 783 (expres) Valea Ialomiţei – P-ţa Naţiunile Unite – P-ţa Presei Libere (data infiintarii e buna, dar traseul e gresit).
D: 783 (Valea Ialomiţei – P-ţa Presei Libere)

 


Re: Intrebari si raspunsuri Aron

Dominatrix wrote:
Esti complet confuz...
Pana in 1981, in Bucuresti exista urmatoarea numerotare:
tramvai: 1 - 30
troleibuz: 81 - 99
autobuz: 31 - 80 barat si de la 100 in sus. La autobuze, pana in 1970 existau doar indicative din doua cifre, dupa care, depasindu-se limita de doua cifre (80 si 80b) au aparut indicative cu 3 cifre.

Renumerotarea s-a realizat la 1 mai 1981, deoarece in ultimii ani, datorita cresterii masive a parcului ITB si implicit a ariei deservite si a numarului de trasee, aparusera confuzii intre linii, existand cazuri de acelasi indicativ inscriptionat cu diferite culori sau cu litere (ex. 104R) si directii (ex. 3-Nord, 3-Sud).

Noua numerotare a rezolvat aceste probleme:
  • tramvai: 1 - 59 (intervalul 51 - 59, folosit in principal, dar nu exclusiv pentru linii naveta temporare)
  • troleibuz: 60 - 99
  • autobuz:
    • 100 - 199 (linii normale)
    • 200 - 299 (fostele linii barate)
    • 300 - 399 (asa-zisele linii "rapide"). In realitate, traseele astea nu mai erau de mult "rapide", fiindca opreau in toate statiile.  Diferenta fata de liniile 1XX era ca dublau de obicei anumite linii cu incarcare mare, pe un traseu mai scurt.
    • 400 - 429 (linii de noapte). Ulterior, 400 - 499 au fost numerele liniilor preorasenesti de lung parcurs, apoi tuturor liniilor preorasenesti.
    • 500 - 599 (linii de maxi-taxi)
    • 600 - 699 (linii naveta de autobuz sau linii de agrement. Incepand din 1983, inclusiv linii duminicale de autobuz sau troleibuz, introduse datorita crizei de carburant).
    • 700 - 799 (liniile "directe", mai precis curse conventie intre cartiere si marile zone industriale. Aveau orare si trasee "imprecise").
La renumerotarea liniilor de autobuz, corespondenta fata de numerele vechi, era ca liniile barate au primit "2" in fata, iar liniile rapide  "3" in fata, astfel  indicativele au ajuns cuprinse intre 100 - 379.  Datorita faptului ca majoritatea liniilor de autobuz proveneau din linii cu 2 cifre sub 81, nu au existat linii in intervalele 183 -199, 283 - 299, 385 - 399.


Iti multumesc sincer....intr-adevar eram confuz deoarece nu am prins perioada aceea, si tema aceasta am discutat-o cu un sofer care ar prins perioada.. :D  :D

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421284 posts in 5248 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use