Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviatic

 

Topic: Alexeni - Aprob decolarea!

12 posts, 7461 views
Alexeni - Aprob decolarea! IAR80

Pe vechiul aerodrom de la Alexeni se va zbura din nou. Inaugurarea printr-un miting, pe 24 septembrie 2011

http://pilotmagazin.ro/2011/09/aeroport ... u-avioane/

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! andrei11

Nici sa nu te gandesti ! Este in plin camp, extrem de departe de Bucuresti, faci o ora numai cu masina si in conditii nu prea bune. Desi recent modernizata, soseaua Bucuresti - Urziceni nu ofera nici macar 2 benzi / sens. Iar de la Urziceni la Alexeni - no comment !
Trebuie facuta mai intai sos catre Bucuresti si cea catre Ploiesti, asta presupunand ca multa lume care aterizeaza acum la Baneasa este din tara si nu din Bucuresti.
Pe acelasi rationament de ce nu mutam toate aeroporturile mari la 70 km de centrul orasului pe care-l servesc, pe motiv de "Eco" ?
Si pus la punct o legatura rationala cu calea ferata, ce e acum in zona este o gluma proasta, de la Urziceni nu i se ofera nimic omului, cred ca personalul de Ploiesti - daca ar exista asa ceva, ar acoperi distanta Urziceni  - Ploiesti in 5 ore !

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! IAR80

Sper maine sa fac o apreciere proprie asupra conditiilor actuale de calatorie spre Alexeni. Iar ce va fi in viitor ... nu conteaza ce gandim noi. In conditiile in care Baneasa este interzisa pentru companiile low-cost iar preturile de la Otopeni, unde vor pleca sus-numitele companii, fac sa se revizuiasca preturile biletelor de avion, cine stie daca Alexeni nu ar fi o solutie.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! shoppy

Cum adica Baneasa este interzisa pentru low-cost?

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! andrei11

Nu e chiar interzis low-cost - ul la Baneasa, dar e o anomalie acolo. Peste tot in lume low - cost - ul aterizeaza pe aeroporturile de categorie inferioara, care in general sunt mai departe de zona de interes ( mai "la tara" ). Ori in Bucuresti lucrurile sunt inversate, Baneasa este in oras, iar Otopeniul este "mai la tara". Asta este toata problema. Low cost - ul are din start un avantaj fata de companiile "serioase" in Bucuresti ca te lasa mult mai aproape de "buricul targului".
Contrar celor ce va munciti voi sa argumentati aici sau pe alt forumuri, consider in continuare ca "Otopeniul" este un aeroport "aerisit" fata de aeroporturile serioase din Europa / America de Nord. si low cost-ul ar incapea lejer in Otopeni.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! shoppy

Pana la urma un aeroport e o unitate comerciala care trebuie sa supravietuiasca, treaba lui ce curse baga acolo.
Iar BlueAir parca trambita ca isi construieste aeroport la Adunatii Copaceni.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! IAR80

andrei11 wrote:
Nu e chiar interzis low-cost - ul la Baneasa, dar e o anomalie acolo. Peste tot in lume low - cost - ul aterizeaza pe aeroporturile de categorie inferioara, care in general sunt mai departe de zona de interes ( mai "la tara" ). Ori in Bucuresti lucrurile sunt inversate, Baneasa este in oras, iar Otopeniul este "mai la tara". Asta este toata problema. Low cost - ul are din start un avantaj fata de companiile "serioase" in Bucuresti ca te lasa mult mai aproape de "buricul targului".
Contrar celor ce va munciti voi sa argumentati aici sau pe alt forumuri, consider in continuare ca "Otopeniul" este un aeroport "aerisit" fata de aeroporturile serioase din Europa / America de Nord. si low cost-ul ar incapea lejer in Otopeni.


Nu "ma muncesc" sa argumentez nimic, nu am nici un interes. Am participat la activitatea de la Alexeni si am ascultat ce s-a vorbit acolo, pentru ca a luat cuvantul Dorin Ivascu, cel care conduce compania care a preluat aerodromul, si fostul ministru al transporturilor, Berceanu. Amandoi au spus, cu litere de tipar, ca intentioneaza sa aduca acolo aviatie comerciala, in special biz-uri.
Putin imi pasa mie daca reuseste sa pacaleasca si companii low-cost sau ba.
Iar in legatura cu Otopeni, ca ar fi "aerisit", multi sunt de alta parere. Exista deja o experienta anterioara, cand Baneasa a fost in reconstructie sau renovare, iar inghesuiala de la Otopeni a fost cam mare. E drept ca intre timp s-a extins cu terminalul in forma de vioara, dar nu cred ca asta a fost ideea.
Pe urma, aerisit sau nu, taxele de la OTP sunt mai mari decat la BSA, dupa cum se stie, ceea ce ar face ca pretul biletelor companiilor low-cost sa nu mai fie chiar asa de low.
Pe de alta parte, prin "interzis" am vrut sa spun ca BSA va fi rezervat unui anumit tip de operatori, printre care low-costul nu am vazut ca s-ar numara. Iar perspectiva, chiar daca vrem sa ne ascundem dupa deget, e destul de incerta pentru BSA, in sensul ca atatia baieti destepti cauta sa puna mana pe terenul ala ... si pana la urma cred ca vor reusi, argumentand ca prezenta unui aeroport in zona locuita inseamna zgomot si alti factori perturbatori, incat e mmai bine sa se renunte la acesta.
Vom trai (sper) si vom vedea. Vom vedea si ce se intampla la Adunatii aia. Traim in miezul unui ev aprins (vorba lui Labis), adica fiecare ii da foc la valiza celuilalt, poate ard toti si nu ramane nimic. Tot zic francezii ca OTP e un fel de camp nitel amenajat, nu?

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! andrei11

Sa ne intelegem de la inceput : desi par afon in ale aviatiei, aparentele pot insela.
Aeroportul Heathrow / Londra are bine mersi tot 2 piste operationale ( teoretic la inceput a avut trei, dar acum are doua ). Cum ( :evil: ) se descurca astia cu 2 piste, mister  ;) . Ai curaj sa ne dam intalnire la aeroportul Otopeni sa ne uitam la avioanele care aterizeaza sau decoleaza ? Daca n-ai noroc poti sta si 2 ore fara activitate la aeroport ( si nu e vorba de ora 2 noaptea, scuze daca enervez pe cineva ), iar daca ai noroc aterizeaza 6 - 7 avioane "in serie" ( ca sa-ti ia ochii ) si apoi iar pauza 2 ore. Asta nu e aeroport de trafic, imi pare rau, cu toate datele statistice pe care mi le vanturati in fata.
Mai degraba concentram tot traficul bucurestean intr-un aeroport - ca sa stim un lucru - decat sa-l diluam in 3 - 4 aeroporturi aruncate pe o raza de zeci de km. Stie si omul un lucru, eventual poate face un schimb de avioane in mod firesc, nu sa alerge ca bezmeticul de la Alexeni la Popesti si Otopeni.
Si in plus se reduc substantial cheltuielile de exploatare / intetinere / reparatii pentru piste / avioane / carat kerosen si altele. Plus un singur turn in loc de n spe mii de turnulete, + o linie de transport in loc de n spe mii de linii, plus plus.
Loc de extindere al cladirilor exista berechet, vezi schita.
Baneasa trebuie pastrat ca si aeroport pentru curse private / curse speciale / salon de primiri oficiale / bla bla uri de genul asta,eventual si  pista de rezerva pentru Otopeni,  evident si acesta amenajat corespunzator si extinse cladirile.
Alexeniul imi pare rau dar pare o prostie fara margini. Nu stiu ale cui sunt interesele acolo, sa cari zeci de kilometrii oamenii din interiorul aeroportului + pasagerii. ( Sa nu-mi spui ca se vor face anganjari pentru cei cu buletin de Alexeni, ca nu cred, tot din Bucuresti vor veni ).
Evident aceasta expunere reprezinta punctul meu de vedere - care poate sa nu fie cel corect.
Extindere aeroport Otopeni
10-1-2011 3-32-09 PM.jpg (92.57 KB; downloaded 6571 times)

Legenda:
A - cladirile actuale, atat pentru calatori cat si asa zisul teminal "Cargo" - pentru ca nu pot sa-l numesc in adevaratul cuvant "cargo" pentru 3 avioane care aterizeaza saptamanal acolo. Stiu, iar o sa veniti cu date statistice milioane tone marfa, bla bla bla, bla bla bla, dar asta inseamna ca nu ati vazut un adevarat terminal cargo - Amsterdamul de exemplu - si nu dau drumul aici la vorbe aiurea. Vizitati mai intai cargo Amsterdam si dupa aceea vorbim si de Cargo Otopeni.
1, 2, 3 - extinderi posibile, spatiu suficient, pentru a putea sa nu mai fie inghesuiala la "vioara". :D
Rog observati cat spatiu ocupa "A" in comparatie cu 1, 2, 3
"Fotografiatul Interzis" - sectorul militar al aeroportului.
In 1, 2, 3 am inclus atat noile platforme pentru  avioane cat si cladirile aferente.
Si acum un  PS special pentru mihaiatanasie . Cunoasteti probabil situatia Coreei de Sud care si-a umplut tara  cu nenumarate aeroporturi mari si dotate din toate punctele de vedere. La ora actuala nu stiu cum sa faca sa le desfiinteze...

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! IAR80

Andrei11, nu mi-am expimat nici un fel de parere despre tine, nici ca esti afon, nici ca esti specialist. Nu te cunsoc si nici nu e problema mea. De asemenea, nu ma dau specialist, pentru ca nu sunt, imi castig existenta facand cu totul altceva. Aviatia este pentru mine un hobby, si nici macar partea economica sau tehnica a acesteia, ci istoria aviatiei ma intereseaza in primul rand. Si incerc sa fac ce pot pentru promovarea acesteia.
Nu am dat date statistice legate de traficul pe un aeroport sau altul. Nici asta nu e problema mea si nu le cunsoc. Traficul de la OTP ma intereseaza foarte rar, atunci cand as avea eu nevoie sa calatoresc sau cand as conduce/astepta pe cineva. In rest, are cine sa-si bata capul cu asta.
Nu argumentez nimic nimanui, pentru ca nu depind in nici un fel de traficul de pe aeroporturile bucurestene.
In postul meu nu am facut altceva decat sa enumar niste idei ENUNTATE DE ALTII, care au interese in economia aeroporturilor si sunt convins ca si-au facut, chiar si prost, temele. Dar, repet, e problema lor si gata. Daca Nelu Iordache sau Dorin Ivascu au chef sa-si faca aeroporturi, ii priveste pe ei, nu pe mine. Iar daca baietii destepti vor face ce le sta in putinta sa obstacoleze pista de la BSA pana vor impune inchiderea ei, iar nu pot eu face nimic. Si nici nu vreau sa fac ceva, aia au puteri nebanuite, nu cred ca ar fi bine sa te pui in calea lor.
In concluzie, eu nu dau verdicte, nu dau idei, ci doar le-am mentionat pe ale altora. Daca ai chef de discutii in contradictoriu, cred ca trebuie sa ii cauti pe ei.
Imi pare rau, nu pot citi, nu stiu de ce, mesajele personale. I-am scris administratorului si sper s ma ajute.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! Dominatrix

Ideea asta cu mutarea zborurilor pe un nou aeroport  unde a intarcat mutul iapa   pe motiv ca infrastructura aeroportuara actuala "nu face fata" mi se pare penibila.  Dar avand in vedere ca traim in Romania, nu m-ar mira ca aceasta idee sa fie vehiculata pentru ca preturile terenurilor din acea zona sa creasca rapid, si ca cine trebuie sa faca niste speculatii. Si pe urma, proiectul se va anula, iar cumparatorii creduli vor ramane cu buzele umflate...

Revenind la capacitatea de la OTP, cele doua piste pot prelua fara mari probleme pana la 40 de aterizari si 40 de decolari/ora, in conditiile in care in prezent sunt cam 100-120 de aterizari/decolari pe zi. Cele 2 platforme principale pot prelua circa 40 de avioane, iar in conditiile in care durata necesara de stationare (intre aterizare si decolare) pentru un avion uzual din cele care folosesc Otopeniul este de cel mult 2 ore, cele 40 de porti din care 14 cu jetways, sunt mai mult decat suficiente. O poarta poate prelua o plecare/ora, deci considerand un interval orar de functionare de 17 ore pe zi ( 6 - 23) ar insemna  40 x 17  = 680 de decolari pe zi - deci de vreo 6,5 ori mai mult decat traficul actual. Concluzia este ca si cu infrastructura actuala, e loc berechet de dezvoltare la OTP.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! shoppy

Daca francezii inteleg "maidan" prin "camp putin amenajat", atunci, da, pe langa CdG, au perfecta dreptate.

 


Re: Alexeni - Aprob decolarea! Dominatrix

Statul prezintă pe hârtie investiţiile în PPP: un aeroport low-cost şi „privatizarea cadastrului“

Primele două proiecte în parteneriat public-privat în valoare totală de 1,3 miliarde de euro vor ajunge pe masa investitorilor în câteva săptămâni atunci când dosarele vor fi postate în cadrul sistemului electronic de achiziţii publice (SEAP).

"Pentru a realiza investiţiile trebuie îndeplinite două condiţii. În primul rând, legea trebuie să devină operaţională. Săptă­mâna viitoare porneşte în SEAP segmentul dedicat parteneriatelor public-private. Al doilea element este conştientizarea partenerilor publici în privinţa modului în care poate fi promovată legea", a spus ieri Mihai Prisăcariu, director general al Unităţii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, instituţie responsabilă de proiectele pe această linie, la un seminar de profil organizat de Forum Invest.

Proiectele de investiţii în parteneriat public-privat au fost scoase pe tarabă de autorităţi încă de anul trecut atunci când Guvernul a aprobat o listă cu 17 obiective majore care ar urma să fie construite prin intermediul acestui tip de parteneriat. Pe listă sunt proiecte de investiţii precum cel al hidrocentralei Tarniţa-Lăpuşteşti, un cartier de 10.000 de locuinţe în Ghencea, canalul Dunăre-Bucureşti sau centura de nord şi sud a Capitalei.

Până acum investitorii au dat însă dovadă de reticenţă în privinţa proiectelor de acest tip, având în vedere că până acum în România nu există niciun proiect major construit în PPP, iar cel pentru autostrada Comarnic-Braşov a eşuat lamentabil.

Ce proiecte sunt în block-start?

În acest moment singurele două proiecte intrate în linie dreaptă pentru lansarea oficială către investitori sunt cele pentru construcţia unui aeroport low-cost lângă Urziceni şi realizarea cadastrului general al României.

Dacă cele două proiecte vor fi finalizate, în economie vor intra 1,3 miliarde de euro, fonduri "injectate" de investitori, statul urmând să pună la bătaie numai active. Rămâne însă de văzut dacă lucrările se vor şi concretiza în teren, având în vedere că rând pe rând miniştrii au anunţat în ultimii ani proiecte de investiţii gigantice, însă toate au rămas la stadiul declarativ sau la cel de proiect.

Mai bine de două treimi din investiţiile vizate pentru perioada imediat următoare vor fi acoperite de construcţia unui aeroport în comuna Alexeni, la 65 de kilometri est de Bucureşti. Aici ar urma să aterizeze operatorii de transport aerian low-cost, spune Sorin Fodoreanu, senator în Parlamentul României, unul dintre iniţiatorii legii parteneriatului public-privat (PPP).

"Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului se află în faza de achiziţie a studiului de fundamentare, ulterior urmând să lanseze acest proiect în sistemul electronic pentru achiziţii publice", a explicat Fodoreanu.

Finalizarea primei etape din construcţia acestui proiect va scoate din buzunarele investitorilor 300 de milioane de euro. Oficialii nu au precizat însă modul în care îşi va recupera banii compania care se va implica în realizarea proiectului de infrastructură.

Aeroportul de la Alexeni, judeţul Ialomiţa, se află la şapte kilometri de oraşul Urziceni, aici funcţionând în trecut un regiment de aviaţie. Pista aeroportului are o lungime de 2.500 de metri şi o lăţime de 80 de metri, întreaga suprafaţă pe care se întinde fosta baza militară de la Alexeni ridicându-se la 361 de hectare.

Viitorul aeroport din Ialomiţa ar urma să intre în competiţie cu aeroporturi precum Aurel Vlaicu (Băneasa) şi cu Henri Coandă (Otopeni) din apropierea Bucureştiului, dar şi cu proiectul de la Adunaţii Copăceni anunţat de mai multă vreme de omul de afaceri Nelu Iordache, proprietar al Blue Air.

Cel de-al doilea proiect în parteneriat public-privat vizează realizarea cadastrului general al României. În bani, acest proiect valorează 350 milioane de euro şi urmează să se deruleze pe parcursul a zece ani.

"Compania care va face proiectul îşi va recupera banii în zece ani. Încasările vor veni dintr-un procent al tarifului perceput de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANPCI) pentru serviciile oferit. Principalul avantaj al investitorilor este că vor intra pe o piaţă de monopol", a explicat Mihai Busuioc, director general al ANPCI, care a subliniat că instituţia pe care o conduce a încheiat anul trecut cu un excedent de 40 milioane de euro.

La sfârşitul anului trecut Elena Udrea, fostul ministru al dezvoltării şi turismului, a anun­ţat că gigantul Samsung este interesat de acest proiect. La acel moment oficialul guvernului preciza însă că este vorba despre o achiziţie publică. Acum nu este însă clar dacă coreenii de la Samsung mai sunt interesaţi.

Lipsa cadastrului ţine pe loc investiţiile în agricultură

Sunt aşteptate şi proiecte mici

Pe lângă cele două proiecte de 1,3 miliarde pentru care Guvernul aşteaptă investitori, oficialii spun că vizează şi proiecte de valoare mai mică. "În acest moment pentru proiectele mari avem încă de lucru la studiile de prefezabilitate. Ne axăm pe proiectele locale sau judeţene. Se pot face proiecte chiar şi în acest an. Proiectele mari nu pot fi începute mai devreme de sfârşitul acestui an", a notat Prisăcariu.

De cealaltă parte, senatorul Sorin Fodoreanu adaugă că în perioada imediat următoare în sistemul SEAP vor apărea cel puţin 20 de proiecte de investiţii în PPP înaintate de autorităţile locale din judeţul Suceava.

"Eu garantez că vor veni imediat 20 de proiecte de la mine din colegiu. Proiectele sunt deja discutate cu oamenii din zonă", a precizat el, fără să înainteze o valoare pentru aceste proiecte.

Misiunea autorităţilor de a găsi investitori tentaţi să pună umărul la construcţia de sisteme de iluminat la Gura Humorului sau construcţia de puncte de colectare a laptelui la Filiaşi se dovedeşte încă de pe acum dificilă, având în vedere că interesul investitorilor pentru economia locală este în cădere liberă.

Nivelul investiţiilor străine directe, indicator care arată încrederea multinaţionalelor în economia şi mediul de afaceri local, a coborît în ultimii patru ani de la 9,5 miliarde de euro la circa 1,5 miliarde de euro la sfârşitul anului trecut, potrivit datelor anterioare.

http://www.zf.ro/eveniment/statul-prezi ... ui-9241762

 


Home page  • 
Parent forum: Transport aviatic  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use