Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Lucrari DN1 Ploiesti-Campina

128 posts, 61398 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 
 

📖 Pagination options

Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie telvanni

Chiar avanseaza lucrarile! Ma bucur!.
Au murit foarte multi oameni la aceasta intersectie...din martie totul va fi istorie.

 



Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie Iulika0069

Nu inteleg de ce nu se face acolo un sens giratoriu, cu banda dedicata pt 'inainte' pt cei care vin dinspre BV spre Buc (gen Barcanesti).. Asta pana e gata pasajul
De fapt nu inteleg de ce nu e impanzit DN1 cu astfel de giratorii!

Si de fapt 'nu inteleg' de ce nu e adoptata solutia asta pt 90% din intersectiile din RO (inclusiv orase)!!

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie andrei11

Simplu, sensgiratoriile sunt bune cand ai o banda de mers / sens si cand ai sensuri cat de cat echilibrate. Incearca tu de exemplu in Cernavoda in plin sezon sa intri in sensgiratoriu venind dinspre str Crisan si spune-ne ce se intampla. Sau in Medgidia, ca acolo e si mai si, ai drum cu prioritate si cedeaza trecerea. Incearca tu sa treci in plin sezon pe acolo pe o ruta defavorabila. De aceea semafoarele sunt strict necesare in anumite situatii.
Si mai apoi ca sa fie "viabile' sensgiratoriile acestea trebuie sa aiba o raza minima calculata. Multe sensgiratorii din Bucuresti / Piatra Neamt - ca acestea le cunosc foarte bine sunt de fapt intersectii simple unde se aplica regula prioritatii de stanga.. Pentru ca sensgiratoriul asta este, cred ca o sti, o intersectie unde se aplica regula prioritatii de stanga - asta daca nu sunt alte reguli ( ca la sengiratoriul de la Universitate / Bucuresti sau Medgidia / jud. Constanta )

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie Dominatrix

Subscriu in totalitate la cele spuse de andrei11.  Am mai avut discutia asta pe undeva pe forum, dar reluam: avantajul principal al giratoriilor este viteza redusa cu care trebuie parcurse, si implicit o siguranta sporita in trafic. Dezavantajul este ca intrucat au o capacitate medie de preluare a traficului si sunt cu adevarat eficiente numai la intersectia a 2 artere cu cate o banda pe sens (altfel rezulta un giratoriu nedefinit, "la mica intelegere"), nu pot fi amplasate decat prin exceptie pe drumuri foarte circulate cu 2 sau mai multe benzi pe sens, mai ales in afara localitatilor, dintr-un motiv evident: giratoriile cu doar o banda nu fac fata la valori mari de trafic. Cu cat valoarea traficului e mai mare, cu atat trebuie sa fie si raza de curbura a giratoriului mai mare, pentru a se permite selectia pe benzi in interiorul giratiei. Dar raza de curbura nu poate fi oricat de mare din cauza geografiei intersectiei si strazilor din zona.

Cum zicea si andrei11, un sens giratoriu cu mai multe benzi poate functiona bine, daca traficul este reglat de semafoare si rondul foarte mare, dar atunci practic nu mai este un sens giratoriu.

Poti folosi giratorii si la intersectia dintre doua drumuri importante cu volume de trafic asemanatoare sau pe drumurile principale in interiorul localitatilor la unele intersectii ale drumului principal cu arterele perpendiculare mai importante, pentru a te obliga sa reduci viteza si sa sporesti atentia. Din cate vad in pozele puse in acest topic, podul care se construieste acolo nu se incadreaza in nici una din aceste categorii, deci un giratoriu nu are ce cauta acolo.

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie telvanni

Iulika0069 wrote:
Nu inteleg de ce nu se face acolo un sens giratoriu, cu banda dedicata pt 'inainte' pt cei care vin dinspre BV spre Buc (gen Barcanesti).. Asta pana e gata pasajul


Pentru ca s-au gasit unii, care se cred mai destepti ca noi, sa faca nu stiu ce grozavie, cu poduri, pasarele si bretele suspendate, intr-o intersectie in care nici nu era nevoie asa ceva.

PS: fara suparare, dar la o asemenea intrebare trebuie si un raspuns pe masura.

Intamplarea face ca eu sa am o locuinta la 150m de aceasta intersectie, daca mai caut si acum cred ca mai am schite cu rezolvarea mea pentru aceasta intersectie, mai ales ca acolo a decedat intr-un accident cineva drag mie. La giratoriu recunosc ca nu m-am gandit...rusinica sa-mi fie.

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie shoppy

Pentru ca, in zona aia, DN1 o sa fie inca multa vreme singura varianta de circulatie de aceea este ilogica incetinirea lui in camp cu un giratoriu, dupa care acolo ar fii cam greu sa se faca un giratoriu necesitand pante mai abrupte spre Campina, iar panta aia deja e cam la limita, si in final un giratoriu acolo nu se poate construii fara afectarea traficului de pe DN1 (pe cand suprateran se poate).
Ar fii logic sa vedem intersectiile redesenate cu giratorii deabia dupa deschiderea autostrazii care dubleaza DN1.

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie Iulika0069

Da, am mai avut discutia asta si intram in polemica degeaba (voi o tineti cu teoria, eu cu 'observatia de bun simt' :D)

1. Brasovul e impanzit de giratorii si merg f bine (ok, au raza mare, valorile de trafic nu sunt ca in Buc)

2. Giratoriul de la Ploiesti (Barcanesti) e in stare sa preia pe o singura banda tot traficul dinspre Brasov, iar dinspre Bucuresti nu am stat niciodata (sunt 2 benzi, da, la mica intelegere, pt ca nu ii duce capul sa puna niste marcaje (linie punctata))

3. E important ca sensurile sa fie echilibrate pe aceeasi directie, nu si intre directii; adica, daca nr celor care intra in localitate dinspre BV e sensibil egal cu cel al celor care ies spre Buc, e perfect!
In cazul 'str. Crisan' giratoriul ala nu e ok pt ca dinspre Buc nu vine nimeni sa faca stanga, duminica seara..
Dar tot e mai ok decat o intersectie simpla in care, daca vrei sa o iei spre Cta tb sa dai prioritate (normal) si celor care vin dinspre Buc!
Iar daca pui semafor, cred ca deja ai dublat coada si asa imensa dinspre Cta
Ma rog, mi se pare un pic de 'gica contra/rea intentie' :) sa dai astfel de exemple extreme - nu cred ca ar reprezenta mai mult de 1% din posibilele giratorii..

4. telvanni tocmai ce ne spuse ca au murit oameni; Dominatrix/shoppy, ziceti ca functionalitatea unui giratoriu - dpdv redus viteza/sporit atentia - nu are ce cauta acolo..

Anyway, o sa deschid un topic separat (daca nu e deja) cu intersectii din Buc si de pe unde mai bantui - si unde sunt 100% convins ca un giratoriu ar rezolva mare parte din probleme (cu 'argumente de bun simt' si poze)

Urmaresc forumul zilnic si stiu ca atat andrei11, cat si Dominatrix aveti pareri f pertinente si argumentate
Insa chiar nu va inteleg 'rezistenta' la conceptul giratoriului aproape peste tot, e exact de ce are nevoie kktu' nostru de infrastructura rutiera
Cand o sa fie A2 si intre Cernavoda si Cta, ce o sa mai ziceti de giratoriul de la 'str. Crisan'? Mai e sau nu necesar? Atunci o sa fie si mai 'limpede' ce tot incerc sa zic, giratoriile mai rezolva din accidente si fluidizeaza circulatia, in >>90% din cazuri

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie Iulika0069

@shoppy: pai 'construirea' unui giratoriu se poate face in ~10' cu 2-3 oameni care pun niste balize rozalii umplute cu nisip/apa, delimitand astfel si giratoriul, si banda pt 'inainte' ;)

Asa s-ar putea face / experimenta peste tot - in juma' de ora punem giratoriul si oprim semaforizarea si 'vedem ce iese' timp de 2-3 zile (sa se obisnuiasca bizonii cu el :D)

Ulterior, largim atat cat de mult se poate intersectia - daramam stalpii de semafor, facem benzi dedicate pt 'dreapta' (acolo unde e posibil) si mutam trecerile de pietoni (cu buton) la 20-30-50m de giratoriu

It's so f*cking simple! ;)

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie shoppy

Carpeala / imporvizatia / organizatia de santier se face in 10min, solutiile finale nu se fac la modul ca "lasam 3 zile si vedem ce se intampla", si eventual "daca se busesc aia inseamna ca e idioti ca nu stie sa conduca", este totusi drum european circulat si de camioane deci cu foarte mare potential de pus toata presa in cap.

La Barcanesti nu circula camioane si cica se deschide autostrada in 6 luni, pe Valea Prahovei daca vedem autostrada peste 60 de luni tot o sa fie ceva.
Iar in Brasov sunt giratorii urbane, parca prea la facem varza asa pe toate.

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie Iulika0069

Da, shoppy, eu vorbesc de giratorii peste tot - si / mai ales urbane

Uite un prim exemplu - Iuliu Maniu colt cu sos. Grozavesti - http://maps.google.com/?ll=44.434971,26 ... 19&vpsrc=6
Seara, coada ajunge pe pod si chiar si pe Iuliu Maniu se sta 10-15' (au refacut timpii..); crezi ca un giratoriu cu toate benzile de dreapta separate nu ar rezolva >90% din problema?
Ai mai sta mai mult de cateva zeci de secunde sa treci de intersectie? Bine, presupunand ca strada Geniului, de ex, nu e blocata de minunatia de Razoare..

Chiar si asa, te prinzi repede ca atunci cand esti blocat in giratoriu nu mai e nevoie sa fii bizon si sa blochezi la randul tau intersectia, ca esti deja pe 'prioritar', te simti stapan pe situatie, e suficient sa se miste coloana un pic si ai trecut primul..

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie shoppy

Da, titlul subiectului este eronat, poate ne ajuta un admin, aici vorbim despre intersectia aia de la Campina, DN1 - DJ100E, care este o intersectie in rambleu si la un unghi extrem de ascutit.

Asa in general despre giratorii se poate vorbii mult si bizonnii le blocheaza lafel de usor cum blocheaza intersectiile, ba iti mai dau si lectii gratuite ca daca are prioritate atunci e ok sa blocheze pe toata lumea.

 


Re: Alte lucrari ce privesc infrastructura rutiera a Romanie vancouver

Cu dedicatie pentru cei care-si doresc sensuri giratorii:

sens giratoriu cu multe benzi 1312690416a1.jpg (16.69 KB; downloaded 5387 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use