Parent forum: Complexul Feroviar București

 

Topic: Gara Progresul

3 posts, 3267 views
  • Author: lecter
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Gara Progresul lecter

Poze facute ieri...actualmente scoasa din uz din cauza podului distrus de la Gradistea.

Prin zona mai erau (dar n-am facut poze din cauza faunei locale, atat animale cat si umane) si cel putin 3 linii industriale napadite de buruieni care plecau din linia Bucuresti-Giurgiu, ma gandesc ca si CET Sud s-ar fi putut aproviziona astfel in trecut?

Imi place stilul de  "nod multimodal" al zonei, peste drum este capat de tramvai si mai sunt si cele cateva linii de autobuz (+N107 de noapte), ar putea fi un punct f. folosit dupa ce se reface podul.
13082011004.jpg (123.31 KB; downloaded 2760 times)
13082011005.jpg (137.75 KB; downloaded 2733 times)
13082011006.jpg (126.18 KB; downloaded 2718 times)

 


  • Author: Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Gara Progresul Dr2005

lecter wrote:
CET Sud s-ar fi putut aproviziona astfel in trecut?


CET Sud se aprovizionează cu păcură pe calea ferată, dar racordul lor e din Bucureşti Sud. Din Progresul ar fi foarte departe şi ar trebui şi pod peste Dâmboviţa, deci nu se merită. În schimb, CET Progresu s-ar fi putut aproviziona astfel... de fapt, chiar are un racord.

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Gara Progresul fl82

Cateva date "istorice" despre aceasta gara, gasite pe wikipedia: "Inițial, pe locul ei a fost o haltă, înființată în anul 1953 pe linia dinspre Filaret către Giurgiu. Trecerea de la haltă la gară s-a desfășurat între anii 1954-1958, păstrând până astăzi cele patru linii în lungime de 949 m. Actuala statie CFR Bucuresti-Progresul a fost inaugurata la 19 noiembrie 1960, pentru a prelua rolul garii desfiintate Bucuresti-Filaret".

Din august 2005, ca urmare a prabusirii podului de la Gradistea, statia CFR Bucuresti-Progresul (care in 1990 aveea si birou de informatii) este inchisa pentru traficul de calatori.

Statia are macazuri mecanice si semnale luminoase.

Statia mai deserveste trenuri de marfa.

Statia deservea/deserveste, prin linii industriale, si cateva fabrici: cele situate intre calea ferata si Soseaua Giurgiulu, CET Progresul, Fabrica de placi prefabricate din beton-armat, Fabrica de stalpi din beton (printr-o linie industriala ce traverseaza Drumul Bercenarului).

Statia Bucuresti-Progresul are si o grupa de marfa, cu cca 8 linii si terminal transcontainere.

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Gara Progresul fl82

De mentionat ca statia Bucuresti-Progresul are 4 cabine de acar: una in apropierea pasajului de nivel cu Soseaua Giurgiului, alta la iesirea din statie (spre Jilava), alta la intrarea in fosta grupa de marfa (grupa tehnica) si ultima la iesirea din aceasta grupa de marfa (tehnica) spre Jilava!

 


Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since , our 1800 forum members have written 352534 posts in 4213 topics and 427 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2021 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use