Infrastructura feroviară din RomâniaCFF / CFI

 

Topic: Mocănița Sovata - Câmpul Cetății (CFI Târgu Mureș - Băile Sovata - Praid)

29 posts, 26408 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii iliutu

Domina, ai dreptate in legatura cu portiunea Baile Sovata - Praid. Cred ca nu a mai fost refacut acest tronson si datorita faptului ca exista si calea ferata cu ecartament normal.
Acum este o strada pe portiunea fostei linii Baile Sovata - Praid cu blocuri de 4 etaje construite in cca. 1980.
Gara calatori Baile Sovata a fost demolata si in locul ei s-a construit un magazin Penny. Ce se vede in foto e ce a mai ramas din magazia de marfuri.
Referitor la linia forestiera de la Campul Cetatii nu am vazut nici o urma. Exploatarea ei a fost oprita in 1990 si a disparut usor, bucata cu bucata...
Viaductul din Sovata inca exista.

Inca un mic amanunt: locomotiva era cuplata doar mecanic, iar franarea vagonului se facea de mana.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii Dr2005

iliutu wrote:
locomotiva era cuplata doar mecanic, iar franarea vagonului se facea de mana.


Ăsta e un aspect pe care nu îl înţeleg... toate ,,mocăniţele" (deşi unele secţii au fost ale CFR, nu au avut treabă cu transportul forestier, dar se pare că unora le place termenul ăsta de mocăniţă) pe care le-am văzut, deşi erau trase de locomotive cu sursă de aer şi formate din vagoane cu frână indirectă, se prefera frânarea de mână, probabil pe considerente de ,,atracţie turistică" (sau poate nu mai mergeau compresoarele de pe locomotive?). Un alt lucru pe care nu îl înţeleg e de ce nu se încearcă şi revitalizarea transportului public pe aceste linii, mai ales că trenuri turistice nu poţi să faci decât în week-end şi când e vreme bună afară (că altfel nu vine nimeni).

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii shoppy

Cand o avea mai multe vagoane decat personal de tren atunci poate ca o sa repare compresoarele, distribuitoarele de frana si o sa se complice cu legarea/dezlegarea furtunelor ori de cate ori e nevoie, altfel e mai simplu asa.

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii andrei11

Acum foarte multi ani - oricum inainte de 1989 cu mult - am mers cu mocanita intre Sibiu si  Agnita, habar nu am cati km sunt - pare-se ca in jur de 60 km, i-am facut in circa 3 ore - 3 ore si ceva. La o asemenea viteza, numai sa transporti persoane nu renteaza. ( Si tractiunea se facea cu un LDH ). A, da, sa ai o mocanita care sa mearga cu 80 km / h - e ok, dar cu viteza asta de 20 - 25 km / h ... e din alt film.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii Dr2005

Păi dacă L45H are V.max=35 km/h, cum să mergi altfel? :)) Dar poţi să aduci un automotor şi să mergi măcar cu 50 km/h.

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii iliutu

Calea ferata este intr-o stare proasta, iar viteza nu depaseste 20 km/h.
Nu este OK pentru transportul de persoane normal, dar cu timpul ar redeveni OK pentru transportul anumitor marfuri, asa cum ar fi normal (busteni, piatra, etc).

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii argos

Am fost intr-un miniconcediu la Praid. Auzind de la proprietarii pensiunii despre 'mocanita', am decis sa merg o tura :)
Pozele lui @iliutu sunt exhaustive, dar mai atasez si eu cateva.
Din pacate, autoritatile locale din Sovata nu fac nimic pentru atragerea de calatori / mediatizarea acestui obiectiv. Statiunea arata foarte bine: zona lacurilor complet modernizata, strazi foarte curate, pensiuni renovate. Per ansmablu, totul are un aer optimist. Cu exceptia garii :( , catre care nu exista decat un indicator ratacit.
Ca si noutate, a mai aparut un vagon (de aceasta data acoperit).
Investitorul spunea ca trenuletul se pune in miscare si iarna, daca exista cereri din partea grupurilor.
Consumul pentru o cursa dus intors: 2 (doi) metri cubi de lemn!!! Mi se pare foarte mult.
Pe traseu sunt cateva case izolate.. acolo nu exista nici macar semnal GSM!
SAM_0595.JPG (762.74 KB; downloaded 10241 times)
SAM_0596.JPG (722 KB; downloaded 10242 times)
SAM_0597.JPG (735.44 KB; downloaded 10235 times)
SAM_0598.JPG (846.25 KB; downloaded 10236 times)
SAM_0600.JPG (650.94 KB; downloaded 10234 times)

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii argos

Al doilea set de poze.
SAM_0603.JPG (733.68 KB; downloaded 10239 times)
SAM_0611.JPG (699.87 KB; downloaded 10237 times)
SAM_0612.JPG (779.85 KB; downloaded 10268 times)
SAM_0615.JPG (698.55 KB; downloaded 10235 times)
SAM_0622.JPG (730.88 KB; downloaded 10235 times)

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii andrei11

Consumul pentru o cursa dus intors: 2 (doi) metri cubi de lemn!!! Mi se pare foarte mult.

Lungimea traseului / timpul / diferenta de nivel ?

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii iliutu

Traseul are cca 10 km, diferenta de nivel mica (cred ca maxim 20m), iar durata - cca 45 - 90 min / sens. Au 1-2 opriri tehnice pentru apa si lemne.

 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii Vlad

Sovata - 463m altitudine
Campul Cetatii - 545m altitudine
Altitudine maxima traseu - 604m

 



Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii macheta218

Un filmulet  de la mine de pe aceasta linie.
https://www.youtube.com/watch?v=N86qIdn...e=youtu.be


 


Re: Mocanita Sovata - Campul Cetatii Robert

Astăzi ne-am bucurat cu familia de un 1 iunie istoric. Am mers dus-întors cu aburoasa. Am citit tot ce ați scris acolo, așa că acum vin doar cu completări pentru cei interesați.

Infrastructură: calea ferată este concesionată de la CFR. Aceasta nu a venit cu nici o investiție în cei 7 ani de exploatare, doar a încasat concesiunea. Fosta magazie de mărfuri va fi achiziționată anul acesta în august și va fi transformată în muzeu și cafenea pentru călători - nu se vor servii băuturi alcoolice, având doar rolul de a deservi mocănița. Zona de încărcare mărfuri va deveni terasă. Drezina a revenit la locul ei în gară și am văzut prima oară ca improvizație o biciletă pe șine :)

Material rulant: în momentul de față au 3 vagoane, cele descrise de voi, mai puțin cel închis care a dispărut de tot. Acum finalizează un al patrulea vagon deschis, transformat din vagon de marfă. Locomotiva nu mai face nici o oprire pentru alimentare. Este servisată aproximativ 45 de minute înainte de plecare, iar cu plinul făcut face drumul dus-întors fără oprire. Folosesc amestec acum de lemn și cărbune. Se mai opresc doar să stingă unele traverse pe care mai cade jar. Mecanicul actual de locomotivă este fost mecanic de locomotivă diesel.

Informații traseu: elevația maximă ajunge la aproximativ 700 m, față de plecarea de 400 cu aproximație. Drumul ține exact 1 oră și viteza maximă este de 20 km/oră. Frânarea se face manual: locomotivă + 2 vagoane din 3. Deci dus întors locomotiv merge 2 ore, în care face 28 de km. La Câmpul cetății stă 10 minute, iar astăzi când am fost noi locomotiva a mers ca un ceas elvețian.  

Felicitări proprietarilor este de admirat efortul lor și cea ce au reușit să realizeze.
IMG_1445.JPG (738.66 KB; downloaded 6195 times)
IMG_1440.jpg (912.13 KB; downloaded 6197 times)
IMG_1431.JPG (850.73 KB; downloaded 6189 times)
IMG_1484.JPG (879.04 KB; downloaded 6191 times)
IMG_1483.JPG (1.74 MB; downloaded 6190 times)

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: CFF / CFI  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419407 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use