Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

373 posts, 98756 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

horex wrote:
- se va mai construi doar portiunea de la granita care a fost deja inceputa?
Da, dupa achitarea datoriilor.
horex wrote:
- dupa ce se va intampla? Bechtel va pleca fara nici o problema si se va putea da la altii sa o faca? Parca era o clauza in contract ca in cazul rezilierii nimeni 2 ani nu poate sa faca nimic.
Nu se reziliaza nici un contract. Tot Bechtel va lucra si in continuare, dar la un pret/kilometru mai apropiat de noile standarde de cost.
-----------------------

Bechtel renunță la 7 milioane de euro pentru fiecare kilometru construit pe Autostrada Transilvania

NEGOCIERI. Săptămâna viitoare, CNADNR şi Bechtel ar putea semna un acord prin care s-ar reduce semnificativ costurile la autostrada Braşov-Borş.

Autostrada Transilvania va costa cu mult mai puţin, după ce americanii de la Bechtel au acceptat o reducere a preţurilor, potrivit unor surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Firma americană a renunţat la şapte milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Până acum, Bechtel a construit un kilometru de autostradă contra sumei medii de 16 milioane de euro. „S-a convenit de comun acord să se achite în plus faţă de standardul acceptat la autostrada de pe Coridorul IV, care este de şapte milioane de euro/kilometru, un plus de 30%. Acest lucru înseamnă că preţul la Autostrada Transilvania, va fi de aproxamtiv nouă milioane de euro/kilometru, dar aici trebuie să ţinem cont şi de relieful zonei. Se va face o expertiză care să stabilească clar preţul pentru fiecare kilometru, dar acesta nu va putea depăşi suma deja acceptată”, a precizat sursa citată.

Ce concesii a făcut ministerul condus de Boagiu

Ministerul Transporturilor şi-a luat angajamentul ca întreaga autostradă să fie construită de americani, renunţând astfel la ideea de a relicita porţiunea de la Târgu Mureş la Braşov.

Potrivit înţelegerii, lucrările la Autostrada Transilvania vor fi continuate pe două tronsoane, 3C - Borş-Suplacu de Barcău, în lungime de 64 de kilometri, şi pe o porţiune de zece kilometri din sectorul 3B, care va lega Gilăul de Nădăşel.

Sursa citată a mai spus că Ministerul Transporturilor a solicitat Bechtel să construiască o centură cu profil de autostradă a municipiului Oradea. Cele două proiecte trebuie finalizate în 2012, având în vedere că tronsonul 3C este gata în proporţie de 40%

Lucrările se reiau după achitarea datoriilor

Potrivit surselor citate, lucrările ar urma să fie reluate după ce Compania de Autostrăzi va achita o parte din sumele restante. Potrivit înţelegerii, achitarea datoriilor, în valoare de circa 118 milioane de euro, va începe în termen de 30 de zile de la semnarea acordului de continuare a lucrărilor.

Înţelegerea va fi parafată săptămâna viitoare

Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat, ieri, la Arad, că în urma negocierilor s-a obţinut tot ce s-a putut din acest contract păgubos.

„Lucrăm împreună cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord care să permită continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, urmând a angaja personal din zonă şi a încheia contracte cu companiile româneşti”, a declarat Bogdan Sgârcitu, directorul de comunicare al celor de la Bechtel, pentru „Evenimentul Zilei”, refuzând însă să facă alte comentarii privind detaliile acordului.

În cei şapte ani de la semnarea contractului, americanii de la Bechtel au reuşit să finalizeze puţin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania, iar cheltuielile se ridică deja la 1,2 miliarde de euro.

În contractul semnat în 2003 de către guvernul Năstase cu firma americană, costul final fusese stabilit la 2,2 miliarde de euro. (A contribuit Cristina Sbîrn)

Sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/autostr ... z1TSNd5HWV

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Sa vedem si cat a costat pana acum...

Bilanţul contractului cu Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania

În cei şapte ani de la începerea lucrărilor americanii de la Bechtel au dat în folosinţă doar 52,5 km de autostradă din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania, de patru ori mai puţin decât s-au angajat în urma renegocierii contractului şi al graficului de lucrări din urmă cu şase ani. Până în prezent, deşi a fost atacată doar 26% din lucrare, din care în operare 12,5%, cheltuielile se ridică la 5,2 miliarde de lei (Bugetul alocat Autostrazii Transilvania în perioada 2004 – 2011). La cei 52,5 km daţi în folosinţă, între Câmpia Turzii şi Gilău, costul pe km se ridică la circa 16 mil. euro/km, faţă de aproximativ 5,4 mil. euro/km la contractare.


Anul trecut, bugetul aprobat iniţial a fost de 977 milioane de lei, iar datoriile înregistrate în luna ianuarie 2010 se ridicau la 903 milioane de lei din care 867 milioane de lei numai la constructor.

Cum a fost împărţită autostrada şi ce s-a realizat în şapte ani

Secţiunea 1A Braşov (Cristian) – Făgăraş
Lungime 53 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2011
Durata 33 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Poyry & Consilier Construct
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.710.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul Proiectare sistată conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate (proiectare) 6.816.856,53 lei

Secţiunea 1B Făgăraş – Sighişoara
Lungime 52 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.06.2010
Durata 43 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Nu a fost desemnat prin licitaţie
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.640.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiectare necontractată

Secţiunea 1C Sighişoara – Târgu Mureş(Ogra)
Lungime 56 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 46 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Search Corporation
Exproprieri Suprafaţa estimată: 3.920.000mp
Teren expropriat: 0%
Stadiul : Proiect Tehnic – actualizare traseu şi soluţii. Proiectare sistata conform actului CNADNR nr. 93/6776/08.04.2009
Plăţi efectuate 8.418.281,32 lei

Secţiunea 2A Târgu Mureş (Ogra) – Câmpia Turzii
Lungime 36 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.03.2010
Durata 22 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant SC IPTANA SA
Exproprieri Suprafaţa estimată: 2.520.000mp
Teren expropriat: 0%
Plăţi efectuate 678.947 lei
Stadiul studiu de fezabilitate aprobat

Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilău) – în operare
Lungime 52.5 km
Termen începere lucrări iulie 2004
Termen finalizare 2010
Perioada garanţie 30 luni
Proiectant Bechtel International INC prin subcontractor SC IPTANA SA
Exproprieri finalizate
Plati efectuate lucrări: 654.779 mii Euro
utilităţi si arheologie: 123.458.818 lei
exproprieri: 134.559.688,03 lei
Rest de plata: cca.18.000 mii Euro
Pret C + M / km: 14.479 mii Euro / km

Secţiunea 3A Cluj Vest (Gilău) – Mihăieşti
Lungime 24 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008
Durata 32 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Search Corporation
Consultant JV Egis Route Scetauroute/Egis BCEOM
Exproprieri Suprafaţa estimată: 1.680.000mp
Teren expropriat: 0%
Valoare estimată: 59.000.000 lei
Plăţi effectuate-proiectare: 6.334.173,07 lei
Stadiul Detalii de execuţie avizate de CTE-CNADNR

Secţiunea 3B Mihăeşti -Suplacu de Barcău
Lungime 76 km
Data la care ar fi trebuit începute lucrările: 01.05.2008
Durata 32 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant SC IPTANA SA
Exproprieri Suprafaţa estimată: 5.320.000mp
Teren expropriat: 0%
Valoare estimată: 274.994.000 lei
Plăţi efectuate-proiectare: 11.282.260,62 mil euro
Stadiul Proiect de detalii de execuţie 30% finalizat, reprezentând 23 km.

Secţiunea 3C Suplacu de Barcău-Borş – în execuţie
Lungime 64 km
Termen începere lucrări 30.09.2004
Termen finalizare 65 luni
Perioada garanţie 24 luni
Proiectant Bechtel International Inc prin subcontractant SC IPTANA SA
Exproprieri Număr imobile rămase de expropriat: 1.017
Valoare exproprieri: 162.521.250 lei
Teren expropriat: 62.51%
Plăţi efectuate lucrări: 240.500 mii Euro
utilităţi şi arheologie: 11.804.531,72 lei
exproprieri: 116.724.250,32 lei
Stadiul Stadiu fizic realizat 41,5%. Sunt atacate lucrări între km 3 şi km 42+500.
Se lucrează la:
· consolidări între km 3 şi 5
· viaductul de la Suplacu de Barcău (1,7 km) - turnare placă de suprabetonare şi ultimele două infrastructuri

Alocările bugetare au fost cu ţârăita

În perioada derulată de la semnare şi până în prezent, alocările bugetare anuale pentru acest proiect de infrastructură au fost întotdeauna mai mici decât cele prevăzute în Hotararea Guvernului nr.1363/2003 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii Autostrada Braşov - Târgu Mureş – Cluj - Oradea.

În primul rând, în anul 2005, atunci când la putere a venit Alianţa DA şi care a declarat prioritar pentru România coridorul IV de la Arad la Constanţa. Atunci la şefia Transporturilor se afla Gheorghe Dobre, iar rezultatele nu au fost unele satisfăctoare: economii de 126 de milioane de euro, conform estimărilor. Între timp, costurile au crescut, şi de la 2,2 miliarde de euro au ajuns la peste 5 miliarde de euro în 2009, când a fost renegociat din nou contractul. Atunci ministru al Transporturilor era Radu Berceanu, dar nici acesta nu a reuşit performanţe mai bune decât colegul său de partid.

Anul        Alocat conf. HG 1363/2003    Alocaţie Bugetară      Realizare

              (mii lei)                      (mii lei)      
2004            676.003                       314.150             46,47%    
2005           1.365.028                      322.717             23,64%    
2006           1.519.012                      313.285             20,62%    
2007           1.773.286                      706.480             39,84%    
2008           1.954.078                      1.107.574           56,68%    
2009           1.784.653                      1.394.395           78,13%    
2010           1.671.576                      977.179             58,46%  

TOTAL         10.743.635                      5.135.780           47,80%  


Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 50666.html

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Si un articol ceva mai plastic, cu un titlu care capteaza atentie, dar de fapt, nu spune mare lucru...

Proporţiile jafului: iată câţi bani plătim în plus pentru un kilometru de autostradă

În România s-au construit tronsoane de autostradă cu mai mult de 20 de milioane de euro pe kilometru, în loc de 6 milioane de euro/kilometru, ceea ce arată cât de ieftin ar putea fi în realitate. Dacă Bechtel acceptă preţul negociat cu autorităţile de la Bucureşti pentru Autostrada Transilvania, următoarele tronsoane vor fi construite cu peste 60% mai ieftin.

Zilele acestea, din negocierile purtate de partea română cu conducerea de la Washington a companiei Bechtel a reieşit că americanii ne vor construi încă 64 de kilometri de autostradă la preţul de 6 milioane de euro/kilometru, cu condiţia stingerii unei părţi din datoria României către constructor. Asta în condiţiile în care pe Autostrada Transilvania s-a cheltuit mai mult de un miliard de euro pentru cei 52,4 kilometri finalizaţi, adică peste 20 de milioane de euro/kilometru.

Acceptat sau nu de către Bechtel, noul nivel al costurilor, respectiv 6 milioane de euro/kilometru, arată că diferenţa colosală dintre preţurile practicate anterior şi cele viitoare înseamnă de fapt pierderea suportată de statul român în această „afacere". Desigur, reducerea cu aproape 70% pe care o obţinem înseamnă o economie de aproape 900 de milioane de euro la bugetul nostru: în loc de încă 1,2 miliarde de euro, pentru cei 64 de kilometri ai viitoarei autostrăzi, vom plăti mai puţin de 400 de milioane de euro, dar acesta este doar un calcul statistic.

Pentru comparaţie, în România mai sunt deschise şantierele Deva-Orăştie, unde lucrările sunt efectuate pentru 7 milioane de euro pe kilometru, şi Arad-Timişoara, cu 5,5 milioane de euro pe kilometru. Un argument destul de solid pentru ca preţul de construcţie la autostrada Braşov-Borş să se reducă de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai puţin de jumătate. Constructorul ar urma să reia lucrările la toamnă, după ce va primi o parte din sumele datorate de statul român. La jumătatea lunii iulie, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că negocierile cu Bechtel urmăresc ca Autostrada Transilvania să intre într-o „normalitate a preţurilor".

Doar 12% este gata

Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime totală de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, este de numai 12% din traseul total. Până în prezent au fost construiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România avea în luna mai o datorie către Bechtel de 90,4 milioane de euro, la care se adaugă TVA în valoare de 90,3 milioane de lei. Un studiu recent al Băncii Mondiale cu privire la transporturile româneşti pune în lumină adevăratele probleme ale acestui sector. „Portofoliul de proiecte din domeniul transporturilor reflectă lipsa de strategie", susţin specialiştii Băncii Mondiale. În plus, ei punctează costurile mari pe care le plăteşte statul pentru întreţinerea periodică a drumurilor şi investiţiile de reabilitare care în România se ridică, în medie, la 40.000 de euro pe kilometru.

Întreţinerea este dintre cele mai scumpe

Şi întreţinerea de rutină a drumurilor este plătită foarte scump, cu 14.000 de euro pentru un kilometru. Spre comparaţie, un alt studiu al Băncii Mondiale, realizat în şase state europene, relevă costuri generate de întreţinerea de rutină a unui kilometru de drum public de maximum 9.000 de euro, dar şi un minimum de numai 3.000 de euro. O altă problemă identificată de realizatorii studiului este numărul mare de personal plătit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în special pe segmentul muncitorilor necalificaţi.

Cât de repede se construiesc autostrăzi în UE

Ţara        Kilometri/an
Spania    440
Franţa    212,5
Portugalia    101,3
Ungaria    50,3
Polonia    27,2
România     10

*Sursa: calcule „Adevărul" pe baza datelor Eurostat

90 de milioane de euro este datoria acumulată de statul român faţă de compania Bechtel.

Un contract cu multe necunoscute

Prima mare necunoscută a acestui megaproiect este însăşi valoarea lui reală. Dacă la început se credea sincer că cei 415 kilometri vor putea fi construiţi cu doar 2,2 miliarde de euro, în condiţiile în care viitoarea autostradă străbate zone geografice cu un relief dintre cele mai dificile, e clar că nici măcar iniţiatorii nu ştiau la ce fel de jug înhamă bugetul ţării, în vara anului 2004. Ulterior, suma totală estimată neoficial a urcat la cinci miliarde de euro, dar nici acum nu se poate estima corect care va fi întreaga cheltuială. O altă necunoscută: cum va expropria statul sute de hectare de teren, pe care se află mii de imobile, pentru a elibera traseul viitoarei autostrăzi. De asemenea, constructorii s-au trezit adesea cu magistrale de utilităţi (conducte de gaz sau apă ori linii de înaltă tensiune) în calea şantierului, ca dovadă că nici la acestea nu s-a gândit nimeni în momentul încheierii contractului.

Boagiu: „Suntem pe calea cea bună"


Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ieri, la Arad, că este în curs de renegociere contractul cu Bechtel. Despre cei care au semnat, în 2004, acest contract, ministrul Boagiu a afirmat că nu au făcut onoare, au fost „mai degrabă duşmani ai statului", însă acum lucrurile sunt „pe calea cea bună". Întrebată care este stadiul negocierilor cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania, Anca Boagiu a spus că acestea nu au fost complet finalizate.

„Suntem pe calea cea bună, este o negociere din care ministerul şi compania (CNADNR - n.r.) trebuie să scoată maximum dintr-un contract pe care îl ştiţi cu toţii: nu ne-a făcut nici cinste, nici onoare, nu ne-a adus nici câştiguri şi cei care l-au semnat nu aş putea să spun că au fost români adevăraţi, prieteni ai României, ci mai degrabă duşmani ai statului", a spus Boagiu. Şefa Ministerului Transporturilor s-a aflat ieri la Arad pentru a participa la un eveniment-simbolic - turnarea ultimei cantităţi de beton necesare pentru podul peste Mureş care face parte din centura în regim de autostradă. În urmă cu două săptămâni, tot la Arad, Anca Boagiu declara că ministerul este în negocieri cu Bechtel pentru ca Autostrada Transilvania „să intre într-o normalitate a preţurilor. „Poziţia ministerului este fermă, noi nu avem altceva de făcut decât să negociem acest contract astfel încât să intre în normalitate", spunea Anca Boagiu.

Deocamdată, Autostrada Transilvania rămâne în analele istoriei ca fiind una dintre cele mai scumpe din lume.

Sursa: http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 48003.html
1.jpg (90.86 KB; downloaded 4757 times)

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Bechtel calca pe urmele regilor asfaltului: Cum s-ar putea ieftini cea mai scumpa autostrada europeana
Autostrada Transilvania reintra in planurile americanilor de la Bechtel care sunt dispusi sa ceara statului mai putin bani pentru realizarea celui mai mare proiect de infrastructura din Europa, in cadrul caruia un kilometru de drum a ajuns sa coste si 30 mil. euro. Afla ce i-a determinat sa reduca din pretentii.

Bechtel nu este singura companie care a acceptat sa lase din pret in negocierile cu statul roman. Companiile Spedition UMB, Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, controlate de "regii asfaltului", au reluat lucrarile de constructie la tronsonul de autostrada Moara Vlasiei-Ploiesti, fara sa ceara sume suplimentare. Asta, dupa ce Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, le-a amenintat cu rezilierea pentru ca intrerupsesera activitatea pe santier de 16 luni si cereau cu 47% mai multi bani decat initial.
In prezent, Bechtel se afla intr-o situatie similara, compania fiind dispusa sa reduca substantial pretul din contractul pentru Autostrada Transilvania (Brasov-Bors), incheiat in urma cu 7 ani.
"Bechtel a inaintat un document Ministerului Transporturilor prin care se invoieste sa construiasca autostrada la un pret cu 30% mai mic. Noi credem ca puteau si cu 40% mai putin", a spus pentru DailyBusiness.ro surse din piata constructiilor.
Acestea au explicat ca americanii au lasat la pret datorita ieftinirii materialelor la nivel mondial si avand in vedere ca nu se mai construiesc asa de multe autostrazi pe plan global.
Veniturile Bechtel au scazut anul trecut cu 9%, pana la 27,9 miliarde dolari, potrivit unui raport al grupului american.

O alta varianta luata in calcul de americani este renuntarea la tronsonul Targu Mures – Brasov, in vederea finalizarii mai rapide a celorlalte tronsoane si a reducerii costurilor initiale cu organizarea de santiere mari, conform surselor mentionate.
"Daca in toamna se realizeaza noul acord, in 23 de luni (inclusiv 5 luni de iarna si concedii), americanii vor putea sa finalizeze toata lucrarea pe Romania, cu conditia sa existe finantare pentru aceasta", a spus Gheorghe Boeru, proprietarul companiei de consultanta in proiecte de infrastructura Romair Consulting.
Astfel, pana in toamna lui 2013, romanii ar putea circula pe cea mai lunga autostrada din tara. Si potrivit informatiilor de pe site-ul CNADNR (Compania Nationala de Autoastrazi si Drumuri Nationale), lucrarile la majoritatea tronsoanelor de pe autostrada Transilvania au ca termen de finalizare anul 2013.
Pe de alta parte, Mircea Radu, director general al companiei de consultanta Euro House Construct, considera ca nu exista nicio sansa ca Autostrada Transilvania sa fie finalizata pana in toamna lui 2013. "Vin alegerile, se va repeta povestea cu decontarea si refacerea contractului", a spus Radu.
Acesta a explicat ca un alt motiv pentru care autostrada nu se va finaliza atat de repede este lipsa unui interes direct din partea Uniunii Europene. "Nu face parte din niciun coridor, nu are niciun rost economic pentru tarile eurUpene", a mentionat Mircea Radu.
El a mai spus ca va fi complicat si de administrat aceasta autostrada. "A doua zi de la darea in folosinta, dupa 100 de ani, statul nu va avea bani sa o intretina", a continuat Radu. Desi afirmatia sa a fost facuta pe un ton ironic, daca s-ar pastra ritmul de pana acum al constructiei, de 7 ani pentru circa 50 de km, atunci toti cei 415 km ar fi gata in circa 50 de ani.
Mircea Radu a adaugat ca "americanii ar fi in stare sa semneze orice pentru a recupera banii" de la statul roman. "Statul ar trebui sa faca rost de bani sa plateasca datoriile. Chinezii lucreaza de 23 de ani la proiecte de autostrazi si au facut 75.000 de kilometri. In Romania s-au construit peste 100 de km", a mai spus directorul Euro House Construct.
El estimeaza ca in 2013 nu va fi gata nici autostrada Bucuresti-Constanta pe doua benzi.

Pleaca sau nu Bechtel din Romania

Potrivit unor persoane familiare cu situatia proiectului, contactate de DailyBusiness.ro, compania nu are nicio intentie sa se retraga de pe piata locala.
Informatia ca Bechtel ar putea sa plece din Romania a aparut, insa, joi, in Capital. Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, citate de Capital, Bechtel va mai executa la Autostrada Transilvania doar tronsonul de la Suplacu de Barcau la Bors, dupa care se va retrage de pe piata locala.
Tot despre Bechtel, Pro TV relata ca pretul de constructie a autostrazii Brasov-Bors a fost redus de la 20 de milioane de euro pe kilometru la mai putin de jumatate, in urma unor negocieri intre autoritati si constructor. Acesta ar urma sa reia lucrarile la toamna, dupa ce va primi o parte din sumele datorate de stat.
Postul de televiziune relateaza, citand surse din Ministerul Transporturilor, ca au avut loc "negocieri dure", in urma carora Bechtel a renuntat la o parte din pretentii, in schimbul platii unei transe din datorii.
"Exista informatii ca au avut loc discutii politice la nivel inalt care i-au convins (pe americanii de la Bechtel, n.r.) sa accepte aceste conditii, mai ales ca la negocieri a participat si ambasada americana. Cu preturi care depasesc pe anumite portiuni si 30 de milioane de euro per kilometru, santierul autostrazii Transilvania a consumat deja peste un miliard de euro, iar la plata mai asteapta facturi de peste 200 de milioane de euro", conform ProTV.
Pretul pe kilometru ramane insa ridicat, iar autostrada este una dintre cele mai scumpe din lume, potrivit sursei citate.
Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.
Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri. Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea in luna mai o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.

Sursa: http://www.dailybusiness.ro/stiri-compa ... ana-65972/

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Noul acord cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania va fi anunțat mâine

Ministerul Transporturilor va anunța mâine semnarea unui acord cu americanii de la Bechtel, potrivit unor surse apropiate negocierilor.

Este vorba despre un acord de principiu pe baza căruia se va negocia un amendament la contractul încheiat cu americanii în 2003, pe vremea guvernării Năstase, și renegociat pe vremea când la șefia Transporturilor se afla Gheorghe Dobre.

Potrivit surselor citate, până pe 31 august trebuie semnat amendamentul la contract.

Potrivit informațiilor obținute de Evenimentul Zilei, acordul presupune renunțarea din partea americanilor de la Bechtel la şapte milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Până acum, Bechtel a construit un kilometru de autostradă contra sumei medii de 16 milioane de euro.

"S-a convenit de comun acord să se achite în plus faţă de standardul acceptat la autostrada de pe Coridorul IV, care este de şapte milioane de euro/kilometru, un plus de 30%. Acest lucru înseamnă că preţul la Autostrada Transilvania, va fi de aproxamtiv nouă milioane de euro/kilometru, dar aici trebuie să ţinem cont şi de relieful zonei. Se va face o expertiză care să stabilească clar preţul pentru fiecare kilometru, dar acesta nu va putea depăşi suma deja acceptată", a precizat pentru EVZ, surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Potrivit sursei citate, lucrările la Autostrada Transilvania vor fi continuate pe două tronsoane, 3C - Borş-Suplacu de Barcău, în lungime de 64 de kilometri, şi pe o porţiune de zece kilometri din sectorul 3B, care va lega Gilăul de Nădăşel. De asemenea, se pare că Ministerul Transporturilor a solicitat Bechtel să construiască o centură cu profil de autostradă a municipiului Oradea. Cele două proiecte trebuie finalizate în 2012, având în vedere că tronsonul 3C este gata în proporţie de 40%

Sursa: http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 50901.html

 



Re: Autostrada Transilvania George

Aproape prea frumos ca sa fie adevarat: am scapat de Bechtel! Si ei de noi, probabil... :lol:

http://www.evz.ro/detalii/stiri/bechtel ... 40503.html

Sper ca asta sa nu insemne si abandonarea legaturii dintre Gilau si Suplacu de Barcau, fara de care cele doua tronsoane nu vor avea niciun sens, si a tronsonului Campia Turzii - Targu Mures - acestea trebuie facute cu alti constructori, la preturi normale, ca sa avem o autostrada Tg. Mures - granita de vest.
Restul, mai vedem in vremuri mai bune sau/si de competenta mai mare...

 


Re: Autostrada Transilvania vancouver

Si totusi e adevarat: am scapat de Bechtel pe cele 6 tronsoane neîncepute.
Iar pe cele incepute, Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau - Bors, Bechtel promite ca va finaliza lucrarile in 2013, daca statul ii asigura tot ce trebuie (bani, aprobari, etc...), iar pretul scade de asemenea pe aceste tronsoane.
La Campia Turzii - Gilau mai este de finalizat podul peste Somes, de lânga Gilau.

Ulterior, in 2012 probabil, se va licita tronsonul Gilau - Mihaiesti.
De asemenea de la buget vor fi finantate si tronsoanele Mihaiesti - Suplacu d.B. si Târgu Mures (Ogra) - Câmpia Turzii, in functie de capacitatile bugetare.

Pentru Brasov - Tg. Mures nu exista deocamdata finantare.

Parerea mea este ca in aceste conditii putem spera in 2016-2017 la finalizarea autostrazii intre Târgu Mures (Ogra) si Oradea (Bors), iar daca si Ungaria isi face partea ei, mai departe pâna la Budapesta.
Si cam tot atunci va fi gata probabil integral si Sibiu-Deva-Timisoara-Arad-Szeged.

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Anca Boagiu a anunţat ÎNTRERUPEREA CONTRACTULUI CU BECHTEL pentru 6 tronsoane de autostradă: "Economia pe care o face statul român este de 6 miliarde de euro"

UPDATE 21.46 Ministrul Anca Boagiu a confirmat, în aceasă seară, informaţiile prezentate azi de gândul: Bechtel va termina cele două tronsoane pe care le are în lucru la un preţ redus cu 50 la sută faţă de valoarea iniţială  iar statul român va avea libertatea să liciteze celelalte tronsoane cu oricine doreşte."Compania Bechtel a înţeles că România nu e ţara în care poţi face chiar ce vrei. Statul român va licita celelalte 6 tronsoane, fără ca Bechtel să mai aibă nicio pretenţie. Standardul de cost pentru tronsoanele rămase este de 6,9 milioane de euro per kilometru. Economia pe care o face statul român (prin renegocierea acestui contract, n.n.) este de 6 miliarde de euro".

Premierul Emil Boc a susţinut la rândul său că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.

Potrivit ministrului Transporturilor, costul total al autostrăzii se va ridica la 3,8 miliarde euro, comparativ cu 9,9 miliarde euro la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată până la final cu Bechtel pe baza contractului încheiat în 2004. Boagiu a precizat că înţelegerea cu constructorul american Bechtel a putut fi modificată cu sprijinul ambasadei americane la Bucureşti şi a preşedintelui Traian Băsescu.

Comunicatul Bechtel, remis imediat după declaraţiile ministrului Boagiu:

"Ministerul Transporturilor din România şi Bechtel au ajuns la un acord preliminar privind reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania. Conform acordului, Bechtel va finaliza construcţia a încă 60 km de autostradă până la sfârşitul anului 2013. Ministerul Transporturilor va asigura finanţarea continuă pentru execuţie până în anul 2013. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va asigura la timp autorizaţiile corespunzătoare necesare execuţiei.

"Acest acord cuprinde finalizarea altei secţiuni din Autostrada Transilvania, respectând priorităţile bugetare ale Guvernului", a declarat Walker Kimball, directorul de infrastructură al Bechtel. "Suntem mândri să fim parte din acest proiect important de infrastructură de care beneficiază România, prin reducerea timpului de călătorie şi asigurarea de locuri de muncă. Vom continua să angajăm forţă de muncă din România şi să lucrăm cu antreprenori şi furnizori autohtoni pentru a creşte la maxim efectele pe care acest proiect le are asupra economiei locale".

Pe durata acestui proiect, Bechtel şi partenerul său Enka au angajat aproximativ 5,500 de români şi au pus în aplicare un program detaliat privind forţa de lucru. Proiectul a organizat programe de instruire pentru angajaţi, totalizând peste 171,000 ore. Bechtel s-a angajat de asemenea să crească conţinutul autohton cu peste 80% din toate contractele acordate furnizorilor şi furnizorilor de servicii din România.

Bechtel a finalizat 52 km de autostradă în jurul oraşului Cluj. Lucrarea a degrevat semnificativ aglomerarea de trafic din oraş şi din jurul acestuia, şi a adus noi investiţii industriale în regiune. Progresând, operaţiunile de construcţie se vor concentra pe secţiunea de autostrada dintre Suplacu de Barcău şi Borş, de lângă oraşul Oradea. După finalizare, noua secţiune va reduce şi mai mult timpul de călătorie de la Bucureşti la graniţa cu Ungaria".

Surse guvernamentale declaraseră, încă de dimineaţă, pentru gândul, care vor fi tronsoanele la care Bechtel renunţă:

Contractul cu Bechtel va fi reziliat pentru aproape 300 de kilometri din autostrada Transilvania la care compania americană nu a început lucrările, au declarat, pentru gândul, surse din Ministerul Transporturilor . Practic, Bechtel va finaliza doar lucrările începute pe cele două secţiuni, 2B, Câmpia Turzii - Gilău şi 3 C, Suplacu de Barcău - Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 ai autostrăzii.

"O parte din renegocierea contractului presupune ca Bechtel să renunţe la loturile în care nu au început lucrul voluntar", au declarat, sursele citate.

Anunţul oficial urmează să fie făcut astăzi sau cel târziu mâine. Reprezentanţii Bechtel nu au vrut să comenteze, menţionând doar că lucrează la un comunicat oficial pe care-l vor da publicităţii "un pic mai târziu".

La ce tronsoane nu s-au început lucrările

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 trosoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, după cum urmează:

• Secţiunea 1A, Braşov-Făgăraş (53 km)
• Secţiunea 1B, Făgăraş-Sighişoara (52 km)
• Secţiunea 1C, Sighişoara-Ogra (56 km)

• Secţiunea 2A, Ogra-Câmpia Turzii (36 km)
• Secţiunea 3A, Cluj Vest-Mihăileşti (24 km)
• Secţiunea 3B, Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km)

Negocierile au redus costurile


"Sunt veşti bune. S-a reuşit scăderea costurilor. Mai multe detalii vor fi făcute publice mâine (miercuri-n-r)", declaraseră, marţi, pentru gândul, surse din Ministerul Transporturilor.

gândul a relatat săptămâna trecută că Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, în timpul unei vizite în municipiul Arad, că este în curs de renegociere contractul cu Bechtel, despre care a afirmat că nu a făcut onoare, iar cei care l-au semnat au fost "mai degrabă duşmani ai statului", însă acum lucrurile sunt "pe calea cea bună".

Întrebată de jurnalişti care este stadiul negocierilor cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania, Anca Boagiu a spus că acestea nu au fost finalizate.

"Suntem pe calea cea bună, este o negociere din care ministerul şi compania (CNADNR - n.r.) trebuie să scoată maximum dintr-un contact pe care îl ştiţi cu toţii: nu ne-a făcut nici cinste, nici onoare, nu ne-a adus nici câştiguri şi cei ce l-au semnat nu aş putea să spun că au fost români adevăraţi, prieteni ai României, ci mai degrabă duşmani ai statului", a spus Boagiu.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, în mai multe rânduri că negocierile cu Bechtel vizează "intrarea în normalitate a preţurilor".

Sursa: http://www.gandul.info/news/anca-boagiu ... ro-8563374

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Si replica americanilor:

Gitenstein: Solutia gasita de Ministerul Transporturilor si Bechtel - succes pentru toate partile

Ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein, considera ca solutia la care au ajuns Ministerul Transporturilor si compania Bechtel pentru Autostrada Transilvania reprezinta "un succes pentru toate partile", in special pentru cetatenii romani.

Ambasadorul SUA la Bucuresti apreciaza decizia Guvernului Romaniei de a adopta o noua metoda de plata pentru Autostrada Transilvania, ca parte a pachetului de propuneri acceptate de firma americana Bechtel, se arata intr-un comunicat al misiunii diplomatice remis agentiei Mediafax, care precizeaza ca acordul trebuie ratificat de Guvernul Romaniei, iar in acel moment se va pune la punct acordul final.

"Ma bucur ca Bechtel si Ministerul Transporturilor si al Infrastructurii au reusit sa identifice impreuna o solutie in cazul acestui important proiect. Rezultatul este o solutie pentru toate partile, in special pentru cetatenii romani care se vor bucura de beneficiile unui sistem modern de autostrazi in acele regiuni ani de zile de acum inainte", a declarat Mark Gitenstein, conform sursei citate.

Ambasadorul o felicita pe Anca Boagiu pentru "rolul important pe care l-a avut in obtinerea acestui progres", care asigura realizarea unei autostrazi de inalta calitate, acordand atentie si costurilor pe care le implica pentru Romania.

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-imobil ... artile.htm

---------------------------------------------------------------------
Video la ProTv: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... munca.html

Drum bun, Bechtel. Americanii au luat 75% din bani pentru 30% din munca

Romania a pus punct celui mai pagubos contract pentru construirea unei autostrazi. Am reusit performanta unica in lume de a plati 24 de milioane de euro pe fiecare kilometru facut pina acum de Bechtel din Autostrada Transilvania.

Din 2004 si pana acum americanii au reusit sa finalizeze doar bucata Campia Turzii - Gilau - fix 52 de kilometri. Platiti scump: aproape 15 milioane de euro mia de metri. La un an de la inaugurare in unele locuri au aparut deja probleme, dupa cum a descoperit o echipa a Stirilor Pro TV in urma cu o saptamana, cand a aparut pentru prima data informatia ca autoritatile pregatesc rezilierea contractului.

Potrivit noii intelegeri, Bechtel va termina si tronsonul Suplacu de Barcau - Bors. Autoritatile se lauda ca pentru aceasta bucata statul va plati 6,9 milioane de euro pentru kilometru.

Potrivit vechiului contract, americanii puteau sa ceara penalizari drastice si blocarea santierului timp de 2 ani daca li se cerea sa plece.

Celelalte 6 tronsoane adica 297 de kilometri vor fi scoase din nou la licitatie. Primele doua sunt Gilau - Mihaiesti, adica 24 de kilometri si Targu Mures - Campia Turzii, alti 36. Ministrul Transporturilor avanseaza suma de aproximativ 7 milioane de euro pentru kilometrul construit de acum incolo. Cand am putea circula neintrerupt dintr-un capat in celalalt?

Asadar vom trai si vom vedea. Ne-a fost anuntata insa nota de plata. 3,8 miliarde de euro pentru 413 kilometri de autostrada cu tot cu 1,25 de miliarde pe care Bechtel i-a incasat deja. In contractul vechi, pretul final este de 2,2 miliarde de euro, insa Ministerul Transporturilor sustine ca daca nu ar fi intervenit acum s-ar fi ajuns de fapt la 10 miliarde.

Runda de negocieri care a dus deznodamantul de astazi a durat aproape 2 luni. S-au implicat direct inclusiv presedintele Traian Basescu si Ambasada Statelor Unite. Ambasadorul vede ruperea contractului ca pe un "progres" in proiectul Autostrazii Transilvania.

Autoritatile anunta renegocierea contractului ca un adevarat triumf. Dar nu putem neglija cifrele.

Americanii ar fi trebuit sa termine, pana in 2013, 413 kilometri de autostrada pentru 2,2 miliarde de euro. Acum ei vor sta in Romania tot pana in 2013 , iar la plecare vor avea in conturi 1,67 de miliarde de euro pentru 116 kilometri contruiti. Adica incaseaza 75% din suma promisa pentru mai putin de 1 treime din ceea ar fi trebuit sa faca.

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Boc: Guvernul ia în calcul construirea unor tronsoane ale autostrăzii Transilvania prin parteneriat public-privat

Guvernul ia în calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrăzii Transilvania prin parteneriat public-privat (PPP), deoarece fondurile publice destinate proiectelor de infrastructură nu sunt nelimitate, a declarat, joi, premierul Emil Boc.

"Tronsonul de la Gilău la Mihăieşti va fi scos imediat la licitaţie, de asemenea se reia proiectarea pentru scoaterea la licitatie a tronsonului Târgu Mureş-Câmpia Turzii. Pentru restul tronsoanelor, de la Braşov la Târgu Mureş, nu excludem procedura parteneriatului public-privat, este una dintre soluţiile la care ne gândim pentru a putea să le finalizăm, deoarece banii publici nu sunt nelimitaţi", a spus Boc, la postul public de radio.

Costul de construire a autostrăzii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai puţin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe două tronsoane, statul fiind liber să liciteze celelalte şase sectoare de drum, a anunţat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Proiectul autostrăzii Transilvania a fost împărţit în 8 tronsoane de construcţie. Lucrările nu au fost începute pe 6 dintre ele, însumând 297 de kilometri, respectiv Braşov-Făgăraş (53 km), Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Ogra (56 km), Ogra-Câmpia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihăileşti (24 km) şi Mihăileşti-Suplacu de Barcău (76 km).

Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Până în prezent au fost contruiţi doar 52 km din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

Sursa: http://www.mediafax.ro/economic/boc-guv ... t-8568414/

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Licitaţie pentru tronsonul Târgu-Mureş-Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania

Ministerul Transporturilor a finalizat negocierile cu reprezentaţii companiei Bechtel privind construcţia autostrăzii Transilvania. Pentru tronsonul Târgu-Mureş-Câmpia Turzii va fi reluată proiectarea.


Potrivit primului-ministru Emil Boc, compania Bechtel va continua lucrările pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borș, iar pentru tronsonul Gilău - Mihăieşti lucrările vor fi scoase imediat la licitaţie, întrucât proiectarea este finalizată. De asemenea, va fi reluată proiectarea pentru tronsonul Târgu Mureş - Câmpia Turzii, în vederea organizării licitaţiei pentru execuţie.

Costul total al Autostrăzii Transilvania este estimat la 3,8 miliarde euro, față de 9,9 miliarde euro, la cât s-ar fi ridicat investiţia totală dacă lucrarea ar fi fost derulată în termenii contractului încheiat în 2004. Economia pe care o face statul român este de 6 miliarde de euro.

În urma negocierilor, statul român a obținut finalizarea tronsonului de la Suplacu de Barcău - Borș la prețul de 6,9 milioane de euro pe kilometru, iar pentru celelalte tronsoane care au rămas, costul pe care Ministerul Transporturilor îl estimează, ținând cont de relief și de complexitatea lucrărilor, este de aproximativ 7,3 milioane euro pe kilometru.

Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/targu-mur ... 46886.html

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Autostrada Transilvania, soluţii în era post-Bechtel

Un împrumut de 1,3 miliarde de euro, concesiune sau fonduri de la bugetul de stat - acestea sunt cele trei soluţii analizate de CNADNR pentru a construi restul de autostradă.

Continuarea aici.

Si pe aceeasi tema:

Șefa de la CNADNR explică cum a fost stabilit prețul inițial pentru Autostrada Transilvania

Contractul semnat cu Bechtel pentru Autostrada Transilvania a fost folosit în războiul politic dintre PSD și PDL încă de la început. Daniela Drăghia, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a explicat, într-un interviu pentru ”Evenimentul Zilei” cum s-a ajuns, în 2004, la un cost final estimat de 2,2 miliarde de euro pentru construirea celor 415 kilometri de autostradă dintre Brașov și Borș.

Continuarea aici.

 



Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420554 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use