Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresA3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)

 

Topic: Tronsonul Brasov - Bors ("Autostrada Transilvania")

373 posts, 98768 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 27
 
 

📖 Pagination options

Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Adevarul este ca UE nu poate sprijini financiar Autostrada Transilvania pentru ca alegerea constructorului, Bechtel, nu s-a facut prin respectarea normelor de achizitie publica, ceea ce este o conditie esentiala a acordarii de sprijin din fonduri UE. Mai mult, UE a atras atentia inca din 2004 ca Autostrada Transilvania nu este o prioritate UE, ca sa nu mai amintim ca s-au ncalcat toate regulile UE (ex. nu s-a facut o licitatie, contractul a fost atribuit direct Bechtel, fara nici o justificare valabila, nu s-au respectat consultarile publice etc.). Pentru "autostrada Transilvania" Romania nu o sa vada NICIODATA bani de la UE, ceea ce e foarte corect. Pentru asta trebuie sa ii multumesti PSD'ului si in special guvernului Nastase, dar si lui  Boc - care, desi se prefacea a fi in "opozitie", pe cand a fost primar la Cluj s-a pupat in bot cu Nastase, ca sa se stie ca i se face autostrada acasa la el la Cluj. Acestia sunt politicienii romani.

Acum, Bercovici, cu un fariseism remarcabil, spune ca Autostrada nu e o prioritate. Dar iata ce zicea acum 2 ani: http://www.autostrada-transilvania.ro/a ... n/zf36.htm

 


Re: Autostrada Transilvania shoppy

Pai primul segment din acea autostrada se poate numi foare bine Cluj - Fabrica Nokia, de aceea s-a facut.

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

shoppy wrote:
Pai primul segment din acea autostrada se poate numi foare bine Cluj - Fabrica Nokia, de aceea s-a facut.
...sa nu uitam si de cresterea popularitatii unui rahat cu ochi (in limba turca), pe vremea aceea primar la Cluj.

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

Nu astea sunt problemele grave pe care le are Romania acum(cine e premier, cine a semnat nustiuce contract cu Bechtel, etc)
Pentru mine e important ca Transilvania nu are decat 52km de autostrada!! E putin, enorm de putin cand vii din Ungaria pana la granita cu Romania pe o autostrada-Vest!

De aceea eu cred ca daca vrei un Nokia, Mercedes,Ford &CO trebuie sa fie facute cateva 'drumuri' ca in Vest, pe unde sa-si scoata productia spre pietele de desfacere...ca nici o tara nu e buricul Pamantului ca sa vina astia si sa investeasca miliarde unde e parjol!
Dar ce ma intereseaza pe mine ca A1 a fost facuta pentru balbaitul sa ajunga la Scornicesti?(chiar daca nu e mereu cum 'vede lumea'!)Cehii atunci au zis ca si ei fac autostrada Praga-Bratislava sa ajunga pe A1 romanesca, mai repede la litoralul romanesc...(...)E fara importanta cine o face, ca de profitat vor profita pana la urma TOTI! Doar sa faca autostrazile astea, sa le faca bine si mai repede...

 


Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Ideea este ca fondurile europene pot fi folosite pentru coridorul IV, nu pentru Autostrada Transilvania. Desi se stia foarte bine acest lucru, din cauza unor interese, s-a preferat sa se investeasca in Autostrada Transilvania, semnandu-se un contract in conditii de neacceptat intr-o tara normala din "Vest". Deci prima vina a fost a lui Nastase ca a semnat contractul, si apoi a PDL'ului ca nu l-a reziliat.

 


Re: Autostrada Transilvania shoppy

A1 facuta de ceasca din dale de beton se termina fizic la Uzinele Dacia Mioveni, deci sunt unite Uzinele Dacia cu Bucurestiul (si Institutul de Cercetari Nucleare Pitesti cu Magurelele), daca vroia la Scornicesti mai bine facea Bucuresti - Slatina - Craiova cum a facut calea ferata, mai ales ca asa nu dubla nici o sosea deja existenta.

Ideea e ca daca maine aia de la Nokia vor sa se mute in Ucraina aia e, ridica tabara si pleaca cum au plecat si din Germania, dar oare noi daca le-am facut autostrada pana un-sendoaie-harta-n-mijlocul-Romaniei ne-am scos investitia din impozitele lor (si alte investitii declansate de constructia acelei autostrazi)?

 


Re: Autostrada Transilvania Goldmund

Domi,
eu nu sunt jurist, insa cred ce au scris unii(care erau in masura sa debiteze) ca rezilierea contractului cu Bechtel ar fi adus pagube uriase la buget...Daune?!-nu stiu, insa cred, plus ca lucrarea era deja inceputa...
Shoppy,
fii te rog mai concret
Dupa aceasta logica, Romania ar trebui sa faca o autostrada adevarata intre Pitesti si Craiova, din moment ce Ford vrea sa produca de anul viitor minimum de 300 mii bucati auto moderne! Nu stiu daca Nokia pleaca vreodata din Romania.Din Germania au plecat din doua motive 'obiective':
1-salariile uriase ale specialistilor-muncitori germani
2-vroiau o extintere a unui park tehnologic, pentru care nu au primit terenul(nimeni nu a crezut ca dupa investitii masive in Germania, astia o vor intinde spre Romania!)Ce sa caute in Ukraina, tara care nu e in UE, din moment ce nici in 20 ani salariile din Romania nu vor fi cat ale germanilor si au mai si primit teren in plus....(in Romania) Eu zic ca nu e ca in 'industria confectiilor' unde cu cateva sute de mii de euro "ridici" fabrica si pleci mai departe pana in India si mai departe....

 




Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Pact cu Bechtel pentru Autostrada. De la 20 mil. € pe un kilometru la mai putin de jumatate

Asa suna cea mai buna intelegere pe care statul a obtinut-o cu Bechtel pentru autostrada Transilvania. Dupa negocieri dure, americanii au renuntat la o parte din pretentiile exagerate, in schimbul platii unei transe din datorii.


Exista informatii ca au avut discutii politice la nivel inalt care i-au convins sa accepte aceste conditii - mai ales ca la negocieri a participat si ambasada americana.

Cu preturi care depasesc pe anumite portiuni si 30 de milioane de euro per kilometru, santierul autostrazii Transilvania a consumat deja peste un miliard de euro, iar la plata mai asteapta facturi de peste 200 de milioane de euro.

Toate acestea, in conditiile in care la mai putin de 100 de kilometri distanta pe Deva Orastie se lucreaza sapte milioane de euro pe kilometru sau pe Arad Timisoara cu 5,5 milioane de euro pe kilometru.

Jumatate din banii pe care i-am avut in buget pentru investitii in ultimii patru ani au ajuns aici. Am primit la schimb doar 52 de kilometri de la Gilau la Campia Turzii si un pod lasat de izbeliste la Suplacu de Barcau.

Dupa sapte ani in care americanii au muncit putin si au incasat mult, statul roman a cerut scaderea tarifelor cu cel putin 35%. Americanii au cedat greu si s-a ajuns la interventii pana la cel mai inalt nivel. Un rol important l-a jucat chiar ambasada americana. Noua intelegere urmeaza a fi semnata si aprobata apoi de Guvern.

In 2004 semnam cu americanii pentru 415 kilometri de autostrada de la Brasov la Bors. Dupa sapte ani circulam pe a opta parte din lungime. In scripte se numeste tronsonul 2B de la Gilau la Campia Turzii care este aproape gata. Cam o treime dintre lucrari sunt gata si la Suplacul de Barcau pe tronsonul 3C, adica un pasaj napadit de buruieni.

Dintre 3500 de angajati cat avea Bechtel in Romania acum trei ani, azi mai sunt pe statul de salarii mai putin de 200. Pe numai cativa i-am mai gasit la munca. Iar putinii kilometri finalizati de Bechtel au deja probleme.

La un an si jumatate de la inaugurare, borduriada a ajuns si pe autostrada. Atat de bine au fost puse ca deja le schimba.

Pretul pentru kilometrul terminat ajunge astfel la aproximativ 20 de milioane de euro. Prin comparatie, o autostrada similara, intre Arad si Timisoara ne costa doar 5,5 milioane de euro pe kilometru. Diferenta vine din transparenta. Aici s-au respectat normele europene si a fost organizata o licitatie publica. Asa se face ca nu doar preturile sunt mai mici de patru ori, ci si termenul de livrare.

Podul de peste Mures se pregateste de inaugurare. A fost terminat in mai putin de un an. La fel se intampla si cu autostrada unde constructorul a recuperat un an pierdut.

Dar sa revenim la Bechtel. Contractul semnat in 2004 nu este doar profitabil, ci si secret. Guvernul a incercat sa il renegocieze insa aproape in fiecare an. De aceasta data ni se promite ca am batut palma pentru preturi corecte.

Americanii accepta sa revina pe santier din toamna, dupa ce vom plati o parte din datoriile de 150 de milioane de euro. Pe de alta parte, Guvernul nu mai va mai deschide alte noi tronsoane cu Bechtel.

Sursa si video: http://stirileprotv.ro/stiri/social/pac ... atate.html

 



Re: Autostrada Transilvania Dominatrix

Anca Boagiu despre negocierile cu Bechtel: Cei care au semnat contractul au fost mai degraba dusmani ai statului. Acum lucrurile sunt pe calea cea buna

Renegocierea contractului cu Bechtel, pentru constructia Autostrazii Transilvania, este acum "pe calea cea buna", insa cei care l-au semnat au fost  "mai degraba dusmani ai statului", a declarat joi ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax: "Suntem pe calea cea buna, este o negociere din care ministerul si compania (CNADNR - n.r.) trebuie sa scoata maximum dintr-un contact pe care il stiti cu totii: nu ne-a facut nici cinste, nici onoare, nu ne-a adus nici castiguri si cei ce l-au semnat nu as putea sa spun ca au fost romani adevarati, prieteni ai Romaniei, ci mai degraba dusmani ai statului".

Anca Boagiu s-a aflat, joi, la Arad pentru a participa la un eveniment simbolic - turnarea ultimei cantitati de beton necesara pentru podul peste Mures care face parte din centura in regim de autostrada.

In urma cu doua saptamani, tot la Arad, Anca Boagiu declara ca ministerul pe care il conduce este in negocieri cu Bechtel pentru ca Autostrada Transilvania "sa intre intr-o normalitate a preturilor".

Pro Tv a anuntat, citand surse din Ministerul Turismului, ca statul roman ar fi reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, dupa negocieri dure cu Bechtel, in schimbul platii unei transe din datorii. Pretul unui kilometru terminat din autostrada ar urma sa scada, in acest fel, aproape cu jumatate, fata de 20 - 30 de milioane de euro, cat este in prezent.

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... a-buna.htm

--------------------------------------

UPDATE Surse: Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, in schimbul platii unei transe din datoriile catre Bechtel

Statul roman a reusit sa obtina preturi de constructie mai mici cu aproape jumatate pentru autostrada Transilvania, dupa negocieri dure cu Bechtel, in schimbul platii unei transe din datorii, anunta Pro Tv, citand surse din Ministerul Transporturilor. Pretul unui kilometru terminat din autostrada ar urma sa scada, in acest fel, aproape cu jumatate, fata de 20 - 30 de milioane de euro, cat este in prezent.

•UPDATE Contactat de HotNews.ro, Bogdan Sgarcitu, director de comunicare la Bechtel, a spus ca in acest moment se lucreaza la un acord cu Ministerul Transporturilor astfel incat sa fie reluate lucrarile. "Lucram impreuna cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord care sa permita continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Urmeaza sa fie angajat personal din zona si sa fie incheiate contracte cu companiile romanesti".

Un kilometru terminat din Autostrada Transilvania costa, pana acum, 20 de milioane de euro si ajungea, pe unele portiuni, chiar la 30 de milioane de euro.

Compania americana ar urma sa reia lucrul pe santier din aceasta toamna, dupa ce statul roman va achita o parte din datoriile de 150 de milioane de euro.

La negocierile in cadrul carora s-a ajuns la aceasta intelegere ar fi avut loc discutii politice la nivel inalt si ar fi participat si reprezentanti ai Ambasadei SUA.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, declara, luna aceasta, ca "Negociem cu Bechtel pentru ca acest contract sa intre intr-o normalitate a preturilor".

Proiectul de constructie a Autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrarile la Autostrada Transilvania au fost intrerupte la inceputul anului 2011, dupa ce compania americana Bechtel, constructorul autostrazii, a initiat procedura de concediere colectiva a peste 700 de angajati.

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... echtel.htm

 


Re: Autostrada Transilvania horex

Eu nu am inteles pana la urma ce se intampla:

- se va mai construi doar portiunea de la granita care a fost deja inceputa?
- dupa ce se va intampla? Bechtel va pleca fara nici o problema si se va putea da la altii sa o faca? Parca era o clauza in contract ca in cazul rezilierii nimeni 2 ani nu poate sa faca nimic.


Daca nu uneste cu bucata deja data in exploatare o sa avem doua tronsoane aiurea

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: A3 (București - Ploiești - Brașov - Tg. Mureș - Turda - Borș)  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use