Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Greve la STB

430 posts, 108947 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 31
 
 

📖 Pagination options
Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Chev Celios

Pai draga cos cand vad ca acesti oameni care chiar habar nu au despre ce e vorba se baga si ei in discutiei chiar mi se urca sangele la cap.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) fider

Mircea G wrote:
...........
Concluzia : pentru 400 de angajati se modifica si se infinteaza trasee in timp ce zone intregi ale orasului sufera din lipsa transportului .
Intrebarea : Ratb este o regie pt EI sau pentru NOI ?
...........

Asa se intampla mai mereu stimate domn. Pentru cativa privilegiati trebuie sa ne batem joc de cel putin zeci de mii de oameni obisnuiti. Ce conteaza? lasa ca stim noi mai bine ce trebuie sa facem. Calatorii batjocoriti Vineri dupa-amiaza din senin si pe trasee luate la intamplare nu sunt oare victime? ei nu vor primi nici un fel de despagubire pentru asta. Trec peste faptul vadit evident ca in urma unei asemenea greve spontane ar trebui sa se auto-sesizeze o autoritate anume si sa dea in judecata RATB urmand ca aceasta sa suporte si pagubele si sa mai si concedieze angajatii care au incitat la greva spontana. Evident insa ca nu se va face asta pentru ca este in interesul tuturor sa se astearna linistea.

Pentru Domnul Chev Chelios: Regia nu a obligat pe nimeni sa faca greva. Celor care nu le convenea situatia de fapt puteau sa renunte la sindicat si sa intenteze un proces impotriva singurului agreat in prezent. Treaba se rezolva foarte elegant. Legat de conditiile salariatilor din RATB raman la parerea ca institutia nu este camin social. Cred ca avem singura situatie perpetuata din 1990 incoace conform careia angajatii trebuie sa beneficieze de transport exclusiv in propriul folos si nu de un transport preponderent public in conditiile in care cele doua sisteme se puteau comasa. Tot asa: Regia a desfiintat curse preorasenesti dar a mentinut soferii care domiciliau in Ilfov. Regia a vut destul timp, peste 5 ani, sa scoata lent si sigur posturile la concurs pentru a-si reduce si cheltuielile de exploatare. Cum insa RATB este un sac fara fund in perioadele bune nimeni nu isi pune problema atunci cand trebuie. Structura de personal ramane stufoasa si angajarile se fac tot pentru cunoscuti nu cumva sa deranjeze afacerile celor cu vechime.

Referitor strict la situatia in sine sindicatul stia extrem de clar faptul ca acele curse de noapte se vor infiinta si acest lucru era cunoscut in interior de minim o saptamana. Bine-inteles ca se si banuia din timp ca vor mai fi alte reglementari noi ce vor intra in vigoare la acea data. In consecinta am impresia ca nu stim toata povestea si interesele din spate. In aceeasi ordine de idei: greva fost declansata doar DUPA ce sindicatul s-a intalnit cu directorul fapt ce sugereaza ca fie s-a incercat o negociere Vineri fie toata problema fusese "ridicata" de fapt prima oara in alta data. Din aceste motive toata treaba cu "greva spontana" pare cusuta cu ata alba ca sa nu spun mai rau.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Tom

A desfiintat cursele preorasenesti? Atunci de ce mentin liniile spre tot felul de satre, cum este linia 422, unde iarasi a avut loc un incident?
Cam cate din actualele linii de noapte trec pe langa depouri si garaje?
Sunt o multime de firme particulare care asigura transportul angajatilor. De ce n'ar face-o si RATB?
Iar "pe banii nostri" stau o multime de parlamentari care dorm prin sedinte si nu fac nimic pentru poporul care ii plateste. Nu ar fi o idee de facut ce dorea un coleg de forum sa faca cu primul sofer iesit in cale?
Pentru ca dupa cum merge tara asta, parlamentul e intr'o continua greva spontana, care se opreste doar cand mai obtin niste majorari de salarii si transport gratuit.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) bercenicity

http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=163
Comunicat

Conducerea RATB mulţumeşte angajaţilor săi care au înţeles să-şi respecte îndatoririle de serviciu, prin activitatea lor arătând respect faţă de bucureşteni.

“Datorită dumneavoastră, transportul public nu a fost în totalitate perturbat, cetăţenii deplasându-se fără dificultăţi majore, chiar şi în condiţiile traficului aglomerat specific sfârşitului de săptămână. În acelaşi timp, le urez succes celor care vor intra, începând cu orele 23, pe traseele de noapte. Este efortul nostru comun, acela de a veni în sprijinul bucureştenilor şi de a oferi permanent, noi servicii de transport publicului călător”afirmă Adrian Criţ, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.

Din această noapte, 15/16.07.2011, RATB desfăşoară transport public de noapte, pe un număr de 23 de trasee, cu autobuze.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

DIN PACATE, MAMALIGA A FACUT UN FÂS DISCRET, IN LOC DE O EXPLOZIE SANATOASA. [/color:2ijbz87u]

Şoferii RATB care au întrerupt vineri programul de lucru din proprie iniţiativă au fost iertaţi

Şoferii RATB care au întrerupt vineri, pentru câteva ore, circulaţia transportului public s-au întors la serviciu. Cei 300 de angajaţi au renunţat la „serviciul taxi” când au aflat că la sediul RATB s-au depus 350 de cereri de angajare.

Solicitările invocate la protestul spontan de vineri, care a durat aproape 15 ore, au fost discutate din nou ieri, la sediul RATB din Bucureşti. Astfel, suspendarea serviciului de noapte, adică transportarea şoferilor de la serviciu acasă, era încă principala nemulţumire a celor aproximativ 300 de protestatari. „Acest serviciu a fost suspendat odată cu introducerea liniilor de noapte, pentru că nu ar mai fi maşini care să ducă şi să aducă 4.000 de şoferi la serviciu", a explicat ieri, cu jumătate de oră înainte de negocieri, Mircea Ionescu, liderul sindicaliştilor RATB.

Transportul la serviciu, o „lege nescrisă"

Reprezentantul angajaţilor a adăugat că reacţia pe alocuri agresivă şi ilegală a colegilor lui, care a presupus abandonarea mijloacelor de transport pentru a veni la sediul RATB să-şi ceară doleanţele, a fost ca „furtuna de duminică-noapte" din Bucureşti. Ionescu a precizat că transportarea angajaţilor nu este trecută în contractul de muncă, dar că este „o lege nescrisă" de foarte mult timp. În replică, Adrian Criţ, directorul general al RATB, susţinea că, dacă şoferii plătiţi în medie cu 2.800 de lei vor mai sabota transportul public, va apela la Serviciul de Resurse Umane pentru desfacerea contractului lor de muncă. „Avem peste 350 de cereri de angajare, aşa că, îi putem înlocui. Mai mult, vom calcula pierderile şi vom vedea cum le vor plăti", a precizat Criţ, înaintea discuţiilor cu sindicaliştii.

Se montează orarul curselor de noapte

Astfel, după negocieri făcute în timp-record, de 10 minute, pretenţiile celor 300 de protestatari au fost abandonate, iar oamenii vor veni şi vor pleca de la muncă pe cont propriu. De asemenea, gestionarea cu succes a situaţiei de către regia bucureşteană va acorda timp responsabililor cu noile trasee de noapte pentru „finisarea" proiectului. Astfel, primul lucru care se va vedea în staţii vor fi plăcuţele cu orarul rutelor nocturne. Cele 23 de trasee de noapte în Capitală au început în noaptea de vineri spre sâmbătă şi vor funcţiona fără întrerupere.

Şoferii au vrut să blocheze liniile de noapte

Vestea că Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) va introduce transport public de noapte nu a fost primită cu entuziasm vineri de unii angajaţi ai instituţiei municipalităţii. Fără niciun avertisment, mai multe mijloace de transport în comun au fost abandonate de şoferi sau retrase în faţa depourilor.

Pasagerii au aşteptat în zadar, în staţii, la temperaturi de peste 35 de grade Celsius, sosirea autobuzelor sau a tramvaielor. Aceste neplăceri cauzate călătorilor, precum şi pierderile de ordin intern vor fi analizate de conducerea regiei bucureştene. De asemenea, se va discuta şi motivul pentru care unii sindicalişti i-ar fi instigat pe cei aproape 300 de oameni care s-au adunat în faţa sediului RATB. În timp ce şoferii aflaseră că mai marii instituţiei i-au numit boschetari, conducerea susţine că sindicaliştii foloseau această „etichetare" pentru călătorii bucureşteni.  

Sute de călători au circulat în primele trei nopţi cu autobuzele

Deşi vineri seara era incertă funcţionarea transportului public de noapte în Bucureşti, autobuzele au circulat şi după ora 23.00. Potrivit aprecierilor RATB, câteva sute de călători au folosit în fiecare noapte, de vineri încoace, mijloacele de transport nocturne. Asta demonstrează că studiul care a arătat că 98 la sută din persoanele chestionate au răspuns că doresc introducerea transportului public pe timp de noapte arată realitatea. Calcule la zi ale specialiştilor din cadrul regiei arată că instituţia va cheltui 30.000 de lei pe noapte pentru tot ceea ce presupune reţeaua de "autobuze nocturne".
Preţul unei călătorii va fi cel existent în reţeaua de transport public, respectiv 1,3 lei, iar autobuzele vor circula, între orele 23.00-1.00 şi 5.00-6.00, la un interval de 30 minute şi între orele 1.00-5.00, la 60 de minute.

Sursa: http://www.adevarul.ro/actualitate/soci ... 48570.html

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Tom

Atunci si soferii la un salariu de 2800 lei (net sau brut?) isi vor inchide telefoanele mobile la iesirea din cursa, isi vor schimba sau nu-si vor declara telefoanele fixe si nu vor mai putea fi chemati la ore suplimentare sau alte incidente.
O alta problema care nu stiu daca intra sau nu la "legi nescrise", era ca soferii erau obligati sa preia si sa predea vehiculul la poarta autobazei, nu sa-l duca pe canal sau sa-l gareze. Stiu ca exista pe vremuri un "spor de canal" care nu stiu daca se mai acorda.
Daca nu merge afisajul, pe sofer il va durea in cot, iar calatorul n'are decat sa citeasca hieroglifele de pe afisajul defect.

Si unde xxxx sunt sindicatele atunci? Daca dadeau 300 oameni afara dintr'un foc, restul trebuiau sa paralizeze complet transportul. La 2800 pe luna si-ar permite un curs de germana, sa invete si sa se duca la WienerLinien sau SSB. Iar cand critul se va plimba pe acolo si-i va vedea si le va spune ceva de genul: "Tu nu esti Vasile dela Nordului?", sa raspunda intr'o limba de circulatie internationla: "Cu ce va pot ajuta?". Si vor avea acolo ca soferi salariul de critz in capitala.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Dominatrix wrote:
.....În timp ce şoferii aflaseră că mai marii instituţiei i-au numit boschetari, conducerea susţine că sindicaliştii foloseau această „etichetare" pentru călătorii bucureşteni.  ......

Nu pot crede ca cei din conducere s-ar fi exprimat asa , dar sint convins ca sindicalistii asta cred despre noi . Mesajele de mai sus sint dovada clara .

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

Problema adevarata nu e cum se exprima sindicalistii sau conducatorii de vehicule sau ce cred ei in sinea lor despre noi, ci dispretul la modul general pentru publicul calator, care se manifesta de cel putin 30 de ani, cu o re-considerare partiala a opiniei doar in prima parte a anilor '90, cand progresele in ceea ce priveste serviciul de transport au existat si au fost vizibile, chiar daca imbunatatirile se faceau cu pasi mici. Si acest dispret, din pacate, vine in principal nu de la conducatorii auto, ci la cei de deasupra lor, incepand cu conducerea, continuand cu cei care configureaza traseele si graficele de circulatie si terminand cu sefii de autobaza/depouri, ale caror interese primeaza in fata celor ale bucurestenilor. Nu degeaba se spune ca pestele de la cap se impute.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Utilizator anonim

200 de șoferi riscă să fie dați afară din RATB din cauza grevei de vineri
Toți angajații regiei care au participat la protestul spontan de săptămâna trecută sunt în acest moment cercetați disciplinar. Este vorba despre aproape 200 de șoferi, între care și liderii de sindicat care au instigat la protest.

http://b365.ro/news/zeci-de ... de-vineri/

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Gabi23

Mda, dar pe cand o sa vedem anuntul "Exista si 350 de cereri de angajare pe posturile de: Director General, Director Exploatare, Director Infrastructura, Director Tehnic, Director Marketing si Comercial" ? Intrebarea este bineinteles retorica... Ce-as vrea sa-i vad coborati "la strada" sa vada conditiile in care se chinuie vatmanii si soferii regiei, sa vada situatia reala a transportului in comun in Bucurestiul anului 2011  :roll:.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

Multumesc foarte mult, Gabi, ca ai deschis acest subiect.
DE CITIT CU ATENTIE (chiar si comentariile)!
http://mariusparaschiv.ro/2010/08/unde- ... nici-lege/

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) fider

O parere strict personala legata de gestionarea acestei situatii: in mod normal ar trebui cercetati penal cei care au incitat la greva, altfel spus cei care au dat instructiunea de sus sa inceapa greva. Daca ar fi fost audiati cei care au asigurat serviciul de dispecerat se puteau rapid identifica vinovatii si intenta proces impotriva lor. Desigur ca si cei de la dispecerat sau soferii au o anumita vina insa cea mai mare problema a venit de sus si acolo ar trebui sa fie centrate sanctiunile. In aceeasi maniera trebuiau sa fie destituiti sefii de sindicat prin actiunea atat a membrilor de sindicat cat si a conducerii. Membrii de sindicat au justificarea ca nu s-a comunicat in timp util stadiul negocierilor la fiecare etapa a lor iar conducerea ca sindicatul a actionat ilegal neavand dreptul sa organizeze greva in acele conditii.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) autob368

Domnule fider, este parerea dvs personala... conditiile grele de munca din RATB (vatman, sofer, mecanici prin depouri si autobaze, etc)meritau pastrat transportul de noapte destinat exclusiv acestora. De cand a venit acest director in RATB (regia s-a transformat intr-o portocala - din pacate nu mecanica), s-au luat numai decizii in defavoarea calatorilor si angajatilor regiei. Pai ganditi-va:
1. retragerea a sute de autobuze "vechi", a zeci de tramvaie (Tatra in special, dar refer si la V3A-uri care asteapta o vesnicie reparatiile)din circulatie si inlocuirea lor cu ..... NIMIC
2. "reconversia profesionale" a zeci de soferi si vatmani care au ramas fara obiectul muncii peste noapte si au fost trimisi in echipe de control a legitimatiilor de calatorie
3. se doreste "eficientizarea regiei" dar NU se face nimic in acest sens (din ce ar fi trebuit facut): desfiintarea a minim 10 linii "fantoma", niste creatii RATB-iste a unor minti crete; modificarea traseelor liniilor care se suprapun > 80% din traseu; alte modificari de trasee cu adevarat in interesul calatorilor; schimbarea liniilor care au accesul / retragerea foarte departe de autobaza (a se vedea liniile 104, 123, 124, etc), astfel nu s-ar mai consuma atata motorina; eliminarea unei parti din subventiile date pensionarilor - practic gratuitatile pe toate liniile si altele de genul acesta.
4. investirea de bani mai multi in reparatiile vehiculelor trase pe dreapta si care stau asa cu lunile pentru tot felul de kkturi
Asa ar fi putut sa arate domnul Crit, ilustrul conducator ca doreste binele regiei.... parerea mea  :evil:  :)
Sunt prea multi directori / sefi / secretari / secretare care iau bani frumosi pentru treaba asta.... ca nu fac nimic  :twisted:
Eu as mai reduce numarul lor si as investi macar in mentinerea actualului parc de autobuze/troleibuze/tramvaie si sa NU se mai caseze absolut nimic cel putin cativa ani.... evident ca, construirea de vagoane Bucur LF su Imperio este bine venita, dar cu o floare nu se face primavara, iar autobuze ar mai trebui macar 100 de bucati cumparate (eventual tot Mercedes pt a avea parcul uniform) si pastrarea a minim 20 de autobuze DAF si Rocar de Simon pentru liniile preorasenesti si poate 1-2 linii urbane (gen 162, 223 etc).

 


Re: Greva la RATB/Metrorex Dragos Tanase

RATB şi Metrorex ameninţă cu greva. Ar putea fi disponibilizaţi 4.500 de angajaţi RATB. Sindicalişti Metrorex: Să lucreze Oprescu şi Ponta la metrou: http://www.mediafax.ro/social/ratb-si-m ... u-10089617

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use