Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Coridorul IV

360 posts, 138633 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Coridorul IV Goldmund

Vesti bune,@Dominatrix,
dar vad ca 'bucuresteanul' nu e prea interesat de autostrazi....

 


Re: Coridorul IV Goldmund

...mai putin bune cand licitatiile sunt castigate de 'regii asfaltului'

 



Re: Coridorul IV Aron

Tavi wrote:
http://www.incont.ro/transporturi/chinezii-ne-salveaza-constructorii-celui-mai-lung-pod-peste-apa-vin-sa-ne-faca-autostrazi-video.html


Ma bucur, chinezii chiar sunt niste baieti seriosi si sper sa faca o treaba buna....

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Coridorul IV Dr2005

Da, or veni ei, dar au pus condiţia expresă să fie lăsaţi să lucreze numai cu materiale, utilaje şi oameni aduşi din China... ceea ce înseamnă că ar trebui să li se permită cumva să aducă de la ei marfă fără taxe vamale (care sunt imense pentru marfa non-UE), altfel ajung la preţ ca şi companiile noastre (sau nu? Că la companiile noastre mai intră şi şpaga în preţ).

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Nu va imbatati cu apa rece. Hai Tsiom-Ping, Fain Fu-Tai, Ling Cea-Puk & friends = chix.

 


Re: Coridorul IV Tavi

Dominatrix wrote:
Nu va imbatati cu apa rece. Hai Tsiom-Ping, Fain Fu-Tai, Ling Cea-Puk & friends = chix.

Pai au dat deja unul in Polonia ...

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Coridorul IV Pan-European, fragmentat in patru. 250 km de autostrada raman in afara planurilor

Daca actualele contracte de constructie aflate in derulare vor fi finalizate la timp, spre Nadlac se va circula „pe bucati” pentru o perioada de cel putin trei ani Abia dupa  2016 exista sperante ca intregul culoar de transport Constanta - Nadlac (865 km) sa fie complet

Dezideratul de a avea in urmatorii trei ani un culoar de autostrada com­plet, care sa lege estul si vestul tarii, se spulbera. Licitatiile organizate de Minis­terul Trans­porturilor pentru cons­tructia Coridoului IV Pan-European se vor opri la cele din acest an, astfel ca aproape 250 de kilometri de autostrada vor ramane in afara oricaror planuri concrete, pentru urma­torii ani. Partea cea mai suparatoare pen­tru cei aflati in trafic va fi ca deplasarea spre Nadlac va fi fragmentata exact in portiunile cele mai dificile: Centura Capitalei, Valea Oltului si portiunea dinspre Deva spre Lugoj.

28% drum national

Coridorul IV de autostrada ar trebui sa aiba, in Romania, aproximativ 865 de kilometri intre Constanta si Nadlac, inclu­zand centurile ocolitoare ale Cons­tantei, Bucurestiului, Pitestiului, Sibiu­lui si Aradului. In prezent, sunt dati in folosinta doar 275 de kilometri, intre Bucuresti si Cernavoda (148 km), Bu­curesti si Pitesti, inclusiv centura (110 km) si centura Sibiu (17 km). In diferite stadii de executie se afla in prezent alti 130 km: Centura Constanta (22 km), tronsonul Medgidia - Constanta (32 km),  tronsonul Deva - Orastie (32 km), tronsonul Arad - Timisoara (32 km) si centura Arad (12 km).

Potrivit oficialilor Minis­terului Transporturilor si Infra­structurii (MTI), in 2011 ar urma sa demareze lucrari la alti aproximativ 200 km: tronsoanele Orastie - Sibiu (82 km), Lugoj - Dumbrava (27 km), Timisoara - Lugoj (36 km), Nadlac - Arad (39 km) si Cernavoda - Medgidia (19 km), con­trac­tul initial, incheiat cu firma franceza Colas, fiind reziliat in acest an.

Potrivit graficelor de lucrari, in acest an ar urma sa se finalizeze cen­tura Arad si tronsonul Arad - Timi­soara (44 km impreuna), 10 kilometri din tronsonul Medgidia - Constanta si centura Constanta (22 km). Pana in 2013 ar urma sa se finalizeze si toate celelalte tronsoane licitate pana in prezent, ceea ce ar insemna un total de 625 de kilometri din intregul Coridor IV - reprezentand 72% din total.

Lipsa de finantare

Din declaratiile recente ale unor responsabili din cadrul MTI rezulta insa ca 240 de kilometri de autostrada raman „neacoperiti”, pentru acestea orizontul de asteptare in privinta fina­lizarii fiind anul 2016. Si asta deoarece atat pentru tronsoanele Pitesti - Sibiu (117 km) si Deva - Dumbrava (72 km), cat si pentru macar jumatate din inelul de centura al Capitalei (51 km) nu mai exista finantare din fondurile euro­pene, si cu atat mai putin de la bugetul de stat. Astfel, timp de cel putin trei ani dupa 2013, pe coridorul IV se va circula „partial”, pe cinci portiuni: de la Cons­tanta pana la intrarea in Bucuresti, apoi de la iesirea din Capitala pana la iesirea din Pitesti, dupa care se va merge pe drum national pana la intrarea in Sibiu, cand se trece din nou pe autostrada pana la Deva, apoi, cu 27 km inainte de Lugoj se va intra din nou pe autostrada, pana la iesirea din tara.

In cautarea banilor

Pentru tronsonul Dumbrava - Deva, de 72 km, oficialii guvernamentali cauta inca o varianta de finantare, insa cel mai probabil se doreste obtinerea de fonduri europene din bugetul UE pentru exercitiul financiar 2013-2020. In privinta construirii tronsonului Pitesti - Sibiu, guvernul are in vedere realizarea unui parteneriat public-privat, pentru care nu a demarat insa niciun fel de demersuri. Inelul de autostrada al Capitalei pare sa fi iesit cu totul din planurile autoritatilor, care considera ca largirea actualei centuri ar fi o masura suficienta pana la gasirea unei surse de finantare. Pentru realizarea celor trei sectoare de autostrada ar fi necesari peste 6 miliarde de euro.

Sursa: http://www.financiarul.com/articol_6393 ... anuri.html

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

CNADNR: Opt oferte pentru executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat ca pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia si-au manifestat interesul opt companii si asocieri. CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas. Valoarea estimata a contractului se ridica la 726,2 milioane lei fara TVA. De aceea, la inceputul lunii iunie, CNADNR a lansat o noua licitatie pentru contractul de constructie a tronsonului.

Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.

Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie.

Ofertanti
•Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
•Asocierea Vega 93 SRL – Selina SRL – Arcada Company SA – Consitrans SRL
•Asocierea Astaldi – Max Boegl Cernavoda
•Asocierea Tehnologica Radion SRL – Lena Engenharia e Construcoes SA – Pro Cons XXI SRL – Via Design SRL
•Monteadriano Engenharia e Construcao SA
•Asocierea FCC Construccion – Delta ACM
•Aktor SA
•Asocierea OHL ZS AS – Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA

Rezultatul procedurii de atribuire va fi anuntat pe 22 august.

Spedition UMB si Tehnostrade sunt companii detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si "regii asfaltului. Prin aceste firme, Umbrarescu a castigat recent un alt proiect de constructie de autostrazi. Este vorba de tronsonul Timişoara – Lugoj, lotul 1, contractul fiind de 210,369,462.74 lei.

Astaldi (Italia) a castigat recent licitatia pentru tronsonul Orastie-Sibiu, valoarea contractului fiind de 484.839.529,89 lei. Compania se mai ocupa si de constructia tronsonului Timisoara-Arad. De asemenea se ocupa de lucrarile de pe tronsonul Medgidia-Constanta.

Aktor (Grecia) a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie  care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.

FCC Construction (Spania). A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, a lucrat si la pasajul Basarab.

Firma Vega 93 este controlată de omul de afaceri Corneliu Istrate. A incheiat numeroase contracte cu statul.

OHL (Spania). Are activitati in Romania si contracte cu

Monteadriano (Portugalia). S-a ocupat de realizarea centurii Lugoj.

Tehnologica Radion este controlata de omul de afaceri Theodor Berna si are numeroase contracte cu statul.

Sursa: http://economie.hotnews.ro/stiri-compan ... dgidia.htm

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Boagiu: decizia de a rezilia contractul cu Colas a fost una foarte buna


Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca au fost deschise ofertele pentru desemnarea constructorului care va realiza tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, dupa rezilierea contractului cu Colas, si ca noile oferte au preturi mai mici cu pana la 50% decat cele solicitate de acestia, potrivit Mediafax.


Astazi (vineri, n.r.) au fost deschise ofertele si pot sa va spun ca decizia de a rezilia contractul cu Colas a fost una foarte buna. Cifrele cu care au venit la licitatie ofertantii astazi sunt chiar si la jumatate din ceea ce Colasul isi permitea sa ceara, o suma mai mare decat cea mai scumpa oferta depusa la noua licitatie. Decizia a fost deci buna si va aduce economii pe acest tronson", a afirmat ministrul.

Boagiu a adaugat ca in luna august va fi cunoscut numele constructorului care va realiza tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia si ca spera ca desemnarea acestuia sa nu fie blocata de contestatii.

"Am intrat in evaluare, iar intr-o luna vom afla cine este castigatorul. Imi exprim speranta ca unii care vor fi contestatari de profesie nu vor face lucrul acesta din nou, sa blocheze vreun tronson asa cum avem lotul 2 de la Timisoara-Lugoj. Daca vrei sa ai legitimatie de acces la contractele de autostrazi ti-o faci lucrand la autostrazi, nu tinand pe loc lucrarile, facand contestatii aiurea si avand preturile pana in stele", a spus ea.

Ministrul Transporturilor a participat vineri, impreuna cu premierul Emil Boc, la inaugurarea a 21 de kilometri de autostrada, pe o singura banda pe sens, de la Murfatlar la Constanta. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat, intr-un comunicat, ca a primit opt oferte pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cermavoda-Medgidia.

Ofertantii sunt asocierile romanesti Spedition UMB - Tehnostrade si Vega 93 - Selina - Arcada Company - Consitrans, asocierea Astaldi (Italia) - Max Boegl (Germania), asocierea Tehnologica Radion (Romania) - Lena Engenharia e Construcoes (Portugalia) - Pro Cons XXI (Romania) - Via Design (Romania), Monteadriano Engenharia e Construcao (Portugalia), asocierea FCC Construccion (Spania) - Delta ACM (Romania), Aktor (Grecia) si asocierea OHL ZS AS (Cehia) - Sociedade de Construcoes Soares da Costa (Portugalia).

Informarea ofertantilor cu privire la rezultatul procedurii de atribuire este programata pentru 22 august, potrivit CNADNR.Proiectarea va dura trei luni, executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie. Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale a lansat in iunie o noua licitatie pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia (20,5 km), proiect estimat la 726,2 milioane lei (175,8 milioane euro), fara TVA.
CNADNR a reziliat in aprilie contractul pentru acest proiect incheiat cu compania franceza Colas, invocand o solicitare a constructorului de majorare a valorii contractului cu opt milioane de euro, ca urmare a modificarii traseului autostrazii.Lucrarile fusesera atribuite Colas in baza unui contract in valoare de 224 milioane euro incheiat in noiembrie 2008.

Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Actua ... -buna.html

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Firma care construiește autostrada Lugoj-Deva caută 1.200 de muncitori

Consorţiul de firme Tirrena Scavi – Condotte – Cossi a câștigat licitația pentru execuția lucrărilor la tronsonul de autostradă dintre Lugoj și Deva. Constructorii au venit deja în Banat și își pregătesc șantierul a cărui bază este în localitatea timișeană Belinț. Potrivit publicației locale www.redeșteptarea.ro, firma caută 1.200 de oameni pe care să îi angajeze pe șantier.

Belințul, o comună îmbogățită de cultivarea legumelor, trăiește acum și mai bine de pe urma construcției autostrăzii Lugoj-Deva. Firma care realizeaza lucrarea își așează baza de lucru pe raza localității, ceea ce a și dus la închirierea unei suprafețe de 12 hectare din pășunea comunală. „Cu chiria lunară pe terenul închiriat plătim curentul şi gazul pe care-l consumăm într-o lună în comună, iluminatul public şi gazul consumat în instituţiile ce ţin de primărie. Deja au refăcut drumul de la şosea până la baza lor, iar când staţia de asfalt va fi funcţională îl vor şi asfalta. Apoi au tras o conductă de apă de la canalul Bega şi au făcut şi un foraj pe care apoi le-am putea folosi la irigat. Tot ce-i acolo ne va rămâne nouă şi o să-i găsim o destinaţie. Poate un parc industrial, pentru că cel mai probabil vor rămâne halele şi atelierul mecanic. Ei îşi vor lua doar staţiile de beton şi asfalt”, a declarat primarul din Belinț pentru „Redeșteptarea”. Potrivit aceleiași surse, constructorii au nevoie și de angajați din zonă. Până acum au angajat 12 muncitori, urmând să mai angajeze din toamnă câteva sute, iar anul viitor, când lucrările vor intra „în pâine”, se vor mai angaja până la 1.200 de oameni.

Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/timisoara ... 46801.html

 



Re: Coridorul IV vancouver

Deva-Orastie:

05.07.2011:
2011.07.05 - p1130606i.jpg (241.8 KB; downloaded 3384 times)


18.08.2011:
2011.08.18 - dsc0042aa.jpg (792.79 KB; downloaded 3383 times)

sursa: http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1984, thread-ul "A1 Motorway".


Legat de tunelul de pe Orastie-Sibiu, sectorul IV (adica cel mai apropiat de Sibiu), iata planurile din SF ale zonei. In SF nu era prevazut inca tunel, dar fara tunel ar fi necesare exproprieri suplimentare, ceea ce se pare ca nu mai e posibil:
2011.08 - zona tunelului sector 4 image1.jpg (155.85 KB; downloaded 3382 times)


2011.08 - zona tunelului sector 4 image2.jpg (153.59 KB; downloaded 3381 times)

Planurile din SF in format mai mare aici:
http://postimage.org/image/77omdm78/full/
http://postimage.org/image/77myu9pg/full/

Si nici viaductele de la un capat si celalalt ale tunelului nu sunt de neglijat: L=630m spre Orastie si L=245m spre Sibiu, ambele cu inaltimea maxima de ca. 20m. Cel putin asa erau prevazute in studiul de fezabilitate. Poate prin adoptarea variantei tunel a coborât cu totul cota autostrazii si atunci inaltimea podurilor a mai scazut si poate si lungimea acestora, fiind inlocuite partial cu rambleuri (sau ramblee, cf. dict. de neologisme ambele variante de plural sunt corecte în domeniul constructiilor).

 


Re: Coridorul IV Dominatrix

Lucrările la autostradă pe tronsonul de ocolire a Sebeşului încep în septembrie

Lucrările la tronsonul tronsonul de autostradă dinitre Orăştie şi Sibiu care cuprinde şi zona de ocolire a oraşului Sebeş vor începe în luna septembrie.

Deputatul Clement Negruţ a a declarat că a avut a avut întâlniri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi cu cei ai firmelor asociate câştigătoare ale licitaţiei Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Engineering. Parlamentarul a spus că lucrarea va fi atacată din zona Gării Vinţu de Jos şi va continua până aproape la Miercurea Sibiului. Este vorba despre tronsonul numărul doi al sectorului autostrăzii Colidorul IV, dintre Orăştie şi Sibiu.

„În data de 28 august proiectul autostrăzii va fi finalizat şi prezentat consultantului unde va sta 14 zile iar în jurul datei de 12 septembrie va ajunge la Ministerul Transporturilor pentru avizare astfel că există premise ca la sfârşitul lunii septembrie să înceapă lucrările pe acest tronson de autostradă", a afirmat Negruţ.

Reprezentanţii firmelor constructoare au început deja identificarea în teren a punctelor unde vor fi făcute organizările de şantier. „Am identificat, împreună cu cei de la Straco aceste terenuri, joi şi vineri au fost încheiate contractele şi încercăm să asigurăm toate condiţiile pentru ca să nu existe timp morţi în executarea acestor lucrări. Îi vom sprijini în tot ceea ce înseamnă avize necesare la nivel judeţean“, a adăugat parlamentarul. Investiţia pe acest tronson ar urma să fie finalizată în anul 2013.

Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/alba_iuli ... 46883.html

------------------------
Inceput cu scandal:

Constructorii autostrăzii au fost amendați de comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara

Comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara au amendat societatea Strabag, pentru că a efectuat săpături în localitatea Chimindia, fără a avea autorizaţie eliberată de Agenţia pentru Protecţia Mediului Hunedoara.

Austriecii au deschis o carieră de piatră în localitatea Chimindia de unde extrag materialul necesar pentru construirea tronsonului de autostradă Deva –Orăștie.

Lucrările i-au enervat pe localnici care au în zonă terenuri agricole și s-au văzut amenințați de praf.

“Äm fost sesizațí de localnici cu privire la aceste săpături. În urma controalelor efectuate s-a dispus amendarea firmei austriece cu cu un cuantum cuprins între 30.000 de lei şi 60.000 de lei, întrucât s-a dovedit că, într-adevăr nu avea autorizaţie eliberată de Agenţia pentru Protecţia Mediului", a declarat şeful Gărzii de Mediu Hunedoara, comisarul şef Cristian Moldovan. Imediat după ce comisarii Gărzii de Mediu Hunedoara au mers în teren şi au descoperit neregula, reprezentanţii firmei Strabag au început demersurile pentru a intra în legalitate. De altfel, pentru restul lucrărilor efectuate, austriecii au obținut toate avizele necesare.

Sursa: http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara ... 47919.html
------------------------------

Firma ce construieste tronsonul de autostrada Deva-Orastie, acuzata de localnici de excavare ilegala

Locuitorii din Banpotoc, judetul Hunedoara, acuza una dintre firmele care construiesc tronsonul de autostrada Deva-Orastie de "excavare ilegala" a unui deal de la marginea satului, ei temandu-se ca in zona s-ar putea produce alunecari de teren care sa distruga cimitirul, biserica si scoala.

Satenii din Banpotoc au spus ca, in urma cu o luna, au observat mai multe utilaje pe dealul din apropierea satului, utilaje care au inceput sa decoperteze vegetatia, iar cand au pus intrebari li s-a spus ca pamantul este folosit pentru lucrarile de pregatire a tronsonului de autostrada Deva-Orastie, relateaza Mediafax.

"Se lucreaza zi si noapte, fara sa existe un studiu de impact al lucrarilor. Decopertarea dealului a fost facuta pana aproape de marginea cimitirului, este zgomot si praf. Ne e teama sa nu plece terenul sa ne distruga cimitirul, biserica si scoala. Terenul exploatat acum a fost impadurit ca sa nu vina peste sat, iar acum este decopertat si exploatat fara avizele legale", a declarat unul dintre localnicii nemultumiti.

"Am iesit in curte, in cursul diminetii, si am vazut cum in aer s-au ridicat nori de praf. Acesta vine peste gradini si sat. Dealul este chiar in spatele casei mele, iar noi nu mai avem liniste pentru ca firma lucreaza si ziua si noaptea. De ce nu au luat pamant din alta parte, ca erau destule dealuri?", a adaugat un alt localnic.

Localnicii au spus ca nu sunt impotriva investitiilor, dar au mentionat ca acestea trebuie facute in mod legal si cu respectarea normelor de mediu, astfel ca au depus o sesizare la Agentia pentru Protectia Mediului din Deva.

"Nu exista o autorizatie de mediu pentru aceste lucrari. Firma care exploateaza dealul trebuia sa obtina trei avize: unul pentru deschiderea lucrarilor, unul pentru functionare si al treilea se poate obtine doar dupa ce sunt emise primele doua. Firma a depus documentatia pentru doua dintre acestea si nu are inca avizele. Legea spune ca desfasurarea activitatilor cu impact semnificativ asupra mediului se poate face numai dupa obtinerea autorizatiilor de functionare. Nu suntem impotriva proiectului autostrazii, dar lucrarile trebuie sa respecte legea", a declarat directorul Agentiei de Mediu Deva-Hunedoara, Georgeta Barabas.

Exploatarea dealului pentru asigurarea pamantului necesar la tronsonul de autostrada Deva-Orastie se desfasoara cu aprobarea Consiliului Local al comunei Harau, de care apartine satul Banpotoc.

"O suprafata de 13,47 hectare din acel deal a fost concesionata firmei constructoare a autostrazii pentru suma de 820.000 de lei si o perioada de doi ani. Terenul a fost licitat cu acordul Consiliului Local, iar firma de constructii a oferit cel mai bun pret. Problema este ca nu s-a discutat cu oamenii. Noi avem un proiect de alimentare cu apa si canalizare, insa costurile sunt acoperite doar pentru reteaua principala, nu si pentru bransamente. Cu banii obtinuti la bugetul local ar fi urmat sa facem bransamentele la reteaua de apa pentru 400 de familii", a declarat primarul comunei Harau, Dorin Jibetean.

Varianta de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada face parte din Coridorul IV paneuropean Nadlac-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta.

Tronsonul de autostrada Deva-Orastie are o lungime de 32,5 kilometri si va fi impartit pe doua sectiuni: Simeria-Orastie, pentru care finalizarea contractului este august 2012, si Deva-Simeria, pentru care termenul este februarie 2013.

Tronsonul va avea trei noduri rutiere, la Deva, Orastie si la est de Simeria, in apropiere de intersectia cu E 66, 21 de poduri si pasaje, 100 de podete.

Valoarea contractului este de aproape 178 de milioane de euro, fara TVA, din care contributia Comisiei Europene este de aproape 109 milioane de euro, iar restul revine Guvernului Romaniei.

Lucrarile vor fi executate de asocierea de firme Strabag-Straco.

Reprezentantii firmei Strabag care excaveaza in zona au refuzat sa comenteze nemultumirile oamenilor.

Sursa: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-98 ... legala.htm
-------------------------------------------

Lucrările la autostradă riscă să se blocheze

O investiţie în valoare de 200 de milioane de euro, pe care hunedorenii au aşteptat-o de peste 10 ani, riscă să se blocheze. Motivul? Opoziţia mai multor locuitori ai satului Banpotoc, care sunt nemulţumiţi de lucrările de exploatare a unui deal de către firma Strabag, constructorul autostrăzii Deva-Orăştie.
Aseară, peste 100 de săteni din Banpotoc au răspuns solicitării preotului paroh Mircea Mihuleţ şi a lui John Aston, reprezentantul unui ONG, pentru a discuta problema lucrărilor pe care compania Strabag le efectuează acolo. Mai exact, un deal este decopertat pentru a obţine materialul de umplutură necesar construcţiei autostrăzii.

„Totul este legal, s-a făcut licitaţie”

Primarul comunei Hărău, Dorin Jibetean, le-a explicat, ieri, sătenilor prezenţi la adunare, că s-a organizat o licitaţie, în urma căreia Strabag a obţinut concesiunea pentru doi ani privind exploatarea dealului, domeniu privat Consiliului local Hărău. „Consiliul Local a aprobat acest lucru. S-au concesionat peste 13 hectare de teren, pentru 820.000 de lei. Cu aceşti bani, reuşim să ajutăm 400 de familii din comună, pentru a-şi realiza branşamentele de apă şi canalizare, lucru extrem de important pentru oameni. Greşeala mea este că nu i-am informat pe săteni. Însă, totul este legal în legătură cu exploatarea acestui teren. Şi, nu există pericolul ca dealul să o ia la vale”, a declarat Dorin Jibetean.

Nu există nici o motivaţie reală

Pe de altă parte, preotul paroh din Banpotoc, Mircea Mihuleţ, susţine că „sunt îngrijorat, ca preot, că lucrările au ajuns până în gardul cimitirului. După cum decurge totul, casele din apropiere sunt ameninţate de alunecări de teren”. Întrebat dacă are acordul Episcopiei Devei şi a Hunedoarei, pentru implicarea în această acţiune, preotul Mircea Mihuleţ, care a venit la întâlnire îmbrăcat în sutană, a spus că nu are nevoie de o asemenea aprobare. Deşi preotul susţine că dealul respectiv ar putea să o ia la vale, el nu are un studiu efectuat de vreun specialist în acest sens. În aceste condiţii, hunedorenii riscă, pentru nu se ştie ce interese obscure, ca autostrada Deva-Orăştie fie să se blocheze, fie să nu se facă la timp.
Proiectul autostrăzii Deva-Orăştie, de 32,5 kilometri, va crea aproximativ 1.000 de noi locuri de muncă în judeţ până în 2013, atunci când este estimată finalizarea lucrărilor.

Sursa: http://www.mesagerulhunedorean.ro/lucra ... e-blocheze

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420993 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use